

Welke jongeren kopen auto's nieuw van 50k, tegenwoordig wacht iedereen op auto van de baasVLA schreef:Zelfs voor 50k gaat deze niet goed verkopen hier in Europa/NL. Dat gaat de doelgroep voorbij. Het zijn toch voornamelijk wat jongere mensen die dit soort wagens zouden willen, en die hebben echt geen 50k liggen om een wagen te halen. En voor dat geld heb je ook andere leuke wagens.
Misschien richten ze zich meer op de amerikaanse en japanse markt, daar zijn de prijzen stukken lager, en word het makkelijker verkocht. Nissan 370z kost hier rond de 60k, en in de USA kost hij maar 26k. Dat is gewoon minder dan de helft. Dus goedkoop en betaalbaar kan wel, maar niet hier in NL.
Niemand, dat is het probleem juist. Prive een auto van 50k kopen gaat niet zo makkelijk, dan mag een jong persoon met een gemiddeld inkomen heel lang voor sparen. En tegen de tijd dat hij/zij het geld bij elkaar gespaard heeft, dan zijn we wellicht 10 jaar verder, en komt het huisje/boompje/beestje fenomeen om de hoek kijken.Kasteel schreef:Welke jongeren kopen auto's nieuw van 50k, tegenwoordig wacht iedereen op auto van de baasVLA schreef:Zelfs voor 50k gaat deze niet goed verkopen hier in Europa/NL. Dat gaat de doelgroep voorbij. Het zijn toch voornamelijk wat jongere mensen die dit soort wagens zouden willen, en die hebben echt geen 50k liggen om een wagen te halen. En voor dat geld heb je ook andere leuke wagens.
Misschien richten ze zich meer op de amerikaanse en japanse markt, daar zijn de prijzen stukken lager, en word het makkelijker verkocht. Nissan 370z kost hier rond de 60k, en in de USA kost hij maar 26k. Dat is gewoon minder dan de helft. Dus goedkoop en betaalbaar kan wel, maar niet hier in NL....
Als je er zo lang voor moet sparen, trek je de afschrijving nietVLA schreef:Niemand, dat is het probleem juist. Prive een auto van 50k kopen gaat niet zo makkelijk, dan mag een jong persoon met een gemiddeld inkomen heel lang voor sparen. En tegen de tijd dat hij/zij het geld bij elkaar gespaard heeft, dan zijn we wellicht 10 jaar verder, en komt het huisje/boompje/beestje fenomeen om de hoek kijken.Kasteel schreef:Welke jongeren kopen auto's nieuw van 50k, tegenwoordig wacht iedereen op auto van de baasVLA schreef:Zelfs voor 50k gaat deze niet goed verkopen hier in Europa/NL. Dat gaat de doelgroep voorbij. Het zijn toch voornamelijk wat jongere mensen die dit soort wagens zouden willen, en die hebben echt geen 50k liggen om een wagen te halen. En voor dat geld heb je ook andere leuke wagens.
Misschien richten ze zich meer op de amerikaanse en japanse markt, daar zijn de prijzen stukken lager, en word het makkelijker verkocht. Nissan 370z kost hier rond de 60k, en in de USA kost hij maar 26k. Dat is gewoon minder dan de helft. Dus goedkoop en betaalbaar kan wel, maar niet hier in NL....
Klopt helemaal, en daarom zou het wel een verkoop success kunnen worden als de prijs veel lager zou zijn. Vind de Subaru Impreza een goed voorbeeld, in 98/99 kon je dus voor 27 een leuke en vrij snelle impreza kopen. Die auto zie je dus ook nog regelmatig rijden, maar de nieuwere impreza's zie je steeds minder en minder rijden. En dat komt niet omdat de impreza slechter is geworden, of minder populair, maar vanwege de prijs. 64k momenteel. Als Subaru dit ziet, dan moeten ze zich toch even achter hun oren krabben ? :Kasteel schreef:
Als je er zo lang voor moet sparen, trek je de afschrijving niet. Prive auto kopen kan opzich wel, nieuw is dan wat minder aantrekkelijk, maar het kan allemaal opzich wel, maar die markt is wel verschrikkelijk klein volgens mij momenteel. Kijk maar eens om je heen hoeveel mensen serieus knaken voor zoiets in prive overhebben
.
Ga maar naar de Toyota dealer dan.Andre schreef:Brillant als ie zo komt is ie verkocht.
Dan ga ik zeker weer aan de zak japanner.
De netto prijs van de Genesis Coupe 3.8 V6 is maar 1000 euro hoger dan de 2.0 turbo. Om bruto 10.000 euro te verschillen.Michel P schreef:Jammer om zo'n fraai basis concept voor introductie al te laten mislukken. Zo' n kale coupe met RWD redelijk laag gewicht, sper en niet te veel toeters en bellen kan juist het verschil maken.
De verkoopbaarheid zal met de nieuwe plannen die de auto veel en veel duurder maken in Europa de auto een zeldzame geziene gast laten zijn. Daarbij missen ze gelijk de essentie die men in eerste instantie neer wilde zetten, een leuke betaalbare, speelse RWD coupe die betaalbaar is.
Zo'n auto moet gewoon voor 29k te koop zijn, dan zal die een goede kans maken op als imagobooster voor beide merken te gaan functioneren.
Ofwel een gemiste kans. Zie Hyundai Genesis, die geen hond zal kopen voor dat geld.
Michel
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten