Dit kan verschillende oorzaken hebben. Vaak worden "BPM rijke" auto's vanuit het buitenland ingevoerd met schade of gedemonteerd plaatwerk zodat deze ingevoerd kan worden als "schade-auto" en dit een gigantisch voordeel oplevert op de te betalen som BPM. Vervolgens worden deze auto's dan na invoering weer "compleet" gemaakt.NSXRS schreef:Gefeliciteerd, ziet er netjes uit.
Ik snap niets van de BPM registratie bij invoer, want ik zie dat bij jou (vermoedelijk) de nu bij invoer te betalen bpm op kenteken staat, terwijl bij andere gebruikte invoer de volledige nieuw bpm wordt geregistreerd. Enig idee hoe dit komt? (eventueel per PM?). Ik heb paar keer zelf een auto geïmporteerd en dan werd altijd de nw bpm op kenteken gezet.
Ik wil niet zeggen dat dat met deze auto ook is gebeurd, maar dit is 1 van de manier om BPM te reduceren.
Hoop dat dit voor opheldering zorgt,
Gr. Floris