Gisterenavond laat zat ik nog wat te gamen. Hoor ik opeens een vage knal recht voor m'n deur.
Toen ik naar buiten keek lag er een fietser gestrekt..
Dus ik open de deur... Hij kon amper opstaan.. Gozer was behoorlijk van de wereld.. Dus ik vraag iets in de trend van 'gaat het ? '
Ventje zat verbaasd rond zich heen te kijken... 'nee ik wordt achterna gezeten... ' antwoorden hij.
Hij waggelt overheid en fiets als een malle weg...
Wat een idioot dacht ik nog..
Zelf had ik nog niks in de gaten totdat ik naar mijn auto keek , die ook voor de deur stond, en de spiegel eraf lag.
Dafaq........ Sleutels ! ..... kwijt.. Godver....... Schoenen ? Geen tijd.
In de auto gesprongen en achter die gozer aan..
Nu woon ik op een dijk dus je hebt weinig andere opties dan door te fietsen op een recht doorgaande weg.
Had hem dus snel te pakken.
Kreeg ik een of ander vaag lulverhaal te horen. Met andere woorden. Hij stond gewoon keihard te liegen.
'ik was het niet' ... hèhè... Hey gozer.. Waar is je schoen ? Is het soms deze ?
Hij was zo hard op z'n bek gegaan dat z'n schoen uitgevlogen was en zijn telefoon aan gort was gevallen.
Toen ie zijn schoen zag besloot ie toch maar toe te geven.. Goh..
Ventje was 18/19 jaar ofzo.. Niks bij van legitimatie natuurlijk. Dus z'n fietsje aan de kant laten zetten en in laten stappen bij me. Dat wilde ie niet in eerste instantie.. Maar na wat 'druk' van mijn kant ging ie toch maar mee..
Naar z'n pa gereden. Die woonde in een dorpje verder.. Hij deed nogal ongerust.. Bang dat ie op z'n flikker kreeg natuurlijk. Ik wou het hem niet moeilijker maken dan dat het al was. Heb ook gezegd dat ik wel vertel dat ie tegen mijn auto aangefietst is.. Dat het per ongeluk ging.. Zo'n goede jongen ben ik dan wel weer

Zijn pa.. Een boom van een kerel.. Ik snap wel dat ie er bang voor was.. Zelf ik was er bang voor.. En ik had nog niet eens iets gedaan...
Gelukkig kan het nu gewoon netjes afgewikkeld worden.. Het gaat om onze oude familieauto.. Ding is niet heel netjes en is gewoon afgeschreven.. Maar toch.. Je wil wel een zijspiegel..
Tot zover mijn zaterdagavond...