Remolie flushen
- InjectTheVenom
Remolie flushen
Weet iemand of je zo'n apparaat om remolie mee te flushen waarbij er gelijk nieuwe olie in het systeem komt bij een automaterialenzaak kunt huren?
- ///Joost
Re: Remolie flushen
Dat weet ik niet, maar wel dat je hem bij mij kunt lenen.InjectTheVenom schreef:Weet iemand of je zo'n apparaat om remolie mee te flushen waarbij er gelijk nieuwe olie in het systeem komt bij een automaterialenzaak kunt huren?

-
Remvloeistof verversen op z'n Hanske's:
Stap 1: lekker je vriendin in de auto zetten, jij bij het verst verwijderde wiel ontluchten (R.A. bij LHD), remvloeistof reservoir bijna leeg laten trappen en vervolgens ATE Blue erin kieperen. Laat haar even uitrusten (niet te lang) en vervolgens laat je haar gewoon doortrappen totdat je een helder blauwe remvloeistof te zien krijgt. Daarna even L.A. en vervolgens R.V. en als laatste L.V. ontluchten totdat alle remvloeistof er lekker blauw uitkomt. Lekker ouderwets maar oh zo doeltreffend. Je weet nu zeker dat alle oude rommel eruit is. Je vriendin mag hierna gewoon weer gaan doen waar ze goed in is, afwassen, stofzuigen en mekkeren dat je onderhand maar eens een "normale auto" moet gaan kopen, dit is het moment dat jij naar de koelkast loopt, een fles bier opentrekt en tevreden naar het eindresultaat gaat staan kijken. Dat heb je maar weer mooi gefixt kerel mompel je binnensmonds (vooral dit laatste woord is erg belangrijk).
Volgende keer doe je dit met gewone "blanke" (oeps
wat zeg ik nou) remvloeistof.
Succes, een nachtje op de bank slapen valt best mee (als je maar genoeg gedronken hebt).

Stap 1: lekker je vriendin in de auto zetten, jij bij het verst verwijderde wiel ontluchten (R.A. bij LHD), remvloeistof reservoir bijna leeg laten trappen en vervolgens ATE Blue erin kieperen. Laat haar even uitrusten (niet te lang) en vervolgens laat je haar gewoon doortrappen totdat je een helder blauwe remvloeistof te zien krijgt. Daarna even L.A. en vervolgens R.V. en als laatste L.V. ontluchten totdat alle remvloeistof er lekker blauw uitkomt. Lekker ouderwets maar oh zo doeltreffend. Je weet nu zeker dat alle oude rommel eruit is. Je vriendin mag hierna gewoon weer gaan doen waar ze goed in is, afwassen, stofzuigen en mekkeren dat je onderhand maar eens een "normale auto" moet gaan kopen, dit is het moment dat jij naar de koelkast loopt, een fles bier opentrekt en tevreden naar het eindresultaat gaat staan kijken. Dat heb je maar weer mooi gefixt kerel mompel je binnensmonds (vooral dit laatste woord is erg belangrijk).
Volgende keer doe je dit met gewone "blanke" (oeps

Succes, een nachtje op de bank slapen valt best mee (als je maar genoeg gedronken hebt).

- ///Joost

Wat nou als je vriendin zelf blauw wordt van het doortrappen? Kan zo maar gebeuren...
- markk
Precies en de volgende keer, als er al blauw inzit, doe je hetzelfde. Alleen:hanske schreef:Remvloeistof verversen op z'n Hanske's:
Volgende keer doe je dit met gewone "blanke" (oepswat zeg ik nou) remvloeistof.
Succes, een nachtje op de bank slapen valt best mee (als je maar genoeg gedronken hebt).![]()
- met andere vriendin
- ATE Gold (zelfde spul, ander kleur)

Ik wissel ATE Super BLue en ATE Gold altijd af. Ik heb soort grote plantenspuit met dop die op je reservoir past. Remvloeistof in de plantenspuit, dop op het reservoir en op druk pompen. Als je 'em dan bij de klauw opendraait stroom de vloeistof eruit en de nieuwe via het reservoir erin.
Verder heb ik nog een handpompje voor aan de klauw zijde die ervoor zorgt dat je vacuum kan zuigen. Werkt ook prima. Vaak gebruik ik ze beiden.
Mark.
- GTRene
lol @Hans
wat ook alleen kan is het volgende, je pakt een leeg flesje oid en een doorzichtig stukje slang van bv 50 a 60cm en een ventiel van een fiestband.
het beste is dat je bv al wat oude olie of remolie onder in dat flesje hebt staan, zodat het ventiel wat je in het slangetje hebt gedrukt dat gaatje net onder de olie komt.
de andere kant van de slang druk je op de remontluchtings nippel.
dan draai je de nippel los en komt er al wat vloeistof uit, hoef je niks voor te doen maar gaat heel traag natuurlijk, dan stap je in de auto en trap je de rem een aantal keer in en af en toe ff het level checke en het slangetje of de kleur al veranderd.
dat ventiel van de fietsband kan namelijk (als het goed is) maar 1 kant op, je kan vast wel zo'n artikel vinden op het web.
Ik heb ook zo'n ding gekocht welke je op lucht kan zetten, niet dat op druk zet systeem maar voor bij de nippel, maar eigelijk is dat geen mooi systeem en werkt dat pompen en flesje/slangetje/ventiel beter

wat ook alleen kan is het volgende, je pakt een leeg flesje oid en een doorzichtig stukje slang van bv 50 a 60cm en een ventiel van een fiestband.
het beste is dat je bv al wat oude olie of remolie onder in dat flesje hebt staan, zodat het ventiel wat je in het slangetje hebt gedrukt dat gaatje net onder de olie komt.
de andere kant van de slang druk je op de remontluchtings nippel.
dan draai je de nippel los en komt er al wat vloeistof uit, hoef je niks voor te doen maar gaat heel traag natuurlijk, dan stap je in de auto en trap je de rem een aantal keer in en af en toe ff het level checke en het slangetje of de kleur al veranderd.
dat ventiel van de fietsband kan namelijk (als het goed is) maar 1 kant op, je kan vast wel zo'n artikel vinden op het web.
Ik heb ook zo'n ding gekocht welke je op lucht kan zetten, niet dat op druk zet systeem maar voor bij de nippel, maar eigelijk is dat geen mooi systeem en werkt dat pompen en flesje/slangetje/ventiel beter

- GTRene
ah, gevonden, zoiets als dit systeem, werkt perfect>
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/235640" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb dan bv een flesje, als de slang er maar niet uit schiet dus daar nauw houden en ik heb bv dat flesje vast getapet aan een bakkei
dat heb ik gedaan omdat je bv anders dat flesje te makkelijk om kan stoten terwijl je aan het prutsen bent oid en bij pech/omstoten weer de vloer onder de olie hebt (don't ask
)

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/235640" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb dan bv een flesje, als de slang er maar niet uit schiet dus daar nauw houden en ik heb bv dat flesje vast getapet aan een bakkei

- daNpy
Een vacuum-afzuig apparaatje kost ook maar een paar tientjes en werkt ook erg handig 

- HJ2
Gunzo eazybleed.
ca. 60 Euro en super super handig.
Met druk van je reservewiel flush je het systeem, en verse olie wordt vanzelf toegevoegd.
Met druk van je reservewiel flush je het systeem, en verse olie wordt vanzelf toegevoegd.
- ///Joost
Ik heb zelf de Motive Power Bleeder. Het deksel wat erbij zit schroef je zo op je remvloeistofreservoir. Bij de meeste Euro wagens is dat allemaal dezelfde schroefdraad.
- alt
Het gevaar van je vriendin op het rempedaal te laten trappen is, dat zij bijna of tot de bodem trapt.
Dus verder trapt dan je normaal remt. Daar komt in de loop van de tijd een stootrand, als daar over trapt kan de hoofdremcup gaan lekken.
Dus koop een brakebleeding systeem.
Dus verder trapt dan je normaal remt. Daar komt in de loop van de tijd een stootrand, als daar over trapt kan de hoofdremcup gaan lekken.
Dus koop een brakebleeding systeem.
- InjectTheVenom
En dan de European Bleeder neem ik aan of zou het in mijn geval de GM Bleeder Kit zijn? Moet er nog een adapter bij of is de meegeleverde kap voldoende (weet de diameter van mijn reservoir niet uit het hoofd)?///Joost schreef:Ik heb zelf de Motive Power Bleeder. Het deksel wat erbij zit schroef je zo op je remvloeistofreservoir. Bij de meeste Euro wagens is dat allemaal dezelfde schroefdraad.
De volgende zou er voor een sub €100 prijs moeten zijn, ideaal om hem gewoon op het systeem van de zaak te zetten en alleen het vloeistofniveau nog in de gaten hoeven te houden:
http://www.vdhtools.nl/index.php?main_p ... ts_id=2439" onclick="window.open(this.href);return false;
- ///Joost
Jups, het is inderdaad de European versie. Ik mag aannemen dat die ook geschikt is voor die van jou. Het ding werkt echt geweldig. Supereenvoudig om in je eentje de remmen en/of koppeling te ontluchten.
Het systeem van de link die je postte vind ik erg omslachtig (perslucht nodig) en onnodig duur.
Het systeem van de link die je postte vind ik erg omslachtig (perslucht nodig) en onnodig duur.
-
Goede reviews over de Motive Power Bleeder, allen even onderstaande link doorlezen om gesodemieter in de toekomst te voorkomen Joost!!!
http://www.ferrarichat.com/forum/techni ... rning.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ferrarichat.com/forum/techni ... rning.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- InjectTheVenom
Dan zou je dus bijna gedwongen zijn om de black label versie te kopen?hanske schreef:Goede reviews over de Motive Power Bleeder, allen even onderstaande link doorlezen om gesodemieter in de toekomst te voorkomen Joost!!!![]()
- ///Joost
Hmm...goede tip. Ik moet zeggen dat ik zelf ook altijd tot 10 psi pomp. Maar ik zal het in de gaten houden. Ik maak 'm wel altijd supergoed schoon. Het kan zijn dat de TS uit die link jarenlang oude vloeistof in die slang heeft laten zitten waardoor ie aangetast is geraakt.hanske schreef:Goede reviews over de Motive Power Bleeder, allen even onderstaande link doorlezen om gesodemieter in de toekomst te voorkomen Joost!!!![]()
@ITV: Ik heb die van mij al zeker een jaar of 10...in de VS gekocht. En hij doet het nog zo goed als nieuw. Gewoon de red label versie.
- GTRene
ooo das wel minder
lekker zooitje alles onder de remolie.
dat goedkope ding wat ik heb is die wat je ziet onder die link met dat dure ding, staat links boven in dat kleine plaatje, dat ding gaat via de compressor en zuigt als het ware via de remnippel, maar gaat wel traag.
anyways, dat was ook een slap ding en ook zo stuk terwijl ik er voorzichtig mee ben maar verkeerd materiaal van 1 zo'n aansluiting.
gelukkig had ik nog zo'n soort aansluiting elders in de kast liggen van wel goed materiaal, beetje knooien en nu wel een sterke verbinding
zoiets heb ik> (en natuurlijk die andere zelfbouw set
)

koste mij ook maar 19.99,-euro nieuw

lekker zooitje alles onder de remolie.
dat goedkope ding wat ik heb is die wat je ziet onder die link met dat dure ding, staat links boven in dat kleine plaatje, dat ding gaat via de compressor en zuigt als het ware via de remnippel, maar gaat wel traag.
anyways, dat was ook een slap ding en ook zo stuk terwijl ik er voorzichtig mee ben maar verkeerd materiaal van 1 zo'n aansluiting.
gelukkig had ik nog zo'n soort aansluiting elders in de kast liggen van wel goed materiaal, beetje knooien en nu wel een sterke verbinding

zoiets heb ik> (en natuurlijk die andere zelfbouw set

koste mij ook maar 19.99,-euro nieuw

- GTRene
zie dat ze nu 22,-euro daar kosten, heel leuke prijzen daar, bv oo dat ding wat jij net voorstelde van 135,-euro? die kost daar 49.99,-euro
dacht zal het eens weer opzoeken, hier de systemen>
https://www.vidaxl.nl/catalogsearch/res ... ontluchter" onclick="window.open(this.href);return false;

dacht zal het eens weer opzoeken, hier de systemen>
https://www.vidaxl.nl/catalogsearch/res ... ontluchter" onclick="window.open(this.href);return false;
- InjectTheVenom
Rene held! Denk dat ik die maar ga bestellen, maandag even de baas lief aankijken of hij interesse heeft om het ding via en voor de zaak aan te schaffen 

- GTRene
ik weet niet of die net zo goed is als die dure maar lijkt bijna hetzelfde, in elk geval hetzelfde systeem en voor een betaalbare prijs
succes alvast.

succes alvast.
- daNpy
Die heb ik ook, is op zich wel handig.HJ2 schreef:Gunzo eazybleed.
Echter is het nadeel dat je druk zet op de rubbers tussen het reservoir en de HRC, en daar kan hij dan dus gaan lekken.
- HJ2
Dat is met alle systemen die met overdruk werken.
De vacuumbleeders hebben dat inderdaad niet en werken ook goed. Afhankelijk van de auto en remsysteem werkt het ene systeem net even wat lekkerder dan het andere. Lekkage tussen reservoir en HRC heb ik gelukkig nog nooit gehad! Ik ben dan ook conservatief voor wat betreft de druk die ik gebruik.
De vacuumbleeders hebben dat inderdaad niet en werken ook goed. Afhankelijk van de auto en remsysteem werkt het ene systeem net even wat lekkerder dan het andere. Lekkage tussen reservoir en HRC heb ik gelukkig nog nooit gehad! Ik ben dan ook conservatief voor wat betreft de druk die ik gebruik.

- InjectTheVenom
In die ferrarichat link staat een druk tussen de 10 en 15 psi hoeveel gebruik je zelf?
- HJ2
0.4 / 0.5 bar overdruk is ruim voldoende voor de Lotus
Voor de BMW wat meer (meer meuk, meer meters, meer weerstand) 'k weet ff niet precies hoeveel ik laatste keer heb gebruikt.
Voor de BMW wat meer (meer meuk, meer meters, meer weerstand) 'k weet ff niet precies hoeveel ik laatste keer heb gebruikt.
- Tommy
Ik gebruik een Motive Powerbleeder en dat werkt best aardig. Potje volgooien, oppompen en gaan.