De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
dvh

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door dvh » 04 apr 2013, 16:37

Ik heb ook een populaire auto !

:swinging:

ErikS

Bericht door ErikS » 04 apr 2013, 18:13

Pfffft, je ziet ze nu ook steeds meer!

Achja, dat weet je als je voor zo'n auto kiest.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 05 apr 2013, 00:22

Fifth Gear was enthousiast over de up! zag ik. Waardering (allemaal relatief natuurlijk) van 26 op 30.

JP

Bericht door JP » 04 jul 2013, 19:40

Nieuwe Volkswagen Up: De Groove Up!

De Groove Up! is gebaseerd op de reeds luxe High Up! uitvoering. Daarnaast is dit model voorzien van een flink aantal extra specificaties, waarvan de meest kenmerkende de Fender ‘premium audio’ geluidsinstallatie is. Een indrukwekkende geluidsinstallatie voorzien van 6 speakers, een subwoofer en een 300 watt versterker. Onmisbaar voor de muziekliefhebber! En dankzij het eveneens standaard maps+more navigatiesysteem, voorzien van Bluetooth telefoonverbinding en muziek-streaming, kun je makkelijker en beter dan ooit in de up! genieten van je favoriete muziek.

Afbeelding
Bovenop de standaarduitrusting van de high up! is de groove up! voorzien van:
- Fender soundsysteem, incl. versterker, 6 speakers en een subwoofer
- Zwarte buitenspiegelkappen in Black Pearl metallic
- Climatic airconditioning
- Maps + more navigatiesysteem
- 16 inch lichtmetalen velgen ‘Triangle’
- 65% donker getinte ruiten
- Stoffen bekleding ‘groove design’
- Instaplijsten met ´up!´ opschrift
- groove up! vloermatten
- groove up! opschrift portieren

De volgende opties zijn leverbaar op de groove up!
- 4 deuren
- Panorama schuif-/kanteldak, elektrisch bedienbaar
- Zonder type aanduiding

Kleuren en bekleding (nieuwe kleur hot orange)
De groove up! is leverbaar in de volgende kleuren: light blue, white, dark silver metallic, light silver metallic, black pearl, dark blue metallic, en white pearl. Daarnaast is er op deze editie ook de nieuwe buitenkleur ‘Hot Orange’ beschikbaar. Ook het dashpad is in deze kleur bestelbaar en deze is alleen bestelbaar met ‘Hot Orange’ buitenkleur. Voor de overige dashpads gelden dezelfde kleurencombinaties mogelijkheden als voor de high up!.
Speciaal voor de groove up! is er een nieuwe swingende bekleding met 2 kleuren grijs en gekleurde stiksels. Deze bekleding maakt deze speciale editie extra uniek!
Afbeelding
Afbeelding

Prijzen beginnen rond de €13k

WJ

Bericht door WJ » 04 jul 2013, 19:51

Waar blijft die GT. :?

JP

Bericht door JP » 04 jul 2013, 20:01

2014.....(hopelijk)

JP

Bericht door JP » 04 jul 2013, 20:04

Nu is er ook een trekhaak mogelijk onder je Up!/Citigo/Mii........... :blink:
Daar het affabriek niet leverbaar is, heeft Rameder er nu zelf een ontwikkeld.....

Afbeelding
nklusive eines 13-poligen Elektrokabelsatzes beträgt der Preis unter http://www.kupplung.de" onclick="window.open(this.href);return false; günstige 608 Euro. Damit die Optik erhalten bleibt, ist der Kugelkopf natürlich abnehmbar. Bei 50 Kilo Stützlast bietet sich die Montage eines Fahrradträgers auf der Anhängerkupplung geradezu an. Doch auch der klassische Baumarktanhänger ist bei bis zu 750 Kilo Zugvermögen eine Option. Selbst leichte Caravans lassen sich mit dem VW up!, Skoda Citigo und Seat Mii ziehen.
Kupplung.de

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 02 okt 2013, 21:09

Afgelopen voorjaar heeft de classic Mini een flinke duit aan nieuwe onderdelen gekost. Zelf doen heeft de kosten flink gedrukt, voldaan gevoel gegeven en leuke invulling van de mooie voorjaarsavonden.

Maar we kwamen tot de conclusie dat het autootje te veel gebruikt wordt en slechts als hobby auto gebruikt moet gaan worden. Niet ideaal bij slecht weer en in de winter stond 'ie vaak al binnen vanwege sneeuw en pekel. Dus op zoek naar een goedkope en praktischere auto die ook nog eens representatief is.

Dus we zijn gaan kijken naar de Up!, Mii en Citigo.
Om 't zo goedkoop mogelijk te houden hadden we bijna getekend voor de meest kale versie, maar toch overstag gegaan om een witte driedeurs Active uitvoering aan te kruisen met airco, radio en LM velgen. Wieldoppen staan ook zo sneu...

Dat wit wordt onderbroken door de grijs/bruine reclame bestickering. De classic krijgt een Saisonkennzeichen, dus alleen premie en Steuer betalen in de maanden dat gereden mag worden. En... ik heb niks met Pon te doen! :tong:

WJ

Bericht door WJ » 14 okt 2013, 20:37

Voor me broertje een nieuwe High UP gekocht, vanmiddag is die geleverd en heb ik hem opgehaald (hij heeft hem nog niet gezien). Maar wat een heerlijk wagentje! Nu is mijn referentie kader maar een Ibiza en wat ander oud spul maar dit rijd helemaal niet verkeerd en kwalitatief uitstekend.

Hij krijgt hem morgen wel, ik rijd er ondertussen de hele middag in. :mrgreen:

Kom maar met die GT!

RutgerK

Bericht door RutgerK » 14 okt 2013, 23:41

Ik ben ook nog steeds erg tevreden over de up! Na een jaar staat de teller op ongeveer 15.000 kilometer. Eerste onderhoudsbeurt kostte iets met dan 100 euro. Dat is iets meer dan een 600 km in de Audi op ron98!!

Morgen komen de Bilstein B8 dempers eronder. om de Eibach veren te complementeren. Kan nog net even met de zomerbanden.
Over een klein maandje de wintervelgen eronder die met meer naar buiten staan met lagere ET en bredere J maat. Wordt het weer even extra leuk sturen op lage snelheid. :-)

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 16 okt 2013, 18:59

Valt mij op dat iedereen zo positief is over dit drietal. Laatst heb ik nog een Aygo bestuurd en mijn reactie was:
'Het kost niks, het is ook niks!' :blink:

Zie trouwens wel veel Up!'s rijden en maar weinig Mii's en Citigo's. Verder valt mij op dat velen een Up! zo luxe samenstellen dat voor die prijs of beetje meer een Polo ook mogelijk was geweest. Wij wilden juist zo goedkoop mogelijk met een ontwerp dat ons zou bevallen.

JP

Bericht door JP » 16 okt 2013, 19:29

De Up! met zijn vele verpersonaliseringsmogelijkheden....het begint op de MINI te lijken. Al is bijvoorbeeld een MINI ONE al snel €5k duurder dan de High Up (beide 75pk) Alleen hoor je nooit dat een MINI te duur is voor zijn ruimte/mogelijkheden.
Met een MINI ga je ook al snel over de €20k, (tot > €50k mogelijk)

Ahmed

Bericht door Ahmed » 16 okt 2013, 19:49

Hier ook positieve ervaringen met de Citigo (UP). GF rijdt er een. Duurste uitvoering, dakkie, getinte ramen, stoelverwarming etc. :tooth:
Later heb ik een armsteun ingezet, uitlaatsierstuk eronder en een kortere antenne. Alu instaplijsten liggen al klaar..... en zo blijven we maar doorgaan :mrgreen:

Verder wat aanpassingen dmv VAGCOM laten doen, anti-carjack lock, spiegel- en achterruitverwarming op 1 knop, dak sluiten dmv sleutel en de bochtenverlichting aangezet.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 16 okt 2013, 21:21

Ik vind een MINI toch wel meer auto hoor, hoger segment. En tja een "snelle" Up met de sloomste MINI vergelijken klopt ook niet helemaal. Vergelijk 'm dan met een Cooper...

Waarom worden er meer Up!'s dan die andere twee verkocht? Kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vind het VW broertje te "glad" en hij duurder...!

dvh

Bericht door dvh » 16 okt 2013, 22:48

Mini is zeker de meer aangeklede auto.
Maar als je qua ruimte kijkt maar het nauwelijks wat uit.

Qua weggedrag schijnt het beter te zijn.
Maar beter is zo relatief. Want een Mini One zal ook geen potten breken. En kom je uit een oude E36 328 dan zal een One ook tergend traag aanvoelen.

Ruimte is geen argument om meer of minder voor te hoeven betalen. Uitvoering/aankleding en motorisering wel.

Nu is een Up/Mii/Ect. ook daar geen topper in. Het is (meer dan) goed voor het bedrag wat je betaald. 10-12k. En daarvoor krijg je imo veel auto voor je geld.

Maar kijk je bijv naar een Polo die je voor 13/13.5k nieuw voor de deur kan hebben. Dan heb je echt een gigantisch kaal ding. Zet daar een volledig aangeklede Up tegenover en dan wordt het lastig kiezen voor wat extra ruimte en een mooier smoeltje. En dan toch weer een paar k meer...

RutgerK

Bericht door RutgerK » 16 okt 2013, 23:18

Het merendeel koopt volgens mij een up omdat je zo klein/goedkoop mogelijk wil rijden. Dat je daar een best leuk rijdende auto voor terugkrijgt is dan extra mooi meegenomen. Bij een Polo heb je wat meer verwachtingen van de auto denk ik. Hoewel je Polo waarschijnlijk iets stiller zal zijn bij 120 km/u zou je in de Polo willen dat hij wat stiller was. In de up ben je verbaasd hoe stil hij nog is bij die snelheid.
Hoewel ik het in eerste instantie niet gedacht had ben ik mij toch gaan 'hechten' aan de auto. Daardoor heb ik ook meer aangepast aan de auto dan de bedoeling was.

Fernando

Bericht door Fernando » 23 okt 2013, 21:29

Vandaag de Move Up! 1.0 60PK 5D BMT besteld in Candy white voor mdv. Wanneer komt de eerste DF-UP! meeting? :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 23 okt 2013, 22:01

BMT?

Hielke

Bericht door Hielke » 23 okt 2013, 22:05

Bij Moeder Theresia

Ahmed

Bericht door Ahmed » 23 okt 2013, 22:06

of

Afbeelding

Fernando

Bericht door Fernando » 23 okt 2013, 22:08

y(Up!)

Fernando

Bericht door Fernando » 23 okt 2013, 22:11

of Bob Marley Time

RVV

Bericht door RVV » 23 okt 2013, 22:17

AH oké wat is het extra/voordeel van een BMT uitvoering?

Fernando

Bericht door Fernando » 23 okt 2013, 22:19

RVV schreef:AH oké wat is het extra/voordeel van een BMT uitvoering?
Bij de Albert Heijn heb je volgens mij geen extra voordeel met een BMT uitvoering. Volgens mij alleen met die nieuwe Bonuspas...

WJ

Bericht door WJ » 23 okt 2013, 22:21

Volgensmij bij de UP houd het in dat er een start/stop systeem op zit. Veel meer valt er bij een UP volgensmij niet op te proppen aan Bluemotion goodies.

Plaats reactie