[25-06-09]DF @ CPZ deel VII - Napraten, foto's en filmpjes

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
GTRene

Re: [25-06-09]DF @ CPZ deel VII - Napraten, foto's en filmpjes

Bericht door GTRene » 25 jun 2009, 23:44

Aad schreef:Dagwinnaar ====> LIDA PASTOOR rondetijd 1.59 :thumbup: :thumbup:
netjes :clap: :hosanna: :df:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 jun 2009, 23:46

Aad schreef:Waarom Metchu bedanken , 4 uur last van die turk voor een preview van hooguit 1.5 min :'(
Iemand die je nog niet achter het stuur van een skelter zou zetten doet de briefing, moet niet gekker worden :bag:

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 25 jun 2009, 23:49

Hey Hans!

ik heb met mijn donkergroene BMW e30 met half-zwarte velgen nog ene tijdje voor en achter je gereden... was leuk!
Wat een vermogen zeg! op het rechte stuk verdwijn je gewoon uit zicht... om vervolgens langzaam weer dichterbij te komen vanwege het goede plakkende vermogen van mijn Toyo's R888 :)

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 25 jun 2009, 23:50

Downforce Hans schreef:
Aad schreef:Waarom Metchu bedanken , 4 uur last van die turk voor een preview van hooguit 1.5 min :'(
Iemand die je nog niet achter het stuur van een skelter zou zetten doet de briefing, moet niet gekker worden :bag:

:lol: :lol:

Christoph

Bericht door Christoph » 25 jun 2009, 23:55

Leuke dag, eerste keer Zandvoort, lekker weer prima rondjes gereden (als rijdende chicaan)! Super dat Mark mij wat kon helpen met de lijnen etc, en heel Metchu erg bedankt voor het lenen van zijn helm!!! Andere helpt paste niet + veel te hoog... m3 stoel kan niet laag genoeg helaas...

Dennis Orgers

Bericht door Dennis Orgers » 25 jun 2009, 23:59

Dan ook even een verslag van mijn eerste DF dag,

Ik heb eerst 2 uur staan vlaggen en dat was eigenlijk erg leerzaam om de vele verschillende lijnen te zien van alle mensen.

Daarna snel de r888 banden om de 205 gegooid en lekker gaan rijden nadat de de banden op de goede druk stonden erg leuk rijden en het bijna 20 jaar oude autotje doet het nog steeds goed.

Ik heb leuk mee kunnen rijden met diverse auto's en ik hoop dat ik de snellere kanonnen van de dag niet te veel in de weg heb gereden.

Ik heb net snel even gekeken naar een paar rondes en de tijden zaten rond de 2.19.
Als ik alle rondjes heb bekenen zal er vast nog wel een snellere tussen zitten,

PS stephane je kwam me op de terugweg aardig voorbij net voor den haag, zit een leuk geluid in je elise :hosanna:

PS Rico ik vond het ook erg gaaf om even de M5 power mee te maken toen je hem een paar stukjes even open trok
:thumbup:

Ik zal van de week mijn filmpjes wel posten

Mochten er nog mensen foto's hebben van een witte 205 dan zie ik die graag tegemoed

MVG Dennis Orgers

@iko

Bericht door @iko » 26 jun 2009, 00:00

filmpje,
in het begin haal ik Lida nog in (opwarmrondje van haar), een rondje later laat ze maar even zien wat de verschillen zijn :)
[vimeo]http://www.vimeo.com/5327653[/vimeo]

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 jun 2009, 00:01

Paul Broere schreef:Hey Hans!

ik heb met mijn donkergroene BMW e30 met half-zwarte velgen nog ene tijdje voor en achter je gereden... was leuk!
Wat een vermogen zeg! op het rechte stuk verdwijn je gewoon uit zicht... om vervolgens langzaam weer dichterbij te komen vanwege het goede plakkende vermogen van mijn Toyo's R888 :)
Paul, die toyo`s wil ik ook wel, is 5x beter dan de run flat`s die er nu onder zitten.
Met deze banden spinnen de wielen als je op het das gaat en met remmen blokkeren je banden in no-time en gaat hij in zijn abs
Ik ga maar eens sparen voor andere wielen en toyo`s.
Er zat op een gegeven moment ook een boel pick up op mijn linker achterband.
Dat gaf een hoop trillingen en hij glibberde steeds weg in rechter bochten waardoor ik dacht dat ik een lekke achterband had.
Verder is het ook leuk om met een paar auto`s op te rijden. :thumbup:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 jun 2009, 00:14

@Aiko: Leuk filmpje :thumbup: Grappig om mijzelf daar ook nog voorbij te zien komen ;) Daar reed ik nog met een passagier, dus dan lukt het niet om met 135pk een 320pk M3 voor te blijven natuurlijk :mrgreen:
Dennis Orgers schreef:PS stephane je kwam me op de terugweg aardig voorbij net voor den haag, zit een leuk geluid in je elise :hosanna:
Grappig. Dan was namelijk min of meer bewust zo gepland qua geluid omdat ik jouw auto al zag rijden :D

Metchu

Bericht door Metchu » 26 jun 2009, 01:05

Christoph schreef:Leuke dag, eerste keer Zandvoort, lekker weer prima rondjes gereden (als rijdende chicaan)! Super dat Mark mij wat kon helpen met de lijnen etc, en heel Metchu erg bedankt voor het lenen van zijn helm!!! Andere helpt paste niet + veel te hoog... m3 stoel kan niet laag genoeg helaas...

your welcome, ik had em toch niet nodig... Als ik iemand uit het dak laat filmen zou het een beetje vreemd zijn als ik zelf met helm zou rijden. Risicodeling noem ik dat :mrgreen: Hophop, nu zelf zo'n ding kopen voor 5 tientjes :mrgreen:
Mike Spanjersbergh schreef:
Downforce Hans schreef:

:lol: :lol:

hahahahahahha :twisted: Ik kan mijn briefing inderdaad wat tweaken... Maar ik heb niet vaak zo'n publiek met megafoon... :mrgreen:

Christoph

Bericht door Christoph » 26 jun 2009, 01:07

Ja ik moet een helm kopen, maar wilde er eigenlijk eén passen voor ik er eén kocht, om te zien welke maat ik heb..

Nu weet ik het :bag:

En nu ga ik Baklava eten.
Laatst gewijzigd door Christoph op 26 jun 2009, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 26 jun 2009, 01:36

Linc (Bas) schreef:
Metchu schreef:

via de link: http://www.youtube.com/watch?v=EvnsApO29Uw" onclick="window.open(this.href);return false; in HD te bekijken @ Jijbuis
Nice, ik vind de beelden uit de camera auto nu al gaaf :D

Die vlieg die sneuvelde op me lens die was er minder blij mee :mrgreen:

MX5T

Bericht door MX5T » 26 jun 2009, 02:54

Omdat ik op de DF-trackday de MX5T van L@urens een paar ronden zou kunnen testen in allerijl de auto hersteld door de originele remklauwen en schijven terug te schroeven, ook weer met CL blokken. Na intensief ontluchten een redelijk hard pedaal dat na enkele ronden op CPZ weer snel sponziger werd door kokende remvloeistof :'( .
Rob bood me aan een paar ronden in zijn open MX5 te rijden. Leuke auto geworden inmiddels. Het remsysteem met de DS2500 kon dit vermogen en gewicht makkelijk aan. Met de straatbanden was het leuk sturen. het Tein onderstel kon maakte veel minder indruk. Vooral Slotemaker en toerijden Scheivlakbult was de stabiliteit niet overtuigend............bij de turbo-ombouw toch maar een AST onderstelletje overwegen ?

Daarna een paar rondjes in de MX5T van L@aurens gereden waarin ik me onmiddelijk thuis voelde. De Bilsteins gaven geen superstrak weggedrag maar wel een erg goedmoedig in combinatie met de 888. Dat dat niet persé langzamer hoeft te zijn blijkt ook wel bij de Viper van Elmar die deze ook een tikje zachter had gezet , wat weliswaar wat meer rollen opleverde maar waarmee die uiteindelijk wel de 2 minuten barriere kraakte :clap:
De remmen, waar het me uiteindelijk om te doen was, bleken ruimschoots opgewassen tegen hun taak en gaven geen krimp. In het tweede rondje met L@urens aan boord stond er een 2.07 op de klok. Als L@aurens nog wat oefent dan kan hij daar solo wel een 2.03 - 2.05 mee halen. Met deze auto zou een BtG8 haalbaar moeten zijn
Na het einde van de ochtend nog even de tip van Steven Nauta opgevolgd en een Mickey's broodje bal geconsumeerd maar dat had voor mijn smaakzintuigen veel overeenkomst met mijn remmen ..............bagger :wink: ............het vulde wel en was nog lang "merkbaar"
Ondanks het nodige fileleed op heen en terugreis alleszins een aangename dag

Rupie

Bericht door Rupie » 26 jun 2009, 06:54

Leuke reacties!

Nauta, ik wist niet dat je de ast set er al onder had zitten. Had ik je wel even naar je ervaringen gevraagd. Overigens geef ik je bij deze de bokaal voor betere rijder dan ik. Ik heb de uitdaging om meerdere reden niet met je aan kunnen gaan, maar bij deze.

Lida onder de twee minuten :shocking: :clap:

Ik moet zeggen dat ik van de rijstijl van meerdere mensen onder de indruk was. Ook Aiko heb ik zien rijden als nooit te voren. :playcar:

Dennis Orgers

Bericht door Dennis Orgers » 26 jun 2009, 07:44

@ stephane,

Ik reed met mijn raampje open en oordoppen en eigenlijk was ik een beetje aan het dagdromen :angel:

Toen kwam jij me vol voorbij, en heb nog geprobeerd om naar je toe te rijden maar dat ging niet meer lukken zonder absurde snelheden te rijden. :police:

MVG Dennis Orgers

944 guy

Bericht door 944 guy » 26 jun 2009, 07:58

Herman Gast schreef:Lekker gereden, goed georganiseerd :thumbup: , leuk gedaan ook :clap: , maar persoonlijk heb ik liever strakke afspraken over waar wel/niet inhalen. Briefing, uitleg circuit, vlaggen, sleepuitleg, controle van auto (sleepoog en geen losse onderdelen) en rijder (minimaal lange mouwen) en orientatierondje mogen van mij gewoon uitgebreid in het voetlicht.

:df:
Hee toffe shit ;) Hebben wij ook, alleen dan zelf gemaakt (getuige de nerdy laptop bij de passagier!):
http://www.youtube.com/watch?v=f6ZsMvu_pzU" onclick="window.open(this.href);return false;
(filmpje van vrijrijden 14-3). Hopelijk kunnen wij na verloop van tijd de boel ver genoeg doorontwikkelen om dat in filmpjes te bouwen zo :D Alleen gaan wij dan ook nog individuele wielsnelheden, stuuruitslag etc meten! Wat heb jij voor systeempje in de auto?

Scooby Leo

Bericht door Scooby Leo » 26 jun 2009, 08:40

Gisteren was een superdag. Fantastisch weer en ik heb eindelijk weer eens veel ronden kunnen rijden.

Snelst tijd was een 2:04. Hier ben ik erg blij mee. Ik wist dat het mogelijk moest zijn met deze auto en het is nu ook eindelijk gelukt. Ook weet ik nu wat ik verder aan moet passen om naar de 2:00 te gaan. Dit is eindelijk wel het doel van deze auto. Onderstel is niet echt gemaakt voor circuit en ik heb teveel last van wieslpin achter. Binnenkort ook maar eens het achterdif aanpassen.

30 juni ga ik weer rijden en hoop ik weer wat sneller te gaan.

gr leo

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 26 jun 2009, 08:59

Ik heb een heerlijke dag gehad!

De Lexus ging nog behoorlijk weinig onderstuur alleen als je iets te hard de bocht inging grep het vsc heel bruut in dus moest zo netjes rijden dat dat net niet gebeurde en dan ging het redeljk..

Was gezellig sfeer op de baan goed geen echt gekke dingen gezien een paar die de spiegels thuis hadden gelaten maar dan kwestie van even paar seconden gas los en laten gaan..

En een heerlijke zon!

Race For Fun

Re: [25-06-09]DF @ CPZ deel VII

Bericht door Race For Fun » 26 jun 2009, 09:00

944 guy schreef:Overigens erg leuk om te zien hoe ik met een ongeprepareerde 944 wat andere (geprepareerde )944's bij kon houden en voorbij rijden, denk dat mn motormanagement (200pk) daar vooral debet aan was want ik liet mijn 'auto-genoten' soms voor dood achter!
hihihihi, je moest eens weten..... zorg dat je eerst knap onder de 2:10 gaat rijden voordat je weer zo'n opmerking maakt :wink:

allen

Bericht door allen » 26 jun 2009, 09:04

Downforce Hans schreef:Behalve Allen dan want die bleef maar in de weg rijden :mrgreen:
Sorry Hans, daar trapte ik niet in. Ik weet nog hoe het the one and only afging na wat bumperkleven van Hysteria. :mrgreen:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 jun 2009, 09:28

Dennis Orgers schreef:@ stephane,

Ik reed met mijn raampje open en oordoppen en eigenlijk was ik een beetje aan het dagdromen :angel:

Toen kwam jij me vol voorbij, en heb nog geprobeerd om naar je toe te rijden maar dat ging niet meer lukken zonder absurde snelheden te rijden. :police:

MVG Dennis Orgers
Dat stuk rijd ik altijd even door omdat die bocht daar zo mooi is. Helaas vaak ook te druk om er echt wat van te maken :roll:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 26 jun 2009, 09:32

Oja trouwens nog even dit:

RACE-DNA.......je mag verwachten van een merk als BMW en zeker bijvoorbeeld een M5 dat de auto RACE-DNA bezit....maar wat blijkt....

De Lexus heeft op de navigatie staan.....CPZ met de Tarzanbocht, Bosuit ed. netjes erop en als je in de pits gaat rijden staat er netjes als straat aangegeven Pitsstraat / Zandvoort.... *(en dit een DVD schijf voor de navi van 2006)

Dus.....RACE-DNA welk merk bezit dat nu echt

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :df: :df: :df:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 jun 2009, 09:34

LOL dus als je op de Tarzan aan komt zegt jou navi keurig over 100 meter rechtsaf ? :mrgreen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 26 jun 2009, 09:37

@Bert nee dat niet maar het CPZ staat erop en je rijdt dus daadewerkelijk over het circuit. Als je als adres pitsstraat / Zandvoort intikt stuurt ie daadwerkelijk tot in de Pitsstraat

Lexus Race-DNA

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 26 jun 2009, 09:39

Die M5 had het circuit er ook wel opstaan zoals ik zag alleen geen namen erbij van de bochten iig.

Plaats reactie