Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Knot

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Knot » 03 nov 2013, 22:56

Bedoelde meer zoiets ;)

Afbeelding

Bart Eykens

Bericht door Bart Eykens » 03 nov 2013, 23:16

KW

Bericht door KW » 03 nov 2013, 23:32

Dat gaat goed dwars ja, je ziet de vonken zelfs onder z'n banden uit komen :df:

JP schreef::df: mooi tempo !

Ja lekker tempo, maar wanne mongol jonguh!

Danish

Bericht door Danish » 03 nov 2013, 23:44

Bart Eykens schreef:
Dit zijn de leukere filmpjes om te zien! :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 04 nov 2013, 00:07

sorry hoor, is naar mijn mening net zon mongool als met die civic.
Driften hoort ook niet tijdens tf.
zoek dan lekker een drifdag uit ofzo.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 04 nov 2013, 00:17

Luco schreef:sorry hoor, is naar mijn mening net zon mongool als met die civic.
Dit. Kun je wel fijn zeggen dat de rest erachter bleef omdat ze het mooi vinden, maar je kan er gewoon niet langs. Enorm aso. In de regen een beetje driften op de lijn ok, maar als het droog is over de hele baan zwabberen is echt not done. Verbod is meer dan terecht.

KW

Bericht door KW » 04 nov 2013, 00:24

Ligt er aan. Die 2e BMW zou er zomaar als camerawagen achter kunnen rijden en er helemaal niet voorbij willen (zelfde kleur, model, en beide NL kenteken). Daarbij gaat driften een stuk minder hard dan volle polle een snelle tijd willen neerzetten waarbij er te pas en te onpas heel krap gebumperkleefd, links en rechts ingehaald wordt.
Zo over de hele baan driften is idd niet bepaald netjes nee maar vind het een stuk minder erg dan bv die gast in die Civic.

Jussi

Bericht door Jussi » 04 nov 2013, 00:28

Ik heb er gemengde gevoelens bij.

Ik vind het supergaaf om te zien maar ik zou er zelf niet graag achter willen rijden. Kan wel eens een rondje de malloot uithangen maar niet de hele dag. Ik zeg overigens niet dat het hele dag ook zo was. Misschien dat een uurverbod of officiële waarschuwing beter was geweest.

Geen vergelijk met die mongol in zijn Civic natuurlijk. Dat is van een hele andere orde.

KW

Bericht door KW » 04 nov 2013, 01:38

Het achter een drifter rijden zou ik eerder gaaf dan eng vinden en zal er dan ook geen moeite mee hebben. 1x een Ringtaxi vlak voor m'n neus vet dwars zien gaan bij T13 en het enige dat ik dacht was "yes yes yes!!!11" :df:
http://www.youtube.com/watch?v=C_PPY9wIAPY" onclick="window.open(this.href);return false; @ 00:40

Alexander

Bericht door Alexander » 04 nov 2013, 07:57

Ik vind het pendelen not done . TF is juist óók rekening houden met ander verkeer. Aan het einde van het filmpje zie je een file vormen achter de camerawagen.

De rijder in de Crx spoort helemaal niet. Anger management issues, brr.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 04 nov 2013, 08:20

Martijn M schreef:
Luco schreef:sorry hoor, is naar mijn mening net zon mongool als met die civic.
Dit. Kun je wel fijn zeggen dat de rest erachter bleef omdat ze het mooi vinden, maar je kan er gewoon niet langs. Enorm aso. In de regen een beetje driften op de lijn ok, maar als het droog is over de hele baan zwabberen is echt not done. Verbod is meer dan terecht.
+1 dit gaat wel wat ver. Drift hem gewoon lekker door maar ga niet pendelen.

Knot

Bericht door Knot » 04 nov 2013, 08:33

Leuke is, knipper je beiden naar rechts, krijg je van de witte audi en de e36 erachter 2 duimpjes en ze willen er niet voorbij, tsja, hun keuze, aangeboden om in te laten halen.

Is uiteraard aso maar het gaat hier om 1 rondje, dus 10 minuten van een dag waarbij er zat mensen langs zijn gegaan.

Mooi om te zien dat de meningen verdeeld zijn, had ik natuurlijk al verwacht. Verhaal dat het TF is en er ook gezinnetjes in hun kia rijden, net of het niet link is als die niet spiegelen en een GT3 met 250 erop af komt....

Was een one-time actie, maar zeker geslaagd! Mensen langs de baan vinden het werkelijk prachtig, die willen of (near) crashes zien of vette drifts, daar komen ze voor!

Wat men wil, iemand die gecontroleerd drift en 10 minuten even gek doet, of iemand die netjes rijdt maar minder wagenbeheersing heeft, spint kesselchen in het bekende kuiltje (Waren 2 mini's rond een uur of 1 eraf gisteren) en de baansluiting veroorzaken.

Alexander

Bericht door Alexander » 04 nov 2013, 08:43

Knot schreef:t. Verhaal dat het TF is en er ook gezinnetjes in hun kia rijden, net of het niet link is als die niet spiegelen en een GT3 met 250 erop af komt....
Dat is ook zo, daar heb je natuurlijk gelijk is. Geloof heus wel dat je rekening nog probeert te houden met anderen.

Het aanvoeren dat er nog ergere dingen gebeuren is echter geen argument om iets te doen wat officieel niet mag. Dan kan je een dagverbod verwachten natuurlijk. Wat mogelijk stiekem nog leuk / 'stoer' kan zijn voor sommigen. Hou er wel rekening mee dat ze kentekens bijhouden

Knot

Bericht door Knot » 04 nov 2013, 08:50

Leuk was het natuurlijk niet, maar ook ringtaxi's driften dus dat het niet mag moet je met een korrel zout nemen.

Dat het "iets" rustiger aan moet dan snappen we natuurlijk ook wel :)

Alexander

Bericht door Alexander » 04 nov 2013, 08:55

absoluut met een korrel zout. En zelf ook met mijn ouwe 200sx gedrift hoor, ben geen heilig boontje/regelfetishist.

Ze trekken wel de grens bij droog/ enige verkeersdrukte / tempo met driften. Maar dat had je wel door, weet je dat ook weer :tong:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 04 nov 2013, 09:58

KW, natuurlijk wil die 2e BMW er niet voorbij... da's Knot's BMW :)

Wat driften her en der is no issue, maar dat gependel op de rechte stukken is not done tijdens TF in mijn ogen dus een terecht dagverbod.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 04 nov 2013, 10:07

In ieder geval weer iets wat jullie van jullie Bucketlist kunnen doorstrepen. :df:

Hielke

Bericht door Hielke » 04 nov 2013, 10:35

Die reactie van die Civic rijder op het eind van z'n ronde, het hoort misschien niet, maar het is zoooooo begrijpelijk. Heb je bijna een hele ronde op geweldig tempo ongehinderd kunnen rijden, komt er zo'n viesgroene Focus voor je rijden die niet snapt dat ie al ge-owned is ennog even op de rechte stukken wil laten zien dat ie het gas toch wel kan vinden. Ik zou dan ook een adrenaline stoot van hier tot Tokio krijgen. Een enkel biepje zou dan ook op z'n plaats zijn geweest :lol:

Kudos verder voor de rij-capaciteiten van de Civic rijder. Daar hoor je dan typisch weer niks over.

Knot

Bericht door Knot » 04 nov 2013, 10:43

Net einde van civic filmpje pas gezien, geloofde wel dat ie goed kon rijden en vond er de eerste minuten al zo weinig op aan te merken.

Maar die focus...tsja, je ziet iemand naderen, IK ga dan altijd aan de kant want ze komen niet uit de lucht vallen in je binnenspiegel. Eeuwige vermogen vs baankennis/grip verhaal, doet die focus gewoon fout maar om daarna zo door te draaien gaat inderdaad tever, zeker motorrijders buitenom inhalen, kan iemand zn leven kosten op snelheid midden in een bocht!

Focus paar keer proberen voorbij te steken (niet meteen opgeven) maar na een keer of 4 zou ik toch wel staken en vast de cooling down beginnen voor de auto.

Hielke

Bericht door Hielke » 04 nov 2013, 11:14

Die gek in die Focus gewoon laten gaan was inderdaad het verstandigst geweest.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 nov 2013, 11:15

@knot-style, wel knap dat je dat zo kan :shock:

Knot

Bericht door Knot » 04 nov 2013, 11:17

Hielke schreef:Die gek in die Focus gewoon laten gaan was inderdaad het verstandigst geweest.
Spiegelt niet geloof ik niet, heeft die civic echt wel gezien maar is te trots op zn vermogen.... tsja.. ik laat ook een skoda fabia mpi erlangs omdat die gewoon in de bochten sneller is, komt niet voor niks aan je bumper kloppen, volgende ronde weer een nieuw kans op vrij baan.

Ik heb als je alle ronden bij elkaar plakt ook vast wel ergens een 8m40 (of sneller) staan maar nooit zo op camera omdat er altijd wel iets aan verkeer rijdt, vind het prima zo.

Jussi

Bericht door Jussi » 04 nov 2013, 12:10

Stel je voor wat er gebeurd was als de Civic rijder achter Knot zat. :) MAYHEM!!

Andre

Bericht door Andre » 04 nov 2013, 12:23

KW schreef:Dat gaat goed dwars ja, je ziet de vonken zelfs onder z'n banden uit komen :df:

JP schreef::df: mooi tempo !

Ja lekker tempo, maar wanne mongol jonguh!

Fantastische laatste minuten en dat alles voor maar 27 euro per rondje in 2014.:)

Die man zat in een mooi rondje en wordt volledig naar ze grootje geholpen door auto s en motoren met meer PK die je niet zomaar kan inhalen. Hij moet de snelheid meenemen in de bochten anders komt ie nauwelijks vooruit. Kan ze frustratie begrijpen. Maar hij zou eigenlijk hier niet meer moeten komen en zich moeten inschrijven voor VLN of iets dergelijks. Maar ja dan komt geld weer om de hoek kijken en dat is dan zijn volgende probleem.

Reind

Bericht door Reind » 04 nov 2013, 12:35

Knot schreef:Bedoelde meer zoiets ;)

Afbeelding

Zie ik nou vonken bij het achterwiel? Hij zit dus al op het staal?

Plaats reactie