Stoplichtsprintjes: done or not done

Dit is ons algemene autoforum.
maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Re: Stoplichtsprintjes: done or not done

Bericht door maarten22 » 18 apr 2010, 19:24

Audi A8 W12 :banaan: Ook leuk om te weten dat hij sneller is dan een S8. Wel jammer dat de 12 cilinder nauwelijks hoorbaar is in de auto. De auto is veel te goed geïsoleerd. Met ramen open door de tunnel rijden klinkt hij best lekker. Maar als je start merk je niet eens dat er een 12 cilinder aangeslingerd word, zou net zo goed een v6je kunnen zijn.

Dinkel

Re:

Bericht door Dinkel » 19 apr 2010, 23:14

Tristan schreef:Indien gelijkwaardige auto: ja
Dan kan ik wachten tot ik een ons weeg ;) want iedere auto heeft meer vermogen dan mijn schattige gedeukte hokje.

't Is echter zelden dat ik voorbij gereden wordt, hoe komt dat toch? Laatst een misschakelende 911 (erg pijnlijk en misschien zelfs kostbaar), vorige week een 320D die de bocht 100 meter na het groene stoplicht nemen wel heel eng vond (en lifte!) en het toppunt: een V8 M3 'in my way' . . . Dat laatste was geen sprint maar een gezellig landweggetje waar 80 rijden blijkbaar iets te avontuurlijk was. Hij moest zich schamen M3 te rijden!

Snel en accuraat schakelen, netjes sturen en snel reageren is een truukje dat iedereen toch kan leren. Bizar telkens weer te constateren dat het dikke auto's vaak niet lukt een sprintje te winnen terwijl ze het moment ervoor toch duidelijk aandrongen door zich door m'n achteruit naar binnen te wurmen . . . Beter een kleine die steigert.

Dinkel

Bericht door Dinkel » 19 apr 2010, 23:15

Richardt. schreef:Ik vind een sprintje van 0 tot 180 anders best een stevige sprint :bag:

De keren dat ik het doe houd ik het bij halverwege/eind derde versnelling wel voor gezien
Einde 3 voor mij. Bij 140 gaat ie in z'n 5 en bij lekker weer het raampje open ;)

wjn

Bericht door wjn » 19 apr 2010, 23:25

VLA schreef:En wist je dat een BMW 5 serie diesel ook best snel is :? Moest echt veel moeite doen om hem voor te blijven bij een stoplicht sprintje. :oops:
Mwa valt toch wel mee, zo'n 5 diesel. Zit dan achter je heftig te blinken ..... :bag:

Koos Buurman

Bericht door Koos Buurman » 20 apr 2010, 13:27

Ik wil wel, maar met die twee oliestokers van ons lukt t niet heel erg.

De 118d gaat wel prima, maar de 320d heeft even een tel bedenktijd nodig. Van 60 naar 120 ben ik wel veel de baas, met lekker wat koppel...

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 20 apr 2010, 13:36

Hier in mijn omgeving in Friesland zijn amper stoplichten te vinden.... maar eigenlijk komt er ook nooit een auto naast me staan waarvan ik denk nou dat kan leuk worden....

Dinkel

Bericht door Dinkel » 20 apr 2010, 16:26

Mike Spanjersbergh schreef:Hier in mijn omgeving in Friesland zijn amper stoplichten te vinden.... maar eigenlijk komt er ook nooit een auto naast me staan waarvan ik denk nou dat kan leuk worden....
Kijk, da's nou het voordeel van met een kutautootje rondtuffen.

Chili

Bericht door Chili » 20 apr 2010, 20:20

Ik vind het altijd wel leuk om die beteuterde gezichten van hoofdzakelijk lease rijders te zien als ze mijn 106-je niet bij kunnen blijven..
Ik zeg ja tegen stoplichtsprintjes, mits de situatie het toelaat natuurlijk.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 20 apr 2010, 22:39

Met de motor al helemaal feest hoe fout het ook eigenlijk is :P

Macboy

Bericht door Macboy » 21 apr 2010, 12:16

Gisteren door een ML320CDI eruit gereden. Geweldig vind ik dat als ik het niet verwacht en het te laat doorheb maar daarna ook niet meer red hoe vol ik ook ga :)

Jammer dat de 65-jarige chauffeur niet durfde om te kijken om mijn duimpje te zien toen ik er later naast stond.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 21 apr 2010, 12:20

Ik kreeg laatst op snelheid klop van een gloednieuwe Jaguar XK-R met 510 pony's en 625 Nm :(

Goedemans

Bericht door Goedemans » 21 apr 2010, 17:24

Vorig jaar een tijdje naast een Jaguar XK-RS gereden door de Wibautstraat richting Amstelstation en daarna richting Diemen. Wat een sound komt er uit die auto!
Uiteindelijk stonden we naast elkaar bij het stoplicht om de ringweg op te rijden richting Schiphol/Utrecht. Wij allebei voluit, maar dat redde die toch niet tegen de Integrale. :hosanna: Dat moet 'm pijn gedaan hebben :'(

Het is trouwens niet vaak dat men het durft op te nemen tegen de Lancia.

Mijn Integrale krijgt trouwens volgende week een nieuwe [veel grotere] intercooler, want op het circuit zakte het vermogen na meer dan 2 rondjes als een pudding in elkaar. Een heel project, maar de beloning zal groot zijn. :df:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 apr 2010, 18:40

Vandaag met de M3 naar mijn werk en jawel hoor :banaan: Op de terugweg nader ik een rood verkeerslicht en pak de meest linker baan die vrij is. Niet zozeer om een strijd aan te gaan dan wel gewoon lekker te kunnen doorhalen. Op de middelste baan staat een 1-serie en ik schat in een 120D gezien de uitlaat. De bestuurder in de 1 is vrij jong en hangt a la rapper stijl zowat op de achterbank en zo te zien zit er ook een middenarmsteun in :mrgreen: Het licht gaat op groen en meteen pakt de 1 een paar meter maar bij vol in twee had ik de ouwe E36 er alweer voorbij. Man wat klinkt de 3.2 toch lekker 8) Het volgende licht staat ie achter me dus ik sprint met aandacht en wat koppelingslip weg. De bestuurder van de 1 probeert nog te volgen maar daar blijft het ook wel bij. De volgende ga ik linksaf, hij rechtdoor en is blijkbaar zo van slag dat ie de 1 bijna achterin een andere auto drukt :shock: :lol:

Er zullen er nog wel wat volgen deze zomer :sealed:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 24 apr 2010, 19:09

Zo mag ik horen Niels ;)

Had laatst een onderonsje met de M3 tegen VW Tiguan TSI, was in de avond en was donker.
De omhoog gevallen 'manager' dacht die ouwe E36 sjonnie bak met brulpijp wel even in te pakken, maar na enkele tientallen meters en na het gegil van de hoge toeren die de VW naast me bleef maken heb ik gas (bij) gegeven :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 apr 2010, 19:23

lol, dat deed ik gisteravond op de ringweg, stond 1 of andere TFSi ofzo rechts naast me, ik had al zo'n gevoel dat ie snel wou wegtrekken...dacht bij mezelf daar ga ik niet echt moeite voor doen, eerst maar eens zien wat ie heeft voor ik het gas echt in trap...
we gingen gelijk op ;-) dus ik "rustig" doen, dacht een stukkie ff laten denken dat ie snel is(was best vlot but no match), zeg tot 70 ofzo? daarna ff kort volle polle dat laatste stukje gedaan.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 24 apr 2010, 19:28

Hihi,

Ik heb het idee dat die kerels die dan voor het eerst een auto hebben met motor zoals een JTD/TDI/ TSI/TFSI/ whatever blok, denken gelijk The King of The Road te zijn.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 apr 2010, 19:45

:mrgreen: ja zoiets, vaak zal dat een snellere auto zijn dan wat ze kenden misschien?
en opzich zijn velen ook best vlot maar geen match voor de zware jongens helemaal als je nog aardig wat adem boven de 100 + 60 hebt, daar kakken velen in.
magoed toch houd ik ook rekening dat ik ooit een duvel uit een doosje als zeg een omgebouwde standaard lijkende golf met dikke motor oid tegen kom en onderschat :-)
maja das ook wel weer "grappig"

Erik K.

Bericht door Erik K. » 24 apr 2010, 22:18

Aan zo'n omgebouwde Golf wordt hier in de buurt gewerkt :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 apr 2010, 22:38

Erik K. schreef:Aan zo'n omgebouwde Golf wordt hier in de buurt gewerkt :mrgreen:
wel gaaf hoor, las een tijdje terug ook al dat ze bv die TFSI R36 motor in een golfje bouwen en dan nog een supercharger of zelfs dubbele turbo er op :mrgreen: madness...wel leuk :clap:

JP

Bericht door JP » 24 apr 2010, 23:00

Je zult maar (weer) verslagen worden door een Rabbit......

:goodnight:

Dinkel

Bericht door Dinkel » 25 apr 2010, 09:10

Erik K. schreef:Hihi,

Ik heb het idee dat die kerels die dan voor het eerst een auto hebben met motor zoals een JTD/TDI/ TSI/TFSI/ whatever blok, denken gelijk The King of The Road te zijn.
Op een recht stuk zwart zijn ze dat ook vast vaker dan goed voor ze is. Maar als er een bochtje komt - klaverblad is ook altijd leuk. Geen idee wat het is: of ze vinden glijen eng of zo'n modern hok stopt gewoon als er een lampje aanfloept. Tja, daar doe je niet veel aan . . .

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 25 apr 2010, 10:20

GTRene schreef:
Erik K. schreef:Aan zo'n omgebouwde Golf wordt hier in de buurt gewerkt :mrgreen:
wel gaaf hoor, las een tijdje terug ook al dat ze bv die TFSI R36 motor in een golfje bouwen en dan nog een supercharger of zelfs dubbele turbo er op :mrgreen: madness...wel leuk :clap:
Afbeelding

Afbeelding

640pk, dat ga je niet redden... :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 apr 2010, 11:07

dat bedoel ik :mrgreen: een bom op wielen, behoorlijk volgepakt onder de motorkap :D

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 25 apr 2010, 12:38

Zo'n Golfie kwamen we nog weleens tegen op de Autobahn, een aantal jaar geleden.

Wij waren met 4 Subs, waarvan ik degene was met 't minste vermogen en ik had ook de vrouw en kids aan boord.....voor mij was 't dus een no-go. :(

Vrij lege Autobahn en 3 banen breed, dus die andere 3 Subs met alle 3 rond de 350 pk achter dat ding aan.
Jammer jongens.........2 Subs hadden nog een snelheid van ongeveer 280 km/h op hun teller aangetikt, maar 't Golfie liep gewoon nog uit. :shithappens: :roflol:

Knot

Bericht door Knot » 25 apr 2010, 13:32

Het is gaat en zal ongetwijfeld als de brandweer gaan, maar vraag me toch af of dat blok nog wel iets van koeling krijgt.

Plaats reactie