Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
14 september 2008...
2 dozijn mensen..
De plaats.. een door god vergeten stuk land in die Heimatt..
De hoofdrol spelers.. De Macedoniër, de vastende Turk, de grijze Fries, Rambo, de Nauta Brothers, de Angelsloose metworsten leverancier, de Sierra "ficken im arsch" drifters.. and me my myself and i30i..
De auto's..... 13 Skyline's R35GTR's..................(heel lang niets).......................de 130i's.......................(nog langer niets) ..............de overige BMW's............................(nog veel langer niets).............................................De Mean mother fucker Ford Sierra.............................................en een in Heerenveen stilstaande M3..
Binnenkort in dit theater........
2 dozijn mensen..
De plaats.. een door god vergeten stuk land in die Heimatt..
De hoofdrol spelers.. De Macedoniër, de vastende Turk, de grijze Fries, Rambo, de Nauta Brothers, de Angelsloose metworsten leverancier, de Sierra "ficken im arsch" drifters.. and me my myself and i30i..
De auto's..... 13 Skyline's R35GTR's..................(heel lang niets).......................de 130i's.......................(nog langer niets) ..............de overige BMW's............................(nog veel langer niets).............................................De Mean mother fucker Ford Sierra.............................................en een in Heerenveen stilstaande M3..
Binnenkort in dit theater........
- Joop
- Berichten: 9061
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
Metchu productie???? :banaan:
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 13:03
- Locatie: Het Noorden
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
Heb een dikke maand geleden 1 ronde mogen meerijden met deze CSL, ongelovelijk hoe hard je met zo`n ding over de ring kan.

Gave verslagen jongens! Dan begint het hier ook weer te kriebelen!

-
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
Tijd voor zwaardere veren, Steven.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
Dat heet de Touristische route Metin.
Was meer bezig met Arthur te lullen dan auto te rijden. Les geleerd voor de volgende keer. Niet rijden en lullen tegelijk op de Ring.

Was meer bezig met Arthur te lullen dan auto te rijden. Les geleerd voor de volgende keer. Niet rijden en lullen tegelijk op de Ring.
Overigens vond ik het oprijden met 4 130i's wel een beetje ordinair. Gaat nergens meer over dacht ik :playcar:Rico v Velzen schreef:14 september 2008...
2 dozijn mensen..
De plaats.. een door god vergeten stuk land in die Heimatt..
(heel lang niets).......................de 130i's.......................(nog langer niets) ..............de overige BMW's............................
Binnenkort in dit theater........


- Gijzer
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
- Locatie: Elke bocht is een uitdaging.
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
Hij klopte niet helemaal. Voor en achter 2 verschillende soorten velgen. Misschien wel origineel maar dat vond ik juist het enige missertje.Mark Nauta schreef:één van mijn favo's gisteren. Auto klopte gewoon helemaal!!!
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
+ dikkere stabihugo schreef:...
Tijd voor zwaardere veren, Steven.

- romo
- Berichten: 27065
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
De auto's..... 13 Skyline's R35GTR's..................(heel lang niets).......................de 130i's.......................(nog langer niets) ..............de overige BMW's............................(nog veel langer niets).............................................De Mean mother fucker Ford Sierra.............................................en een in Heerenveen stilstaande M3..
Begrijp ik hieruit dat Robin problemen heeft met de M3 ??????
Moet toch wel wat zijn, want hij had aangekondigd erbij te zijn.............................Ik zie nergens een foto van flitsende M3 Sedan Silverstone2.....................
Hoe zit dat??
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
Met de M3 is niks mis......Robin was er gewoon niet bij, ook al riep hij eerst heel hard van wel.....that's all.
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
Zal inderdaad snel opzoek naar een andere set veren. H&R levert ook verschillende hoogtes, want hij moet ook nog een stuk naar beneden. Iemand die mij kan adviseren hierin of een goed adres weet hiervoor?Aernoudt schreef:+ dikkere stabihugo schreef:...
Tijd voor zwaardere veren, Steven.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
Die lagere veren van H&R zijn an sich niet veel harder.
Ik denk ook dat je met alleen verlagingsveren niet gaat vinden wat je zoekt, je zal echt naar motorsport veren moeten dan. (en dempers die geschikt zijn voor dat soort veren)
Als jij je auto nog verder gaat verlagen dan heb je al extra veersterkte nodig om het extra rolkoppel op te vangen, en dus nog meer om bodyroll onder controle te houden.
Beter je geld in je zak houden en over een tijdje eens gaan kijken naar iets ala AST Sportline II oid.
Ik denk ook dat je met alleen verlagingsveren niet gaat vinden wat je zoekt, je zal echt naar motorsport veren moeten dan. (en dempers die geschikt zijn voor dat soort veren)
Als jij je auto nog verder gaat verlagen dan heb je al extra veersterkte nodig om het extra rolkoppel op te vangen, en dus nog meer om bodyroll onder controle te houden.
Beter je geld in je zak houden en over een tijdje eens gaan kijken naar iets ala AST Sportline II oid.
- Knot
- Berichten: 40222
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
Zijn er trouwens nog een beetje rookgordijntjes getrokken op vermogen of was weer grote verhalen en lekker achter de cola'tjes blijven hangen?? 

-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
Heb meerdere rookgordijntjes gelegd, maar dat kwam door een af en toe (en geheel onvoorspelbaar) niet werkend ABSKnot schreef:Zijn er trouwens nog een beetje rookgordijntjes getrokken op vermogen of was weer grote verhalen en lekker achter de cola'tjes blijven hangen??

(da's best wel spannend af en toe in de remzones...)
- Peter-Paul
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
Was een gezellig dagje zondag. In de middag aangekomen bij Hannes, en gelijk een full-size schnitzel menu naar binnen gewerkt. Met een volle maag richting de parkplatz gefahren en daar het hele DF-clubje ontmoet. Gelijk een rondje meegereden met Steven N. die zijn eerste rondje ging maken. Mijn complimenten aan de chauffeur, ik kreeg een heel mooi clean rondje voorgeschoteld. Zo'n E36 6-cyl klinkt toch wel heel lekker.... Met AST fietspompen, kooi, semi's enzz. moet dat wel heel erg leuk zijn(dreaming mode on
). Daarna nog wat rondgerend hier en daar, en met een voldaan gevoel naar huis. Tot volgende week!! 


-
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
Aernoudt schreef:+ dikkere stabihugo schreef:...
Tijd voor zwaardere veren, Steven.
Dat overhellen verbaasd me echt enorm. In dergelijke mate zou je verwachten van een standaard onderstelletje.
-
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
Knot schreef:Zijn er trouwens nog een beetje rookgordijntjes getrokken op vermogen of was weer grote verhalen en lekker achter de cola'tjes blijven hangen??
Knot, dat is het toch 9 van de 10 keer. Een paar daar gelaten.

-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
steven zoek eerst maar een dikke kneiter van een stabi voor. En iets dikkere achter evt. verminderd dat overhellen van.
Heb je dan nog geld over een goed schokdemper setje ast zoals bert zegt is nog redelijk betaalbaar.
Heb je dan nog geld over een goed schokdemper setje ast zoals bert zegt is nog redelijk betaalbaar.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
LOLRico v Velzen schreef:14 september 2008...
2 dozijn mensen..
De plaats.. een door god vergeten stuk land in die Heimatt..
De hoofdrol spelers.. De Macedoniër, de vastende Turk, de grijze Fries, Rambo, de Nauta Brothers, de Angelsloose metworsten leverancier, de Sierra "ficken im arsch" drifters.. and me my myself and i30i..
De auto's..... 13 Skyline's R35GTR's..................(heel lang niets).......................de 130i's.......................(nog langer niets) ..............de overige BMW's............................(nog veel langer niets).............................................De Mean mother fucker Ford Sierra.............................................en een in Heerenveen stilstaande M3..
Binnenkort in dit theater........

Ik was Rambo vergeten ja hehehe
- Hielke
- Berichten: 11638
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
Altijd een stel noorderlingen daargelaten jahugo schreef:Knot schreef:Zijn er trouwens nog een beetje rookgordijntjes getrokken op vermogen of was weer grote verhalen en lekker achter de cola'tjes blijven hangen??
Knot, dat is het toch 9 van de 10 keer. Een paar daar gelaten.

http://www.youtube.com/watch?v=bHCFjLahcPE" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Hielke op 16 sep 2008, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
Deze dus?
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
gaaf filmpie 

-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
Nou, dan zal Rambo ook nog even een verslagje doen.....
Om 7 uur thuis vertrokken en in 2 uurtjes de 260 km naar de Ring overbrugd met twee tankstops.
Eerst in Tilburg genoeg getankt om de grens te halen en daarna in Kaldenkirchen V-power 100 octaan erin gepleurd tot ie helemaal nokvol zat.
De S3 had er zin in, want met een temperatuur van zo'n 8 graden zijn turbomotoren heel erg happy.
Op de heen weg heb ik niet harder gereden dan stukjes met 230 maar meestal tussen de 180 en 200.
Eenmaal op de Ring aangekomen stond de Parkplatz al bijna volledig vol.....
Gelukkig was er voor de S3 nog een mooi plaatsje vrij en daar heb ik hem direct weggezet.
Als eerste een rondje gelopen over de Parkplatz en uitgekomen bij het kantoor waar de kaartjes worden verkocht, waar ze mij vertelden dat de 'strecke geschlossen' was in verband met een 'unfall' en dat ze de 'strecke sauber machen wollten' omdat 'die strecke sehr glatt war'
Kortom het kon nog wel een paar uur duren, en voor motormuizen was het in ieder geval de hele dag einde oefening.
Bij het teruglopen naar de auto kwam ik een ploegje Nederlandse motorrijders tegen, en als rechtgeaarde landgenoot en motorrijder heb ik ze even op de hoogte gebracht.
Ze waren er niet blij mee evenmin als de organisator van hun dagje Ring die dat deed namens Motoplus.
Het werd nog gekker toen ik een Duitser die zijn Yamaha R1 aan het uitladen was vertelde dat ie beter kon stoppen.
Die ging volledig uit zijn dak en begon allerlei rare bewegingen te maken en dingen te roepen als 'Das pack ich einfach nicht!!'
Hij begreep er dus helemaal niks van omdat er op de site stond dat de Ring gewoon open was, want dat had hij een paar uur daarvóór thuis eerst nog even gecheckt. :twisted:
Hij vertelde me dat hij al een brief op poten had gestuurd naar de GmBH omdat ze zoveel baansluitingen hanteerden, voornamelijk ook bij ongevallen waarbij een stresi met een gele vlag voldoende zou zijn om de veiligheid te garanderen zonder de baan te sluiten.
Uiteraard had hij geen enkel antwoord mogen ontvangen zo zei hij.....om gek van te worden! Ach ja.....
In de tussentijd de eerste DF'ers ontmoet en maar even uitgelegd waarom de baan dicht was en waarom die Duitsers zo'n moeite hadden om de Biodiesel (met name de raapolie daarin) van de baan te krijgen.
In het voorbijgaan eerst Patrick Savalle en daarna een aantal DF'ers naar de grote 'parkplatz' aan de overkant gestuurd en twee broodjes gegeten welke Jenna voor mij had meegenomen. :banaan:
Ndat de Friesland brigade was gearriveerd, die binnen de 5 minuten naar het restaurant gingen om zich eens goed vol te schoffelen, was het al bijna 12 uur en ja hoor daar kwam een durchsage....de 'strecke ist nur für PKW ab sofort geöffnet' en daar gingen ze dan de koene Ringridders!
De pret duurde 14 minuten en toen was de 'strecke ab sofort geschlossen'...... :twisted:
Pas vanaf half één kon de pret eerst goed beginnen en bleef de baan ook fatsoenlijk open.
Niet dat we daar veel aan hadden want de auto's stonden tot ver voorbij de rotonde in de wachtrij en dat bleef de hele middag zo.
Dus hield ik het gewoon bij een beetje ouwehoeren en rondkijken, ook al wilde Ruben dolgraag dat ik een rondje zou gaan doen zodat hij er wat van op kon steken.....sorry Ruben, maar ik had zelf ook 4 jaar niet gereden op de Ring en wilde toch liever niet tussen al die idioten mijn eerste ronde maken.
In de tussentijd kwam ik een aantal bekenden tegen waaronder Ron Simons.
Toen ik hem gedag zei vertelde hij mij dat er in zijn werkplaats 13 gloednieuwe Nissan GT-R's stonden.
Of ik zin had om even te komen kijken? Wat een vraag!
Omdat Ron een ploeg van 25 man wat veel vond kreeg ik wel het verzoek om een paar mensen mee te nemen en niet iedereen.
En dus heb ik Rico, Rein, Macboy en uiteraard Metchu meegenomen om dat moois te bewonderen en op film vast te leggen.
Na een wandeling van enkele minuten hebben we lekker staan vergapen aan die auto's.
Wat een indrukwekkende verschijning is zo'n GT-R in het echt!
Er stond er een naast een 350Z en die werd daardoor ineens heel erg klein. (waar Macboy het uiteraard weer niet mee eens was en ook uitvoerig ging vertellen waarom niet....
)
Nadat we terug waren bij de baan ben ik eerst nog een rondje met Rico meegeweest in zijn 130i.
Hij wilde mij zelf laten ervaren wat een fijne rijeigenschappen zo'n auto heeft en ik moet eerlijk zijn.....het viel me niet tegen.
Ook het geluid was wel lekker en de handling door het onderstel was echt heel strak te noemen.
Al met al een hele goeie (aan de buitenkant lelijke :twisted: ) funauto die ook geschikt is voor dagelijks gebruik.
Na dat rondje was het tijd om zelf de baan op te gaan want het was inmiddels al 5 uur geweest.
De tijd waarop het allemaal wat rustiger word en je wat meer relaxed je rondjes kunt draaien.
Jenna was bij mij ingestapt want ze wilde ook wel eens met 'die ouwe' over de Ring rijden.
Blijkbaar ging het allemaal een stuk sneller dan ze tot dan gewend was want ze begon al snel benauwde geluidjes te maken.
Met 220 km/h richting Schwedenkreuz en hetzelfde in de Fuchsröhre was misschien ook wat veel van het goede als je 4 jaar geen rondes gemaakt hebt.
Tot overmaat van ramp zag ik bij het aansnijden van Adenauer Forst dat er een Mitsubishi Evo met passeerneigingen erg snel aan mijn linkerzijde naderde en dus bleef ik maar rechts.
Natuurlijk raakte ik daarbij de curbs en moest ik even corrigeren, maar het maakte het er voor Jenna allemaal niet gemakkelijker op. :twisted:
Verder ging het wel aardig voor een eerste keer op de Ring (onderweg nog een blauw Peugeotje met DF'ers erin ingehaald) in een AWD auto, tot ik Andre in mijn spiegels zag verschijnen met de zilveren 130i.
Ik heb hem uiteraard laten wachten tot ik Wipperman door was en hem toen ruimte gegeven zodat hij mij precies voor Eschbach kon passeren.
Dat ging uitermate vlot en ik dacht toen al dat ik wel érg langzaam in de bochten was geworden nadat ik zolang niet op de Ring gereden had.
Dus de ronde afgemaakt en direct doorgereden voor de volgende ronde die ik dan maar wat rustiger en meer lettend op de lijnen heb gereden.
En omdat ik daarin wat meer tijd had om ook eens op mijn tellerklokken te kijken, kwam ik er halverwege die ronde achter dat ik mijn ESP nog aan had staan.
Het ESP-lampje knipperde namelijk dat het een lust was en ik merkte ook dat ik zelfs in z'n 3 niet vooruit kwam in de bochten.
Nadat ik de ESP knop een ram had gegeven ging er een wereld voor me open!
Het betere gooi en smijtwerk kon ineens echt beginnen en dus hield ik mij niet meer zo in.
Jenna had het daarna wel bekeken en in plaats daarvan kreeg ik Peter en Erik als passagiers die op de Parkplatz stonden te wachten tot ze meemochten voor een ronde.
Johan Hutting stond er ook bij dus heb ik die ook nog maar meegenomen voor een 'DF familie uitstapje' over de Ring. 8)
In de ronde die volgde merkte ik dat het een stuk beter ging en durfde ik steeds weer wat snelheid te meerderen.
Het ging nog niet zoals zou moeten, maar het Ringgevoel kwam er al snel weer bij en dat is waar het bij mij altijd om gaat op de Ring.
Een rondje maken en er met een goed gevoel op terugkijken ook al werd ik nog wel ingehaald door Wouter in de 130i van Andre.
Bij het einde van de ronde stond ik dus gewoon achter de 130i en bleek dat het allemaal wel lekker was gegaan.
Johan wisselde zijn plaats met Metchu en Peter en Erik bleven wijselijk stilletjes achterin zitten.
En daar gingen we weer voor de vierde en laatste ronde!
Metchu kwam er al snel achter dat de Recaro's in de S3 niet voldoende zijdelingse steun boden om hem in de bochten op zijn plaats te hoeden en dus hield hij zich manmoedig met beide handen vast aan de handgreep.
Het werd een heerlijk rondje waarbij de banden piepten van genot en de remmen niet eens heel erg heet werden.
Het laatste stuk zaten we achter een zwarte Civic van een 'lokalo' die de als Ringtool geprepareerde auto trapte voor wat ie waard was.
Toch lukte het om hem te passeren waarbij hij een waarderend gebaar maakte!
Omdat we een voorligger niet konden passeren omdat we zelf werden gepasseerd door een witte GT3RS, dook hij nadat die ons voorbij ging ook nog in het gat en ging ons weer voorbij.
Het laatste stuk vanaf Pflanzgarten zaten we dus weer achter hem en hij ging er echt voor!
Zozeer zelfs dat hij voor Schwalbenschwanz bijna vergat op tijd te remmen of zich vergiste in zijn snelheid. Hoe het ook zij hij had even heel veel ruimte nodig en die gaf ik hem dan ook maar.
Pas nadat we bij Galgenkopf waren aangekomen ben ik hem dan toch maar voorbij gegaan, net voor we het rechte eind opgingen waarbij hij wederom een thumbs up gaf én terugkreeg.
Het beste rondje van de dag dus en ik ben blij dat ik er nu weer een paar gedaan heb, want het was toch té lang geleden!
8)
Ik kan nu nog een heel stuk typen over wat er gebeurde in het 'Schwein' maar dat is al uitvoerig gedaan door anderen die er ook waren.
Feit is dat ik voortaan blijkbaar als Rambo door het leven ga met dank aan Andre!
Dus als jullie me volgende keer op de baan zien en je wil me passeren bedenk dan even dat ik daar rij met een mes tussen mijn tanden en explosieven in de kofferbak. :twisted:
Als laatste wil nog even kwijt dat ik het spelen met de M3 van Tom van H erg leuk vond, ook al bleek de auto bestuurd te worden door de Macedoniër....
Je gaf in ieder geval aardig partij tot de 250km/h en ik kon daardoor met grote vreugde een nieuw persoonlijk record van net geen 270 km/h op de teller noteren!
Jammer dat er steeds 'langzame' linksrijders opdoken anders had ik het graag nog even voortgezet.
De uitlaat van de M3 klinkt trouwens super als ie voorbij komt zetten.
En nu is het wachten weer op de volgende keer......

Om 7 uur thuis vertrokken en in 2 uurtjes de 260 km naar de Ring overbrugd met twee tankstops.
Eerst in Tilburg genoeg getankt om de grens te halen en daarna in Kaldenkirchen V-power 100 octaan erin gepleurd tot ie helemaal nokvol zat.
De S3 had er zin in, want met een temperatuur van zo'n 8 graden zijn turbomotoren heel erg happy.

Op de heen weg heb ik niet harder gereden dan stukjes met 230 maar meestal tussen de 180 en 200.
Eenmaal op de Ring aangekomen stond de Parkplatz al bijna volledig vol.....

Gelukkig was er voor de S3 nog een mooi plaatsje vrij en daar heb ik hem direct weggezet.
Als eerste een rondje gelopen over de Parkplatz en uitgekomen bij het kantoor waar de kaartjes worden verkocht, waar ze mij vertelden dat de 'strecke geschlossen' was in verband met een 'unfall' en dat ze de 'strecke sauber machen wollten' omdat 'die strecke sehr glatt war'
Kortom het kon nog wel een paar uur duren, en voor motormuizen was het in ieder geval de hele dag einde oefening.
Bij het teruglopen naar de auto kwam ik een ploegje Nederlandse motorrijders tegen, en als rechtgeaarde landgenoot en motorrijder heb ik ze even op de hoogte gebracht.
Ze waren er niet blij mee evenmin als de organisator van hun dagje Ring die dat deed namens Motoplus.
Het werd nog gekker toen ik een Duitser die zijn Yamaha R1 aan het uitladen was vertelde dat ie beter kon stoppen.
Die ging volledig uit zijn dak en begon allerlei rare bewegingen te maken en dingen te roepen als 'Das pack ich einfach nicht!!'
Hij begreep er dus helemaal niks van omdat er op de site stond dat de Ring gewoon open was, want dat had hij een paar uur daarvóór thuis eerst nog even gecheckt. :twisted:
Hij vertelde me dat hij al een brief op poten had gestuurd naar de GmBH omdat ze zoveel baansluitingen hanteerden, voornamelijk ook bij ongevallen waarbij een stresi met een gele vlag voldoende zou zijn om de veiligheid te garanderen zonder de baan te sluiten.
Uiteraard had hij geen enkel antwoord mogen ontvangen zo zei hij.....om gek van te worden! Ach ja.....

In de tussentijd de eerste DF'ers ontmoet en maar even uitgelegd waarom de baan dicht was en waarom die Duitsers zo'n moeite hadden om de Biodiesel (met name de raapolie daarin) van de baan te krijgen.
In het voorbijgaan eerst Patrick Savalle en daarna een aantal DF'ers naar de grote 'parkplatz' aan de overkant gestuurd en twee broodjes gegeten welke Jenna voor mij had meegenomen. :banaan:
Ndat de Friesland brigade was gearriveerd, die binnen de 5 minuten naar het restaurant gingen om zich eens goed vol te schoffelen, was het al bijna 12 uur en ja hoor daar kwam een durchsage....de 'strecke ist nur für PKW ab sofort geöffnet' en daar gingen ze dan de koene Ringridders!
De pret duurde 14 minuten en toen was de 'strecke ab sofort geschlossen'...... :twisted:
Pas vanaf half één kon de pret eerst goed beginnen en bleef de baan ook fatsoenlijk open.
Niet dat we daar veel aan hadden want de auto's stonden tot ver voorbij de rotonde in de wachtrij en dat bleef de hele middag zo.
Dus hield ik het gewoon bij een beetje ouwehoeren en rondkijken, ook al wilde Ruben dolgraag dat ik een rondje zou gaan doen zodat hij er wat van op kon steken.....sorry Ruben, maar ik had zelf ook 4 jaar niet gereden op de Ring en wilde toch liever niet tussen al die idioten mijn eerste ronde maken.
In de tussentijd kwam ik een aantal bekenden tegen waaronder Ron Simons.
Toen ik hem gedag zei vertelde hij mij dat er in zijn werkplaats 13 gloednieuwe Nissan GT-R's stonden.
Of ik zin had om even te komen kijken? Wat een vraag!

Omdat Ron een ploeg van 25 man wat veel vond kreeg ik wel het verzoek om een paar mensen mee te nemen en niet iedereen.
En dus heb ik Rico, Rein, Macboy en uiteraard Metchu meegenomen om dat moois te bewonderen en op film vast te leggen.
Na een wandeling van enkele minuten hebben we lekker staan vergapen aan die auto's.
Wat een indrukwekkende verschijning is zo'n GT-R in het echt!
Er stond er een naast een 350Z en die werd daardoor ineens heel erg klein. (waar Macboy het uiteraard weer niet mee eens was en ook uitvoerig ging vertellen waarom niet....

Nadat we terug waren bij de baan ben ik eerst nog een rondje met Rico meegeweest in zijn 130i.
Hij wilde mij zelf laten ervaren wat een fijne rijeigenschappen zo'n auto heeft en ik moet eerlijk zijn.....het viel me niet tegen.
Ook het geluid was wel lekker en de handling door het onderstel was echt heel strak te noemen.
Al met al een hele goeie (aan de buitenkant lelijke :twisted: ) funauto die ook geschikt is voor dagelijks gebruik.
Na dat rondje was het tijd om zelf de baan op te gaan want het was inmiddels al 5 uur geweest.
De tijd waarop het allemaal wat rustiger word en je wat meer relaxed je rondjes kunt draaien.
Jenna was bij mij ingestapt want ze wilde ook wel eens met 'die ouwe' over de Ring rijden.
Blijkbaar ging het allemaal een stuk sneller dan ze tot dan gewend was want ze begon al snel benauwde geluidjes te maken.
Met 220 km/h richting Schwedenkreuz en hetzelfde in de Fuchsröhre was misschien ook wat veel van het goede als je 4 jaar geen rondes gemaakt hebt.

Tot overmaat van ramp zag ik bij het aansnijden van Adenauer Forst dat er een Mitsubishi Evo met passeerneigingen erg snel aan mijn linkerzijde naderde en dus bleef ik maar rechts.
Natuurlijk raakte ik daarbij de curbs en moest ik even corrigeren, maar het maakte het er voor Jenna allemaal niet gemakkelijker op. :twisted:
Verder ging het wel aardig voor een eerste keer op de Ring (onderweg nog een blauw Peugeotje met DF'ers erin ingehaald) in een AWD auto, tot ik Andre in mijn spiegels zag verschijnen met de zilveren 130i.
Ik heb hem uiteraard laten wachten tot ik Wipperman door was en hem toen ruimte gegeven zodat hij mij precies voor Eschbach kon passeren.
Dat ging uitermate vlot en ik dacht toen al dat ik wel érg langzaam in de bochten was geworden nadat ik zolang niet op de Ring gereden had.
Dus de ronde afgemaakt en direct doorgereden voor de volgende ronde die ik dan maar wat rustiger en meer lettend op de lijnen heb gereden.
En omdat ik daarin wat meer tijd had om ook eens op mijn tellerklokken te kijken, kwam ik er halverwege die ronde achter dat ik mijn ESP nog aan had staan.
Het ESP-lampje knipperde namelijk dat het een lust was en ik merkte ook dat ik zelfs in z'n 3 niet vooruit kwam in de bochten.
Nadat ik de ESP knop een ram had gegeven ging er een wereld voor me open!

Het betere gooi en smijtwerk kon ineens echt beginnen en dus hield ik mij niet meer zo in.
Jenna had het daarna wel bekeken en in plaats daarvan kreeg ik Peter en Erik als passagiers die op de Parkplatz stonden te wachten tot ze meemochten voor een ronde.
Johan Hutting stond er ook bij dus heb ik die ook nog maar meegenomen voor een 'DF familie uitstapje' over de Ring. 8)
In de ronde die volgde merkte ik dat het een stuk beter ging en durfde ik steeds weer wat snelheid te meerderen.
Het ging nog niet zoals zou moeten, maar het Ringgevoel kwam er al snel weer bij en dat is waar het bij mij altijd om gaat op de Ring.
Een rondje maken en er met een goed gevoel op terugkijken ook al werd ik nog wel ingehaald door Wouter in de 130i van Andre.
Bij het einde van de ronde stond ik dus gewoon achter de 130i en bleek dat het allemaal wel lekker was gegaan.
Johan wisselde zijn plaats met Metchu en Peter en Erik bleven wijselijk stilletjes achterin zitten.

En daar gingen we weer voor de vierde en laatste ronde!
Metchu kwam er al snel achter dat de Recaro's in de S3 niet voldoende zijdelingse steun boden om hem in de bochten op zijn plaats te hoeden en dus hield hij zich manmoedig met beide handen vast aan de handgreep.
Het werd een heerlijk rondje waarbij de banden piepten van genot en de remmen niet eens heel erg heet werden.
Het laatste stuk zaten we achter een zwarte Civic van een 'lokalo' die de als Ringtool geprepareerde auto trapte voor wat ie waard was.
Toch lukte het om hem te passeren waarbij hij een waarderend gebaar maakte!

Omdat we een voorligger niet konden passeren omdat we zelf werden gepasseerd door een witte GT3RS, dook hij nadat die ons voorbij ging ook nog in het gat en ging ons weer voorbij.
Het laatste stuk vanaf Pflanzgarten zaten we dus weer achter hem en hij ging er echt voor!
Zozeer zelfs dat hij voor Schwalbenschwanz bijna vergat op tijd te remmen of zich vergiste in zijn snelheid. Hoe het ook zij hij had even heel veel ruimte nodig en die gaf ik hem dan ook maar.
Pas nadat we bij Galgenkopf waren aangekomen ben ik hem dan toch maar voorbij gegaan, net voor we het rechte eind opgingen waarbij hij wederom een thumbs up gaf én terugkreeg.
Het beste rondje van de dag dus en ik ben blij dat ik er nu weer een paar gedaan heb, want het was toch té lang geleden!

Ik kan nu nog een heel stuk typen over wat er gebeurde in het 'Schwein' maar dat is al uitvoerig gedaan door anderen die er ook waren.
Feit is dat ik voortaan blijkbaar als Rambo door het leven ga met dank aan Andre!

Dus als jullie me volgende keer op de baan zien en je wil me passeren bedenk dan even dat ik daar rij met een mes tussen mijn tanden en explosieven in de kofferbak. :twisted:
Als laatste wil nog even kwijt dat ik het spelen met de M3 van Tom van H erg leuk vond, ook al bleek de auto bestuurd te worden door de Macedoniër....

Je gaf in ieder geval aardig partij tot de 250km/h en ik kon daardoor met grote vreugde een nieuw persoonlijk record van net geen 270 km/h op de teller noteren!
Jammer dat er steeds 'langzame' linksrijders opdoken anders had ik het graag nog even voortgezet.
De uitlaat van de M3 klinkt trouwens super als ie voorbij komt zetten.

En nu is het wachten weer op de volgende keer......

-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
jeetje, hebben we al 3 rambo's op df 
Arambo, Brambo en (D)Rambo


Arambo, Brambo en (D)Rambo

-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
Die Macedoniër had ik ook 1 ronde mee in de auto. Doordat we nu ineens meer downforce hadden konden we harder door de bochten maar we verloren alles op de rechte stukken.


- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08
Haha, is die Mac zo zwaar dan 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten