Porsche 991 carrera 2011
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Joop
- Berichten: 9059
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Porsche 991 carrera 2011
Die witte Carrera S met die HRE wielen ziet er wel heel dik uit...
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche 991 carrera 2011
Ik vind die zwarte echt uberporno..
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 991 carrera 2011
ik vind die groene erg vet, we hoeven er dus niet om te vechten of om 4u smorgens al voor de deur te gaan liggen 

- Robin_NL
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 28 okt 2012, 09:32
Re: Porsche 991 carrera 2011
Die groene is 'n RUF toch? Tja ook al was ie roze met oranje stippen en had ie barkrukken in 't interieur dan nog.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 991 carrera 2011
nu je het zegt...idd
die heeft die anders uitgevoerde achterkant, bumper en klep e.d.
heb ik toch de goede gekozen

die heeft die anders uitgevoerde achterkant, bumper en klep e.d.
heb ik toch de goede gekozen
- Robin_NL
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 28 okt 2012, 09:32
Re: Porsche 991 carrera 2011
Weet je waran ik 't zag. Het MN-.... kenteken. Dat hebben RUFs erg vaak want daar zitten ze (Kreis Mindelheim, dorpje Pffaffenhausen)GTRene schreef:nu je het zegt...idd![]()
die heeft die anders uitgevoerde achterkant, bumper en klep e.d.
heb ik toch de goede gekozen
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 991 carrera 2011
nooit op gelet, hopelijk onthoud ik het (denk het niet
)
kan hooguit nog de Porsche kentekens (van fabrieks auto's testen e.d.) als wat bekends herkennen
maar zelfs daar kom ik nu niet op...iets van Botrup?
nah

kan hooguit nog de Porsche kentekens (van fabrieks auto's testen e.d.) als wat bekends herkennen

nah

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche 991 carrera 2011
René, die sjonnie-Ruff in British Racing Green ziet er toch niet uit man ... ga toch weg.


- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 991 carrera 2011
je bent vast groen van jaloezie jonguuuh





- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche 991 carrera 2011
Sorry René, maar ik vind die Rufft dingen met 1780pk en een top van 570kmh, sjonnie van de eerste orde. Hoe verkracht ik een mooi ontwerp. Rufft is dé Sjonnie specialist (samen met Schnitsel voor BMW..). Aux serieux, ik heb er niets mee. Een mooie glanzend zwarte (non)S met 20" Spyder velgen, en ik ben klaarGTRene schreef:je bent vast groen van jaloezie jonguuuh![]()

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 991 carrera 2011
kan me daar ook wel in vinden.
al moet ik zeggen dat ik de oudere coupe modellen t/m de 964 het mooiste blijf vinden.
de 991 vind ik wel de betere van de laatste modellen.
al moet ik zeggen dat ik de oudere coupe modellen t/m de 964 het mooiste blijf vinden.
de 991 vind ik wel de betere van de laatste modellen.
- Robin_NL
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 28 okt 2012, 09:32
Re: Porsche 991 carrera 2011
BB-..... Kreis Böblingen ; BB-PW.... PW= Porsche WerkeGTRene schreef:nooit op gelet, hopelijk onthoud ik het (denk het niet)
kan hooguit nog de Porsche kentekens (van fabrieks auto's testen e.d.) als wat bekends herkennenmaar zelfs daar kom ik nu niet op...iets van Botrup?
nah
En de S-....van Stuttgart/Zuffenhausen natuurlijk
- Robin_NL
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 28 okt 2012, 09:32
Re: Porsche 991 carrera 2011
@Ferdinand? Vind jij in Porscheland serieus RUF de sjonniespecialist onder de veredelaars?
Kijk naar de CTR Yellowbird met eigen versnellingsbak en hun eigen 'aerodynamica' een icoon, de CTR2 en die rare lookalike CGT de CTR3 en nu die eigengemaakt V8 in 'n 997/992 koets.
Egniet. Ik vind 't juist van alle Porsche derivaten(want 't is net als Alpina een eigen 'merk') het hoogste. Topklasse.
Van 9FF en Jan Fatthauer horen we de laatste tijd minder toch?
Kijk naar de CTR Yellowbird met eigen versnellingsbak en hun eigen 'aerodynamica' een icoon, de CTR2 en die rare lookalike CGT de CTR3 en nu die eigengemaakt V8 in 'n 997/992 koets.
Egniet. Ik vind 't juist van alle Porsche derivaten(want 't is net als Alpina een eigen 'merk') het hoogste. Topklasse.
Van 9FF en Jan Fatthauer horen we de laatste tijd minder toch?
Laatst gewijzigd door Robin_NL op 29 okt 2012, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 991 carrera 2011
die BB zegt me niks, die S wel in combo met S-GO dat zie je vrij vaak op nwe porsche's
och...en dat BOT van Bottrop is schijnbaar mercedes zie ik nu
och...en dat BOT van Bottrop is schijnbaar mercedes zie ik nu

- Robin_NL
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 28 okt 2012, 09:32
Re: Porsche 991 carrera 2011
Da's Brabus René.
BB als je dat op google intoetst krijg je 'n ouwe tang die zich inzet voor agressieve zeehondjes:)
Ergo, je krijgt 'n smartphone...
BB als je dat op google intoetst krijg je 'n ouwe tang die zich inzet voor agressieve zeehondjes:)
Ergo, je krijgt 'n smartphone...
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Porsche 991 carrera 2011
Maar bij Ruff moet ik altijd hieraan denken, krijg ik een waas voor m'n ogen en vind ik alles mooi.
- Robin_NL
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 28 okt 2012, 09:32
Re: Porsche 991 carrera 2011
En dan vergat ik in m'n betoog de RT12! De waardig opvolger van de CTR eigenlijk waar Robert hier 't filmpje van post.
Sjouwe zo'n ding:
Ferdinand heeft gelijk, het sjonniemerk als 't om Porsches gaat. Ruf.
Onderste filmpje ist trouwens 'n Audi TT met iemand achter 't stuur
Sjouwe zo'n ding:
Ferdinand heeft gelijk, het sjonniemerk als 't om Porsches gaat. Ruf.

Onderste filmpje ist trouwens 'n Audi TT met iemand achter 't stuur

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche 991 carrera 2011

Ha Robin, Ik val zeker door de mand als Porsche liefhebber - ik rijd ook maar een lullig Boxertje per slot van rekening, omdat een 911 (toen) te duur is (was) - maar nee, ik heb niets met aftermarket dingen. Dus ook geen Ruft, hoe hard dat ook loopt, hoe goed dat ook is en met veel drama. Die groene van GTRené vind ik te lelijk voor woorden.
Ik ben ook weer een echte Porsche rijder dan, het gaat mij alleen om de koets, en niet hoe die stuurt.


en
:strong:
- cooldragon
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52
Re: Porsche 991 carrera 2011
SpyderFerdi schreef:Sorry René, maar ik vind die Rufft dingen met 1780pk en een top van 570kmh, sjonnie van de eerste orde. Hoe verkracht ik een mooi ontwerp. Rufft is dé Sjonnie specialist (samen met Schnitsel voor BMW..). Aux serieux, ik heb er niets mee. Een mooie glanzend zwarte (non)S met 20" Spyder velgen, en ik ben klaarGTRene schreef:je bent vast groen van jaloezie jonguuuh![]()
He He eindelijk Fer, je bent om! (ik juich het toe hahaha) als je je huidige posts afsteekt tegen je eerdere betreft de 991:
dus.....wanneer gaan we een groupbuy doen?hahahaSpyderFerdi schreef:Heb de nieuwe 911 bij bosjes zien rijden in Zuid-Frankrijk afgelopen weken. Ding blijft wat mij betreft té gladjes. Ik vind het vorige model behoorlijk stoerder, met name de achterkant. Het zal wel wennen zijn, maar er was geeneen moment dat ik de 911 zag rijden: hebben, hebben. Kweenie wat het is, het ontbreekt 'm aan presence, 'stance' zeggen de britten toch? Misschien is het dat wel.
Ha Cooldragon,
leuk om te lezen. Ja, de 911 (991) is een geweldige auto.
Paar dingen mij opvielen waren:
- geluid: inderdaad dikker, maar wél beetje kunstmatig, zoals die Aston Martins kunnen zijn. Ik bedoel, in mijn Spyder hoor je het mechanische gehijs, gesjouw, sissen, aanzuigen en krijsen in je nek. Met sportknop gaan de sluizen helemaal open (extreem hoge gil). Veel minder kunstmatig allemaal, gewoon een beetje wat het is.
- sturen: vond ik een achteruitgang. Ik dacht met een Audi te maken. ok, auto stuurde uiteindelijk wel goed.
- ik vond 'm wel achterlijk snel! Eigenlijk maakte dat wél indruk.
- interieur, zal wel. Nieuwe is mooi, ouwe is ook prima.
resumé: de beleving viel mij eerlijk gezegd behoorlijk tegen. Het was een dikke GT. En is dat nu wat je wilt? Ik in ieder geval niet. Beetje ouwe discussie M3V8 versus 1M. Hoeveel puurder is de 1M dan, groooot verschil.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche 991 carrera 2011
Ik ben inderdaad om voor de 911. Het model is schitterend. Ik moest even wennen - zoals ik al zei - maar ik ben wel om. Voorlopig vind ik wel dat 991/911 het 'stoerst' is in zwart, of een diepe donkergrijze kleur. Ben zelf nooit zo van zwart etc. maar omdat het model toch een beetje smooth is, maakt de de donkere kleur 'm wat stoerder.
Rijden? Geniaal ding, maar - en daar blijf ik wel bij - daarvoor zou ik het niet doen tov. mijn Spyder. Maar een heerlijke comfi 911/911 Carrera (4)S zie ik toch wel tzt. verschijnen. Kijk nog even uit naar het Targa modelletje, maar gek genoeg vind ik de gesloten Coupé voor een 911 toch nét beter dan de cabrio (qua looks). Tot het moment dat er dan weer een Speedster komt ....
Rijden? Geniaal ding, maar - en daar blijf ik wel bij - daarvoor zou ik het niet doen tov. mijn Spyder. Maar een heerlijke comfi 911/911 Carrera (4)S zie ik toch wel tzt. verschijnen. Kijk nog even uit naar het Targa modelletje, maar gek genoeg vind ik de gesloten Coupé voor een 911 toch nét beter dan de cabrio (qua looks). Tot het moment dat er dan weer een Speedster komt ....

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche 991 carrera 2011
Spyder vandaag zijn eerste beurtje
dus (nog een keer) een probefahrt in een 911S 991.
Resumé (op dit moment, na 2 proefrondes) over de 911S 991
Fenomale kar. Geen optimale beleving én een auto zonder humor. punt.
Is er niet meer te zeggen, ja, als je gaat muggeziften, superkritsisch zijn, dan zijn er natuurlijk wel punten. Een vergelijk met de Spyder kan ik mooi maken en de verschillende zin toch relevant.
- wat een blok die 3.8/400pk, dit is by far (voor mij dan) de snelste auto ooit in de zin van 'rechtuitbranden'.
- pdk reageert een tikkie sneller dan de Spyder pdk. Klein verschil, maar net weer een tikkie beter. Dikke prima dus.
- electrisch sturen sucks. Op lage snelheden lijk je wel een FIAT Panda 'city stearing'.
- electrisch sturen sucks, ook op hoge snelheden. Stuur geeft gewoonweg minder info door dan mijn Spyder, dat verschil is aanzienlijk.
- voorkant voelt wel heel licht aan, in bochten maar ook rechtuitbranden 200kmh +. Dit ook weer tov. mijn Spyder.
- auto rijdt uiteindelijk wel strak, maar het is een beetje - als je superkirtisch bent - playstation stearing.
- snelle lastwissel - ook in supersport stand - komt de auto 'qua gewicht' een beetje achter je stuurbeweging aan. Dat voelt sloom aan. Doet de Spyder veeel beter. Spyder = insturen: ter stond reactie. Dat heeft deze 911S net niet.
- interieur: tja, dikke limo sferen. Heb ik niks mee, maar een ander vindt dat prachtig. Ding was uitgerust met Burmester hifi-sound. Giga duur? Totaal zonde van je geld. Niet kopen.
Wat de Spyder zo leuk maakt, is dat iedere meter een traktatie is: samengebundeld in looks, sturen + sound. Je beleeft de Spyder aan alle kanten. Lachen gieren brullen. Dát biedt deze 911S voor mij niet, hoe goed deze kar ook is. Beetje auto zonder humor wat mij betreft.
Zo voorlopig klaar mee.

Resumé (op dit moment, na 2 proefrondes) over de 911S 991
Fenomale kar. Geen optimale beleving én een auto zonder humor. punt.
Is er niet meer te zeggen, ja, als je gaat muggeziften, superkritsisch zijn, dan zijn er natuurlijk wel punten. Een vergelijk met de Spyder kan ik mooi maken en de verschillende zin toch relevant.
- wat een blok die 3.8/400pk, dit is by far (voor mij dan) de snelste auto ooit in de zin van 'rechtuitbranden'.
- pdk reageert een tikkie sneller dan de Spyder pdk. Klein verschil, maar net weer een tikkie beter. Dikke prima dus.
- electrisch sturen sucks. Op lage snelheden lijk je wel een FIAT Panda 'city stearing'.
- electrisch sturen sucks, ook op hoge snelheden. Stuur geeft gewoonweg minder info door dan mijn Spyder, dat verschil is aanzienlijk.
- voorkant voelt wel heel licht aan, in bochten maar ook rechtuitbranden 200kmh +. Dit ook weer tov. mijn Spyder.
- auto rijdt uiteindelijk wel strak, maar het is een beetje - als je superkirtisch bent - playstation stearing.
- snelle lastwissel - ook in supersport stand - komt de auto 'qua gewicht' een beetje achter je stuurbeweging aan. Dat voelt sloom aan. Doet de Spyder veeel beter. Spyder = insturen: ter stond reactie. Dat heeft deze 911S net niet.
- interieur: tja, dikke limo sferen. Heb ik niks mee, maar een ander vindt dat prachtig. Ding was uitgerust met Burmester hifi-sound. Giga duur? Totaal zonde van je geld. Niet kopen.
Wat de Spyder zo leuk maakt, is dat iedere meter een traktatie is: samengebundeld in looks, sturen + sound. Je beleeft de Spyder aan alle kanten. Lachen gieren brullen. Dát biedt deze 911S voor mij niet, hoe goed deze kar ook is. Beetje auto zonder humor wat mij betreft.
Zo voorlopig klaar mee.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 991 carrera 2011
dat wordt de nwe Cayman testen die nog moet komen, benieuwd wat je daar van vind ten opzichte van spyder en 991S
magoed, das nog ff wachten op.
magoed, das nog ff wachten op.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche 991 carrera 2011
Mooie beschrijving Ferdi van verschil motor achterin vs middenmotor.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Marcelvv, matthyssie en 5 gasten