Bah wat is NL bekrompen (Audi content inside)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
KoenM

Re: Bah wat is NL bekrompen (Audi content inside)

Bericht door KoenM » 20 jan 2011, 16:50

Erg triest inderdaad..

Mijn moeder is Verzekerings assurante, en rijdt zelf een mini.
Was meteen al commentaar op, maar goed dat maakte nog niet zoveel uit..
Tot ze op een dag de auto van mijn vader mee nam, een a4..
Mocht ze even bij haar manager komen, en werd duidelijk gemaakt dat ze met die auto niet naar klanten mocht..
Mijn moeder vragen waarom dat niet zou mogen, en of ze dan speciaal een auto moest kopen om naar haar klanten te gaan..
Sindsdien staat er altijd een smart van de zaak klaar :lol:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 20 jan 2011, 17:12

:hmmm: assurante, is dat een woord?

Thomasss
Auto: Bakfiets!

Bericht door Thomasss » 20 jan 2011, 17:15

Je hebt gezocht op het woord: assurante

De verklaring van dit woord staat helaas niet in dit gratis woordenboek Nederlands.

Gebruik dit woordenboek nu ook via de gratis Van Dale Woordenboekwidgets!
Wil je meer woorden en mogelijkheden? Neem een abonnement op Van Dale Online Nederlands;
je kunt het gratis proberen door hier te klikken.

Shakes

Bericht door Shakes » 20 jan 2011, 17:18

waar werken die mensen eigenlijk voor? om onsuccesvol te zijn?

KoenM

Bericht door KoenM » 20 jan 2011, 17:29

Blijkbaar niet, een verzekeringen verkoopster dan :lol:

Xave30

Bericht door Xave30 » 20 jan 2011, 18:20

KoenM schreef:Blijkbaar niet, een verzekeringen verkoopster dan :lol:
Moet wel om jou humor lachen Koen. Weet moeders dat je het zo grappig vindt? :lol:

Tom

Bericht door Tom » 20 jan 2011, 19:14

Maus335i schreef: Ik vind de opmerkingen over een leaseslet altijd zo prachtig. Veel mensen lijken te denken dat een leasert met zandkorrels betaald worden oid. "Zo wat een dure bak!.... oh leaseauto, nee ik dacht al....".
Mee eens als je over de leaseauto van een ondernemer praat. Die betaald em indirect gewoon uit eigen zak.
Maar hoeveel werknemers zouden diezelfde auto prive kunnen kopen? Ik heb het in mijn omgeving vaak genoeg gezien... mooie leaseauto maar bij een volgende baan zonder auto rijden ze in een oud wrak. Het kost je baas dan genoeg geld en dat zul je dan ook wel waard zijn, maar meer ook niet.

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 20 jan 2011, 19:24

LOL Wat een load of crap. "Oh, leasert. Die kun je dus zelf niet betalen?"

Nee, inderdaad. Nou en?

Ik rij vanaf april een auto die ik graag rijd, waar mijn baas het overgrote deel van betaalt en die mij slechts een paar honderd per maand all inclusive kost. Jep, als ik zelf een auto zou moeten kopen, zou het niet een dure BMW zijn, want die kan ik prive niet betalen. So effin what.

Tom

Bericht door Tom » 20 jan 2011, 19:43

Ik heb zelf ook een auto vd zaak gehad dus je hoeft je niet zo aangevallen te voelen. Uiteraard ben je daar blij mee, was ik ook want het kost je simpelweg minder. Het is ideaal omdat je geen risico loopt als het ding kapot gaat.
Punt is dat er op financieel vlak gewoon een verschil is tussen iemand die het onder z'n kont geschoven krijgt (en nogmaals, je bent het die auto absoluut waard, tenzij je werkgever sinterklaas heet) of iemand die het volledig uit eigen zak (of uit je eigen onderneming) betaald.

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 20 jan 2011, 19:57

Tsja, mij is het eigenlijk om het even wie de auto betaald heeft. Een kennis van me rijdt een 645ci van geleend geld. Een andere rijdt een 120d van de zaak, weer een ander rijdt een anderhalf jaar oude Audi A5 van zijn spaarcentjes. Who cares.

En natuurlijk is het tof als je baas een auto voor je wil betalen. Dat ontken ik ook niet. Maar verdien iemand die een auto van de zaak rijdt minder waardering dan iemand die hem zelf betaalt? Ik snap dat niet :).

Ik vind de Z4 awesome trouwens. Ik zou willen dat mijn baas die courant stelde en dat ik er thuis ruzien over mocht maken ;)

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 20 jan 2011, 19:58

Aerschtuner schreef:LOL Wat een load of crap. "Oh, leasert. Die kun je dus zelf niet betalen?"

Nee, inderdaad. Nou en?

Ik rij vanaf april een auto die ik graag rijd, waar mijn baas het overgrote deel van betaalt en die mij slechts een paar honderd per maand all inclusive kost. Jep, als ik zelf een auto zou moeten kopen, zou het niet een dure BMW zijn, want die kan ik prive niet betalen. So effin what.
Wat is dit nou voor een reactie. Je begrijpt de essentie van Tom's verhaal toch wel of wat.

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 20 jan 2011, 19:59

Hmm, nu ik het teruglees is het wel wat overdreven :).

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 20 jan 2011, 20:02

Recht in je autohart geraakt. :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 20 jan 2011, 20:11

Aerschtuner schreef:
En natuurlijk is het tof als je baas een auto voor je wil betalen. Dat ontken ik ook niet. Maar verdien iemand die een auto van de zaak rijdt minder waardering dan iemand die hem zelf betaalt? Ik snap dat niet :).
Tja Paris Hilton heeft ook een Bentley maar ik heb inderdaad meer waardering voor een succesvolle self-made ondernemer die zo'n ding koopt...

Het boeit verder ook weinig, ik heb het hartstikke goed en daarom geen afgunst naar anderen (ook niet als ze het beter voor elkaar hebben) maar denk wel dat mensen (imho terecht) een verschil maken tussen iemand met lease-auto of iemand die ervoor heeft gespaard en alles uit eigen zak betaald.

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 20 jan 2011, 20:16

Haha goed verhaal over die R8/A4. Erg herkenbaar. Ik ken meerdere mensen in mijn omgeving die in hun autokeuze hebben laten meewegen wat hun omgeving ervan zouden vinden met als resultaat niet die auto die ze zo graag zouden willen maar een politiek verantwoorde keuze.

Een ander element mis ik hierin echter wel. De gebruikers van dit forum hoef je volgens mij niets wijs te maken over de prijs van een auto. Jan met de pet heeft echter geen flauw benul (gechargeerd) van de prijzen in het hogere segment maar kijkt meer naar het formaat en merk van een auto...groot is duur zeg maar. Zo heb ik het zelf meegemaakt dat een jongere werknemer bij ons op kantoor zichzelf een 6 jaar oude A6 gunde (hij hiel van groot) waaronder hij als eyecatcher ook nog een stel fraaie nieuwe, grote, velgen monteerde. Het geheel zag er netjes uit. Misschien voel je hem al aankomen, kritiek alom. Hij liet het wel erg breed hangen, waar doet hij het van etc etc. Vreemd genoeg kreeg de full-options Cooper S een ander collega louter complimenten toegedeeld alhoewel deze meer dan het dubbele had gekost. Een vergelijkbaar verhaal (zij het in mindere mate) kan een vriend van me vertellen die enkele keren de rit naar zijn werk niet in zijn leaseauto maakte maar in zijn hobby '86 hobby S-klasse waarvan je toch zou verwachten dat sommigen de semi-klassieker status wel zouden herkennen. Maar goed, zo'n S is groot en er zit een ster op!

Kortom, aanhakend op een andere heet topic in de Bratwurstenhoek, dit is misschien een pleidooi om te kiezen voor een 1M van 80k ipv die 523i van 60k aangezien die laatste te veel van het goede is. ;-)
Laatst gewijzigd door Apolo2 op 20 jan 2011, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.

EG

Bericht door EG » 20 jan 2011, 20:29

Ik weet niet of iemand dit herkenbaar vind, maar ik denk dat het toch echt jaloezie is, dat iemand zo een auto niet mag van bijv. moeder de vrouw of niet kan betalen.

Veel mensen hebben wel genoeg geld om 2 of 3 M5's te rijden, maar ze vinden het "zonde". En als iemand anders dat doet is het gelijk zonde van zijn geld en een patserwagen etc. Of niet?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 20 jan 2011, 20:33

Ravin ///M schreef::hmmm: assurante, is dat een woord?
Tjeemig Ravin, en jij zegt wat van mij....... :hmmm:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 20 jan 2011, 20:42

OMG Hansie, try to let it go bro! :roflol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 20 jan 2011, 20:57

Ravin ///M schreef:OMG Hansie, try to let it go bro! :roflol:
Ja ja, beetje gemakkelijk dit, maar prima hoor......... :thumbup:

Alex_BMW

Bericht door Alex_BMW » 20 jan 2011, 21:00

Chris van S. schreef:Echter, ik heb ook te veel andere voorbeelden gezien.
Schets: Net 20 jaar, woont nog thuis, leuke baan maar geen andere vaste lasten. PL geen probleem -> dikke BMW dus bereikbaar. Leuk! Voor de buitenwereld? Totdat er een hypotheekje moet komen........
Ben ik het toch echt niet mee eens.. ik neem aan dat je met een beetje gezond verstand hier rekening mee houd met de aanschaf van een auto zodat het de aanschaf, hypotheek, en inrichting en andere eventueele bijkomende kosten van een woning niet beinvloed, maar das mijn zicht hierop..

Maar wat betreft dit onderwerp ben ik het wel eens... wat een afgunst in dit land op autogebied... :stom:
Laatst gewijzigd door Alex_BMW op 20 jan 2011, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.

HJ2

Bericht door HJ2 » 20 jan 2011, 21:14

Een collega van me komt wel eens op het werk in een Italiaanse bolide, heel soms in zo'n platte kever, maar meestal in een 'Helmut'. Die man verdient een lintje! Stuk voor stuk goed ingekochte youngtimers of ouder, waar hij een hele hoop werk aan heeft gehad. Maar dat ziet niemand :-) Je moet de (jaloerse) verhalen van collega's hierover eens horen. Als ik willekeurig eender van deze klagers vertel dat hij z'n niet meer zo nieuwe focus nu kan inruilen op een S-klasse zonder bijbetalen, komt met een lulverhaal waarom dat ineens een slechte keuze zou zijn ... :roll: (waarschijnlijk echtscheiding aan de horizon als hij met zo'n kar thuiskomt)

Volg je hart, durf te leven, en rijd in iets waar je een glimlach van op je bek krijgt!
Ik weet nog dat ik in mijn vers aangekochte MR2 niet opzij durfde te kijken bij het stoplicht omdat ik in een patserbak reed en geen zin had in vreemde blikken van de bestuurder naast me :bag: ach... Waar blijft de tijd :beer:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 20 jan 2011, 22:18

Chris van S. schreef:@martijn; OK, IMO slechte zaak.
Immers de consument kijkt eerder naar het maandbedrag dan naar de slotsom.
In elk geval was het bij BMW niet mogeljik ;)
klopt, absoluut slecht!!
Ravin ///M schreef:
Macboy schreef:Prachtig verhaal Maurice. Helemaal mee eens. Je voorbeeld over de leaseauto is ook treffend: veel mensen hebben geen idee wat een leaseauto kost terwijl je aan het einde van de rit alleen in een huurbak hebt gereden die je weer moet inleveren ...
+1

http://www.leasetrader.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

60 maanden Cayenne voor 3000 euries per maand. 180k. :shock: :wink: :mrgreen:
tja dan wordt ineens pijnlijk duidelijk hoeveel zo'n auto echt kost per maand :mrgreen: wij hadden ook een klant die zo iets bij ons reedt en kost idd zo'n bedrag per maand... en daaraan verdiend de LM een paar duizend euro op het hele contract incl verkoop van het terug gekomen object.

de rest zijn gewoon de werkelijke kosten om zo'n auto te kunnen rijden.....

http://www.leasetrader.nl/aanbod/c/Audi ... prijs/8635" onclick="window.open(this.href);return false; A8 kost ook lekker wat per maand :mrgreen:

KoenM

Bericht door KoenM » 20 jan 2011, 22:28

Voor 15k km per jaar :o

Maus335i

Bericht door Maus335i » 20 jan 2011, 22:44

Martijn_bmw schreef:tja dan wordt ineens pijnlijk duidelijk hoeveel zo'n auto echt kost per maand :mrgreen: wij hadden ook een klant die zo iets bij ons reedt en kost idd zo'n bedrag per maand... en daaraan verdiend de LM een paar duizend euro op het hele contract incl verkoop van het terug gekomen object.

de rest zijn gewoon de werkelijke kosten om zo'n auto te kunnen rijden.....

http://www.leasetrader.nl/aanbod/c/Audi ... prijs/8635" onclick="window.open(this.href);return false; A8 kost ook lekker wat per maand :mrgreen:
Hehe, die A8 ken ik! Of tenminste.. ik hou hem al geruime tijd in de gaten. Hij staat bij Pouw in Zwolle en er werd een jaar terug bijna 130.000 euro voor gevraagd. Dat terwijl W12'en van voor de facelift (met praktisch dezelfde opties) voor krap tegen de 60.000 te koop stonden. Deze W12 bij Pouw is echt waaaaaaaaaay overpriced en daar zijn ze zelf ook achter gekomen. Deze auto is in een half jaar tijd 40.000 euro in vraagprijs gezakt. Het lijkt er op dat ze hier spekkoper wilde zijn, maar zijn er uiteindelijk achter gekomen dat er zat gekke kopers rondlopen, maar niet zó gek.

http://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a8/6811080" onclick="window.open(this.href);return false;

Een prefacelift A8L W12 met vergelijkbare opties, echter 4 jaar ouder en 60dkm gelopen. Maar ook deze kar staat al bijna een jaar te koop...

@Tom, het probleem met die leasebakken is dat je niet weet hoe de werkelijkheid in elkaar zit. Veel mensen leggen een eigen bijdrage bij om net die dikkere auto te kunnen rijden. De ene werkgever staat dat toe, de andere werkgever houdt zich vast aan "een B of C klasse auto". Een aantal van onze werknemers betaalt ook een eigen bijdrage bovenop het leasebudget om een iets leukere auto te rijden. Dat zou het verschil in leaseslet tussen werkgevers in ieder geval kunnen verklaren :)

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 20 jan 2011, 22:58

Precies. Ik leg zelf 200 euro per maand bij om een 320d te kunnen rijden, in plaats van een 1.6 Octavia. Een collega kiest ervoor om voor minder geld een golf met 18 inch wielen te rijden. Ieder wat wils toch?

Plaats reactie