Mijn naam is Sander en ben 25 zomers oud. Lees al een tijdje mee en vond het maar eens tijd om een voorsteltopic aan te maken. Bij deze dus.
Mijn eerste auto was een Citroen Saxo, een 1600 8 klepper. Deze was echter na een jaartje al total loss doordat bij file vorming een audi vol achterin vloog.
De opvolger was wederom een fransoos, een 106 GTi. Deze heb ik bijna 4 jaar gehad en in die tijd aardig aangepakt.
- Green airbox
- Shortshifter
- Bilstein B8 voor- en achterzijde
- Eibach sportline voorzijde
- Torsie-as verlaagd
- Powerflex paars ARB bussen
- Powerflex paars in draagarmen
- Spoox silent blocks
- OMP Veerpootbrug
- OMP Draagarmbrug
- 206 GTi klauwen met 266 OEM schijven
- Ferodo DS2500 voorzijde
- Staalomvlochten remleidingen voorzijde
- 16" OZ Superleggera
- Pirelli P Zero Nero 195-40-16
Ondanks dat de 106 prima beviel vond ik het wel eens tijd voor wat anders. Uiteindelijk beland bij een Italiaan, namelijk een Alfa Romeo 147 GTA. Deze auto maakte met de proefrit zoveel indruk dat ik de knoop direct doorgehakt heb. De 3,2 liter busso klinkt echt fenomenaal!

De GTA werd standaard vanuit de fabriek eerst afgeleverd met 305mm schijven en bijbehorende 4-pots klauwen. Echter reed menigeen deze schijven krom. Alfa heeft toen later een upgrade gedaan naar 330mm schijven. Mijn GTA was bij aankoop al uitgevoerd met deze 330mm schijven. Daarnaast is de auto voorzien van een Novitec einddemper welke echt geniaal klinkt. Het is geen brulpijp oid, maar het versterkt de roffel van de V6 in het vooronder.
Paar foto's van de GTA (interieur pics moet ik nog eens maken):
Groeten,
Sander