project e30 S50......
- Tristan
Re: project e30 S50......
Stiekem zou ik dit ook wel willen in mijn E30 cup auto. Bedoel, hij is snel zat op het circuit maar met 300pk een behoorlijke "handfull", maar wel een uitdaging. :twisted:
-
Ik heb hem vandaag voor het eerst wat daglicht laten zien na een maand of 3
Heb hem gewassen en gepoetst....klaar voor de auto ambulance om morgen naar EPS Groningen te kachelen.

Heb hem gewassen en gepoetst....klaar voor de auto ambulance om morgen naar EPS Groningen te kachelen.
- Tristan
Wat voor een remmen heb je op de E30? Zijn dit E36 M3 schijven + klauwen?
- Petrolhead Tom
Geil! Ziet er gewoon al rijklaar uit! :banaan:
-
Nee....de klauwen zijn van een e34 540 en de schijven komen van 300mm.de...4-gaats 312x25mm.Tristan schreef:Wat voor een remmen heb je op de E30? Zijn dit E36 M3 schijven + klauwen?
- Tristan
Dacht ik al, die wil ik namelijk ook op mijn M3 gaan monteren. Ben erg benieuwd naar je ervaring met deze set.
-
Tom Westendorp schreef:Geil! Ziet er gewoon al rijklaar uit! :banaan:
Ja ik hoop morgen aan het einde van de dag een eerste rit te kunnen maken.
Maar er zal wel weer het 1 en ander tegen zitten haha.
Ik heb verder motorisch nog niks kunnen testen namelijk....misschien slaat de electrische fan niet aan, of weet ik het wat.
De toerenteller deed het iig nog niet van wat ik gezien heb met een korte start.
-
Tristan schreef:Dacht ik al, die wil ik namelijk ook op mijn M3 gaan monteren. Ben erg benieuwd naar je ervaring met deze set.
Ja ik zal het zien...normaal zijn ze goed genoeg om een zware 5 serie op tijd te kunnen stoppen.
Dan zullen ze zeker wel een 1040 kilo BMW e30 kunnen stoppen

-
OnlineMartijn_bmw
heel erg gaaf geworden dat moet zeker DF opleveren

- GTRene
ziet er al ready to go uit...10x beter dan het begin voor je eraan begon
have fun en houd hem heel, hopelijk werkt het meeste

have fun en houd hem heel, hopelijk werkt het meeste

- Joy
Netjes Mario.
Is het nu een kwestie van een spruitstuk laten maken wat past, of is er nog ruimte om de lengte van de buizen zo gelijk mogelijk te houden ?

-
Tristan schreef:Dacht ik al, die wil ik namelijk ook op mijn M3 gaan monteren. Ben erg benieuwd naar je ervaring met deze set.
Beter klauwen van een 730 e38 vatten dan, daar passen tenminste normale velgen overheen zonder aanpassingen.
- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Ziet er lekker uit.... zou hem trouwens volledig shadow-line maken (chrome bumpers zwart spuiten)
Enneuhhh als die rijdt verwachten we wel filmpjes he 8)
Enneuhhh als die rijdt verwachten we wel filmpjes he 8)
- MartijnGizmo
popeyeM3 schreef:Ik heb hem vandaag voor het eerst wat daglicht laten zien na een maand of 3![]()
Kom je hier uit de buurt? Anders kan ik wellicht wat voor je betekenen qua foto's/video...Jules schreef:Enneuhhh als die rijdt verwachten we wel filmpjes he 8)

- Tristan
Set van de E34 540i past ook achter 16' (300mm).LeenV8 schreef:Tristan schreef:Dacht ik al, die wil ik namelijk ook op mijn M3 gaan monteren. Ben erg benieuwd naar je ervaring met deze set.
Beter klauwen van een 730 e38 vatten dan, daar passen tenminste normale velgen overheen zonder aanpassingen.
- Tom V
In het kader van onafgeveerd gewicht zou ik toch iets anders zoeken, vond ze persoonlijk veel te zwaar.Tristan schreef:Set van de E34 540i past ook achter 16' (300mm).LeenV8 schreef:Tristan schreef:Dacht ik al, die wil ik namelijk ook op mijn M3 gaan monteren. Ben erg benieuwd naar je ervaring met deze set.
-
Ik had eerst Brembo klauwen van de e38 liggen, maar volgens e30.de gaat dat niet passen zonder aanpassingen, vandaar dat ik naar e34 540 klauwen ben gegaan.
Verder ben ik in Groningen morgen, maar er is geen ruimte voor foto's of filmpjes e.d. terplaatse..maar toch bedankt voor het aanbod
@ Joy...ik wil eigenlijk fat ze gewoon de bestaande spruitstukken aanpassen.
Die horen bij de motor zowiezo, en er hoeft er dan maar 1 van de 2 aangepast te worden om alles passend te maken.
Dat scheeld tijd en geld....
Ik kan wel een geheel nieuw spruitstuk laten maken, maar qua vermogen zal dat weinig opleveren denk ik (of ze moeten grotere diameter buizen gebruiken) maar gezien het ruimte gebrek zal dat niet gaan denk ik.
Maar ik zie het wel terplaatse wat ze willen...
iig kunnen ze mooi de Supersprint katvervanger en de Eisenmann einddemper er ook onder plaatsen zodat ik daar iig geen omkijken meer naar heb
Verder ben ik in Groningen morgen, maar er is geen ruimte voor foto's of filmpjes e.d. terplaatse..maar toch bedankt voor het aanbod

@ Joy...ik wil eigenlijk fat ze gewoon de bestaande spruitstukken aanpassen.
Die horen bij de motor zowiezo, en er hoeft er dan maar 1 van de 2 aangepast te worden om alles passend te maken.
Dat scheeld tijd en geld....
Ik kan wel een geheel nieuw spruitstuk laten maken, maar qua vermogen zal dat weinig opleveren denk ik (of ze moeten grotere diameter buizen gebruiken) maar gezien het ruimte gebrek zal dat niet gaan denk ik.
Maar ik zie het wel terplaatse wat ze willen...
iig kunnen ze mooi de Supersprint katvervanger en de Eisenmann einddemper er ook onder plaatsen zodat ik daar iig geen omkijken meer naar heb

-
Vanmorgen vroeg om 5 uur zijn we vertrokken richting EPS...om 09:30 kwamen we aan.
Ik heb met wat overleg besloten om toch een geheel nieuw rvs spruitstuk te laten maken.
Gezien ze dikker buizen gebruiken (40mm ipv 37 standaard) en met dunwandig materiaal (1,5mm) heeft het wel degelijk invloed op wat meer pk winst en geluid.
Alleen gaan ze dat niet redden in 1 dag, dus van de week haal ik de auto weer op...ik ben zeer benieuwd
aankomst EPS

Ik heb met wat overleg besloten om toch een geheel nieuw rvs spruitstuk te laten maken.
Gezien ze dikker buizen gebruiken (40mm ipv 37 standaard) en met dunwandig materiaal (1,5mm) heeft het wel degelijk invloed op wat meer pk winst en geluid.
Alleen gaan ze dat niet redden in 1 dag, dus van de week haal ik de auto weer op...ik ben zeer benieuwd

aankomst EPS
- GTRene
spannend, sit and wait it is then.
zo te horen, krijgt je kar wel een dikke pijp straks
zo te horen, krijgt je kar wel een dikke pijp straks

- Tristan
Enige set die achter 16' past, anders moet ik naar 17' wat ook weer ten koste gaat van het onafgeveerd gewicht.Tom V schreef:
In het kader van onafgeveerd gewicht zou ik toch iets anders zoeken, vond ze persoonlijk veel te zwaar.
- Tom V
Nee hoor, deze past ook : http://massivebrakes.com/kits/e30/rear/300/32/m3 . Past zelfs achter een ruim 15" wiel, wel even meten.Tristan schreef:Enige set die achter 16' past, anders moet ik naar 17' wat ook weer ten koste gaat van het onafgeveerd gewicht.Tom V schreef:
In het kader van onafgeveerd gewicht zou ik toch iets anders zoeken, vond ze persoonlijk veel te zwaar.
-
Tristan schreef:Set van de E34 540i past ook achter 16' (300mm).LeenV8 schreef:Tristan schreef:Dacht ik al, die wil ik namelijk ook op mijn M3 gaan monteren. Ben erg benieuwd naar je ervaring met deze set.
Vraag maar aan de topicstarter ja...
en daarbij zal ik je even deze foto laten zien van mijn spul, 315mm schijven van e36 m3 met e38 730 klauwen.
In een 16" hartge velg met genoeg ruimte over:
Dit alles op een e30 veerpoot uiteraard.
-
Vergeet ook niet te vermelden dat je wel een spacer hebt gebruikt Leen...om de boel passend te krijgen 
Op e30.de hebben ze het er niet over dat het past iig.

-
Ok, er ligt een spacer van 7mm tussen de remschijf en velg, anders lopen de spaken tegen de klauw.popeyeM3 schreef:Vergeet ook niet te vermelden dat je wel een spacer hebt gebruikt Leen...om de boel passend te krijgen
maar dat vind ik niet "niet passen".
Niet passen is als de binnendiameter van de velg gewoon te klein is om over de klauw te passen, of wanneer je met spacers van 60mm ofzo moet gaan werken.
-
Ik vind het zowiezo knap dat je het tot zover passend hebt weten te maken Leen.
Het is alleen de vraag of ze ook gaan passen met de bestaande adapters van 300mm.de
Aangezien ze nogal wat kosten, is het de gok niet waard om het te proberen.
Verder ben je wel genoodzaakt om een 5-gaats onderstel te hebben wil je de e36 M3 schijven willen gebruiken.
Ik weet iig dat er ook een 16" alutec wiel is waar ze in passen...dus er zijn wel mogelijkheden.
Het is alleen de vraag of ze ook gaan passen met de bestaande adapters van 300mm.de
Aangezien ze nogal wat kosten, is het de gok niet waard om het te proberen.
Verder ben je wel genoodzaakt om een 5-gaats onderstel te hebben wil je de e36 M3 schijven willen gebruiken.
Ik weet iig dat er ook een 16" alutec wiel is waar ze in passen...dus er zijn wel mogelijkheden.