Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
steve smith

Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring

Bericht door steve smith » 07 okt 2008, 15:04

Macboy schreef: Er is op het gewicht en interieur na weinig negatiefs over te melden:
Vind je het erg als ik daar op terugkom na ermee gereden te hebben? Tot die tijd vind ik het nl. gelul in de ruimte.

Oh en die achterlijk grote uitlaten vind ik bij voorbaat al spuuglelijk. De rest volgt na rit.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 07 okt 2008, 15:13

steve smith schreef:
Macboy schreef: Er is op het gewicht en interieur na weinig negatiefs over te melden:
Vind je het erg als ik daar op terugkom na ermee gereden te hebben? Tot die tijd vind ik het nl. gelul in de ruimte.

Oh en die achterlijk grote uitlaten vind ik bij voorbaat al spuuglelijk. De rest volgt na rit.
Het klinkt wel, alsof je met een groot vooroordeel de auto instapt. Kun je dat loslaten en een "objectieve" review plaatsen? ;)

steve smith

Bericht door steve smith » 07 okt 2008, 15:18

indobesar schreef:
steve smith schreef:

Het klinkt wel, alsof je met een groot vooroordeel de auto instapt. Kun je dat loslaten en een "objectieve" review plaatsen? ;)
Denk dat je op Nring.nl nog wel een rijimpressies van me terug kunt vinden.

Denk niet dat ik heel erg bevooroordeeld ben, behalve dat ik het een ontzettend lelijke auto vind. Dat vind ik van een RS200 ook, that doesn't make me like that less as a driving tool. Een auto mag itt een vrouw best spuuglelijk zijn.

RVV

Bericht door RVV » 07 okt 2008, 23:27

steve smith schreef:

Is inderdaad een beetje apart.. bij nadere inspectie van dichtbij blijkt dat de oorspronkelijke pijpen ongeveer dezelfde diameter hebben qua doorsnee als een e46 M3.. Die uitloopt in grote toeters alsof het een trompet is.

Moet wel zeggen dat ik het wel vind passen bij de auto.

Macboy

Bericht door Macboy » 08 okt 2008, 14:01

Tja Rico, maar das helaas bij elk merk zo. Het past inderdaad wel zo, want met kleine pijpjes zou het er niet uitzien :)

Steve, ik snap je punt, maar ik refereerde naar de bladen, niet naar mezelf :)

Francisco

Bericht door Francisco » 08 okt 2008, 14:10

The proof of the pudding is in the eating!

zo is het maar net. dus rijden met dat kreng. lijkt me sterk dat nissan zo omvangrijk de boel belazerd. eerder dat de duitsers sore lozers zijn.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 okt 2008, 18:28

Hangt natuurlijk van de rijder af. Horst rijdt dat ding een keurige 7:45 ofzo. Die Suzuki gast '7:29'. Zet Suzuki in de GT2 met 7:32 ook geen stakker en misschien haalt ie wel 7:25 met de 997GT2 LOL. Of zet Uwe Alzen in de GT2 of in de GTR. En hangt ook van weersomstandigheden/koud/warm wegdek af etc. Maar de toon is gezet: Een ex F1 rijder rijdt mooi 7:29 met een (getuned?) GTR op dat moment op die dag en tijdstip. NIEMAND die daar nog aan toekomt, maar snel en goed is de GTR zeker, maar dat zijn de Porsches ook(en/of beter misschien qua levensduur en transmissiebetrouwbaarheid:)))

Al haalt die GTR in geen duuznd jaar meer 7:29 met elke redelijke rijder, voor de $$$ zet ie mooie tijden neer blijkbaar. en is wat ik begrepen heb dan ook nog redelijk 'vergevingsgezind'. Vooral tov de GT2(doh)

Doe mij maar 'n 430 Scuderia :thumbup:

Francisco

Bericht door Francisco » 08 okt 2008, 20:03

wat haalt iedereen hier die gt2 steeds naar voren. ik geloof het wel hoor dat een gt 2 sneller is dan een GT-R. mag ook wel voor die centen.

onderstaande 11 lap test geven een iets ander beeld.

Track GT-R 997 GT2
Nordschleife 7:29 7:31
Tsukuba 1:01.94 1:03.263
Vairano Handling Course 1:17.600 1:15.528
Willow Springs 1:31.23 1:33.57
Buttonwillow Configuration 13 1:56.9 1:59.7
Bedford Autodrome West Circuit (post 06/2008) 1:23.60 1:23.50
Auto Club Speedway 51.85 50.94
Silverstone 2:10.3 2:10.10
Willow Springs - Streets of Willow (1.7 miles) 1:08:90 1:09.77
El Toro 40.63 40.61
Anglesey National 1:00:60 1:01:20

maar welke gt2 rijder overweegt nu een nissan???????

kijk eerder naar 911 s, R8, M3, Z06 toch. En in dat rijtje past de GT-R prima. Voor ieder wat wils.

Robin

Bericht door Robin » 08 okt 2008, 21:46

Francisco mee eens hoor :banaan:

Ff 'gejat' van ErikK in het Porsche 997PDK draadje. Ik ben ook 'lid'van Drivers Republic: Aston V8 Vantage(stuk goed opgevangen overstuur door Chris en gewoon 'n beauty) , 997PDK, tja, just another 911 he, vs de R8(leek me erg mooi in balans zo te zien, beetje tegenstuur en lekker puh gewoon mooi sneller dan die Elfer:)) en daarna de GTR, wat een ondramatisch machtsvertoon, diepe buiging. IK koos de R8 voor z'n balans zo te zien, de Aston voor z'n look en overstuur, een soort posh M3 noemde Chris 'm LOL, en de GTR voor 't echte werk. De 911 in een woord:Boring. Doe DAN een GT3 ofzo....
Hier dus:
http://www.drivers-republic.com/dr_tv/i ... a=features" onclick="window.open(this.href);return false;

Dutch

Bericht door Dutch » 09 okt 2008, 11:08

Robin schreef:Hangt natuurlijk van de rijder af. Horst rijdt dat ding een keurige 7:45 ofzo. Die Suzuki gast '7:29'.
Yep, dat zei ik ook al, Robin. Maar men (en Porsche zelf ook) staart zich hier te blind op de techniek: de auto's zelf, de banden, etc. Suzuki is inderdaad een ex-F1-coureur, terwijl Porsche zijn GT-R heeft laten besturen door 'a Porsche engineer'. Misschien dat die no-name van Porsche de 'Ring goed kent, maar Suzuki heeft daar inmiddels duizenden kilometers met dat hok gereden en weet precies hoe een GT-R zich gedraagt, hij kent die auto door en door. En dan is hij zelf ook nog een topcoureur, terwijl je dat kunt afvragen van de man die Porsche in die auto heeft gezet.

Een coureur kan veel meer verschil maken dan iedereen denkt.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 09 okt 2008, 11:37

Ik geloof niet dat Porsche de koffiejuffrouw een paar rondjes op de ring heeft laten rijden in de GT-R.

RVV

Bericht door RVV » 09 okt 2008, 11:42

Francisco schreef:
kijk eerder naar 911 s, R8, M3, Z06 toch. En in dat rijtje past de GT-R prima. Voor ieder wat wils.

Ik denk dat een R8 en in minder mate een 911 niet eens een concurrent is.. gewoon vawege het type klant.. Audi rijder haalt echt zijn neus op voor een Nissan en een Porsche rijder maakt of een droom waar.. of blijft in zijn droom rijden..

M3, Z06.. maar ook die andere aparte Amerikanen van Cadillac.. of Dodge/Chrysler...

Voor 123000 euro, heel veel geld, vind ik de Nissan goedkoop.. als je ziet hoeveel auto je er voor krijgt,..ik was er ook wel heel erg van onder de indruk.. zie ik een M3, dan zie een leuk ogeschoten drietje (wel mijn auto hoor).. maar zie ik die GT-R... dan staat er gewoon een superexotisch ding.. state of art.. dynamisch, unglaublich indrukwekkend.. Op de ring zie je alles staan.. maar nog nooit was ik zo onder de indruk van een auto als bij de GT-R...

Maar aan het eind van het liedje zal het bij mij ook wel weer een Mdrietje worden.. ben dan weer wat lafjes :oops:

Dutch

Bericht door Dutch » 09 okt 2008, 12:00

Mathieu schreef:Ik geloof niet dat Porsche de koffiejuffrouw een paar rondjes op de ring heeft laten rijden in de GT-R.
Zal best, maar waarom zouden ze spreken over 'a Porsche engineer' als er een bekende coureur in had gezeten van hetzelfde kaliber als Suzuki? Zelfs als de man een aardig potje kon sturen, maakt 'm dat nog geen ex-F1-coureur die de auto ook nog eens heeft meehelpen ontwikkelen. Nogmaals, ik denk echt dat Suzuki in z'n eentje al voor de helft van het verschil verantwoordelijk is, als 't niet meer is.

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 09 okt 2008, 12:11

Ha, die Dutch;

Dat is volgens mij inderdaad het hele punt; des te triester dat twee fabrikanten elkaar in de haren vliegen over een imagobepalend cijfertje om in de gunst te komen bij lui die naar alle waarschijnlijkheid van zijn lang-zal-ze-leven niet in de buurt van dat soort cijfers zullen komen. Van Nissan als prijstechnische underdog begrijp ik die houding nog wel, maar een merk als Porsche zou toch boven zulk puberaal gekibbel moeten staan. Ik volg de school van Sir Robin; als The Big One hier valt wordt het een V8 Vantage in huizev!

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 09 okt 2008, 12:16

Ha, die Drivers;

Het zou een blad als Sport Auto of Evo sieren als die de schone taak op zich namen om dit dispuut te beslechten.
Zonder inmenging van beide fabrikanten twee standaard auto's op de Ring door één of meer coureurs op dezelfde
dag laten testen zou beide vragen beantwoorden; wie is de snelste en was die GT-R destijds echt standaard?

Robin

Bericht door Robin » 09 okt 2008, 13:01

Dat ook, Hansv en Dutch, EN(imho) moet Porsche AG hun eigen in Das Museum staande Carrera GT gebruiken om het chassis een beetje in te korten, een vast Carbon dak erop te prutsen , de V10 eruit te halen de 3.6/3.8 Biturbo Boxer met wat meer pk'tjes, dus zo 6/650 erin te proppen + semislicks en dan Rohrl/Roser/Bell of zelfs Suzuki vragen om wat rondjes te rijden in de SWB Carrera GT aka new 911 met middenmotor:)

Ik denk dat dát de goede weg is.

OF pak gewoon een Cayman/boxster inderdaad en plak die GT2 biturbomotor DAAR in. PORSCHE, WORD WAKKER! BITTE!

8) :angel:

indobesar

Bericht door indobesar » 09 okt 2008, 13:15

Robin schreef:Dat ook, Hansv en Dutch, EN(imho) moet Porsche AG hun eigen in Das Museum staande Carrera GT gebruiken om het chassis een beetje in te korten, een vast Carbon dak erop te prutsen , de V10 eruit te halen de 3.6/3.8 Biturbo Boxer met wat meer pk'tjes, dus zo 6/650 erin te proppen + semislicks en dan Rohrl/Roser/Bell of zelfs Suzuki vragen om wat rondjes te rijden in de SWB Carrera GT aka new 911 met middenmotor:)

Ik denk dat dát de goede weg is.

OF pak gewoon een Cayman/boxster inderdaad en plak die GT2 biturbomotor DAAR in. PORSCHE, WORD WAKKER! BITTE!

8) :angel:
Robin, dan moet je bij RUF zijn voor de CTR3:

Afbeelding

Afbeelding

Harrie

Bericht door Harrie » 09 okt 2008, 13:57

Waarom word er nu al secondenvoordeel toegekend aan de Nissan omdat er een ex-formule 1 coureur in heeft gereden? is dit niet een beetje een zwak excuus van Porsche, om te zeggen dat er bij hun "zomaar een technicus" in heeft gereden? Iemand die Porsche en de Ring ook van binnen en buiten kent! Daarbij komt, dat ik denk dat er wel degelijk snellere coureurs op deze aardbol rondlopen dan de vermeende snelle Formule 1 coureurs. Ik denk dat we niet eens zo ver hoeven te kijken, pak Verstappen en Albers? Ook hier denk ik dat er in NL snellere jongens zijn dan deze 2 ex-formule 1 coureurs.

Robin

Bericht door Robin » 09 okt 2008, 14:08

Indobesar, ja die ook:)

Maar nu Porsche zélf overstag met 45 jaar antiek gedoe en dan de hoofdprijs vragen. Een Kever, hoe leuk ook, is ook alweer 15 jaar(Mexico Brazilie?) uit productie. Nu z'n neef nog. :angel:

Harrie e.a. gewoon een NS tracktest houden met wat Ringkennende topcoureur(s) hier al genoemd en dan de GT-R, GT-2 nog 'n keer de ZR1 en de Viper ACR aan laten draven alsmeden de Gallardo 560, 430 Scuderia en nog wat spul. Gewoon in de lente/zomer. Mooi droog weer. Hoe moeilijk kan 't zijn? Ik garandeer nog steeds 1 van de betere tijden voor de GT-R...

Dutch

Bericht door Dutch » 09 okt 2008, 14:18

Harrie schreef:Waarom word er nu al secondenvoordeel toegekend aan de Nissan omdat er een ex-formule 1 coureur in heeft gereden? is dit niet een beetje een zwak excuus van Porsche, om te zeggen dat er bij hun "zomaar een technicus" in heeft gereden? Iemand die Porsche en de Ring ook van binnen en buiten kent! Daarbij komt, dat ik denk dat er wel degelijk snellere coureurs op deze aardbol rondlopen dan de vermeende snelle Formule 1 coureurs. Ik denk dat we niet eens zo ver hoeven te kijken, pak Verstappen en Albers? Ook hier denk ik dat er in NL snellere jongens zijn dan deze 2 ex-formule 1 coureurs.
Nogal gedurfde uitspraak, die laatste... En het zou wel héél toevallig zijn dat net die ene Porsche-technicus tot die onontdekte groep übertalenten behoort. En natuurlijk speelt niet alleen Suzuki's talent mee, maar ook het feit dat hij de testcoureur van de GT-R is, de auto dus mede heeft ontwikkeld en daarvoor in die auto duizenden kilometers op de Ring heeft afgelegd. Lijkt je dat niet een heel klein beetje voordeel op te leveren ten opzichte van iemand die net in die auto stapt?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 09 okt 2008, 14:23

Ik geloof ook niet zo hard in dat speciale coureur verhaal, geloof persoonlijk nog steeds meer in het 'iets meer pk'-verhaal.

indobesar

Bericht door indobesar » 09 okt 2008, 14:27

Dutch schreef:
Harrie schreef:Waarom word er nu al secondenvoordeel toegekend aan de Nissan omdat er een ex-formule 1 coureur in heeft gereden? is dit niet een beetje een zwak excuus van Porsche, om te zeggen dat er bij hun "zomaar een technicus" in heeft gereden? Iemand die Porsche en de Ring ook van binnen en buiten kent! Daarbij komt, dat ik denk dat er wel degelijk snellere coureurs op deze aardbol rondlopen dan de vermeende snelle Formule 1 coureurs. Ik denk dat we niet eens zo ver hoeven te kijken, pak Verstappen en Albers? Ook hier denk ik dat er in NL snellere jongens zijn dan deze 2 ex-formule 1 coureurs.
Nogal gedurfde uitspraak, die laatste... En het zou wel héél toevallig zijn dat net die ene Porsche-technicus tot die onontdekte groep übertalenten behoort. En natuurlijk speelt niet alleen Suzuki's talent mee, maar ook het feit dat hij de testcoureur van de GT-R is, de auto dus mede heeft ontwikkeld en daarvoor in die auto duizenden kilometers op de Ring heeft afgelegd. Lijkt je dat niet een heel klein beetje voordeel op te leveren ten opzichte van iemand die net in die auto stapt?
inderdaad en dan ook nog even een flying lap neerzetten. De tijd van 7:54 is netjes, maar iemand die de auto door en door kent en daarnaast een bovengemiddeld talent (lees betere rijders ter wereld) dan is de behaalde tijd van Suzuki in de GT-R niet ongeloofwaardig.

Robin

Bericht door Robin » 09 okt 2008, 14:50

Iets meer pk's + topcoureur dan:)

Een paar jaar terug reed ik dus ff een rondje mee met Andre op een zondag in september in z'n 4 deurs 130i, op de Nordschleife inderdaad. Ik betwijfel ten stelligste dat:
a-Andre betaald BMW testrijder is.
b-100 rondjes Ring erop heeft zitten.

En toch ging het met máár 265pk best heel erg hard.Harder dan een 360 Modena en dergelijke....

Robin

Bericht door Robin » 09 okt 2008, 14:54

Oftewel een betere coureur scheelt de helft:)

indobesar

Bericht door indobesar » 09 okt 2008, 15:43

Zo is het maar net. Een goede coureur stapt in en voelt direct wat voor potentieel er in de auto zit. Combineer dat met rij-ervaring in de desbetreffende auto en je hebt een supercombinatie(zie bijv. MSC-Ferrari F1 verhaal).

Plaats reactie