Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
-
Re: RWD R1 Mini
Roy
British Racing Green

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
British Racing van Mini is erg mooie kleur, die van Rover 200 lijkt wel iets fletser, ik heb hier een BRG classic Mini, het is een kleur die je in de zon moet zien.. 8)
- Rikster
BRM's waren ook niet British Racing Green, maar Brooklands Green. Dat is net even grijzer.
- Tim N
BRG op een cm is veel te standaard. ga dan voor almond green oid
- Tim R
@ Tim: Almond green is idd ook wel vet.
Moet zeggen dat ik toch nog steeds neig naar een mooie kleur donker grijs zoals tenorite grey van Mercedes en dan met oranje kooi.
Nu eerst vanaf eind januari weer verder met de Mini zodat hij ook over een tijdje daadwerkelijk kan worden gespoten.
Moet zeggen dat ik toch nog steeds neig naar een mooie kleur donker grijs zoals tenorite grey van Mercedes en dan met oranje kooi.
Nu eerst vanaf eind januari weer verder met de Mini zodat hij ook over een tijdje daadwerkelijk kan worden gespoten.
- Knot
Blauw met een zwarte kooi dat zou mijn combo zijn, grijs/zwart oogt zo somber.
- Tim R
Dat "sombere" neemt de oranje kooi wel weg denk ik.
- Tim N
Almond green exterieur met porcelain green kooi etc

kan ff geen goede foto van porcelain green vinden.
kan ff geen goede foto van porcelain green vinden.
-
geel met een zwarte motorkap anyone?
- Tim R
Re: RWD R1 Mini --> B16A
Na een lange radio stilte weer een update. Da plannen zijn volledig gewijzigd. De Yamaha R1 motor gaat het veld ruimen om plaats te maken voor een JDM B16A motor achter in de mini. Concept met achterwielaandrijving blijft dus wel behouden.
De reden voor deze verandering is allereerst dat een auto motor, in dit geval een B16A, veel mee koppel heeft dan een motorfiets blok. Dit maakt de conversie straks veel rijdbaarder. Daarnaast heeft een B16A, veel meer dan een Yamaha R1 blok, veel potentieel voor verbeteringen. De Meest belangrijke reden voor deze verandering is echter dat ik de auto ook graag wil laten keuren voor de openbare weg. In dit plan past de B16A gewoon beter dan de R1 motor.
Ik heb hiervoor een Honda CRX gekocht met zijschade. Deze wordt de komende twee weken volledig gestript. Ik wil naast de motor, bak, kabelboom en ecu ook proberen het instrumentenpaneel en de assen te gebruiken.
Ik hou jullie weer op de hoogte in dit topic.
De reden voor deze verandering is allereerst dat een auto motor, in dit geval een B16A, veel mee koppel heeft dan een motorfiets blok. Dit maakt de conversie straks veel rijdbaarder. Daarnaast heeft een B16A, veel meer dan een Yamaha R1 blok, veel potentieel voor verbeteringen. De Meest belangrijke reden voor deze verandering is echter dat ik de auto ook graag wil laten keuren voor de openbare weg. In dit plan past de B16A gewoon beter dan de R1 motor.
Ik heb hiervoor een Honda CRX gekocht met zijschade. Deze wordt de komende twee weken volledig gestript. Ik wil naast de motor, bak, kabelboom en ecu ook proberen het instrumentenpaneel en de assen te gebruiken.
Ik hou jullie weer op de hoogte in dit topic.
- Petrolhead Tom
Gave update! :twisted:
- Kasteel
Ik had het al over de tel gehoord, maar gefeliciteerd met je update
.

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Het R1 verhaal klonk mooier, maar zo te lezen is het een weloverwogen en verstandige keuze
Ben erg benieuwd naar het verdere verloop van dit project
Ben erg benieuwd naar het verdere verloop van dit project

- RJay
Tsja, voor wat hoort wat.
Blijft een wreed project hoor.
Succes.
Blijft een wreed project hoor.

- Mrton
Ik weet natuurlijk niet in hoeverre het nu al van toepassing is maar ik lees dit topic pas net en qua kleur is dat Mercedes-grijs i.c.m. die oranje kooi echt top. Maar ik denk dat het spuiten voorlopig niet de hoogste prioriteit heeft. 

- Tim R
Nog niet echt nee
.

- Petrolhead Tom
Heb je al enig idee wanneer het project klaar is?
- Tim R
Ik durf het echt niet te zeggen Tom. Zal zeker nog wel een jaartje duren zoals het er nu naar uit ziet. Moet nog heel veel gebeuren en werken er maar maximaal één avond in de week aan. Update komen binnenkort weer.
- Robert Campbell
Je bent iig al een stuk verder dan ik.. Ik zat te denken aan mat-zwart (minder werk) of ook wel Gulf blauw/oranje...:

Of idd Zwart/Geen met een sticker achterop: "Born to Bee wild".
Of idd Zwart/Geen met een sticker achterop: "Born to Bee wild".
- Tim R
Gulf kleuren zijn ook mooi, maar je ziet het te vaak. Kleur komt voor mij wel. Eerst compleet opnieuw beginnen met frame achterin voor de B16A motor. Op zich wel jammer want frame voor R1 motor was zo goed als af. Jij nog uodates Robert?
- Niels v D
Vind bij mini's juist die klassieke kleuren mooi.. Zoals almond green hierboven, of lichtblauw met donkerblauwe accenten.
- Tim R
Dat zeker. Non metallic rood, beetje zoals jouw auto staat ook erg mooi op klassieke Minis:

- Niels v D
Klopt.. Mijn oude baas had een innocenti in een hele zachtrode kleur.. Ga even kijken of ik daar een voorbeeld van kan vinden.Tim R schreef:Dat zeker. Non metallic rood, beetje zoals jouw auto staat ook erg mooi op klassieke Minis:
- Alexsti
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Als je hem maar niet oranje maakt
...........ik heb sinds kort een oranje 850 uit '78 die 'wat' aangepast is....en waar ik nog het een en ander aan wil doen !
Zal binnenkort eens m'n topic updaten.
Groet Alex.

Zal binnenkort eens m'n topic updaten.

Groet Alex.
- Tim R
Zijn weer volop bezig met de swap. Nieuwe motorframe, voor de JDM B16A, voor het eerst op zijn plek gebracht - nog niet gemoneteerd. Nu moeten we hier om heen het achterste stuk van de kooi fabriceren voor de veiligheid en om het frame op zijn plek te houden. We gebruiken een groot deel van de CRX onderdelen, dus zou goed te doen moet zijn.
De wielen komen nog wel iets verder naar buiten, ze beginnen exact waar de body ophoudt. Steken dus achter zo'n 21 cm uit. Wordt widebody werk dus. Inmiddels in Engeland de goede oplossing gevonden, widebody arches aan de achterkant, beetje 5 turbo look dus:

Omdat deze arches dan nog niet breed genoeg zijn komen er dan achter nog de Miglia arches op. Vrij heftig dus - geen sleeperlook meer iig!
De wielen komen nog wel iets verder naar buiten, ze beginnen exact waar de body ophoudt. Steken dus achter zo'n 21 cm uit. Wordt widebody werk dus. Inmiddels in Engeland de goede oplossing gevonden, widebody arches aan de achterkant, beetje 5 turbo look dus:
Omdat deze arches dan nog niet breed genoeg zijn komen er dan achter nog de Miglia arches op. Vrij heftig dus - geen sleeperlook meer iig!