Kitcar Westfield SEiW (Circuit Zolder p10)
- GTRene
Re: Kitcar Westfield SEiW Nu met dak
leuk ding, kunnen jullie naar de familie camping, allen en jij, ow en geelhoed....nog meer met 7-up achtigen op DF? 

- Linc (Bas)
Tja ik wil de "tent" zo min mogelijk gebruiken, maar het is toch wel fijn als extra zekerheid als het dan gaat regenen. 8) Ik had eerst ook nog geen deurtjes en dat is eigenlijk geen doen op de snelweg.
- GTRene
lijkt me ook wat lastig, helemaal als je spiegels op de deurtjes hebt...
tis echt voor nood allemaal, natuurlijk fijn als het regent
heb trouwens ook wel eens mooie hardtops gezien met vleugel deurtjes, maja das ook weer zo wat
hoelang doe je er ongeveer over om van ingepakt...het hele dakje al met al monteren...en kan dat mee? of heb je alleen een noodzeiltje mee.
tis echt voor nood allemaal, natuurlijk fijn als het regent

heb trouwens ook wel eens mooie hardtops gezien met vleugel deurtjes, maja das ook weer zo wat

hoelang doe je er ongeveer over om van ingepakt...het hele dakje al met al monteren...en kan dat mee? of heb je alleen een noodzeiltje mee.
- Linc (Bas)
Ja het zeil zelf kan gewoon in de "kofferbak" en de "tentstokken" klappen in en liggen plat achter de rolbeugel.
Na een paar keer proberen denk ik dat je het dak er makkelijk binnen een minuut op kan hebben.
Even een foto opgezocht met het dak ingeklapt en in de kofferbak (niet mijn auto trouwens):

Na een paar keer proberen denk ik dat je het dak er makkelijk binnen een minuut op kan hebben.
Even een foto opgezocht met het dak ingeklapt en in de kofferbak (niet mijn auto trouwens):
- GTRene
das nog wel redelijk vlot...in een hoosbui minder, maar valt nog mee, gellof dat de Elise 1 ? ook niet echt vlot is
maareuh als alles er zo op zit en in eigenlijk die bagage bak...past er dan nog wat in of is het dan te vergelijken met een CC klapdakauto wat er over blijft aan ruimte.

maareuh als alles er zo op zit en in eigenlijk die bagage bak...past er dan nog wat in of is het dan te vergelijken met een CC klapdakauto wat er over blijft aan ruimte.
- Linc (Bas)
nee niet echt, maar er past toch al geen krat bier in. dus lekker belangerijk 

- GTRene
-
Ziet er goed uit en hulde! Ik was vandaag een minuut of 5 bezig.
Bij mij moet het dak er iedere dag weer op. Voordeeltje voor de kortere ritten is dat ik het achterruitje kan openritsen. Je kunt het dakje overigens oprollen en in een hoes boven je kofferbakje zetten.

Bij mij moet het dak er iedere dag weer op. Voordeeltje voor de kortere ritten is dat ik het achterruitje kan openritsen. Je kunt het dakje overigens oprollen en in een hoes boven je kofferbakje zetten.
- Linc (Bas)
Waarom moet het dak er iedere dag weer op bij jou?
Ik heb het dak er nu ook al stuk 20 keer op en af moeten halen om elke keer te passen en meten.
Voordeel is wel dat je er dan steeds handiger mee wordt.
Ik heb het dak er nu ook al stuk 20 keer op en af moeten halen om elke keer te passen en meten.
Voordeel is wel dat je er dan steeds handiger mee wordt.
-
Ik gebruik de wagen als dagelijks vervoer. Staat dus gewoon buiten. Het is wel lekker als je in een droge auto kunt stappen na een plensbui. 

- RobS
Het dakje van een Elise is inderdaad een dramaGTRene schreef:das nog wel redelijk vlot...in een hoosbui minder, maar valt nog mee, gellof dat de Elise 1 ? ook niet echt vlot is![]()

-
Oh, lees het nu pas. Rene, kofferbakje is bij mij 130 liter. Heb zelf de SV versie. Gezien een Westfield ongeveer dat formaat zal zijn of net ietsje kleiner, denk ik dat Linc dat ook wel moet hebben. Voor zijn wagen is overigens nog een handige kunststof deksel te koop om de kofferbak goed af te kunnen sluiten. In mijn geval kan dat helaas niet.
In m'n Speedster had ik volgens mij 200+ liter inhoud. Heb al gemerkt dat m'n boodschappenlijstje wat efficiënter moet worden. Niet alles past er nu in.
Linc, aan je foto te zien heb je de flap achter van de deur in de kap geduwd. Niet handig want die fout heb ik al eens gemaakt. Zo komt er wind onder het rijden achter en dan klappen de poppers van je kap los. Onderste helft dus onder het dak en de achterzijde van de deuren over de kap.
In m'n Speedster had ik volgens mij 200+ liter inhoud. Heb al gemerkt dat m'n boodschappenlijstje wat efficiënter moet worden. Niet alles past er nu in.

Linc, aan je foto te zien heb je de flap achter van de deur in de kap geduwd. Niet handig want die fout heb ik al eens gemaakt. Zo komt er wind onder het rijden achter en dan klappen de poppers van je kap los. Onderste helft dus onder het dak en de achterzijde van de deuren over de kap.

- Linc (Bas)
Zo'n plastic kofferdeksel staat niet zo mooi vind ik. Dan liever een mooi leren afdekking erover.
zo ziet zo'n plastic kofferdeksel eruit trouwens:

Allen,bij mij zit er een dubbele flap op het dak bij de deur. Dus de deur zit tegen het dak aan en dan zit er nog een klein flapje over de deur heen. zie onderstaande afbeelding (rechts is dus de deur):

Wel jammer dat je niet naar zandvoort komt allen !!
zo ziet zo'n plastic kofferdeksel eruit trouwens:
Allen,bij mij zit er een dubbele flap op het dak bij de deur. Dus de deur zit tegen het dak aan en dan zit er nog een klein flapje over de deur heen. zie onderstaande afbeelding (rechts is dus de deur):
Wel jammer dat je niet naar zandvoort komt allen !!
- GTRene
opzich wel handig...dat deksel, je kan er eventueel ook wat leer ofzo overheen plakken om het minder clinisch te laten lijken...

-
Ah, zie dat bij jou de flap in twee gedeeld is. Dan moet dat wel goed gaan.
Mocht ik snel klaar zijn bij vdk, rijd ik nog wel ff langs cpz om te kijken / ouwehoeren in de pitbox (laatste ben ik goed in schijnt).

Mocht ik snel klaar zijn bij vdk, rijd ik nog wel ff langs cpz om te kijken / ouwehoeren in de pitbox (laatste ben ik goed in schijnt).

- Linc (Bas)
Gister voor het eerst me de auto naar de Nurburgring geweest. 3 rondjes gedaan, ging best lekker, helaas geen idee wat mijn BTG tijd was aangezien de camera maar 3 sec opgenomen heeft
. 1 keer (per ongeluk) een kleine drift gehad wat voor de rest makkelijk op te vangen was.
Eerste twee foto's ook al weer gevonden:

Na de rondjes gedaan te hebben even wezen kijken langs de baan tot een uur of 4 en toen begon het opeens te regenen. Eerst een klein beetje en daarna kei hard! Al gelijk bij de eerste druppels het dak erop dus wat dat betreft vrij droog gehouden. Toen maar gelijk naar de eerste de beste eet tent gereden en daar een lekker schnitzel naar binnen gewerkt. Gelukkig was het daarna weer vrij droog, dus het dak er weer af. Dit ging goed tot 50 kilometer voor thuis komst, toen kwam het echt met bakken te gelijk de lucht uit (waarschijnlijk hebben meer mensen dit opgemerkt). Dit was met 120 nog niet eens zo heel erg, maar zodra het begint te regenen denkt iedereen gelijk te moeten remmen en met 80 werd het toch wel beetje nat
. Kwam vrij snel een bezinestation tegen en daar het dak er weer op gedaan, zie hier de beelden vanuit de volg auto:
[vimeo]http://www.vimeo.com/5478288[/vimeo]
Met het dak erop blijf je ook niet helemaal droog (zeker niet in zulk noodweer) maar het is goed te doen voor noodgevallen

Eerste twee foto's ook al weer gevonden:
Na de rondjes gedaan te hebben even wezen kijken langs de baan tot een uur of 4 en toen begon het opeens te regenen. Eerst een klein beetje en daarna kei hard! Al gelijk bij de eerste druppels het dak erop dus wat dat betreft vrij droog gehouden. Toen maar gelijk naar de eerste de beste eet tent gereden en daar een lekker schnitzel naar binnen gewerkt. Gelukkig was het daarna weer vrij droog, dus het dak er weer af. Dit ging goed tot 50 kilometer voor thuis komst, toen kwam het echt met bakken te gelijk de lucht uit (waarschijnlijk hebben meer mensen dit opgemerkt). Dit was met 120 nog niet eens zo heel erg, maar zodra het begint te regenen denkt iedereen gelijk te moeten remmen en met 80 werd het toch wel beetje nat

[vimeo]http://www.vimeo.com/5478288[/vimeo]
Met het dak erop blijf je ook niet helemaal droog (zeker niet in zulk noodweer) maar het is goed te doen voor noodgevallen

-
Re: Kitcar Westfield SEiW: Nurburgring en dak getest in noodweer
Prachtig en heel herkenbaar!
Heb dat zelf opgelost door zeiknat geregend m'n broertje een grote paraplu te laten vasthouden in de file. Regende toen zo hard dat ik m'n ogen niet open kon houden.
Wellicht is het handig om een dun jasje van northface oid aan te schaffen. Icm met een zonnebril
kun je dan in de regen open blijven rijden zolang er geen files zijn. 8)
Bovenste foto oogt overigens erg goed!

Heb dat zelf opgelost door zeiknat geregend m'n broertje een grote paraplu te laten vasthouden in de file. Regende toen zo hard dat ik m'n ogen niet open kon houden.

Wellicht is het handig om een dun jasje van northface oid aan te schaffen. Icm met een zonnebril

- GTRene
die hadden dikke fun haha
leuk filmpje

- Linc (Bas)
Zonnebril had ik wel mee, maar idd een jas was misschien wel slim geweestallen schreef:Prachtig en heel herkenbaar!![]()
Heb dat zelf opgelost door zeiknat geregend m'n broertje een grote paraplu te laten vasthouden in de file. Regende toen zo hard dat ik m'n ogen niet open kon houden.![]()
Wellicht is het handig om een dun jasje van northface oid aan te schaffen. Icm met een zonnebrilkun je dan in de regen open blijven rijden zolang er geen files zijn. 8)

- RVV
Hahaha mooi verhaal !
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
- Geelhoed
Mooi is dat he? En dan aan de ruitenwissers gaan twijfelen totdat je jezelf realiseert dat de druppels aan de binnenkant zitten.allen schreef:Prachtig en heel herkenbaar!![]()
Heb dat zelf opgelost door zeiknat geregend m'n broertje een grote paraplu te laten vasthouden in de file. Regende toen zo hard dat ik m'n ogen niet open kon houden.![]()

- Niels
- Auto: Prius+
- Linc (Bas)
@Michel: thanks, meer foto's zijn altijd welkom 

- Michel P
Gave foto's en verslag, gewoon een regenpak is ook een optie, tesamen met een duikbril
Michel

Michel