Help Macboy 2008 door: lease of hybrid met fun?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 13 mei 2008, 16:08

Het aandeel miljeuhippiebakken is hier op Driving Fun straks nog hoger dan op het GroenLinks forum, daar hebben ze alleen stinkende BX'en en rokende 2CV's. :) Femke houdt van jullie jongens. Koos ook, dit gaat lekker rustig over 's lands wegen zzzzzzzz. Binnenkort een actie: nu bij een proefrit in een hybride; een gratis bakje koffie bij Koos thuis drinken. Koop je er daadwerkelijk één: dan een gratis beurt van Femke en daarna een lekker kopje brandnetelthee.

:P

Macboy

Bericht door Macboy » 13 mei 2008, 16:12

:)

Heeft dan echt niemand meer een echt argument over om mij van dit doldwaze plan af te lullen?

Tom ?

Ach ... als je erover nadenkt ... Michel Pol in een Prius ... dat zegt toch wel genoeg ... dan is er zeker geen argument te bedenken waarom ik niet in een contrasterend stikselparadijs moet stappen :)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 13 mei 2008, 16:13

GT3 in Dld zie ik wel zitten Michel, daarvoor ga ik ook Hybride rijden...

Ilja gaat ons volgend jaar uitgebreid op de hoogte houden van zijn bevindingen...ben benieuwd.

Trouwens, voor mij gaat het de 450h zeker niet worden...km prijs is gewoonweg te hoog, daarbij ook weinig hoofdruimte op de achterbank.
Binnenkort een paar weekjes met een A8 L op stap..ook niet verkeerd

RobS

Bericht door RobS » 13 mei 2008, 16:19

Marcel van Meerbeek schreef: @Rob Schouten
Natuurlijk maakt dat in de file niet uit, dan rijdt zo'n Civic Hybride als een S-klasse. Maar zelfs hier in de randstad sta ik niet de gehele dag in de file en ben toch echt een paar keer per dag in Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Amsterdam en omgekeerd:)
Ik woon in Eindhoven en werk in Utrecht, ik denk dat ik niet meer hoef uit te leggen ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 13 mei 2008, 16:21

Rico v Velzen schreef:Tom een nieuw forum oprichten?
Leg jij www.hybride-fun.com alvast vast ?

Michel P

Bericht door Michel P » 13 mei 2008, 16:25

@Marcel,

Ga eens rijden in de Prius e Honda, ik was ook zeer zeer sceptisch!!! Maar het is absoluut geen straf, sterker het een prima comfortable auto, waar je je in NL meer dan prima kunt redden met al die janlulspeefans op de weg. Gisteren reed ik bijvoorbeeld 15km/h per uur over een gort droog zandpad, het zand stoof alle kanten op, passeer een tweetal fietsers van ca. 55 jaar en die vent ging helemaal uit zijn dak, na 100m was ik op mijn bestemming en wachte op de fietser, en vroeg wat het probleem was, ja het stuift, dus ik moest rustig rijden, ik zij, ik reed rustig, maar kijk naar je fiets die zorgt er zelfs voor stuivend zand. Spee heeft de automobilist als aso op de kaart gezet :twisted:

Michel

Michel P

Bericht door Michel P » 13 mei 2008, 16:26

Macboy schreef:
Rico v Velzen schreef:Tom een nieuw forum oprichten?
Leg jij www.hybride-fun.com alvast vast ?
www.fuckdeoverheid-fun.com het forum met practische tips de overheid te slim af te zijn :lol:

Michel

Tom

Bericht door Tom » 13 mei 2008, 16:27

Macboy schreef: Tot slot wil ik de paar mensen er even aan helpen herinneren hoe dol ik was op de King of Track E30 en hoe graag ik die auto wilde. Heeft iemand mijn smile gezien toen ik die auto van binnen zag voor het eerst ?
En hoeveel weken heb je lopen balen dat BMW geen xenon op de 1 serie kon leveren?

Ilija je hoeft je keuze ook niet te verantwoorden aan ons :)
Doen wat je zelf het beste vind. Kun je prima zelf bepalen.

CTR, Speedster, BMW etc., zijn natuurlijk geweldige auto's! Geen discussie over mogelijk. Die fun ga je nooit in een leaseauto terugvinden tenzij je eigen baas bent. Helemaal geweldig zoiets op de oprit te hebben staan.

Ik merk alleen dat je de keuze nu wel erg aan de hand van die funcar maakt terwijl je in het verleden ook andere dingen belangrijk vond. Anders hang je niet dagelijks te kwijlen in BMW fora en ben je vaste afnemer en kenner van alle brochures en opties.

De keuze om twee auto's (dagelijks en fun) te hebben is dus ook prima, heb ik ook gehad (147 1.6 + S2000) en dat is perfect! Heerlijk en juist extra genieten in de weekenden. Je kijkt er daardoor extra naar uit.
De 1.6 van die Alfa vond ik ook prima, absoluut niet snel maar wel genoeg en het weggedrag was lekker. Het was wel een auto waar ik trots op was, bijna wekelijks wassen, nog even omkijken als ik wegliep enzovoort.

Grootste reden dat ik niet helemaal achter je keus sta is omdat ik de Prius/Civic een bejaardenauto vind (automaat, traaaag, saai). Die keuze is een centenkwestie maar waar je vervolgens wel 40.000km in gaat rijden per jaar, en voor langere tijd aan vast zit. Weten dat je een funcar thuis hebt staan maakt niet alles automatisch goed.
Het is leuk en aardig om te roepen dat je er toch alleen maar mee in de file staat maar dat is gewoon onzin.

Nogmaals ik kan je keuze begrijpen en ga er voor een groot deel in mee (met je verhaal ben ik het verder eens). Alleen met de stap terug van een Audi A3 naar de huidige hybrides zou ik niet kunnen leven denk ik. Als jij dat wel kunt moet je em zeker bestellen :)
Laatst gewijzigd door Tom op 13 mei 2008, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 13 mei 2008, 16:31

Macboy schreef: Ach ... als je erover nadenkt ... Michel Pol in een Prius ... dat zegt toch wel genoeg ... dan is er zeker geen argument te bedenken waarom ik niet in een contrasterend stikselparadijs moet stappen :)
Ja, er zijn er hier al een stuk of vijf die dat willen (omdat Excel het zegt) en hoeveel hebben het al een jaar of langer volgehouden? Niemand want behalve een proefrit van een uurtje is men nog niet gekomen toch.

Macboy

Bericht door Macboy » 13 mei 2008, 16:34

Tom. Als ik eerder over deze mogelijkheid had geweten en er realistisch naar had gekeken, had ik het eerder gedaan.

Maar jij weet als geen ander dat de 14% bijtellingsregeling pas op 1 januari 2008 is ingegaan.

Mijn huidige leaseauto is afgeleverd op 1 januari 2006. En de keuze was in 2005 al gemaakt.

Toen wist ik het bestaan van hybride auto´s niet eens af. Ik wist tot voor kort niet eens dat er een Civic sedan rondreed in Nederland :)

Ik ben door het driving-fun draadje waarin mensen aangaven een hybride te gaan kopen pas op het idee gekomen, eerder niet. Pas nadat Michel een bezoek had gebracht bij Jacco dacht ik: oh my god, het is echt een optie.

Voor de duidelijkheid: ik zie geen enkel negatief bericht en weet dat ik mijn keuze niet hoef te rechtvaardigen. Ik hoor echter graag tegengeluid en tot dusver gaat dat erg goed, om mijn eigen ogen open te houden.

Zo is de optie om een Golf van 17k te rijden nooit in mij opgekomen. Alles afwegende is het een veel te kale auto i.v.m. de Civic, maar toch is de optie goed.

Ook Marcel die roept: helemáál niet meer leasen zou niet in mij opkomen: goed dat ik er even bij stil sta en dan mijn eigen conclusie trek.

Kortom: please continue.
Laatst gewijzigd door Macboy op 13 mei 2008, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 13 mei 2008, 16:36

Is een hybride een fuck de overheid auto of gewoon een auto waarin de overheid jou minder fuckt? :roll:

Het heeft inderdaad een paar grote voordelen, maar zoals Tom zegt, je brengt wel een groot deel van je leven in een bejaardenauto door...Ik heb nog niet in een prius gezeten maar de civic hybrid trekt me niet echt aan om het zo te zeggen..
Je moet je denk ik afvragen hoevaak je een circuitauto gebruikt, en of dat vaak genoeg is om alle km's in de hybride te compenseren..

Macboy

Bericht door Macboy » 13 mei 2008, 16:37

Klopt Neluhz, maar niet helemaal.

Je verhaal gaat pas echt op als het AFZIEN is, zoals bijvoorbeeld 40.000km per jaar in een 107 of Twingo of Lupo. Lange vakantie naar Macedonie of zo met die dingen ...

Naar mijn idee is het in een witte Civic auto met 17" antraciet, rood leer, automaat en alle denkbare luxe (voor mij dan) niet echt afzien :)

Integendeel.

Tristan

Bericht door Tristan » 13 mei 2008, 16:39

Tom

Bericht door Tom » 13 mei 2008, 16:43

Waar het mij een beetje aan doet denken is het 120d verhaal van Rico, Adje en Robin.
Elkaar genoeg lopen opgeilen en verhalen hebben over die 120'd terwijl ze M3's gewend waren.

Dat heeft een paar maanden geduurd want in de praktijk zijn het andere verhalen dan wat meelullen op een forum. En zie waar ze nu in rijden... in een M3, 135i en 335i...

Macboy

Bericht door Macboy » 13 mei 2008, 16:44

haha ik neem een Civic, die rijdt NOOIT alleen op de accu itt de Prius.

@Tom: Andre heeft de Hybrid al besteld ... niets blijft meer bij het oude :)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 13 mei 2008, 16:48

Michel Pol schreef:@Marcel,

Ga eens rijden in de Prius e Honda, ik was ook zeer zeer sceptisch!!! Maar het is absoluut geen straf, sterker het een prima comfortable auto, waar je je in NL meer dan prima kunt redden met al die janlulspeefans op de weg. Gisteren reed ik bijvoorbeeld 15km/h per uur over een gort droog zandpad, het zand stoof alle kanten op, passeer een tweetal fietsers van ca. 55 jaar en die vent ging helemaal uit zijn dak, na 100m was ik op mijn bestemming en wachte op de fietser, en vroeg wat het probleem was, ja het stuift, dus ik moest rustig rijden, ik zij, ik reed rustig, maar kijk naar je fiets die zorgt er zelfs voor stuivend zand. Spee heeft de automobilist als aso op de kaart gezet :twisted:

Michel
De Prius hebben wij een paar jaar geleden voor een maand op proef gehad (één van de eerste ven het huidige model). Auto werd door de importeur op de stoep gezet met een briefje onder het raam...kijk maar wat je ermee doet? Heb er een ochtend mee gereden, de garage in gezet en daar 4 weken stof laten vreten. Mijn collega's hebben hem ook nog allemaal even geprobeerd...maar echt niemand wilde er verder mee rijden dat de gemeente grenzen. Ok, nu is die wagen voor mijn werk sowieso geen optie, maar ook privé zou ik er niet graag mee willen rijden.

Van de Civic Hybride hebben we er bij ons op kantoor een hele boel rijden. Saaie donkergrijze uitvoeringen met standaard wieldoppen. De inspecteurs die ze gebruiken zijn er tevreden over, zelfs enthousiast zijn er een paar. Maar dat kan ook niet anders als je het type bestuurder ziet. Grijze baard, kleding door de vrouw gekocht via de Neckerman, degelijke bruine leren tas en ecco sandalen. Gasten zitten tegen elkaar te patsen hoe laag hun verbruik afgelopen week was.
In Thailand 3 weken in een 1.8 v-tec uitvoering van deze Civic sedan gereden. Had in een ander draadje al aangegeven dat ik hem heel goed vond sturen, best pittig rijgedrag...ook met z'n automaat.

Macboy

Bericht door Macboy » 13 mei 2008, 16:52

Je kunt erop vertrouwen dat ie van mijn alles behalve saai gaat worden :)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 13 mei 2008, 16:53

@Ilja, kan je je huidige A3 niet voor een prikkie overnemen van de leasemaatschappij?

Macboy

Bericht door Macboy » 13 mei 2008, 16:54

Niet echt ervaring mee, maar denk niet dat het voor een prikkie kan. Wel iets om over na te denken. Als daily driver heeft die auto zich bewezen, dan ben ik er eigenaar van en daarnaast nog een circuit bak.

Not bad idea !

De beste tot nog toe !!!!

Tristan

Bericht door Tristan » 13 mei 2008, 16:58

Macboy schreef:Je kunt erop vertrouwen dat ie van mijn alles behalve saai gaat worden :)
Pimp my Hybrid, incl. voltagetjoening. LOL

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 13 mei 2008, 17:40

117,- per maand voor een full option Honda die je net zoveel kilometers kunt gebruiken als je wilt. Nou ik wist het wel :D In Nederland heb je gewoon geen fun meer wat betreft woon-werk verkeer dus als het interieur van zo'n ding bevalt, er een goede stereo in zit en zo'n ding COMFORTABEL rijdt dan ben je klaar. 500,- besparen per maand betekend dat je in anderhalf jaar tijd een E36 M3 bij elkaar krijgt. Moet ik het nog spellen :?: :lol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 13 mei 2008, 18:06

Ik zou wel eens een foto willen zien van een hybride honda die een beetje blits is gemaakt met andere velgen, beetje verlaagd etc etc
Zou me zo maar voor kunnen stellen dat als dat er leuk uit ziet je er wel mee wil rijden.
Voor ordinair gas geven, een andere car er bij.
Zijn er foto`s van een blitse hybride honda, of niet :?: :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 13 mei 2008, 18:08

HANZ06 schreef:Ik zou wel eens een foto willen zien van een hybride honda die een beetje blits is gemaakt met andere velgen, beetje verlaagd etc etc
Zou me zo maar voor kunnen stellen dat als dat er leuk uit ziet je er wel mee wil rijden.
+1

Fabian

Bericht door Fabian » 13 mei 2008, 19:09

Bij deze dan maar wat fotootjes uit het andere topic gevist :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Andre

Bericht door Andre » 13 mei 2008, 19:38

prima auto voor domme km en lekker goedkoop in de bijtelling beter wordt het niet.

Nou gvd die hybride compenseren met circuit brander puur sang.

Plaats reactie