HAHA autohandel.....
-
Re: HAHA autohandel.....
HDMG failliet
21-08-2008 11:14
De rechtbank in Den Bosch heeft HDMG vanochtend failliet verklaard. De twee bewindvoerders zijn aangesteld als curatoren. Vanmiddag worden de 250 medewerkers op de hoogte gebracht van het faillisement.
- RobS
Re:
Herman Driessen en zijn broer wilde beide de grootste in de regio zijn en Herman heeft dat moeten bekopen met dit faillissement.Roel schreef:Inderdaad erg triest dat HDMG zo moet omvallen. Afgelopen vrijdag heeft de belasting dienst (FIOD) beslag gelegd op alle panden van HDMG. Afgelopen maandag avond heeft HDMG bekend gemaakt dat ze surseance van betaling aan gaan vragen bij de rechtbank en dat is dus dinsdag middag ook verleend door de rechtbank van Den Bosch.
Maandag rond de klok van 17.00 uur stonden er 15 vrachtwagens in autowijk in Eindhoven(ik werk namelijk in autowijk). Deze hebben tot 22.00 uur op en neer gereden naar een opslag plaats in born. De volgende dag zijn ze tot 15.00 bezig geweest. Wettelijk gezien mag het volgens mij niet dat er goederen(in dit geval auto's) worden terug gehaald door de schuldeisers als er surseance van betaling is aangevraagd bij de rechtbank(misschien weet Macboy dit precies?).
Ik ben benieuwd wat er in de toekomst zal gebeuren en ik betwijfel het zeer of er een doorstart gemaakt kan worden. Misschien als ze helemaal met een schone lei (kunnen) beginnen dat het wel mogelijk is wel eens maar in zwaar afgeslankte vorm.
Als buitenstaander kan ik heel makkelijk gaan wijzen waarom het mis is gegaan en wat ze beter anders gedaan konden hebben. Maar de beste stuurlui staan aan wal dus ik zal daar verder me mond maar over houden![]()
Feit blijft wel dat de medewerkers van HDMG(en Herman Driessen ook) een zware tijd ingaan. Maar met hard werken kun je de meeste dingen te boven komen. Mochten hier medewerkers meelezen heel veel sterkte en succes met alles.
(aan deze uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend

- Fabian
Ik begreep dat meneer Driessen vorige week nog een huisje van 1,5 miljoen had gekocht in Geldrop ofzo......
maar goed, dat is ook maar van horen zeggen in het wereldje.
Er volgen er nog wel meer hoor. Had het alleen van HDMG nog niet verwacht. Erg triest, hoop dat het personeel snel ander werk vind en verder kan.
maar goed, dat is ook maar van horen zeggen in het wereldje.
Er volgen er nog wel meer hoor. Had het alleen van HDMG nog niet verwacht. Erg triest, hoop dat het personeel snel ander werk vind en verder kan.
- Roel
Iedereen wil de grootste worden(schaalvoordelen enzo) maar ik denk niet dat Herman zo'n ego tripper is dat hij zijn eigen bedrijf om zeep helpt. Sterker nog hij is heel erg begaan met zijn bedrijf en het meeste personeel zal dat beamen. Daarom weet ik ook niet wie je deze "inside information" gegeven heeft maar ik twijfel er sterk aan dat het zijn eigen personeel is.
HMDG is niet van de ene op de andere dag failliet gegaan het speelt al een hele lange tijd dat het niet zo goed ging. De verkopen binnen het bedrijf bleven achter en op het onderhoud van een tweede (boodschappen) auto word natuurlijk het eerste bezuinigd(voor de niet kenners van HDMG ze hadden o.a. de merken FIAT, Hyundai, Lancia, Mitsibitsi, Peugeot, etc.., voor een groot deel vooral merken die veel kleine(en dus geen grote marge) autootjes verkopen). HDMG vertegenwoordigde ook Chrysler, Dodge en Jeep welke een flinke klap hebben gehad door de Slurptax en bijhorende milieu propaganda. Probeer dan maar eens je gouden panden en leger van verkopers te blijven betalen
De holding Driessen(niet HDMG dus) had een wat sterker merken portofolio dan dat van HDMG. Driessen heeft namelijk o.a. de merken Opel, Toyota, Honda, Citroën. Allemaal wat merken die vaster in de markt liggen. Vooral nu de hybride een "hot" item is in de leasemarkt.
fabian;
Of die roddel waar is weet ik niet. Hij zou er dan wel op achteruit gegaan zijn want hij woonde in een nog duurder huis. Wat ik heb horen zeggen is dat hij de laatste tijd veel (privé) vermogen in HDMG heeft gepompt. Maar op een gegeven moment is het een bodemloze put en heeft het geen zin meer om er nog meer geld in te stoppen zonder dat het toekomst perspectief beter word.
HMDG is niet van de ene op de andere dag failliet gegaan het speelt al een hele lange tijd dat het niet zo goed ging. De verkopen binnen het bedrijf bleven achter en op het onderhoud van een tweede (boodschappen) auto word natuurlijk het eerste bezuinigd(voor de niet kenners van HDMG ze hadden o.a. de merken FIAT, Hyundai, Lancia, Mitsibitsi, Peugeot, etc.., voor een groot deel vooral merken die veel kleine(en dus geen grote marge) autootjes verkopen). HDMG vertegenwoordigde ook Chrysler, Dodge en Jeep welke een flinke klap hebben gehad door de Slurptax en bijhorende milieu propaganda. Probeer dan maar eens je gouden panden en leger van verkopers te blijven betalen
De holding Driessen(niet HDMG dus) had een wat sterker merken portofolio dan dat van HDMG. Driessen heeft namelijk o.a. de merken Opel, Toyota, Honda, Citroën. Allemaal wat merken die vaster in de markt liggen. Vooral nu de hybride een "hot" item is in de leasemarkt.
fabian;
Of die roddel waar is weet ik niet. Hij zou er dan wel op achteruit gegaan zijn want hij woonde in een nog duurder huis. Wat ik heb horen zeggen is dat hij de laatste tijd veel (privé) vermogen in HDMG heeft gepompt. Maar op een gegeven moment is het een bodemloze put en heeft het geen zin meer om er nog meer geld in te stoppen zonder dat het toekomst perspectief beter word.
- Niall
Triest voor de medewerkers van HDMG, maar het bedrijfsvoering van het bedrijf was altijd waardeloos. Auto daar kopen was hetzelfde als bij Seats and Sofa of diensten afnemen bij UPC. Garantie voor problemen, afspraken nakomen kennen ze daar niet. 

- wooter
Terug over autohandel... Ik begrijp iets niet: als je wilt inruilen, moet de dealer je maar een dikke prijs geven, maar als je zelf tweedehands gaat shoppen, gebruik je het internet om zo goedkoop mogelijk te shoppen...
Voor een autohandelaar is het dan niet slim mogelijk om op beide paarden te wedden...
Voor een autohandelaar is het dan niet slim mogelijk om op beide paarden te wedden...
- Niels
- Auto: Prius+
Wat je tegenwoordig ziet is dat iedereen ook werkt met internet prijzen. Wil je aflevering + garantie dan kun je uit paketten kiezen, wil je inruilen dan betaal je de showroom prijs. Zelfs dealers gaan zo te werk om het handelaren te kunnen concureren.
- RVV
Die zogenaamde internet prijzen vind ik trouwens ook niks, sigaar uit eigen doos.
In mijn zoektocht naar andere auto's heb ik alle aanbieders met de zogenaamde internetprijzen links laten liggen.
Of je bent duidelijk of niet.. en bij internetprijzen ben je dat dus niet imho.
In mijn zoektocht naar andere auto's heb ik alle aanbieders met de zogenaamde internetprijzen links laten liggen.
Of je bent duidelijk of niet.. en bij internetprijzen ben je dat dus niet imho.
- Niels
Is toch hartstikke duidelijk Rico. Kaal zonder wat dan ook kost ie de internet prijs
Wel jammer is dat vaak de inclusief prijs niet wordt genoemd idd. Kom je daar met inruil en kost ie 2K meer 

- DDX
Re:
Heeft dit niet gewoon te maken wie de eigenaar van die auto's is ?Roel schreef:Maandag rond de klok van 17.00 uur stonden er 15 vrachtwagens in autowijk in Eindhoven(ik werk namelijk in autowijk). Deze hebben tot 22.00 uur op en neer gereden naar een opslag plaats in born. De volgende dag zijn ze tot 15.00 bezig geweest. Wettelijk gezien mag het volgens mij niet dat er goederen(in dit geval auto's) worden terug gehaald door de schuldeisers als er surseance van betaling is aangevraagd bij de rechtbank(misschien weet Macboy dit precies?).
Als jouw auto daar voor onderhoud had gestaan was je hem ook snel gaan ophalen.
-
Opzich vind ik het idee wel goed, want waarom zou je betalen voor iets waar je misschien geen gebruik van wilt maken.Niels schreef:Is toch hartstikke duidelijk Rico. Kaal zonder wat dan ook kost ie de internet prijsWel jammer is dat vaak de inclusief prijs niet wordt genoemd idd. Kom je daar met inruil en kost ie 2K meer
Maar wat ik jammer vind is dat je tijdens het zoeken nog geen goed overzicht hebt. De ene aanbieder heeft een internet-/meeneemprijs, de ander geeft een prijs inclusief rijklaar en 6 mnd bovag op en de ander met echte garantie. En je komt er pas achter als je al wat dieper erin bent gedoken, ze zetten het niet allemaal in de beschrijving van de auto (op de occasion-zoeksite) erbij.
- RVV
Niels als verkopers, meerdere prijzen hanteren beginnen bij mij de nekharen overeind te staan van ergenis.. ex BPM prijs ex BTW prijs, internetprijs, meeneem prijs (GTFO ik neem altijd de auto mee nadat die betaald is) zonder garantie prijs, 6 maanden bovaggarantie prijs.. zonder afleverbeurt prijs, all inclusive prijs.. al dit soort termen ben ik afgelopen maanden tegengekomen..
Schijtziek word ik er van..
Is het nou zo moeilijk om gewoon 1 duidelijke prijs te noemen ? Het gaat toch maar om 1 ding ? Wat moet ik bijleggen tussen de inruil en de aankoop.. OF wat kan ik aan korting krijgen na PERSOONLIJKE onderhandeling.
Moeilijker word het niet..
Die autohandel denkt zeker dat de koper gek is ofzo ?
Schijtziek word ik er van..
Is het nou zo moeilijk om gewoon 1 duidelijke prijs te noemen ? Het gaat toch maar om 1 ding ? Wat moet ik bijleggen tussen de inruil en de aankoop.. OF wat kan ik aan korting krijgen na PERSOONLIJKE onderhandeling.
Moeilijker word het niet..
Die autohandel denkt zeker dat de koper gek is ofzo ?
- Niels
Helaas sla je met die laatste zin de spijker op z'n kop Rico. Na de intrede van internet hoef je heel veel mensen niets meer te vertellen over het product wat men zoekt maar dat beseffen een hoop verkopers/autobedrijven nog steeds niet. Waar naar gestreeft wordt is om de goedkoopste te zijn...op de internet site.
Ik heb geen moeite me een internet prijs maar zet het erbij
Nu is het appels met peren vergelijken, dat ben ik met je eens. En het is ook vermoeiend, normaal als er een auto gezocht moet worden dan sta ik voor in de rij maar nu kijk af en toe of er nog wat nieuws is bijgekomen.
Vorige week nog naar een A4 Avant wezen kijken. Stond op internet voor 15K, niet briljant goedkoop voor een 02 maar km.stand was goed. Wij erheen, ja 15K is meeneem geld...o en die kras op de zijkant en achterop de bumper dan? Wat wilt u trouwens inruilen? Ik wil niets inruilen
....nou voor 15K worden die beschadigingen gerepareert en komt er een apk op maar geen afleverbeurt en geen garantie. Nou dan ga ik wel particulier kopen.....nee ik hoef uw kaartje niet 
Ik heb geen moeite me een internet prijs maar zet het erbij

Vorige week nog naar een A4 Avant wezen kijken. Stond op internet voor 15K, niet briljant goedkoop voor een 02 maar km.stand was goed. Wij erheen, ja 15K is meeneem geld...o en die kras op de zijkant en achterop de bumper dan? Wat wilt u trouwens inruilen? Ik wil niets inruilen

- Niall
Zaterdag ook wat meegemaakt
Vrijdag gebeld over een Polo voor ons mam, auto stond bij een grote VW dealer in de regio Nijmegen dus niet echt om de hoek voor ons. Ja meneer prachtige polo bla bla bal, schadevrij enz enz.
Komen we zaterdag daar. Auto heeft 1 jaar VW garantie dus je denkt die zal wel netjes zijn. Not. Deukje op de scherm en de motorkap stond er scheef op en had meerdere kleine krasjes. Verder een paar diepe krasjes op meerdere plaatsen op de auto.
Dus ik zeg kan ik even binnen kijken, auto zag er op het eerste gezicht redelijk uit. Verkoper zei, ja hij moet nog gepoetst worden en hij is schadevrij
Dus ik alsnog een proefrit gemaakt, start ik de auto begint de cimatronic te knipperen. Dus ik zeg hoor dat. Ja meneer ik heb net de accu eraf gehaald. Iedereen die evrstand heeft van VW weet dat als de display knippert er een storing in de airco zit. Dus stukje rijden, auto trekt scheef, uitlijning klopt gewoon niet. Dus een keer hard remmen, trilt dat ding bijna uit elkaar.
Ik zeg tegen ons mam, deze wordt het niet. Verder gekeken in de auto, ziet het er gewoon uitgeleefd uit voor minder als 60k km
Toen terug gebracht naar de garage, en natuurlijk de hamvraag wat moet ie kosten zonder inruil. Meneer u moet even meekomen, helaas had ik daar geen tijd voor want ik moest naar een andere auto kijken. Uiteindelijk hebben we de andere auto gekocht, auto had 2x zoveel gelopen maar zag er van binnen buiten als nieuw uit buiten een beetje steenslag en dan was de vraagprijs 1000 minder en de auto was nieuwer dan de duurdere auto.
Wat ik niet snap is als je een auto in de voorkeursselectie zet, dan verwacht je een bepaalde kwaliteit. Als ik dealer was geweest had ik hem of goed rijkklaar gemaakt of naar de handel verpatst. Zoals die er nu bijstaat raakt ie hem niet aan de straatstenen kwijt.
Uiteindelijk heeft ons mam een frisse gebruikte gekocht met 2 jaar VW garantie, dus die is helemaal happy

Vrijdag gebeld over een Polo voor ons mam, auto stond bij een grote VW dealer in de regio Nijmegen dus niet echt om de hoek voor ons. Ja meneer prachtige polo bla bla bal, schadevrij enz enz.
Komen we zaterdag daar. Auto heeft 1 jaar VW garantie dus je denkt die zal wel netjes zijn. Not. Deukje op de scherm en de motorkap stond er scheef op en had meerdere kleine krasjes. Verder een paar diepe krasjes op meerdere plaatsen op de auto.

Dus ik alsnog een proefrit gemaakt, start ik de auto begint de cimatronic te knipperen. Dus ik zeg hoor dat. Ja meneer ik heb net de accu eraf gehaald. Iedereen die evrstand heeft van VW weet dat als de display knippert er een storing in de airco zit. Dus stukje rijden, auto trekt scheef, uitlijning klopt gewoon niet. Dus een keer hard remmen, trilt dat ding bijna uit elkaar.

Toen terug gebracht naar de garage, en natuurlijk de hamvraag wat moet ie kosten zonder inruil. Meneer u moet even meekomen, helaas had ik daar geen tijd voor want ik moest naar een andere auto kijken. Uiteindelijk hebben we de andere auto gekocht, auto had 2x zoveel gelopen maar zag er van binnen buiten als nieuw uit buiten een beetje steenslag en dan was de vraagprijs 1000 minder en de auto was nieuwer dan de duurdere auto.
Wat ik niet snap is als je een auto in de voorkeursselectie zet, dan verwacht je een bepaalde kwaliteit. Als ik dealer was geweest had ik hem of goed rijkklaar gemaakt of naar de handel verpatst. Zoals die er nu bijstaat raakt ie hem niet aan de straatstenen kwijt.

Uiteindelijk heeft ons mam een frisse gebruikte gekocht met 2 jaar VW garantie, dus die is helemaal happy

- Niels

De advertentie: van eerste eigenaar......tja welke ex-lease is dat niet

- RobS
De Driessen Autogroep wordt de nieuwe Fiat- en Lanciadealer voor EIndhoven, Helmond en Valkenswaard. Dat verklaarde algemeen directeur Francois Driessen vrijdagavond.
De dealerschappen kwamen in de etalage na het faillissement van de HDMG Mobility Group. Uit de boedel van HDMG kocht Driessen ook het pand van R.O.C./Bocar aan de Pietersbergweg, zo bleek vrijdag.
Lancia komt in een reeds bestaand Driessenpand aan de Pietersbergweg 27-29 in Eindhoven en Fiat wordt ondergebracht aan de Pietersbergweg nummer 6, aan de Europalaan in Helmond en aan de Parallelweg Noord in Valkenswaard, allemaal al bestaande panden van de Driessen Autogroep.
Voor Francois Driessen zijn de nieuwe dealerschappen een logische stap in een tijd van schaalvergroting. ‘„Daarbij zijn het mooie merken in een tijd dat mensen steeds meer op zoek gaan naar compactere auto’s. En Lancia is misschien niet zon heel groot merk, maar volgende week komt toevallig wel de nieuwe Lancia Delta op de markt, dus de timing is perfect.” Volgens Driessen passen de twee merken prima bij de andere Italiaanse automerken die de Driessen Autogroep heeft: Alfa Romeo en Maserati.
Er verhuizen twintig HDMG-medewerkers mee naar de Driessen Autogroep. „En we hadden al tien ex-HDMGers aangenomen, dus we zitten op minimaal dertig mensen die bij ons aan de slag kunnen. Daar zijn we erg blij mee, aldus Francois Driessen vrijdagavond.
- Niall
schop,
Vandaag sprak in een collega van me. Heeft buiten zijn werk hier een eigen zaak in de IT dienstverlening. Heeft vorig jaar een Audi A6 Sedan 2.0T automaat gekocht met de nodige goodies erop. (65k)
Heeft nu na een jaar een beetje spijt van dat ie geen Avant had gekocht en ging dus afgelopen weekend naar de dealer om te vragen wat ie terug zou krijgen als ie een zelfde zou kopen maar dan een avant. Zijn auto is nu 15 maanden oud en heeft 20k gelopen. Antwoord van de dealer was dat ie maximaal 35k er voor terug kon geven
Zijn antwoord aan de verkoper was: Ik ben hier niet om jullie kredietcrisis op te lossen en is natuurlijk teleurgesteld weg gelopen. Geen wonder dat het slecht gaat met de autohandel
Vandaag sprak in een collega van me. Heeft buiten zijn werk hier een eigen zaak in de IT dienstverlening. Heeft vorig jaar een Audi A6 Sedan 2.0T automaat gekocht met de nodige goodies erop. (65k)
Heeft nu na een jaar een beetje spijt van dat ie geen Avant had gekocht en ging dus afgelopen weekend naar de dealer om te vragen wat ie terug zou krijgen als ie een zelfde zou kopen maar dan een avant. Zijn auto is nu 15 maanden oud en heeft 20k gelopen. Antwoord van de dealer was dat ie maximaal 35k er voor terug kon geven

Zijn antwoord aan de verkoper was: Ik ben hier niet om jullie kredietcrisis op te lossen en is natuurlijk teleurgesteld weg gelopen. Geen wonder dat het slecht gaat met de autohandel

- RVV
phfff.. 35K maar.. dus gewoon lekker blijven rijden maar.
- Niels
Audi geeft zowieso echt ruk inruil. Ik heb twee collega´s die nooit weer een Audi dealer binnen gaan en eentje reed tot vorig jaar altijd Audi
Die collega wilde 1,5 jaar terug een 2003 A4 Avant inruilen op een nieuwe + Fox maar kreeg op een lager bestedingsbedrag bij Toyota bijna 10K meer inruil op een Rav4 + Aygo. Een andere collega was in de markt voor een A5 van een goede 50K maar krijgt 10K terug voor een zwarte 2005 Vectra GTS met 75K op de klok
Op een nieuwe Insignia helemaal vol met turbo motor krijgt ie het dubbele
Die Audi dealers geven geen ruk om de particuliere rijder die "maar" 50K willen stuk slaan 

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Denk dat dat ook de reden is dat Rebel hier zijn frustratie kwam uiten. 

- Jelmer850i
tsja... overal een ramp hoor ik wel 

-
Ja ik dacht dat ook toen ik m'n 330i kocht, lekker veilig bij de dealer, altijd daar onderhouden en dan krijg je daarna nog een nette prijs terug omdat ze weten dat het een goede kar is en je bij je merk blijft.. nou mooi niet :jenna:
En dan was dat nog een relatief betaalbare gebruikte auto, laat staan die voorbeelden van nieuwe auto's van tegen de 100k die ik hier voorbij hoor komen.
En dan was dat nog een relatief betaalbare gebruikte auto, laat staan die voorbeelden van nieuwe auto's van tegen de 100k die ik hier voorbij hoor komen.
- Fabian
Op dit moment is een bod van 35K niet verkeerd voor zo'n incourante auto in de handel.
De dealer wordt daar echt NIET rijker van. Zie hem eerst nog maar es te verkopen voor 40K....
De dealer wordt daar echt NIET rijker van. Zie hem eerst nog maar es te verkopen voor 40K....
- Roel
Idd, voor 40k koop je een Audi A6 3.2FSI Quattro uit 2007 voor op het moment. Vind dat die dan best een aardige prijs heeft terug gehad. Markt voor dat soort auto's is op dit moment gewoon even lastiger.