Porsche-man of Ferrari-man?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Porsche-man of Ferrari-man? (Vrouwen mogen uiteraard ook stemmen...)

Porsche
99
53%
Ferrari
75
40%
of doet beide je niets (wat onbegrijpelijk is... ;-))
12
6%

Totaal aantal stemmen: 186

Lars911

Re: Porsche-man of Ferrari-man?

Bericht door Lars911 » 26 feb 2009, 10:03

Mooie woorden meneer Nauta :clap:

Ik ben zeker een Porsche-man... Als ik het woord Ferrari hoor dan denk ik meteen aan ouwe vieze Italiaanse mannetjes met een veel te jong klein meisje naast zich of aan Amerikaanse voetbalspelers die met hun gele F430 Spyder 100 km/h in eerste versnelling over de boulevard cruisen...

Ieder zijn eigen meuk hé :wink:
Laatst gewijzigd door Lars911 op 26 feb 2009, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 feb 2009, 10:08

Lars911 schreef:Mooie woorden meneer Nauta :clap:

Ik zeker een Porsche-man... Als ik het woord Ferrari hoor dan denk ik meteen aan ouwe vieze Italiaanse mannetjes met een veel te jong klein meisje naast zich of aan Amerikaanse voetbalspelers die met hun gele F430 Spyder 100 km/h in eerste versnelling over de boulevard cruisen...

Ieder zijn eigen meuk hé :wink:
LOL, kan ik inkomen. Bij bepaalde 911s denk ik jammergenoeg niet aan Sjoerd( :love: :shock: ), maar aan oplichters en boeven...tja praktijkervaring.... :mrgreen:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 26 feb 2009, 12:40

Tsja.....om hoeveel mensen gaat dat dan Robin?? Eén bekende Liwwadder??

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 feb 2009, 13:10

Porsche.
Van jongs af aan al geweest. Ferrari heeft natuurlijk ook wel wat maar Porsche spreekt me veel meer aan. Kan niet specifiek aangeven waarom dat nu zo is.

Robin

Bericht door Robin » 26 feb 2009, 14:16

Mark Nauta schreef:Tsja.....om hoeveel mensen gaat dat dan Robin?? Eén bekende Liwwadder??
Nou hij is geen Liwwadder eigenlijk. :mrgreen:
edited door mezelf.
Net als met Blik op de weg, een aantal keren rijdt een BMW te snel. BMW's zijn 't haasje(hooligans wegpiraten) terwijl er ook Leons, Porsches, Audis, Mercedessen veelvuldig in voorkomen.

Mijn cliche is de 911 in deze.Met MIJN reden 8) :mrgreen:

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 26 feb 2009, 14:44

Robin schreef:
LOL, kan ik inkomen. Bij bepaalde 911s denk ik jammergenoeg niet aan Sjoerd( :love: :shock: ), maar aan oplichters en boeven...tja praktijkervaring.... :mrgreen:
Robin, laat je mensenkennis je toch in de steek? :D

Robin

Bericht door Robin » 26 feb 2009, 14:49

Sjoerd schreef:
Robin schreef:
Robin, laat je mensenkennis je toch in de steek? :D
boefje.

Rupie

Bericht door Rupie » 26 feb 2009, 20:45

Kan geen zinnig antwoord geven (in dit topic).

Zag tijdens de lunchpauze eerste een 997s voorbij rijden en dan denk je: aardig. En 2 minuten later van Kroymans naar de bandenboer een 599 GTB... Tja, als je dan nog moeite hebt met een keuze maken..

Zilvergrijze 599 gtb graag:

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 26 feb 2009, 21:14

Ruben schreef:Kan geen zinnig antwoord geven (in dit topic).

Zag tijdens de lunchpauze eerste een 997s voorbij rijden en dan denk je: aardig. En 2 minuten later van Kroymans naar de bandenboer een 599 GTB... Tja, als je dan nog moeite hebt met een keuze maken..

Afbeelding
+1 precies die kleur en een rode 430 Scuderia voor trackdays en m'n eigen dikke baffertje voor 't sneuere werk.
:df:

jarno trulli

Bericht door jarno trulli » 27 feb 2009, 00:10

ik ben van kinds af aan gek van ferrari´s en als ik dan zou mogen kiezen zou het een F40(door de pure bruutheid die hij uitstraald) en een f360 Challenge stradale worden omdat ik dat een wat puurdere auto vind dan een scuderia en een stuk fraaier om te zien. en als het een porsche zou moeten zijn zou het een 911 gt2 worden denk ik. ieder zo zijn ding, vind het alleen dan jammer dat vooroordelen opgehaald worden ipv feiten.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 feb 2009, 08:08

Ruben schreef:Kan geen zinnig antwoord geven (in dit topic).

Zit financieel ook een tonnetje of twee tussen :bag: Ik vind een 360 ook mooier en specialer dan een 944 :wink: Een 360 Modena F1 of een 911 GT3 RS zijn qua prijs vergelijkbaar......een groene for me please :shakeit:

Macboy

Bericht door Macboy » 27 feb 2009, 12:21

Ik vind de poll een gemiste kans. De poll had duidelijk een derde optie moeten bevatten:

Beiden vind ik geweldig !

Hoe kun je nu een goed beeld hebben van je poll, als de totale groep liefhebbers die beide merken geweldig vindt gedwongen wordt een keuze te maken ? Slechte poll vind ik en vooral omdat er meer dan 100 mensen hebben gestemd (wat niet vaak gebeurt) zodat je een echt representatieve uitkomst had gehad.

Sorry dat ik dit schrijf maar verder niet lullig bedoeld Joop :)

Ik heb Porsche gekozen overigens o.a. vanwege dit

Afbeelding

Joop

Bericht door Joop » 27 feb 2009, 15:05

Die derde optie die je noemt wel overwogen om erbij te zetten...

... ben wel van mening dat beide sportwagenmerken elkaars tegenpolen zijn, vandaar dat ik het idee heb dat je niet beide aardig kan vinden, dus zit je halfweg: dan heb je geen sterke voorkeur ofwel de huidige derde optie...

Maar uit de tussenstand blijkt wel dat je het kamp DF'ers kan opdelen. Vind het dan wel vreemd dat het Italiaanse deel van dit forum niet groter is dan de tussenuitslag doet vermoeden.

Max V

Bericht door Max V » 27 feb 2009, 15:10

Misschien zijn de initiatief nemende topic-starters wat meer vertegenwoordigd in het Porsche kamp ;)

Robin

Bericht door Robin » 27 feb 2009, 16:08

Joop schreef: Vind het dan wel vreemd dat het Italiaanse deel van dit forum niet groter is dan de tussenuitslag doet vermoeden.
Misschien omdat dat DF-ers (net als ik eigenlijk) alléén in deze poll de keuze Ferrari-Porsche voorgeschoteld krijgen en meer niet, oftewel, Italië heeft meerdere automerken, die waarsch minder boeiend zijn dan het merk Ferrari. Ik hield Ferrari ook liever in ALGEMEEN(als 't aan mij lag hoor) dan in ITALIA te zetten, het merk is imho eigenlijk 'te groot' of the 'beroemd' voor ITALIA. Ik ben bijv verre van een Italofreak, behalve dus als merk Ferrari en een Murcielago bijvoorbeeld. De rest boeit me niet.

Macboy

Bericht door Macboy » 01 mar 2009, 11:56

En daarom kan ik dus niet kiezen maar zou ik voor optie 3 gaan :)

Afbeelding
Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 01 mar 2009, 12:49

Da's de Scuderia van Indycardriver Tony Kanaan, die heeft ook die witte M3 E92. En als je dat ding dan ziet is Porsche opeens niet meer zo interessant. :mrgreen:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 01 mar 2009, 15:44

Robin schreef:
Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Drivers;
Joop schreef: Ferrari bouwt straatauto's om de motorsport te financieren, Porsche gebruikt de motorsport om de straatauto's te verbeteren
Voor mij de basis van mijn voorkeur voor Porsche. Niet dat ik een Ferrari van het pad af zou schoppen....
Als je doordenkt doet 'elke' autofabrikant dat wat Porsche eigenlijk doet, wat Ferrari doet is dus anders dat het in de basis eerst aan MOTORSPORT denkt en daarna aan de straatauto's. Lichtelijk neig ik daarin ook naar Ferrari, als DFer, als ik er over nadenk.
Mooie woorden Robin.

Porsche is gaaf, zeker de sportieve modellen als een GT3/2/RS/R/CGT. De rest is leuk maar veel minder interessant. Een Ferrari is "standaard" al een bijzonder, onbereikbaar(der).

Wat ik persoonlijk jammer vind van Porsche, is dat ze zich meer en meer richten op de "grotere" markten zoals de SUV/sporty limo's. Een Ferrari zal altijd een sportwagen blijven, een Porsche (wordt) een alternatief als sportievere daily driver.

Een 911C2 concurreert met een E92 M3. Is dat bijzonder... ?

Macboy

Bericht door Macboy » 01 mar 2009, 18:40

Doe mij maar een "gewone" 911 C2 dan hoor. Laat mij maar gewoontjes blijven ...

:)

Snipe

Bericht door Snipe » 01 mar 2009, 18:46

Als je die foto's van Macboy ziet twijfel je toch niet meer?
Gisteren weer eens een F40 gezien en even het motorgeluid van een 430 gehoord; ook geen twijfel meer.

Joop

Bericht door Joop » 01 mar 2009, 23:05

indobesar schreef:...
Een 911C2 concurreert met een E92 M3. Is dat bijzonder... ?
Eigenlijk wel ja. Laat zien dat de M3 een te dure auto is en niet de sportwagen die zelfs de normale C2 wel is... :mrgreen:

Wat betreft dat Porsche-verhaal en marktgericht auto's bouwen: Ferrari zal ook een keer een stap moeten gaan zetten willen ze auto's blijven bouwen in de toekomst met al die milieumaatregelen. De Fiat-groep compenseert dat nooit. Bij Porsche zijn ze slim om de 911 ook in de toekomst bestaansrecht te geven.

Ben alleen wel bang hoe het Lambo-hoofdstuk in het Porscheverhaal gaat passen nu Duits-en-Italiaans sportwagenbelangen elkaar gaan raken binnen de VW-groep. Accepteert grote baas Porsche dat er nog zo'n auto als de Estoque gebouwd gaat worden bijvoorbeeld?
Dit zijn nu van die dingen die ik met deze poll aan het licht wilde brengen en nu ook begint te lukken. Italiaanse flair / emotie wellicht / OTT-design in sommige ontwerpen vs. tegen nuchtere duitse zakelijkheid / degelijkheid / form-follows-function-mentaliteit.

Ik zou het zeker zonde vinden als een merk als Lamborghini ten onder zou gaan...; ook als Porsche man.

Robin

Bericht door Robin » 02 mar 2009, 09:04

Joop ik ben de allerlaatste die zal zeggen dat 'n M3 een bargain is, want dat is ie never nooit niet, ik heb 't ding uittentreuren 'afgemaakt' om z'n prijskaartje(en nergens anders om) en daar blijf ik bij. Ook nu ik 'm heb.

Maar om een C2 dan 'n wél 'n échte sportwagen te noemen? Terwijl ik 'n Carrera S wilde die me all in wel 'n beetje tegenviel(niet echt speciaal ofzo voor ook 'n enorm bedrag en ook niet werelds snel en ook niet het allerstraksts een bocht induikend), ik wilde zo'n ding!
Dan is een normale C2 in mijn ogen niet die échte sportwagen wat jij bedoelt, ja ok, het model en het onpractrische, maar buiten GT3/GT2 en Turbo ofzo zijn dat in mijn ogen niet echt speciaal rijdende auto's, een Ferrari heeft iets mystieks.

En dat je dan met zo'n domme dikke M baffer menig (niet GT3/GT2) Porsche het leven erg zuur kunt maken willen vele Porsche adepten niet weten. Bij Porsche begint 't feest vanaf een GT3. En zo hoort t. :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 mar 2009, 09:41

Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Drivers;
Joop schreef: Ferrari bouwt straatauto's om de motorsport te financieren, Porsche gebruikt de motorsport om de straatauto's te verbeteren
Als je doordenkt doet 'elke' autofabrikant dat wat Porsche eigenlijk doet, wat Ferrari doet is dus anders dat het in de basis eerst aan MOTORSPORT denkt en daarna aan de straatauto's. Lichtelijk neig ik daarin ook naar Ferrari, als DFer, als ik er over nadenk.

Dat Ferrari eerst aan Motorsport denkt is gewoon marketing bull-shit, misschien toen die tiran van een Enzo nog leefde maar dat is allang niet meer zo. Men neme de "California" en je weet genoeg, US markt all the way. Vervolgens kun je Porsche afrekenen dat ze inspelen op de markt maar feit is dat ze anders gewoon al lang failliet waren geweest...en dat heeft dan ook weinig gescheeld 20 jaar terug.

Lars911

Bericht door Lars911 » 02 mar 2009, 09:42

Robin schreef:Maar om een C2 dan 'n wél 'n échte sportwagen te noemen? Terwijl ik 'n Carrera S wilde die me all in wel 'n beetje tegenviel(niet echt speciaal ofzo voor ook 'n enorm bedrag en ook niet werelds snel en ook niet het allerstraksts een bocht induikend), ik wilde zo'n ding!
Dan is een normale C2 in mijn ogen niet die échte sportwagen wat jij bedoelt, ja ok, het model en het onpractrische, maar buiten GT3/GT2 en Turbo ofzo zijn dat in mijn ogen niet echt speciaal rijdende auto's, een Ferrari heeft iets mystieks.
Robin, weet je zeker dat je het over een 911 hebt? :roll:

Robin

Bericht door Robin » 02 mar 2009, 10:57

Lars911 schreef:
Robin schreef:Maar om een C2 dan 'n wél 'n échte sportwagen te noemen? Terwijl ik 'n Carrera S wilde die me all in wel 'n beetje tegenviel(niet echt speciaal ofzo voor ook 'n enorm bedrag en ook niet werelds snel en ook niet het allerstraksts een bocht induikend), ik wilde zo'n ding!
Robin, weet je zeker dat je het over een 911 hebt? :roll:
Heel zeker, en ik heb met een aantal van die dingen gereden van verschillende bouwjarenen types(de fijnste was de 964RS) : van 1977 tot heden zegmaar. Rij er zelf maar eens mee, als je er nog niet mee hebt gereden.... het is natuurlijk ook wat je referentiekader is he? Als je met alle respect je al hele leven Alto rijdt is een Golf GTI ofzo ook hemels....

Plaats reactie