Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Vlokmans

Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.

Bericht door Vlokmans » 20 nov 2009, 08:05

Klopt, alleen zijn inkomsten topprioriteit. De zogenaamde toename in verkeersveiligheid als niemand meer te hard rijdt (of afname van schadelijke uitstoot, of wat dan ook) wordt gebruikt als dun en doorzichtig cadeaupapier waar men de drol van de km-heffing in verpakt. Iedereen ziet dat het een drol is en het stinkt hoe dan ook!

Door de snelheid niet automatisch te reguleren, blijft er geld voor snelheidsovertredingen binnenkomen. Dus als jij op dinsdagnacht om 02:30 even lekker dat klaverblad pakt en daarbij je snelheid "uit het oog verliest", kan de staat gewoon lekker incasseren. :banaan:

Remmie

Bericht door Remmie » 20 nov 2009, 12:00

Vraag me af hoe dat dan in ze werk gaat op het moment dat ik me een dagje vermaak op CPZandvoort.
Gaan die km's ook doorberekend worden?

Niet dat dat erg veel km's zijn want hard ga ik toch niet :bag: maar toch.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 nov 2009, 12:13

Remmie schreef:Vraag me af hoe dat dan in ze werk gaat op het moment dat ik me een dagje vermaak op CPZandvoort.

Niet dat dat erg veel km's zijn want hard ga ik toch niet :bag: maar toch.
komt een programmaatje op zodat je ook ronde tijden kan meten zodat de sportieve rijders gepaaid worden :mrgreen:

HansD

Bericht door HansD » 20 nov 2009, 12:26

Vraag me af hoe dat dan in ze werk gaat op het moment dat ik me een dagje vermaak op CPZandvoort.
Ja :|
De betalingsplicht geldt voor alle kilometers die in Nederland zijn afgelegd, of deze nu op wegen worden gemaakt (al of niet openbaar) of van de weg af. Het is namelijk niet mogelijk om tegen redelijke kosten een technische voorziening te creëren die bijhoudt of een motorrijtuig op de openbare weg rijdt of niet.

allen

Bericht door allen » 20 nov 2009, 12:28

Zucht...

HansD

Bericht door HansD » 20 nov 2009, 12:30

Hoe meer ik haal uit dit voorstel hoe treuriger ik word :'(

Joy

Bericht door Joy » 20 nov 2009, 12:35

OMG dat meen je niet :shock: Tjonge wat zal ik dan vaak in België en Duitsland vertoeven. Dat is me het omrijden wel waard.

HansD

Bericht door HansD » 20 nov 2009, 12:38

Leest iemand die link wel die ik heb geplaatst :roll: ? Ja het zijn een hoop pagina's maar dan hoef ik niet elke keer bijna in huilen uit te barsten als ik het antwoord op een vraag uit zoek :D .

N!co
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Bericht door N!co » 20 nov 2009, 13:04

HansD schreef:
Ja :|
De betalingsplicht geldt voor alle kilometers die in Nederland zijn afgelegd, of deze nu op wegen worden gemaakt (al of niet openbaar) of van de weg af. Het is namelijk niet mogelijk om tegen redelijke kosten een technische voorziening te creëren die bijhoudt of een motorrijtuig op de openbare weg rijdt of niet.
Huh?!?

Ze kunnen wel precies zien of je op een druk/rustig stuk weg rijdt en dus de kilometer prijs hoger/lager maken, maar ze kunnen niet zien of je op de openbare weg rijdt?!?

Wat een gelul. :please:

RVV

Bericht door RVV » 20 nov 2009, 13:17

Ja precies.. HansD ik lees alles :'(

allen

Bericht door allen » 20 nov 2009, 13:26

Zakelijk gezien is het ff jammer, maar voor het overige ga ik dan voorlopig gewoon direct richting in het Zuiden. Zit zo in België en het is me echt om het even waar ik m'n geld uitgeef.

HansD

Bericht door HansD » 20 nov 2009, 13:35

HansD ik lees alles :'(
Dat vermoedde ik al. Gecondoleerd met je vrijheid.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 20 nov 2009, 21:30

Als ik het goed begrijp betaal je dus meer als je op een bepaalde tijd op een weg rijd waar grote kans van file is. Waar is het systeem voor... juist ja om de file's tegen te gaan, oftewel wat als het file probleem opgelost word door zo'n kastje. Gaan ze dan weer andere heffingen verzinnen, of blijf je dan in die gebieden gewoon nog steeds meer betalen?

Dan zijn er ook nog de privacy en de afhankelijkheid van een aan het verouderen systeem van de almighty USA.Dan is er nog de technische vooruitgang, dus hoelang duurt het voordat er een kilometerheffingskastje versie 2 komt met modernere technieken. En waarom gaat die regering de industrie niet lekker pesten met al die idiote heffingen vanwege een beter milieu. En er is nog steeds geen duidelijk bewijs voor de combinatie co2 -> opwarming van de aarde, de aarde schijnt vroegen warmer te zijn geweest dan die nu is en dat was in tijden dat er nog geen auto's waren.

Hoe gaat het eigenlijk met tracktools zonder kenteken, behouden die het kastje? of rijden die vrolijk rond zonder kastje terwijl iemand met de dagelijkse auto daarvoor wel de milieu-onzin-taksen moet betalen?

Femme

Bericht door Femme » 20 nov 2009, 21:36

Ton Roks in zijn column in Auto Visie:

- Het is onwenselijk dat er een geldverslindend bureaucratisch systeem wordt opgetuigd en onderhouden om de kilometerheffing te kunnen innen
- De kilometerheffing vormt een bedreiging voor de privacy.
- Er is een veel eenvoudiger oplossing, namelijk betalen voor mobiliteit en onzuinigheid via de brandstofkosten.
- Tanktoerisme naar de buurlanden wordt hiermee aangemoedigd, daarom zou er een maatregel op Europees niveau moeten komen.
- Zelfs als dat niet lukt is het maar een beperkt probleem. Files doen zich overwegend voor in de randstad en niet aan de grens.
- Betalen via de brandstofprijs biedt geen mogelijkheden om het rijden in de spits te onmoedigen, echter is de moeite niet waard om alleen daarvoor een gigantisch heffingsapparaat in te richten.
- De overheid heeft onvoldoende andere maatregelen genomen om verandering te brengen in het 9 tot 5 arbeidsethos.

En zo denk ik er ook over.

Luco

Bericht door Luco » 20 nov 2009, 21:54

Met kastje aan naar Assen of Zandvoort.
Stuk vetkrijt mee naar Assen of Zandvoort.
Auto parkeren.
Uitstappen.
Met vetkrijt plaats van auto aftekenen.
Instappen.
Kastje uitzetten.
Auto stukje naar voren.
Uitstappen
Met vetkrijt kenteken in vak zetten.
Je trackday doen.
Weer in je eigen vak parkeren.
Kastje aanzetten.
En weer naar huis.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 20 nov 2009, 21:54

@ Femme, jij hebt natuurlijk ook gigantisch veel bezoekers op je site (al is het formeel misschien je site niet meer)... misschien is daar op eoa. manier ook iets mee te doen, om hen te activeren? Zitten natuurlijk enorm veel mensen met bovengemiddelde kennis van zaken op technisch gebied... en op dat gebied heeft dit systeem ook nog wel wat serieuze haken en ogen. Kan me zo voorstellen dat een groot deel van de mensen aldaar ook tegen dit ongewenste vehikel zijn.

Misschien is dit niet mogelijk of kan/wil je dit niet. Denk alleen even hardop, om zoveel mogelijk internetters te activeren. :)

Luco

Bericht door Luco » 20 nov 2009, 22:59

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

meer op http://retecool.com/fotofuckvrijdag/20-11-2009" onclick="window.open(this.href);return false;

KW

Bericht door KW » 21 nov 2009, 03:52

Ik heb op http://www.Flitsservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false; nog een mooi stukje tekst gevonden :thumbup:

http://www.vrijspreker.nl/wp/2009/11/ki ... ntwoorden/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 21 nov 2009, 05:07

Femme schreef:Ton Roks in zijn column in Auto Visie:

- Het is onwenselijk dat er een geldverslindend bureaucratisch systeem wordt opgetuigd en onderhouden om de kilometerheffing te kunnen innen
- De kilometerheffing vormt een bedreiging voor de privacy.
- Er is een veel eenvoudiger oplossing, namelijk betalen voor mobiliteit en onzuinigheid via de brandstofkosten.
- Tanktoerisme naar de buurlanden wordt hiermee aangemoedigd, daarom zou er een maatregel op Europees niveau moeten komen.
- Zelfs als dat niet lukt is het maar een beperkt probleem. Files doen zich overwegend voor in de randstad en niet aan de grens.
- Betalen via de brandstofprijs biedt geen mogelijkheden om het rijden in de spits te onmoedigen, echter is de moeite niet waard om alleen daarvoor een gigantisch heffingsapparaat in te richten.
- De overheid heeft onvoldoende andere maatregelen genomen om verandering te brengen in het 9 tot 5 arbeidsethos.

En zo denk ik er ook over.
Vooral dat laatste.. thuiswerken moet meer geaccepteerd worden, maarja daar hadden ze 20 jaar geleden al aan moeten denken en uitvoeren.
Het is toch van de zotte dat je om 9uur op je werk moet zijn en 5uur je weer naar huis mag, flexibele werktijden, thuiswerken etc.. daar ligt de oplossing voor het file probleem, dit kastje gaat dat niet veranderen maar het is een mooie tool om de burger in de gaten te houden en vooral extra geld af te troggelen..

Dit gaat de burger weer in zijn strot geduwd worden, maar wat ik niet begrijp is dat de ANWB en de Bovag etc.. hier allemaal aan meewerken!? :hmmm:
Steekpenningen?

Dennis Huijsman

Bericht door Dennis Huijsman » 21 nov 2009, 12:28

hoe zit het trouwens als je zeg maar in duitsland of belgie rijd met dit kastje? betaal je dan ook de km's? terwijl je niet van de nederlandse wegen gebruik maakt?

SteV6

Bericht door SteV6 » 21 nov 2009, 13:23

Elsevier heeft er ook een flink aantal pagina's over volgeschreven, die ga ik zo maar even lezen.

En naast de brandstof-toeslag is ook het tolpoorttjes (denk aan Frankrijk en Italië) een goed uitvoerbaar alternatief.

Stephan

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 21 nov 2009, 13:31

Zag net een lesauto rijden, moest ineens denken dat die ook goed fucked zijn met het betalen per kilometer. Beetje lesauto doet snel 80.000 tot 100.000 km per jaar. Of denk eens aan taxi's, doen ook wel een ton per jaar.

Zowel rijlessen als taxiritten worden dan dus ook een stuk duurder.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 21 nov 2009, 13:47

Taxi's vallen erbuiten toch??? Lesauto's geen idee..... ik ken een taxi die rijdt 160.000km per jaar.......ppfffff

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 21 nov 2009, 13:50

Owkee, dat wist ik niet. My bad. :)

frankie

Bericht door frankie » 21 nov 2009, 14:01

Wouter81 schreef:Zag net een lesauto rijden, moest ineens denken dat die ook goed fucked zijn met het betalen per kilometer. Beetje lesauto doet snel 80.000 tot 100.000 km per jaar. Of denk eens aan taxi's, doen ook wel een ton per jaar.

Zowel rijlessen als taxiritten worden dan dus ook een stuk duurder.
Precies, dus niet de rijschoolhouder of taxirijder is de klos, maar de consument.....

Plaats reactie