![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Maar nette grafiek zeg die 2e.
![Thumbs up! :thumbup:](./images/smilies/smiley_happy_thumbup.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Het verbruik is echt een giller, ik rijdt 600km op een tank en moet dan 45 liter tanken. Moet er even bij vertellen dat er een hoop stukken "even" boven de 200km/u zitten........gaatzomakkelijkeniszoleuk.........Tristan schreef:LOL@ eerste grafiek bovenaan: zonder standaard Jos mishandeling![]()
Maar nette grafiek zeg die 2e.285pk en 500Nm.
Ziet eruit als een benzineturbo grafiek en lekker vlak koppel. Dit moet echt wel hard gaan. Wat is nu het gem. verbruik?
Nicodepico schreef:Wat lijkt me het geweldig als je zo goed kunt sleutelen.
Superproject en ik zo weleens een rondje mee willen rijden in dat monster!
Joy Jolliffe schreef:Ah verrek, ik kom er nu pas achter dat jij de man achter JB Autoservice bent. Ik zag op VW Transporter forum een topic over de T5 turboupgrade. 240-250 pk voor zowel de 130 als 174 pk tdi. Wat moet ik me daar kwa prestaties bij voorstellen ? 3.2 V6 achtig ?
Serieus vermogen ook uit de TT, dat koppel is geweldig
Het koppel word gemakkelijk gerealiseerd door een diesel, de kunst was om het vermogen hoog te houden en het koppel te temperen. Koppel was op de bank zomaar 560nm. Dit rijd niet fijn en de aandrijflijn vind dit ook niets.Kasteel schreef:Ziet er gaaf uit en project is imho redelijk geslaagd, had vooraf niet verw8 dat er zo'n mooie grafiek uit een diesel zou komen. Dieselpijpje is btw ook de shit
.
Het mooie van deze auto is wanneer je er inzit, zeker tijdens aceleren, niet eens hoorbaar is dat het een diesel is. Ook blijft het verbruik tijdens zeer stevig rijden aangenaam laag. Enigste waar we nu aam gaan werken is de rook, dat vind ik wel storend.Steven Nauta schreef:Zo hard op Assen kunnen gaan en niet eens om geluid hoeven denken, goed bezig![]()
(al blijf ik erbij dat diesel alleen voor daily is)
Hoe doe je dat, vraag ik me af? Hoe laat je een diesel minder roken? Ik reed een aantal jaren terug geregeld in de 530d van mijn buurman en die auto was helemaal perfect, zeker als toen 25-jarige, op de rook na.jos_br schreef:
Enigste waar we nu aam gaan werken is de rook, dat vind ik wel storend.
Jos.
De rook gaan we proberen te temperen door afstelling en roetfilter. Feit dat ik er een diesel van heb gemaakt is niet vanwege financiën, ik wil proberen er een fijn rijdende auto van te maken met een hoog vermogen. De auto rijd nu fijner/rustiger dan met de benzinemotor en gaat harder. (4000tpm=216km/u)Nicodepico schreef:Hoe doe je dat, vraag ik me af? Hoe laat je een diesel minder roken? Ik reed een aantal jaren terug geregeld in de 530d van mijn buurman en die auto was helemaal perfect, zeker als toen 25-jarige, op de rook na.jos_br schreef:
Enigste waar we nu aam gaan werken is de rook, dat vind ik wel storend.
Jos.
Een roetfilter, stopt dat het roken?
Ik doe er verder niets mee, heb de diesel sinds ik genoeg geld verdien toch echt ingeruild voor benzine, maar ik ben gewoon benieuwd.
jos_br schreef:De rook gaan we proberen te temperen door afstelling en roetfilter. Feit dat ik er een diesel van heb gemaakt is niet vanwege financiën, ik wil proberen er een fijn rijdende auto van te maken met een hoog vermogen. De auto rijd nu fijner/rustiger dan met de benzinemotor en gaat harder. (4000tpm=216km/u)Nicodepico schreef:Hoe doe je dat, vraag ik me af? Hoe laat je een diesel minder roken? Ik reed een aantal jaren terug geregeld in de 530d van mijn buurman en die auto was helemaal perfect, zeker als toen 25-jarige, op de rook na.jos_br schreef:
Enigste waar we nu aam gaan werken is de rook, dat vind ik wel storend.
Jos.
Een roetfilter, stopt dat het roken?
Ik doe er verder niets mee, heb de diesel sinds ik genoeg geld verdien toch echt ingeruild voor benzine, maar ik ben gewoon benieuwd.
Jos.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten