Vannacht meteen gecontroleerd, ze zaten nog op de juiste plaats. Ook dat ging erg ruig aan toeAndre schreef:LOL ik had alleen wel wat angst dat ie bh bandjes het wel hielden van je vriendin fabian. Ging wel wat ruig midbend:)
Mijn 130i racer.
- Fabian
- Berichten: 7291
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Mijn 130i racer.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13068
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
-
Andre
- Berichten: 11461
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Mijn 130i racer.
hahah mooi man 
-
Andre
- Berichten: 11461
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Mijn 130i racer.
Testdag op assen heeft ons uiteindelijk op een 1.54.1 gebracht op gebruikte banden. Dat is weer een hele vooruitgang. Het wordt nu wel steeds moeilijker. Denk dat de grens redelijk gehaald is. Ik denk dat met nieuw rubber op zandvoort er een 1.52 er in zit. Met standaard motor vindt ik dat toch redelijk ongelooflijk wat zo n 130i dan te bieden heeft als raceauto.
- Knot
- Berichten: 41102
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Mijn 130i racer.
Al is er natuurlijk verder genoed aan de auto verspijkerd... ik vond m goed aan het gas hangen toen ik met je meereed op Assen. Motor is inderdaad een juweeltje!
-
Andre
- Berichten: 11461
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Mijn 130i racer.
De eerste winter endurance zal ik met een 997 GT3 Cup rijden zoals het nu staat. Gewone GT3 heb ik al gereden. Ben wel nieuwsgierig naar zo n GT3 CUP
- Aad
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
Re: Mijn 130i racer.
Ding gaat veel te hardAndre schreef:Testdag op assen heeft ons uiteindelijk op een 1.54.1 gebracht op gebruikte banden. Dat is weer een hele vooruitgang. Het wordt nu wel steeds moeilijker. Denk dat de grens redelijk gehaald is. Ik denk dat met nieuw rubber op zandvoort er een 1.52 er in zit. Met standaard motor vindt ik dat toch redelijk ongelooflijk wat zo n 130i dan te bieden heeft als raceauto.
- Turbo johan
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 09 jun 2008, 18:21
Re: Mijn 130i racer.
Dat zijn serieus snelle tijden voor zo'n auto!
Erg gave auto!
Johan
Erg gave auto!
Johan
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Mijn 130i racer.
Dre dat gaat weer helemaal mis; ubersteur die Pferdescheise inAndre schreef:De eerste winter endurance zal ik met een 997 GT3 Cup rijden zoals het nu staat. Gewone GT3 heb ik al gereden. Ben wel nieuwsgierig naar zo n GT3 CUP
- JohanH
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 29 mar 2008, 22:37
- Locatie: Leeuwarden
Re: Mijn 130i racer.
Erg netjes Andre, maar leuk zo'n standaard motor... de rijder moet ook genoeg ervaring en durf hebben. Dat zit bij jou wel goed (Je hebt in het verleden de 130i cup gereden toch?)Andre schreef:Testdag op assen heeft ons uiteindelijk op een 1.54.1 gebracht op gebruikte banden. Dat is weer een hele vooruitgang. Het wordt nu wel steeds moeilijker. Denk dat de grens redelijk gehaald is. Ik denk dat met nieuw rubber op zandvoort er een 1.52 er in zit. Met standaard motor vindt ik dat toch redelijk ongelooflijk wat zo n 130i dan te bieden heeft als raceauto.
Tof! Misschien dat ik er weer bij ben met de camera, dan kom ik wel even langs in de pitbox. Was je ook nog van plan om de nieuwjaarsrace te gaan rijden volgend jaar?Andre schreef:De eerste winter endurance zal ik met een 997 GT3 Cup rijden zoals het nu staat. Gewone GT3 heb ik al gereden. Ben wel nieuwsgierig naar zo n GT3 CUP
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Mijn 130i racer.
Doe dat nou niet Dré!! Ik zie het al weer aan komen straks.....dan moet er ook een GT3 voor op de straat komen.....Andre schreef:De eerste winter endurance zal ik met een 997 GT3 Cup rijden zoals het nu staat. Gewone GT3 heb ik al gereden. Ben wel nieuwsgierig naar zo n GT3 CUP
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Mijn 130i racer.
Netjes Andre, is toch de meest logische stap voor jou, denk ik.Andre schreef:De eerste winter endurance zal ik met een 997 GT3 Cup rijden zoals het nu staat. Gewone GT3 heb ik al gereden. Ben wel nieuwsgierig naar zo n GT3 CUP
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Mijn 130i racer.
Met een Gt3 Cup onder jouw kont gaan heel veel Gt3 cup rijdertjes klagen bij de wedstrijdcommissie André.
Goede progressie en ik weet dat je dat al heel lang wilt. Ik lees dit draadje voor 't eerst en volg je 130i ontwikkelingen en ervaringen altijd graag, maar dit is wel een uniek exemplaar zeg. 0km en dan helemaal naar je zin opbouwen, dit is geen hobbyproject meer, maar een liefhebbersobsessie.
Stel dat je straks die 1.52.xx rijdt onder ideale omstandigheden? Wat wordt dan de volgende stap? Maar goed, first things first.
Stel dat je straks die 1.52.xx rijdt onder ideale omstandigheden? Wat wordt dan de volgende stap? Maar goed, first things first.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Mijn 130i racer.
Nice 
Vorig jaar zijn jullie tijdens de nieuwjaarsrace net aan geklopt door een GT3 was het niet? Dan moet een #1 dit jaar zeker mogelijk zijn
Vorig jaar zijn jullie tijdens de nieuwjaarsrace net aan geklopt door een GT3 was het niet? Dan moet een #1 dit jaar zeker mogelijk zijn
-
Andre
- Berichten: 11461
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Mijn 130i racer.
Nieuwjaars race hopen we dat de E90 M3 dan klaar is en dan zijn we er weer bij.
-
Andre
- Berichten: 11461
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Mijn 130i racer.
Afgelopen weekend de 130i racer als T car ingezet voor een DSC race.


Er waren een paar zaken die me zorgen maakten dat waren oa de remmen als die het wel een uur zou volhouden.
Maar met pfc 01 compound geen probleem gehad een uur lang blokken waren ongeveer voor de helft versleten en geen trilling in het stuur. Schijven zien er uitzonderlijk mooi uit. Hij remt nog iets te veel achter dus daar moet nog een ander compound in. Pagid geel is daar goeie optie heb ik gemerkt in de downforce 130i
Er waren een paar zaken die me zorgen maakten dat waren oa de remmen als die het wel een uur zou volhouden.
Maar met pfc 01 compound geen probleem gehad een uur lang blokken waren ongeveer voor de helft versleten en geen trilling in het stuur. Schijven zien er uitzonderlijk mooi uit. Hij remt nog iets te veel achter dus daar moet nog een ander compound in. Pagid geel is daar goeie optie heb ik gemerkt in de downforce 130i
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Mijn 130i racer.
Mooie platen
Er is inmiddels ook een PFC06 Andre, die word ook veel in de VS gebruikt bij endurance etc. Iets minder bite als PDC01 en ze gaan langer mee. Dat is misschien ook een goede voor de achteras.
Er is inmiddels ook een PFC06 Andre, die word ook veel in de VS gebruikt bij endurance etc. Iets minder bite als PDC01 en ze gaan langer mee. Dat is misschien ook een goede voor de achteras.
-
Andre
- Berichten: 11461
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Mijn 130i racer.
ok zou ik inderdaad ook kunnen proberen. RC6 heb ik ook veel voor gebruikt heeft meer bite. Maar is na een uursrace compleet weg.
-
Andre
- Berichten: 11461
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Mijn 130i racer.
Het volgende race project zit in de test fase.
E90 M3 van De Beier met akropovich uitlaat.
Hier een filmpje van de eerste test km op Assen afgelopen maandag.
E90 M3 van De Beier met akropovich uitlaat.
Hier een filmpje van de eerste test km op Assen afgelopen maandag.
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Mijn 130i racer.
Goede sound, kan niets anders zeggen............
Weet je hoeveel db het is?
Grtz,Hans
Weet je hoeveel db het is?
Grtz,Hans
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: Mijn 130i racer.
Andre jij heb nogal wat ervaring met het opbouwen van die BMW's. Kan jij bij benadering aangeven hoeveel je moet rekenen om een e 92 M3 om te bouwen naar race/trackdayauto. Zelf kom ik op het volgende
Aanschaf: 35.000
Kooi: 4000
Onderstel: 5000 (unibal + vering/dempers)
Remmen: 5000 (AP inc abs aanpassing)
Carbon delen etc: 10.000
Arbeid: 5000
Diversen: 5000
Zit ik er nu helemaal naast of klopt dit wel zo'n beetje. Wat voor gewicht is dan haalbaar.
Bvd
David
Aanschaf: 35.000
Kooi: 4000
Onderstel: 5000 (unibal + vering/dempers)
Remmen: 5000 (AP inc abs aanpassing)
Carbon delen etc: 10.000
Arbeid: 5000
Diversen: 5000
Zit ik er nu helemaal naast of klopt dit wel zo'n beetje. Wat voor gewicht is dan haalbaar.
Bvd
David
-
Andre
- Berichten: 11461
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Mijn 130i racer.
Gewicht net onder de 1300kg is haalbaar.
Wat het kost hangt er vanaf wat voor onderdelen je erop zet hoe ver ga je.
Voor een race auto reken ik meestal de aanschaf waarde van de auto dubbel. Kan dan nog iets duurder of goedkoper zijn.
Geluid is streetlegal hans dus weet niet hoeveel db het is. Akropovich is wel top spul en lichtgewicht misschien is er voor de corvette ook zo n systeempje te krijgen.
Wat het kost hangt er vanaf wat voor onderdelen je erop zet hoe ver ga je.
Voor een race auto reken ik meestal de aanschaf waarde van de auto dubbel. Kan dan nog iets duurder of goedkoper zijn.
Geluid is streetlegal hans dus weet niet hoeveel db het is. Akropovich is wel top spul en lichtgewicht misschien is er voor de corvette ook zo n systeempje te krijgen.
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Re: Mijn 130i racer.
Jezus die e90 klinkt goed Andre! Maatje van me heeft een straat e92 waar ik zo'n Akrapovic heb ondergesmeten. Idd lichtgewicht precisiemateriaal. Voor de e9x M3 is het op dit moment het beste uitlaatsysteem on sale!
Zijn er nog dingen aan het licht gekomen?
Was het trouwens nog goedgekomen met de kabelboom tijdens het strippen? Rijden jullie nog op een stdrd motronic?
in ieder geval... Dit is imho de mooiste hedendaagse touringcar in NL, TOP!
@ David (offtopic)
Ik heb nog niet zo lang geleden samen met een paar Belgische jongens een e92 M3 opgebouwt naar GTR spec. Startpunt was een geaccidenteerde GT4. De grote winst geef je zelf al aan, het gewicht. GT4 spec woog dat ding bijna 1600 kg aan de haak. Nu minder dan 1250. Probleem is dat je echt zwaar geld kwijt bent voor elke kilo onder de 1330 droog ongeveer.
Arbeid ga je voor 5k niet redden hoor, 5k voor remmenset incl bias control ook niet.
Het grote gevaar bestaat gewoon dat je zo ver wilt gaan, dat je het wiel opnieuw gaat uitvinden, en dat is gevaarlijk.
Ik heb nog wel een paar dingen in de ijskast staan, als je interesse hebt weet je me te vinden
Zijn er nog dingen aan het licht gekomen?
Was het trouwens nog goedgekomen met de kabelboom tijdens het strippen? Rijden jullie nog op een stdrd motronic?
in ieder geval... Dit is imho de mooiste hedendaagse touringcar in NL, TOP!
@ David (offtopic)
Ik heb nog niet zo lang geleden samen met een paar Belgische jongens een e92 M3 opgebouwt naar GTR spec. Startpunt was een geaccidenteerde GT4. De grote winst geef je zelf al aan, het gewicht. GT4 spec woog dat ding bijna 1600 kg aan de haak. Nu minder dan 1250. Probleem is dat je echt zwaar geld kwijt bent voor elke kilo onder de 1330 droog ongeveer.
Arbeid ga je voor 5k niet redden hoor, 5k voor remmenset incl bias control ook niet.
Het grote gevaar bestaat gewoon dat je zo ver wilt gaan, dat je het wiel opnieuw gaat uitvinden, en dat is gevaarlijk.
Ik heb nog wel een paar dingen in de ijskast staan, als je interesse hebt weet je me te vinden
-
Andre
- Berichten: 11461
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Mijn 130i racer.
Je komt wel wat storingen tegen. Wij hebben de kachel er ook uit gehaald incl airco en nu blijft de koel fin op 46 procent draaien. Dus die schakelen we nu handmatig.
We rijden dus op orginele ecu incl kabelboom.
We rijden dus op orginele ecu incl kabelboom.
-
KoenM
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Mijn 130i racer.
Erg gaaf ding!
Ik vind het altijd mooi om te zien hoe een straat auto om word gebouwd tot (semi) racer
Ik heb je nog een paar keer op de foto staat tijdens DSC op Assen, ik zal ze eens even op zoeken
Heb er wat gevonden!
Zijn geen topplaten, was pas de eerste keer op het circuit voor mij, en was redelijk aan het begin van de dag



Ik vind het altijd mooi om te zien hoe een straat auto om word gebouwd tot (semi) racer
Ik heb je nog een paar keer op de foto staat tijdens DSC op Assen, ik zal ze eens even op zoeken
Heb er wat gevonden!
Zijn geen topplaten, was pas de eerste keer op het circuit voor mij, en was redelijk aan het begin van de dag
Laatst gewijzigd door KoenM op 09 dec 2009, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
