
Je eerste auto!?
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Je eerste auto!?
hehe vet verhaal! en omg, dat kapsel... Lijkt wel een clip van wham! ofzo 

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Je eerste auto!?
Al mijn geld ging op aan benzine, kappers vond ik zonde van mijn benzinegeld. :drinking:
Wham was trouwens een decennia eerder! :fy:
Wham was trouwens een decennia eerder! :fy:
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 16:34
Re: Je eerste auto!?
Mijn eerste auto was een Jeep Wrangler van een jaartje of 15 oud.
Het een handgeschakelde 4.2 6 cil zonder noemenswaardige electronica (gewoon een carburateur) met bodylift en dikkere wielen.
Ging voor de stoere looks toen :
Was nog een cabrio ook dus wat een bak aandacht ving ik daarmee als broekie van 18-19.
Zeker nadat ik besloten had dat er best wat meer geluid uit mocht komen en er een paar cherrybombs onder had gelegd. (menig autoalarm schrok ervan).
Racen of scheuren zat er met die auto niet in aangezien hij af en toe bijna eng topzwaar bleek, maar je hebt er veel heel veel driving fun mee want aanhangers weg sleuren met 150 km/u of even een bospad of bouwterrein doorploegen is ook leuk.
Waanzinnig veel lol mee gehad; heel veel lompe dingen mee gedaan maar ook een hoop ellende mee gehad: als het regende bleek er iedere keer weer een rubber droog te zijn met als gevolg plassen water in de auto (in de winter werd dit natuurlijk ijs; ook heel fijn). Versnellingsbak kapot, vandalisme op het cabriodak etc etc.
Maar toch denk ik er nu weer met weemoed aan terug.
Ik zou er bijna weer eentje willen kopen...................maar dan voor erbij
Het een handgeschakelde 4.2 6 cil zonder noemenswaardige electronica (gewoon een carburateur) met bodylift en dikkere wielen.
Ging voor de stoere looks toen :


Was nog een cabrio ook dus wat een bak aandacht ving ik daarmee als broekie van 18-19.
Zeker nadat ik besloten had dat er best wat meer geluid uit mocht komen en er een paar cherrybombs onder had gelegd. (menig autoalarm schrok ervan).
Racen of scheuren zat er met die auto niet in aangezien hij af en toe bijna eng topzwaar bleek, maar je hebt er veel heel veel driving fun mee want aanhangers weg sleuren met 150 km/u of even een bospad of bouwterrein doorploegen is ook leuk.
Waanzinnig veel lol mee gehad; heel veel lompe dingen mee gedaan maar ook een hoop ellende mee gehad: als het regende bleek er iedere keer weer een rubber droog te zijn met als gevolg plassen water in de auto (in de winter werd dit natuurlijk ijs; ook heel fijn). Versnellingsbak kapot, vandalisme op het cabriodak etc etc.
Maar toch denk ik er nu weer met weemoed aan terug.
Ik zou er bijna weer eentje willen kopen...................maar dan voor erbij

- Opa
- Berichten: 6788
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Je eerste auto!?
Mijn eerste was een Ford Capri 2300 GT uit 1973....met een 6 cilinder dus.
Hok zag er niet uit met wat schade, maar dat was niet belangrijk.
Het enige toendertijd wat telde was dat ie door de toen magische 200 km/h barrière ging....205 km/h op de teller.
Uiteindelijk door een hoop gekkigheid de versnellingsbak aan yoghurt getrokken, hij wilde alleen nog maar rijden in 4 en 5.


Hok zag er niet uit met wat schade, maar dat was niet belangrijk.
Het enige toendertijd wat telde was dat ie door de toen magische 200 km/h barrière ging....205 km/h op de teller.

Uiteindelijk door een hoop gekkigheid de versnellingsbak aan yoghurt getrokken, hij wilde alleen nog maar rijden in 4 en 5.


- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: Je eerste auto!?
Dit topic verraad je leeftijd wel een beetje...
Fiat 131, zo één. Achterwielaandrijver (zoals alles destijds).

Fiat 131, zo één. Achterwielaandrijver (zoals alles destijds).
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Je eerste auto!?
Mijn Eerste wagen was een Datsun 120Y.
Het was een witte en natuurlijk achterwiel aandrijving, dus eigenlijk was ik mijn tijd ver vooruit.
Ik heb er geen foto`s van want in die tijd waren er volgens mij geen camera`s
Het was een witte en natuurlijk achterwiel aandrijving, dus eigenlijk was ik mijn tijd ver vooruit.

Ik heb er geen foto`s van want in die tijd waren er volgens mij geen camera`s

- Opa
- Berichten: 6788
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Je eerste auto!?
Iig.geen digitale....volgens mij bestond het woord digitaal niet eens.want in die tijd waren er volgens mij geen camera`s

Bestonden er toen überhaupt wel voorwielaandrijvers?

- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Je eerste auto!?
Psst Opa, Morris Mini 

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Je eerste auto!?
Ach hier dan maar. Sinds 99 in m'n bezit en op het punt het ouderlijk huis te verlaten.


- Opa
- Berichten: 6788
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Je eerste auto!?
Het zou best kunnen....zelfs de Simca 1000 van m'n vader had RWD.Joy Jolliffe schreef:Psst Opa, Morris Mini

Dat ding kon je goed mee donutten in de sneeuw, omdat ook de motor achterin lag.

- Danny van Overbeek
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:20
Re: Je eerste auto!?
Hi
Mijn eerste wagen van een nissan 100nx 1.6 uit 1994 aankoop datum was 1998, kleur zwart en met 32k op de teller boel centjes toen d'r tijd, veel plezier van gehad, veel van europa gezien met die wagen in 2002 toen met 134k op de teller weer verkocht, en ja ik voelde me echt de man ik dat ding
kenteken was/is JL-BD-34 als ik het nog goed weet
sorry geen digitale foto van
later
Mijn eerste wagen van een nissan 100nx 1.6 uit 1994 aankoop datum was 1998, kleur zwart en met 32k op de teller boel centjes toen d'r tijd, veel plezier van gehad, veel van europa gezien met die wagen in 2002 toen met 134k op de teller weer verkocht, en ja ik voelde me echt de man ik dat ding
kenteken was/is JL-BD-34 als ik het nog goed weet
sorry geen digitale foto van
later
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Je eerste auto!?
Vergeet de nsu 1000 niet.Opa schreef:Het zou best kunnen....zelfs de Simca 1000 van m'n vader had RWD.Joy Jolliffe schreef:Psst Opa, Morris Mini![]()
Dat ding kon je goed mee donutten in de sneeuw, omdat ook de motor achterin lag.
Volgens mij de Duitse tegenhanger van die simca.(mijn vader had er 1 inclusief zandzak)
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Je eerste auto!?
Een Seat Marbella van april 1998. 36200 op de teller momenteel :banaan:
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Je eerste auto!?
Een Corsa 1.2 Swing.. 4bak.
Dusssssss.

Dusssssss.
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: Je eerste auto!?
en de citroens natuurlijk.Opa schreef:Iig.geen digitale....volgens mij bestond het woord digitaal niet eens.want in die tijd waren er volgens mij geen camera`s
Bestonden er toen überhaupt wel voorwielaandrijvers?
Maar niemand kent dat merk hier.
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Je eerste auto!?
Qu'est-ce que c'est?Aiko schreef:en de citroens natuurlijk.Opa schreef:Iig.geen digitale....volgens mij bestond het woord digitaal niet eens.want in die tijd waren er volgens mij geen camera`s
Bestonden er toen überhaupt wel voorwielaandrijvers?
Maar niemand kent dat merk hier.
Nog nooit van gehoord, is het niet citroenen?
-
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 19 aug 2007, 17:26
Re: Je eerste auto!?
Mn eerste waggie was/is de 944
't Is er niet eentje om naar te kijken maar technisch is deze prima in orde.
Ik mocht m voor nop van mn pa overnemen aangezien ik er al zo bekend mee was. De versnellingbak kan ik in een ochtendje vervangen in de garage (zonder smeerput of lift
), distributie kan ik ook in een ochtendje vervangen, motor gereviseerd, koppeling vervangen, tsja, je krijgt er een band mee 
Bovendien is dat ding feitelijk niks meer waard is omdat mn zus de auto al 2 keer lekker had ingedeukt: voorkant is scheef en de achterkant kwam eens tegen een paaltje. Marktwaarde zal es 3 mille zijn of zo, daar koop ik geen auto voor in technisch zo'n goede staat en met zoveel rijplezier!
Door deze deukjes ongein zitten er nu ook wat roestplekken op. Ik hoop over een jaar of zo met wat TLC het uiterlijk ook weer wat op te vijzelen en dan wil ik er een mooiweer/plezier auto van maken om in het weekend bijv alleen langere stukken mee te rijden. Dan koop ik wel een alto of zo voor het dagelijks verkeer
Kleine autootjes zijn geniaal voor dat gedoe!

Ik mocht m voor nop van mn pa overnemen aangezien ik er al zo bekend mee was. De versnellingbak kan ik in een ochtendje vervangen in de garage (zonder smeerput of lift


Bovendien is dat ding feitelijk niks meer waard is omdat mn zus de auto al 2 keer lekker had ingedeukt: voorkant is scheef en de achterkant kwam eens tegen een paaltje. Marktwaarde zal es 3 mille zijn of zo, daar koop ik geen auto voor in technisch zo'n goede staat en met zoveel rijplezier!
Door deze deukjes ongein zitten er nu ook wat roestplekken op. Ik hoop over een jaar of zo met wat TLC het uiterlijk ook weer wat op te vijzelen en dan wil ik er een mooiweer/plezier auto van maken om in het weekend bijv alleen langere stukken mee te rijden. Dan koop ik wel een alto of zo voor het dagelijks verkeer

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Je eerste auto!?
Mijn eerste wagen was een 1973 BMW 2000 Tii Touring (Tii = mechanische Kügelfischer multi-point injectie)... Deze heb ik een paar maanden gereden toen het noodlot toe sloeg... Slechte banden, gladde weg en weinig rijervaring leidde tot een éénzijdig ongelukje. Het restauratieproces duurde erg lang en uiteindelijk had ik weer een auto nodig. Toen heb ik hem terug verkocht aan de vorige eigenaar (dat is vader van een vriend van me). Inmiddels is de auto weer verkocht en staat hij bij een duitse BMW dealer in de showroom, ik wil binnenkort een keer afreizen om te gaan kijken en een paar plaatjes te knippen.
Zo stond hij er een paar maandjes geleden bij toen m'n maat op bezoek was. Foto's van een paar jaar terug (en het ongevalletje) heb ik nu niet voorhanden, die volgen nog wel een keer.

Toen ik hem verkocht had ben ik gaan zoeken naar een MR2 AW11, deze is nog in mijn bezit en staat al een geruime tijd te koop. De vraag is er niet volgensmij...
In ieder geval, hier heb ik zo'n ruim jaar in rond gereden en veel onderhoud aan gepleegd tot ik hem te koop zette (maart dit jaar). Wel een ontzettend leuk autotje en ik had er veel plannen voor maar het is er nooit van gekomen. Als ik ruimte had, liet ik hem staan en knapte ik hem ooit nog eens op. Helaas is de ruimte er niet en kan ik de centjes goed gebruiken.


Ik moet vrij veel kilometers rijden voor m'n studie (ik weiger met het OV te gaan) en had een wat goedkopere auto nodig. Niet in de aanschaf, maar vooral in de vaste lasten (onderhoud, verbruik, etc.). Ik had één kanttekening en dat was dat de auto wel sneller moest zijn dan de MR2. Mijn moeder heeft ooit, in 2001, een nieuwe Saxo VTS gekocht. Dit vond ik een geweldige auto en ik heb er ook mijn eerste kilometers in gemaakt (toen ik een jaar of 15 was). Het enige minpunt was dat het een 1.4 was met slechts 75pk. Niet echt rap te noemen dus. Desalniettemin op zoek gegaan naar een mooi exemplaar, uiteraard wel een VTS 16klepper. Na even speuren viel mijn oog op een 2002 VTS 16v in precies de goede kleur. Meteen gaan kijken, proefrit gemaakt en ik was verkocht, evenals de auto.



Inmiddels voorzien van een RVS Group N uitlaatlijn en er zijn nog veel plannen... Het is de bedoeling dit ding te rijden tot ik klaar ben met studeren, gaandeweg een beetje upgraden (met het oog op DF en prestaties) en als ik klaar ben met de studie en waarschijnlijk een verschikkelijke leaseautokrijg wordt de Saxo een tracktooltje. Dat zijn de plannen althans.
Ik heb tevens een redelijke motorhistorie, maar daar is dit topic niet voor volgensmij... Heel kort: '91 Honda CR500 crosser --> '97 KTM 620 LC4 Supermotard --> '04 Tuned Suzuki DRZ400 Supermotard
Zo stond hij er een paar maandjes geleden bij toen m'n maat op bezoek was. Foto's van een paar jaar terug (en het ongevalletje) heb ik nu niet voorhanden, die volgen nog wel een keer.
Toen ik hem verkocht had ben ik gaan zoeken naar een MR2 AW11, deze is nog in mijn bezit en staat al een geruime tijd te koop. De vraag is er niet volgensmij...
In ieder geval, hier heb ik zo'n ruim jaar in rond gereden en veel onderhoud aan gepleegd tot ik hem te koop zette (maart dit jaar). Wel een ontzettend leuk autotje en ik had er veel plannen voor maar het is er nooit van gekomen. Als ik ruimte had, liet ik hem staan en knapte ik hem ooit nog eens op. Helaas is de ruimte er niet en kan ik de centjes goed gebruiken.
Ik moet vrij veel kilometers rijden voor m'n studie (ik weiger met het OV te gaan) en had een wat goedkopere auto nodig. Niet in de aanschaf, maar vooral in de vaste lasten (onderhoud, verbruik, etc.). Ik had één kanttekening en dat was dat de auto wel sneller moest zijn dan de MR2. Mijn moeder heeft ooit, in 2001, een nieuwe Saxo VTS gekocht. Dit vond ik een geweldige auto en ik heb er ook mijn eerste kilometers in gemaakt (toen ik een jaar of 15 was). Het enige minpunt was dat het een 1.4 was met slechts 75pk. Niet echt rap te noemen dus. Desalniettemin op zoek gegaan naar een mooi exemplaar, uiteraard wel een VTS 16klepper. Na even speuren viel mijn oog op een 2002 VTS 16v in precies de goede kleur. Meteen gaan kijken, proefrit gemaakt en ik was verkocht, evenals de auto.
Inmiddels voorzien van een RVS Group N uitlaatlijn en er zijn nog veel plannen... Het is de bedoeling dit ding te rijden tot ik klaar ben met studeren, gaandeweg een beetje upgraden (met het oog op DF en prestaties) en als ik klaar ben met de studie en waarschijnlijk een verschikkelijke leaseautokrijg wordt de Saxo een tracktooltje. Dat zijn de plannen althans.

Ik heb tevens een redelijke motorhistorie, maar daar is dit topic niet voor volgensmij... Heel kort: '91 Honda CR500 crosser --> '97 KTM 620 LC4 Supermotard --> '04 Tuned Suzuki DRZ400 Supermotard
-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: Je eerste auto!?

Jammer dat ik er totaal niet in pas met mijn formaat,, zijn echt auto's met een sfeer vind ik

-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Je eerste auto!?
1e verhaal met beemer
De rest van je auto's, horen niet in dit topic
Alleen je eerste auto 8)
p.s. Wat moet die mr2 kosten dan?

De rest van je auto's, horen niet in dit topic

p.s. Wat moet die mr2 kosten dan?
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Je eerste auto!?
Ja ik had het verkeerd begrepen....Metchu schreef:1e verhaal met beemer![]()
De rest van je auto's, horen niet in dit topicAlleen je eerste auto 8)
p.s. Wat moet die mr2 kosten dan?

De MR2 staat ook in het te koop subforum hier op DF...

- Paskal
- Berichten: 3802
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Je eerste auto!?
In mijn jonge jaren vond ik de 205 GTi altijd al een prachtig apparaat. Die moest en zou er dus komen. En zo gebeurde het dat ik in 1996 mijn 89-er 205 1.9 GTi op de stoep had staan. Heerlijke wagen waar ik dagelijks 200 km mee reed en daardoor de km.stand in twee jaar tijd met 120.000 km omhoog bracht 
Lid geworden de Peugeot GTi Club Nederland en dan is natuurlijk het hek van de dam: dikke stereo erin, vol leer, carkit, sportpijp, andere dempers etc... Ondanks dat het niet de makkelijkste auto is om rap mee te rijden (lift-off-oversteer wat vrij abrupt inkomt en erg lastig op te vangen is) heb ik er 10 jr schadevrij mee gereden. Met die club gingen we jaarlijks ook naar de Ring en dat trok me meer en meer. Zodoende van de erg luxe 205 een kale 205 gemaakt. Ondertussen het 1.9 hartje vervangen door een 2.0 16v uit een 306 en de nodige voorzieningen voor de Ring getroffen: 309 draagarmen, 309-achteras, kooi, kuipen, 6 pt gordels, 307-remmerij, Koni's etc... Uiteindelijk heb ik de wagen in januari 2007 verkocht. Heb hem van km.stand 90.000 op 350.000 gebracht
Hij staat nu 500m bij mijn huis vandaan en zie hem nog regelmatig voorbij vliegen
Wie weet koop ik hem nog wel ooit terug......


Lid geworden de Peugeot GTi Club Nederland en dan is natuurlijk het hek van de dam: dikke stereo erin, vol leer, carkit, sportpijp, andere dempers etc... Ondanks dat het niet de makkelijkste auto is om rap mee te rijden (lift-off-oversteer wat vrij abrupt inkomt en erg lastig op te vangen is) heb ik er 10 jr schadevrij mee gereden. Met die club gingen we jaarlijks ook naar de Ring en dat trok me meer en meer. Zodoende van de erg luxe 205 een kale 205 gemaakt. Ondertussen het 1.9 hartje vervangen door een 2.0 16v uit een 306 en de nodige voorzieningen voor de Ring getroffen: 309 draagarmen, 309-achteras, kooi, kuipen, 6 pt gordels, 307-remmerij, Koni's etc... Uiteindelijk heb ik de wagen in januari 2007 verkocht. Heb hem van km.stand 90.000 op 350.000 gebracht

Hij staat nu 500m bij mijn huis vandaan en zie hem nog regelmatig voorbij vliegen

-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Je eerste auto!?
Wat een cool verhaal !
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Je eerste auto!?
Heel gaaf Paskal. Kende het verhaal al een beetje maar wist niet dat het je eerste liefde was. Wel gaaf om zo lang een auto te hebben, dan ken je letterlijk elk hoekje van je wagen.
- Peter-Paul
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: Je eerste auto!?
Mijn eerste auto heb ik gekocht in 2002, Volvo 360 GLE met 273.000KM op de klok uit 86(& met elektrische ramen v+a
).
Ik was zo blij als een kind!! Met deze auto leren rijden & glijden.

Door het verlopen onstekingstijdstip & klepspeling kreeg ik altijd een mooie backfire bij zo'n 6.000tpm
Na een aantal van die leuke klappers, was het luchtfilterhuis verdwenen(in 10.00000000 stukjes). Ook de fabriekspecificaties werden niet meer gehaald.


De thermostaat bleef open staan, en de kachelventilator was defect. In wintertijd bevroren de ruiten van binnen, en omdat er ergens in het schutbord een gat zat vroren je tenen eraf. Dus sjaal om en jas aan, en gaan met die banaan :banaan: .
Later een stuk karton op maat geknipt die ik voor de radiateur schoof, en dat samen met wat rijwind door het kachelsysteem zorgde ervoor dat het binnnen nog steeds koud bleef, maar de motor iets beter op temperatuur kwam.

In de tijd dat ik deze auto in bezit had, waren ze in Engelen(randgemeente Den Bosch) de kasteel woningen aan het bouwen. Dit betekende een parcours in de middle of nowhere, hoop betonplaten en zand 8) Heel wat uren rondgedrift, en liters brandstof verbrand.
Helaas was het roestmonster echt toegeslagen, en een ferme schop tegen een van de voorschermen betekende dat je voet bleef haken. Met pijn in mijn hart afscheid genomen van deze prachtige bolide
.(ps de cilinderkop van deze auto doet nu nog steeds dienst op een Volvo 240 Estate op LPG).

Ik was zo blij als een kind!! Met deze auto leren rijden & glijden.
Door het verlopen onstekingstijdstip & klepspeling kreeg ik altijd een mooie backfire bij zo'n 6.000tpm

De thermostaat bleef open staan, en de kachelventilator was defect. In wintertijd bevroren de ruiten van binnen, en omdat er ergens in het schutbord een gat zat vroren je tenen eraf. Dus sjaal om en jas aan, en gaan met die banaan :banaan: .
Later een stuk karton op maat geknipt die ik voor de radiateur schoof, en dat samen met wat rijwind door het kachelsysteem zorgde ervoor dat het binnnen nog steeds koud bleef, maar de motor iets beter op temperatuur kwam.
In de tijd dat ik deze auto in bezit had, waren ze in Engelen(randgemeente Den Bosch) de kasteel woningen aan het bouwen. Dit betekende een parcours in de middle of nowhere, hoop betonplaten en zand 8) Heel wat uren rondgedrift, en liters brandstof verbrand.
Helaas was het roestmonster echt toegeslagen, en een ferme schop tegen een van de voorschermen betekende dat je voet bleef haken. Met pijn in mijn hart afscheid genomen van deze prachtige bolide

Laatst gewijzigd door Peter-Paul op 30 nov 2008, 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, BMeinders, mark123, Rivanov, Semrush [Bot] en 1 gast