Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Klopt, alleen zijn inkomsten topprioriteit. De zogenaamde toename in verkeersveiligheid als niemand meer te hard rijdt (of afname van schadelijke uitstoot, of wat dan ook) wordt gebruikt als dun en doorzichtig cadeaupapier waar men de drol van de km-heffing in verpakt. Iedereen ziet dat het een drol is en het stinkt hoe dan ook!
Door de snelheid niet automatisch te reguleren, blijft er geld voor snelheidsovertredingen binnenkomen. Dus als jij op dinsdagnacht om 02:30 even lekker dat klaverblad pakt en daarbij je snelheid "uit het oog verliest", kan de staat gewoon lekker incasseren. :banaan:
Door de snelheid niet automatisch te reguleren, blijft er geld voor snelheidsovertredingen binnenkomen. Dus als jij op dinsdagnacht om 02:30 even lekker dat klaverblad pakt en daarbij je snelheid "uit het oog verliest", kan de staat gewoon lekker incasseren. :banaan:
- Remmie
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
- Locatie: omg Rotterdam
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Vraag me af hoe dat dan in ze werk gaat op het moment dat ik me een dagje vermaak op CPZandvoort.
Gaan die km's ook doorberekend worden?
Niet dat dat erg veel km's zijn want hard ga ik toch niet
maar toch.
Gaan die km's ook doorberekend worden?
Niet dat dat erg veel km's zijn want hard ga ik toch niet
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
komt een programmaatje op zodat je ook ronde tijden kan meten zodat de sportieve rijders gepaaid wordenRemmie schreef:Vraag me af hoe dat dan in ze werk gaat op het moment dat ik me een dagje vermaak op CPZandvoort.
Gaan die km's ook doorberekend worden?
Niet dat dat erg veel km's zijn want hard ga ik toch nietmaar toch.
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
JaVraag me af hoe dat dan in ze werk gaat op het moment dat ik me een dagje vermaak op CPZandvoort.
Gaan die km's ook doorberekend worden?
De betalingsplicht geldt voor alle kilometers die in Nederland zijn afgelegd, of deze nu op wegen worden gemaakt (al of niet openbaar) of van de weg af. Het is namelijk niet mogelijk om tegen redelijke kosten een technische voorziening te creëren die bijhoudt of een motorrijtuig op de openbare weg rijdt of niet.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Hoe meer ik haal uit dit voorstel hoe treuriger ik word 
- Joy
- Berichten: 10893
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
OMG dat meen je niet
Tjonge wat zal ik dan vaak in België en Duitsland vertoeven. Dat is me het omrijden wel waard.
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Leest iemand die link wel die ik heb geplaatst
? Ja het zijn een hoop pagina's maar dan hoef ik niet elke keer bijna in huilen uit te barsten als ik het antwoord op een vraag uit zoek
.
- N!co
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Huh?!?HansD schreef:JaVraag me af hoe dat dan in ze werk gaat op het moment dat ik me een dagje vermaak op CPZandvoort.
Gaan die km's ook doorberekend worden?![]()
De betalingsplicht geldt voor alle kilometers die in Nederland zijn afgelegd, of deze nu op wegen worden gemaakt (al of niet openbaar) of van de weg af. Het is namelijk niet mogelijk om tegen redelijke kosten een technische voorziening te creëren die bijhoudt of een motorrijtuig op de openbare weg rijdt of niet.
Ze kunnen wel precies zien of je op een druk/rustig stuk weg rijdt en dus de kilometer prijs hoger/lager maken, maar ze kunnen niet zien of je op de openbare weg rijdt?!?
Wat een gelul.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Ja precies.. HansD ik lees alles 
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Zakelijk gezien is het ff jammer, maar voor het overige ga ik dan voorlopig gewoon direct richting in het Zuiden. Zit zo in België en het is me echt om het even waar ik m'n geld uitgeef.
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Dat vermoedde ik al. Gecondoleerd met je vrijheid.HansD ik lees alles
-
OnlineEric Z
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Als ik het goed begrijp betaal je dus meer als je op een bepaalde tijd op een weg rijd waar grote kans van file is. Waar is het systeem voor... juist ja om de file's tegen te gaan, oftewel wat als het file probleem opgelost word door zo'n kastje. Gaan ze dan weer andere heffingen verzinnen, of blijf je dan in die gebieden gewoon nog steeds meer betalen?
Dan zijn er ook nog de privacy en de afhankelijkheid van een aan het verouderen systeem van de almighty USA.Dan is er nog de technische vooruitgang, dus hoelang duurt het voordat er een kilometerheffingskastje versie 2 komt met modernere technieken. En waarom gaat die regering de industrie niet lekker pesten met al die idiote heffingen vanwege een beter milieu. En er is nog steeds geen duidelijk bewijs voor de combinatie co2 -> opwarming van de aarde, de aarde schijnt vroegen warmer te zijn geweest dan die nu is en dat was in tijden dat er nog geen auto's waren.
Hoe gaat het eigenlijk met tracktools zonder kenteken, behouden die het kastje? of rijden die vrolijk rond zonder kastje terwijl iemand met de dagelijkse auto daarvoor wel de milieu-onzin-taksen moet betalen?
Dan zijn er ook nog de privacy en de afhankelijkheid van een aan het verouderen systeem van de almighty USA.Dan is er nog de technische vooruitgang, dus hoelang duurt het voordat er een kilometerheffingskastje versie 2 komt met modernere technieken. En waarom gaat die regering de industrie niet lekker pesten met al die idiote heffingen vanwege een beter milieu. En er is nog steeds geen duidelijk bewijs voor de combinatie co2 -> opwarming van de aarde, de aarde schijnt vroegen warmer te zijn geweest dan die nu is en dat was in tijden dat er nog geen auto's waren.
Hoe gaat het eigenlijk met tracktools zonder kenteken, behouden die het kastje? of rijden die vrolijk rond zonder kastje terwijl iemand met de dagelijkse auto daarvoor wel de milieu-onzin-taksen moet betalen?
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Ton Roks in zijn column in Auto Visie:
- Het is onwenselijk dat er een geldverslindend bureaucratisch systeem wordt opgetuigd en onderhouden om de kilometerheffing te kunnen innen
- De kilometerheffing vormt een bedreiging voor de privacy.
- Er is een veel eenvoudiger oplossing, namelijk betalen voor mobiliteit en onzuinigheid via de brandstofkosten.
- Tanktoerisme naar de buurlanden wordt hiermee aangemoedigd, daarom zou er een maatregel op Europees niveau moeten komen.
- Zelfs als dat niet lukt is het maar een beperkt probleem. Files doen zich overwegend voor in de randstad en niet aan de grens.
- Betalen via de brandstofprijs biedt geen mogelijkheden om het rijden in de spits te onmoedigen, echter is de moeite niet waard om alleen daarvoor een gigantisch heffingsapparaat in te richten.
- De overheid heeft onvoldoende andere maatregelen genomen om verandering te brengen in het 9 tot 5 arbeidsethos.
En zo denk ik er ook over.
- Het is onwenselijk dat er een geldverslindend bureaucratisch systeem wordt opgetuigd en onderhouden om de kilometerheffing te kunnen innen
- De kilometerheffing vormt een bedreiging voor de privacy.
- Er is een veel eenvoudiger oplossing, namelijk betalen voor mobiliteit en onzuinigheid via de brandstofkosten.
- Tanktoerisme naar de buurlanden wordt hiermee aangemoedigd, daarom zou er een maatregel op Europees niveau moeten komen.
- Zelfs als dat niet lukt is het maar een beperkt probleem. Files doen zich overwegend voor in de randstad en niet aan de grens.
- Betalen via de brandstofprijs biedt geen mogelijkheden om het rijden in de spits te onmoedigen, echter is de moeite niet waard om alleen daarvoor een gigantisch heffingsapparaat in te richten.
- De overheid heeft onvoldoende andere maatregelen genomen om verandering te brengen in het 9 tot 5 arbeidsethos.
En zo denk ik er ook over.
-
Luco
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Met kastje aan naar Assen of Zandvoort.
Stuk vetkrijt mee naar Assen of Zandvoort.
Auto parkeren.
Uitstappen.
Met vetkrijt plaats van auto aftekenen.
Instappen.
Kastje uitzetten.
Auto stukje naar voren.
Uitstappen
Met vetkrijt kenteken in vak zetten.
Je trackday doen.
Weer in je eigen vak parkeren.
Kastje aanzetten.
En weer naar huis.

Stuk vetkrijt mee naar Assen of Zandvoort.
Auto parkeren.
Uitstappen.
Met vetkrijt plaats van auto aftekenen.
Instappen.
Kastje uitzetten.
Auto stukje naar voren.
Uitstappen
Met vetkrijt kenteken in vak zetten.
Je trackday doen.
Weer in je eigen vak parkeren.
Kastje aanzetten.
En weer naar huis.
-
Wouter81
- Berichten: 9534
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
@ Femme, jij hebt natuurlijk ook gigantisch veel bezoekers op je site (al is het formeel misschien je site niet meer)... misschien is daar op eoa. manier ook iets mee te doen, om hen te activeren? Zitten natuurlijk enorm veel mensen met bovengemiddelde kennis van zaken op technisch gebied... en op dat gebied heeft dit systeem ook nog wel wat serieuze haken en ogen. Kan me zo voorstellen dat een groot deel van de mensen aldaar ook tegen dit ongewenste vehikel zijn.
Misschien is dit niet mogelijk of kan/wil je dit niet. Denk alleen even hardop, om zoveel mogelijk internetters te activeren.
Misschien is dit niet mogelijk of kan/wil je dit niet. Denk alleen even hardop, om zoveel mogelijk internetters te activeren.
-
Luco
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
meer op http://retecool.com/fotofuckvrijdag/20-11-2009" onclick="window.open(this.href);return false;
- KW
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Ik heb op http://www.Flitsservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false; nog een mooi stukje tekst gevonden
http://www.vrijspreker.nl/wp/2009/11/ki ... ntwoorden/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vrijspreker.nl/wp/2009/11/ki ... ntwoorden/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Vooral dat laatste.. thuiswerken moet meer geaccepteerd worden, maarja daar hadden ze 20 jaar geleden al aan moeten denken en uitvoeren.Femme schreef:Ton Roks in zijn column in Auto Visie:
- Het is onwenselijk dat er een geldverslindend bureaucratisch systeem wordt opgetuigd en onderhouden om de kilometerheffing te kunnen innen
- De kilometerheffing vormt een bedreiging voor de privacy.
- Er is een veel eenvoudiger oplossing, namelijk betalen voor mobiliteit en onzuinigheid via de brandstofkosten.
- Tanktoerisme naar de buurlanden wordt hiermee aangemoedigd, daarom zou er een maatregel op Europees niveau moeten komen.
- Zelfs als dat niet lukt is het maar een beperkt probleem. Files doen zich overwegend voor in de randstad en niet aan de grens.
- Betalen via de brandstofprijs biedt geen mogelijkheden om het rijden in de spits te onmoedigen, echter is de moeite niet waard om alleen daarvoor een gigantisch heffingsapparaat in te richten.
- De overheid heeft onvoldoende andere maatregelen genomen om verandering te brengen in het 9 tot 5 arbeidsethos.
En zo denk ik er ook over.
Het is toch van de zotte dat je om 9uur op je werk moet zijn en 5uur je weer naar huis mag, flexibele werktijden, thuiswerken etc.. daar ligt de oplossing voor het file probleem, dit kastje gaat dat niet veranderen maar het is een mooie tool om de burger in de gaten te houden en vooral extra geld af te troggelen..
Dit gaat de burger weer in zijn strot geduwd worden, maar wat ik niet begrijp is dat de ANWB en de Bovag etc.. hier allemaal aan meewerken!?
Steekpenningen?
-
Dennis Huijsman
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 10 jun 2009, 13:03
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
hoe zit het trouwens als je zeg maar in duitsland of belgie rijd met dit kastje? betaal je dan ook de km's? terwijl je niet van de nederlandse wegen gebruik maakt?
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Elsevier heeft er ook een flink aantal pagina's over volgeschreven, die ga ik zo maar even lezen.
En naast de brandstof-toeslag is ook het tolpoorttjes (denk aan Frankrijk en Italië) een goed uitvoerbaar alternatief.
Stephan
En naast de brandstof-toeslag is ook het tolpoorttjes (denk aan Frankrijk en Italië) een goed uitvoerbaar alternatief.
Stephan
-
Wouter81
- Berichten: 9534
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Zag net een lesauto rijden, moest ineens denken dat die ook goed fucked zijn met het betalen per kilometer. Beetje lesauto doet snel 80.000 tot 100.000 km per jaar. Of denk eens aan taxi's, doen ook wel een ton per jaar.
Zowel rijlessen als taxiritten worden dan dus ook een stuk duurder.
Zowel rijlessen als taxiritten worden dan dus ook een stuk duurder.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Taxi's vallen erbuiten toch??? Lesauto's geen idee..... ik ken een taxi die rijdt 160.000km per jaar.......ppfffff
-
Wouter81
- Berichten: 9534
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Owkee, dat wist ik niet. My bad. 
- frankie
- Berichten: 2370
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Precies, dus niet de rijschoolhouder of taxirijder is de klos, maar de consument.....Wouter81 schreef:Zag net een lesauto rijden, moest ineens denken dat die ook goed fucked zijn met het betalen per kilometer. Beetje lesauto doet snel 80.000 tot 100.000 km per jaar. Of denk eens aan taxi's, doen ook wel een ton per jaar.
Zowel rijlessen als taxiritten worden dan dus ook een stuk duurder.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Bombadil, Darudevampire, Edwin de Haas, Google [Bot], Kadett, Thomas H en 10 gasten
