Wel een dikke bak hoor, zou gerust zo'n verjaardagskado willen :playcar:
Saxo VTS 16v - p27 hoe nu verder? Hulp gevraagd
- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
Audi wielen op een bmw???


Wel een dikke bak hoor, zou gerust zo'n verjaardagskado willen :playcar:
Wel een dikke bak hoor, zou gerust zo'n verjaardagskado willen :playcar:
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
Ik ben er bang voor, je moet je studentenpas laten zien...Neluhz schreef:Ik heb me net ingeschreven voor volgend jaar HTS, zou ik dan ook mogen meedoen Youp?
Ik denk eerder een duidelijke evolutie op E39 M en E39 M5 velgenKevin20v schreef:Audi wielen op een bmw???![]()
-foto knip-
-foto knip-
Wel een dikke bak hoor, zou gerust zo'n verjaardagskado willen :playcar:
Enige overeenkomst is dat ze ook 7 dubbele spaken hebben, maar van dichtbij zie je toch wel duidelijk de verschillen.
- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
Het is en blijft toch een wiel met HEEL veel overeenkomsten, een chinese replica is ook niet 100% gelijk aan het origineel

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
Ik heb even precies geïnventariseerd wat er allemaal gebeuren moet...Youp schreef:Ik heb wat om naar toe te leven.... 28 februari HTS-Autotechniek circuitdag! 2 uur race-training door een instructeur en daarna 2x 40 minuten de baan op voor €150 !
Dat wordt nog haasten om mijn auto af te krijgen!Een beurtje, DS2500 rondom, nieuwe Exalto PE2's en uitlijnen moet zeker gebeuren!
Nu er nog voor zorgen dat mijn uitlaat niet boven de 96dB komt rijdend.... Hmm, deze maand de HJS er onder en dan vingertjes kruisen.... Of toch nog maar een cheape universele demper ergens er tussen hangen met een paar klemmetjes....?
De link http://www.han-automotive-event.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-Degelijke schijven voor
-Ferodo DS2500 rondom
-Nieuwe remvloeistof
-Luchtfilter (Green paneeltje)
-Nieuwe multi-riem
-Oliefilter
-Olie
-Brandstoffilter
-2x Pilot Exalto PE2
-Uitlijnen
-Uitlaat stil krijgen (HJS kat + extra demper, ik heb een Devil open universeel op het oog)
De eerste offertes zijn al aangevraagd, maar ik denk dat het toch zo rond de 600 euro gaat kosten.... Pijnlijk, pijnlijk, maarja je moet er wat voor over hebben...
- Max V
- Berichten: 2646
- Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
- Locatie: Arnhem
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
600 euro, daar haalt de gemiddelde knutselaar hier zijn neus voor op volgens mij 
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
De gemiddelde knutselaar hier is dan ook geen student en heeft een wat duurdere auto als een Saxo... 
- Max V
- Berichten: 2646
- Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
- Locatie: Arnhem
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
+1Youp schreef:De gemiddelde knutselaar hier is dan ook geen student en heeft een wat duurdere auto als een Saxo...
Ik heb dan wel een BMW, maar als ik nieuwe velgen moet hebben begin ik ook al bijna te huilen
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
Ik ken het Youp! Wat hier voor velen een peuleschilletje is doet mij als student al snel bijzonder zeer in mijn portemonnee. Maarja beetje vlot doorstuderen en dan komt dat vanzelf, en kijken we later op deze tijd terug als de mooiste van ons leven.................. achteraf 
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
Iets met spijker en kop enzo.... 8)Tom Westendorp schreef:Ik ken het Youp! Wat hier voor velen een peuleschilletje is doet mij als student al snel bijzonder zeer in mijn portemonnee. Maarja beetje vlot doorstuderen en dan komt dat vanzelf, en kijken we later op deze tijd terug als de mooiste van ons leven.................. achteraf
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
Rijden op je eigen level
Doe ik op dit moment ook, lol beleven aan wat je kunt betalen
En dat een beetje upgraden 
Doe ik op dit moment ook, lol beleven aan wat je kunt betalen
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
Ahh weet je, hoe duurder een bepaalde soort auto is hoe duurder de onderdelen ook zijn 
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
Je kan ook de GTRene manier om de uitlaat stiller te maken toepassen 
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
Hoe doet die dat dan? Uitlaat er onderuit?stefan740 schreef:Je kan ook de GTRene manier om de uitlaat stiller te maken toepassen
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
Was het maar zo.Youp schreef:Hoe doet die dat dan? Uitlaat er onderuit?stefan740 schreef:Je kan ook de GTRene manier om de uitlaat stiller te maken toepassenDan is de uitlaat inderdaad lekker stil.... Alleen de auto niet!
http://driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=12758" onclick="window.open(this.href);return false;
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
Dat gezeur over dat van Rene zn oplossing blijft ook telkens maar doorgaan he :S.
Mag van mij part nu ook wel een keer ophouden, voor even leuk.
Mag van mij part nu ook wel een keer ophouden, voor even leuk.
-
Metchu
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
het blijft leuk
ach dolletje moet kunnen
zo'n ramp is het ook niet (meer)
Dat weet René ook wel 
ach dolletje moet kunnen
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
In ieder geval gaat die oplossing voor mij niet werken, gezien mijn uber dikke vette sjonnie japstyle einddempert...
Nee de HJS komt er tussen, waarschijnlijk met nog een universele open demper en als dat nog niet genoeg is probeer ik de originele enddemper er weer onder te knopen...
Nee de HJS komt er tussen, waarschijnlijk met nog een universele open demper en als dat nog niet genoeg is probeer ik de originele enddemper er weer onder te knopen...
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
Nou, weer een update..
Vandaag de olie vervangen, ik ben nu van Castrol TXT LL04 5W30 naar Castrol SLX Powerflow LL04 0W30 gegaan. Dit omdat het op de bulk zit op het werk.
Met de 5W30 nooit problemen gehad, ondanks dat de "experts" zeiden dat mijn Saxo olie zou gaan verbruiken. Op 14.400km geen druppel bij hoeven te vullen en inmiddels zit er nieuwe olie in. Ik ben benieuwd wat deze 0W gaat doen.
Ook heb ik het brandstoffilter vervangen (Mahle), het oliefilter (uiteraard) (Mahle), de koelvloeistof (BMW) en ik heb de multi-riem vervangen (Continental).
Vanmorgen ben ik ook nog "even" op en neer naar Arnhem gecrossed om me in te schrijven voor de circuitdag... 8) Ik heb gekozen voor de 2 uur race training + 40 minuten vrij rijden. Ik denk dat dit voor de eerste keer, of nouja, met de Saxo, wel genoeg is.
Vandaag de olie vervangen, ik ben nu van Castrol TXT LL04 5W30 naar Castrol SLX Powerflow LL04 0W30 gegaan. Dit omdat het op de bulk zit op het werk.
Ook heb ik het brandstoffilter vervangen (Mahle), het oliefilter (uiteraard) (Mahle), de koelvloeistof (BMW) en ik heb de multi-riem vervangen (Continental).
Vanmorgen ben ik ook nog "even" op en neer naar Arnhem gecrossed om me in te schrijven voor de circuitdag... 8) Ik heb gekozen voor de 2 uur race training + 40 minuten vrij rijden. Ik denk dat dit voor de eerste keer, of nouja, met de Saxo, wel genoeg is.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
Goed bezig!
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
Hehe, dankje...
Onder het mom van "een dag niet gesleuteld, is een dag niet geleefd" ben ik vandaag maar weer aan de slag gegaan...
Als eerste heb ik de Pilot Exalto PE2's gemonteerd, ik heb alle naven en pasvlakken aan de binnenkant van de velgen schoon geschuurd met behulp van wat luchtgereedschap en alu borstels. Dit heb ik mooi helemaal ingevet zodat wieltjes wisselen nu geen moeite kost en het ook niet meer gaat oxideren.
Toen ben ik begonnen met mijn kofferbodempje, hier en daar begon het een beetje (met de nadruk op een beetje) te roesten waar de profielen vast gepuntlast zitten...
Dat zal dan wel de schade zijn van 5 jaar aan zee rijden ofzo... Ik heb het weer met wat luchtgereedschap allemaal mooi blank geschuurd en in twee lagen primer gezet. Daarna een beetje grijze motip er overheen en klaar. Er is nog wel het een en ander wat gebeuren kan maar ik kijk dit eerst even aan, of het een beetje houdt zo. Om dit te kunnen doen moest het reserve wiel er even onderuit. En dit heb ik maar zo gelaten. Lelijk rotding, ik heb een goede pomp in mijn auto liggen en ben van plan nog een spuitbusje en/of een bandenreparatiekitje (pluggen) in mijn auto te leggen. Ik heb toch de originele wielbouten (17mm) niet meer en ik ga ook geen 19mm wielsleutel in mijn auto leggen. Voor de circuitdag neem ik uiteraard wel voldoende gereedschap en een reserve wiel mee.
Ook heb ik nog mijn originele einddemper geprobeerd te monteren en hij past! Hij steekt welliswaar 5cm te ver uit omdat de Oreca Motorsport Group N uitlaatlijn andere maten heeft, maar dit geeft niet. Helaas lekt mijn originele demper wel wat bij de koppeling, genoeg om kabaal te maken, maar dit verhelp ik nog wel. De Oreca Motorsport einddemper zit er weer mooi onder.
En als laatste heb ik aan het einde van de dag mijn auto even uit laten lijnen. Ik had het gevoel dat hij wat toespoor had en mijn gevoel bleek te kloppen. Hij stond er toch wel wat mm-tjes naast. Nu staat alles weer mooi zoals het hoort. Helaas kon ik dit uitlijnen niet zelf doen, omdat we op het werk geen universele koppen hebben op de uitlijnbank en volgensmij ook geen universele software... Enkel BMW en Mini...
Maarja, al met al weer een lekker half dagje aan het klussen geweest.
Nu wachten op al het spul dat in bestelling staat.... (Green paneelfilter, Devil open tussendemper, DS2500, Brembo OEM schijven, Goodrich RVS remslangen, etc......)
Onder het mom van "een dag niet gesleuteld, is een dag niet geleefd" ben ik vandaag maar weer aan de slag gegaan...
Als eerste heb ik de Pilot Exalto PE2's gemonteerd, ik heb alle naven en pasvlakken aan de binnenkant van de velgen schoon geschuurd met behulp van wat luchtgereedschap en alu borstels. Dit heb ik mooi helemaal ingevet zodat wieltjes wisselen nu geen moeite kost en het ook niet meer gaat oxideren.
Toen ben ik begonnen met mijn kofferbodempje, hier en daar begon het een beetje (met de nadruk op een beetje) te roesten waar de profielen vast gepuntlast zitten...
Ook heb ik nog mijn originele einddemper geprobeerd te monteren en hij past! Hij steekt welliswaar 5cm te ver uit omdat de Oreca Motorsport Group N uitlaatlijn andere maten heeft, maar dit geeft niet. Helaas lekt mijn originele demper wel wat bij de koppeling, genoeg om kabaal te maken, maar dit verhelp ik nog wel. De Oreca Motorsport einddemper zit er weer mooi onder.
En als laatste heb ik aan het einde van de dag mijn auto even uit laten lijnen. Ik had het gevoel dat hij wat toespoor had en mijn gevoel bleek te kloppen. Hij stond er toch wel wat mm-tjes naast. Nu staat alles weer mooi zoals het hoort. Helaas kon ik dit uitlijnen niet zelf doen, omdat we op het werk geen universele koppen hebben op de uitlijnbank en volgensmij ook geen universele software... Enkel BMW en Mini...
Maarja, al met al weer een lekker half dagje aan het klussen geweest.
Nu wachten op al het spul dat in bestelling staat.... (Green paneelfilter, Devil open tussendemper, DS2500, Brembo OEM schijven, Goodrich RVS remslangen, etc......)
Laatst gewijzigd door Youp op 27 jan 2009, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Marco R.
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
Grote kans idd dat het roesten komt door aan zee rijden..
Wel goed en productief werk verricht! Keep up the good works.
Even terzijde, ik las iets over Arnhem circuitdag? Nou heb ik niet helemaal netjes gelezen alles, maar waar wordt die gehouden? Ben wel benieuwd (als toeschouwer)..
Wel goed en productief werk verricht! Keep up the good works.
Even terzijde, ik las iets over Arnhem circuitdag? Nou heb ik niet helemaal netjes gelezen alles, maar waar wordt die gehouden? Ben wel benieuwd (als toeschouwer)..
-
OnlineErikS
- Berichten: 18989
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
roesten in kofferbak doen alle 106'jes en saxo's... vroeg of laat roest 't er.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
Dat is voor studenten van de HTS Autotechniek in Arnhem. De circuitdag wordt 21 februari gehouden op Assen.Marco R. schreef:Grote kans idd dat het roesten komt door aan zee rijden..
Wel goed en productief werk verricht! Keep up the good works.
Even terzijde, ik las iets over Arnhem circuitdag? Nou heb ik niet helemaal netjes gelezen alles, maar waar wordt die gehouden? Ben wel benieuwd (als toeschouwer)..
Meer info (het programma enzo) kun je hier vinden: http://www.han-automotive-event.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet er in he.... Er onder, aan de buitenkant dus...Erik Stoffelsen schreef:roesten in kofferbak doen alle 106'jes en saxo's... vroeg of laat roest 't er.
-
Marco R.
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
Thanks. zal eens een blik geven op die website!
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v Phase 2
Ook vandaag begonnen de handjes weer te jeuken....
Hop in de Saxo en naar het werk. Daar ben ik begonnen met wat reconstructief werk aan mijn einddemper, omdat hij erg rot was bij de flens. Dit heb ik helemaal gelast zodat hij niet meer lekt en weer stevig is... (Hoop ik
) Toen kriebelde het nog steeds... En ben ik aan iets begonnen waar ik misschien nooit aan had moeten beginnen, maar wat ik toch wel al langer wilde. Ik ben begonnen het interieur kaal te plukken!
Ik heb de achterbank, de gordels en gordelspanners, de hoedenplank, uiteraard de hoofdsteunen, de vloer matjes, de kofferbak isolatiemat en beschermmat verwijderd. Ik heb met alles op de weegschaal gestaan en het kwam uit op ruim 27kg. Het reservewiel, de krik en het ophangrekje wat ik gisteren al verwijderd heb heb ik ook even gewogen, dit kwam uit op 18,5kg. Alles bij elkaar is dat toch ruim 45kg!
Daarbij komt dat de uitlaatlijn +-9 kg lichter is als het originele (dat geeft een vergelijkbare fabrikant op), maar daar tegenover staat dat er een versterker van 3kg in ligt. En de uitlaat wordt nog voorzien van de demper en de HJS katalysator. De OZjes die er onder liggen zullen misschien ook wat lichter zijn als de originele velgjes, maar dit heb ik niet gewogen. Laten we voor het gemak zeggen dat de auto hierdoor nog eens zo'n 5kg lichter is geworden. Tel alles bij elkaar op en je komt aan 50kg besparing, wat neer komt op een besparing van 5,5% op het totaalgewicht van de auto. Niet slecht denk ik zo.
Nu word het wel echt tijd voor de demper en de katalysator... In verband met het geluid in de auto...
Hop in de Saxo en naar het werk. Daar ben ik begonnen met wat reconstructief werk aan mijn einddemper, omdat hij erg rot was bij de flens. Dit heb ik helemaal gelast zodat hij niet meer lekt en weer stevig is... (Hoop ik
Daarbij komt dat de uitlaatlijn +-9 kg lichter is als het originele (dat geeft een vergelijkbare fabrikant op), maar daar tegenover staat dat er een versterker van 3kg in ligt. En de uitlaat wordt nog voorzien van de demper en de HJS katalysator. De OZjes die er onder liggen zullen misschien ook wat lichter zijn als de originele velgjes, maar dit heb ik niet gewogen. Laten we voor het gemak zeggen dat de auto hierdoor nog eens zo'n 5kg lichter is geworden. Tel alles bij elkaar op en je komt aan 50kg besparing, wat neer komt op een besparing van 5,5% op het totaalgewicht van de auto. Niet slecht denk ik zo.
Nu word het wel echt tijd voor de demper en de katalysator... In verband met het geluid in de auto...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bokkepoot, daNpy, Eeuwe, Sander-E46 en 11 gasten
