Dus flink aan het werk. Afgelopen week de Golf weer naar Duitsland gesleept. Op een of andere manier voelt ie zich daar wel thuis :+
Als eerste de rolkooi zoveel mogelijk afgelast in de auto, uitgebouwd en daarna helemaal afgelast. Daarna de kooi helemaal (blank) geschuurd:
In de grondlak gezet:
En daarna de hup-holland-hup lak erop:
Ondertussen het dashboard ook nog compleet uitgebouwd. Op de foto alleen nog het dashboard zelf, ondertussen ook de kachel en alle kabelzooi incl zekeringkast verwijderd. Achter het dashboard en de kachel zat nog wat bitumen en rommel wat nu allemaal mooi weg is gehaald en schoon gemaakt (kostte wel bijna de hele dag...)
Het stuur is nu ook voorbereid om deze te laten zakken, dit zorgt meteen voor een andere hoek (minder schuin), wat fijner rijdt.
Vanmorgen hebben Roman en DC de remmen nogmaals ontlucht (3 rondes), nu is er wel pedaaldruk
Ondertussen heb ik ook nog de bougies gewisseld.
Vanaf nu is het enkel nog de binnenkant schuren en dan kan hij gespoten worden. Omdat het dashboard er weer in komt spuit ik niet alles onder het dashboard. Hoewel dit wel netter zou zijn kost het me nog erg veel tijd om alle isolatie die zich daar nog bevind te verwijderen, en dat heb ik niet. Alles wat zichtbaar is in de voetenruimte wordt metallic groen, zoals de buitenkant
Als de auto weer thuis is wordt de isolatie natuurlijk nog wel verwijderd. Hieronder zit de originele rode kleur, die ook nog onder de motorkap te vinden is. Deze lak zit er goed op dus dat is verder geen probleem.