E36 M3 niet meer in de verkoop...Opgelost.
- Ar
- Auto: Prius
Re: E36 M3 in de verkoop?...Wat zou jij doen?
Ik zou de Corsa houden en een station erbij nemen.
Of de m3 in een stalling zou gaan of niet, is puur hoeveel geld je er voor over hebt. De lol van een m3 vind ik niet opwegen tegen het ongemak.
Of de m3 in een stalling zou gaan of niet, is puur hoeveel geld je er voor over hebt. De lol van een m3 vind ik niet opwegen tegen het ongemak.
- ///Joost
Het jammere van deze post is, dat dit precies is wat ik denk, maar ik wil er nog niet echt aan geloven...Bombadil schreef:Tuurlijk, dit is DF dus niemand zal je adviseren een M3 om te ruilen voor een eco-schudder.
Mijn E85 sneuvelde ook wegens niet meer passend. En ondanks dat die in mijn hart gesloten was, is het wel de beste keuze geweest. Een keuze die ik anders een jaartje later alsnog had moeten maken..
Desalnietemin gaat het leven vooruit en je prioriteiten veranderen. Dan kan het zijn dat een bepaalde auto niet meer past omdat je een huis koopt, meer moet reizen, zakelijke uitstraling etc. Hoe geweldig een auto ook is. Aan een geweldige accutol heb je weinig als je een zaag nodig hebt om maar een parallel te trekken. Ook een nieuwe gezinssamenstelling betekent verandering. Het krijgen van kinderen is niet iets van korte duur; in 2035 ben je misschien empy-nester tot die tijd is de boel anders. Je hebt andere vervoerseisen en financieel ook andere prioriteiten de komende 20 jaar (kids zijn Duur). Dat is net ff anders dan 20 weken, die zingen we allemaal wel uit.
Ik denk dat je reëel moet blijven; hoe vaak ga je de M3 nog gebruiken, wat gaat ie dan kosten? Een M3 is geweldig maar niet altijd even praktisch en zeker niet goedkoop. Ook niet bij weinig rijden. En als "auto voor de vrouw", gaat zij er dan mee door de sneeuw de kleine naar de crèche brengen? Wil je dat in een E36 of slaap je toch beter als dat in een 5 ster Euroncap gebeurd? En hoe staat de M3 er dan bij na twee winters? En een praktische vraag; past de kinderwagen wel achterin, ook met boodschappen erbij?
En een auto jarenlang stallen en hopen dat deze dan en geen geld kost en meer waard wordt, ik zie het hier mensen alweer adviseren.. Tsja, als ik een glazen bol had was ik al lang miljonair maar op de bank krijg je ten minste nog een (klein beetje) rente..
Enfin, Corsa vervangen door iets beters praktischers&veiligers klinkt sowieso wel goed. De vraag is alleen of je dan een sticker erop gaat plakken "My other car is a BMW M3" die dan vervolgens stof staat te happen..

Wellicht stille verkoop, maar dan moet er wel een realistisch bedrag tegenover staan.

- Reind
Ik zou de M3 lekker houden. En je hebt hem helemaal tip top gemaakt en als je baby (toepasselijk
) behandeld. Dan moet hij natuurlijk wel bij PAPA blijven.
Ikzelf heb destijds bij de komst van nr 1 een e46 touring gekocht en heeft de vouw de 3drs starlet ingeruild op een clio 5drs. Allemaal om genoeg ruimte te hebben. Nu is de e46 een e91 geworden en natuurlijk is ruimte een luxe maar met de Clio komen we nog niks te kort. Hoe groter de auto hoe meer je meeneemt Vroegah gingen ze toch ook met het hele gezin in een Golf 2 op vakantie.
Nu is nr 2 er alweer een aantal maanden en vind de Clio nu wel aan de kleine kant worden. Met een maxi cosi achter de rijders stoel moet deze naar voren en dat vind ik echt irritant. Het feit dat ik gewoon een andere auto wil aanschaffen speelt ook mee.

Ikzelf heb destijds bij de komst van nr 1 een e46 touring gekocht en heeft de vouw de 3drs starlet ingeruild op een clio 5drs. Allemaal om genoeg ruimte te hebben. Nu is de e46 een e91 geworden en natuurlijk is ruimte een luxe maar met de Clio komen we nog niks te kort. Hoe groter de auto hoe meer je meeneemt Vroegah gingen ze toch ook met het hele gezin in een Golf 2 op vakantie.
Nu is nr 2 er alweer een aantal maanden en vind de Clio nu wel aan de kleine kant worden. Met een maxi cosi achter de rijders stoel moet deze naar voren en dat vind ik echt irritant. Het feit dat ik gewoon een andere auto wil aanschaffen speelt ook mee.
- Niels
- Auto: Prius+
Doe jezelf een plezier, verkoop de M3 en koop een 330iT. Super fijne wagen en leent zich ook voor een stukje lekker gas geven. Zo maar op elk willekeurig moment van de dag dat het jou past. Geloof me, die M3 gaat heeeel veel stil staan en op de momenten dat je tijd hebt dan wil de vrouw ook eens een keer een beetje aandacht. Na een half jaar kom je er achter dat zo'n ding in de garage niet werkt en hik je tegen de extra kosten aan. Alleen tegen die tijd heb je al een saaie A4 gekocht en ben je zo flauw van de M dat je met een laag bod genoegen neemt.....
Zo een beetje
Zo een beetje

- Tristan
Mijn M3 zal echt nooit verdwijnen voor een kleine. Heb dit ding voor mezelf gekocht en ook al rij ik er straks minder in, de momenten dat je erin rijdt zijn dan speciaal. Auto in de winter schorsen en zoveel extra kosten heb je er niet aan, zeker als Joost het onderhoud veelal zelf doet.
-
In mijn geval de Caterham. Plaats voor 2 en daar past natuurlijk nooit een gezin met 2 honden in. Ze zal dus maar zelden gebruikt worden, maar ook hier geen intentie haar te verkopen.
"Mezelf een plezier doen door een leuke wagen te vervangen voor een saai rationeel ding?"
Ik heb al een keer rationeel gehandeld. Een jaar later kon ik er op afschrijven en kostte het grapje me uiteindelijk meer dan gepland.
Die fout maak ik in ieder geval geen tweede keer!
"Mezelf een plezier doen door een leuke wagen te vervangen voor een saai rationeel ding?"
Ik heb al een keer rationeel gehandeld. Een jaar later kon ik er op afschrijven en kostte het grapje me uiteindelijk meer dan gepland.
Die fout maak ik in ieder geval geen tweede keer!
- jgpeggeman
Ik heb voor de komst van de kleine besloten om een touring (e34 530iAT) te kopen omdat ik de ruimte graag wilde hebben (was ook gelijk een kans voor wat meer power). Daarnaast reed vrouwlief in een e36 coupe.
Helaas zijn beide bmw's langs de kant van de weg komen te staan 2 maanden voor de geboorte. Toen heb ik wel de beslissing genomen om 2 fun-auto's weg te doen (beide BMW's, de mini bleef nog wel) en 1 'verstandige' auto terug te kopen. Met in het achterhoofd dat ik een auto van de zaak zou gaan rijden (zou een kia cee'd station worden). Is uiteindelijk een Volvo V40 geworden....
Maar na een paar maanden van ellende de Volvo weggedaan (was veel te ver weg van het 'fun' rijden) en is er een Twingo voor vrouwlief teruggekomen. Ondertussen is de Kia niet doorgegaan en is en een Polo BM 5drs als auto van de zaak gekomen.
Uiteindelijk qua ruimte ben ik er achter gekomen dat een station/touring helemaal niet nodig is... Maar dat ik nooit blind had moeten staren op de ruimte van een touring... Met een Polo en een Twingo voor de deur hebben we genoeg ruimte. Zeker de Twingo is een ruimtewondertje!
Conclusie: Ben nu weer druk op zoek naar een nieuwe fun auto naast de Mini (of in plaats van), en waarschijnlijk gaat vrouwlief in een Mazda MX5 rijden, omdat zij dat al heel lang op het wensenlijstje heeft staan...
Helaas zijn beide bmw's langs de kant van de weg komen te staan 2 maanden voor de geboorte. Toen heb ik wel de beslissing genomen om 2 fun-auto's weg te doen (beide BMW's, de mini bleef nog wel) en 1 'verstandige' auto terug te kopen. Met in het achterhoofd dat ik een auto van de zaak zou gaan rijden (zou een kia cee'd station worden). Is uiteindelijk een Volvo V40 geworden....
Maar na een paar maanden van ellende de Volvo weggedaan (was veel te ver weg van het 'fun' rijden) en is er een Twingo voor vrouwlief teruggekomen. Ondertussen is de Kia niet doorgegaan en is en een Polo BM 5drs als auto van de zaak gekomen.
Uiteindelijk qua ruimte ben ik er achter gekomen dat een station/touring helemaal niet nodig is... Maar dat ik nooit blind had moeten staren op de ruimte van een touring... Met een Polo en een Twingo voor de deur hebben we genoeg ruimte. Zeker de Twingo is een ruimtewondertje!
Conclusie: Ben nu weer druk op zoek naar een nieuwe fun auto naast de Mini (of in plaats van), en waarschijnlijk gaat vrouwlief in een Mazda MX5 rijden, omdat zij dat al heel lang op het wensenlijstje heeft staan...
-
- Auto: M3P, 130i
Vroegah hadden ze oa. geen big-ass kinderwagens. Artikelen zijn onhandig groot geworden. Een ruimere auto is gewoon zeer prachtisch tov een hatchback, zeer in de eerste levensjaren. Vanaf >2 jaar voldoet een hatch prima.Reind schreef: Ikzelf heb destijds bij de komst van nr 1 een e46 touring gekocht en heeft de vouw de 3drs starlet ingeruild op een clio 5drs. Allemaal om genoeg ruimte te hebben. Nu is de e46 een e91 geworden en natuurlijk is ruimte een luxe maar met de Clio komen we nog niks te kort. Hoe groter de auto hoe meer je meeneemt Vroegah gingen ze toch ook met het hele gezin in een Golf 2 op vakantie.
- frank de jonge
Als een hatch te klein is dan moeten wij de eerste 2 jaar maar even afzien. Ga geen grote station aanschaffwn voor een kinderwagen. Er zijn ook kinderwagens die tot heel klein opvouwbaar zijn.
- InjectTheVenom
Niet te veel over prakkezeren en in de paniek vliegen maar nog een keer helder naar de situatie kijken.
M3 houden, Corsa weg en een A4 avant er voor in de plaats nemen. Hoef je niet meer in te zitten over ruimte gebrek en je hebt 2 veilige auto's.
Je geeft al aan dat je sowieso een station wil hebben en dat je de Corsa in wil gaan ruilen. Wat ik hier nog niet gezien heb is het standpunt vanuit het kind bekeken: als de kleine groter wordt en interesse in zijn of haar omgeving gaat tonen krijg je gegarandeerd (en terecht) op je donder als de M3 verkocht zou zijn omdat hij of zij niet meer kan delen in de ervaring, helemaal als blijkt dat er een geërfde interesse voor auto's is. Er zijn voorbeelden te over van mensen die via de autohobby een unieke ouder/kind band met elkaar ontwikkelen en zo ontzettend waardevolle herinneringen samen maken die beide altijd bij blijven vergeet dat niet.
Heb je maar 1 auto dan hou je altijd vervelende situaties waarin het slecht uit komt ondanks dat het nut van een 2e auto laag is, doordat je meestal op de fiets naar het werk gaat is dit een uitstekende kans om zuinig te blijven op je M3 en hem toch in goede conditie te houden.
M3 houden, Corsa weg en een A4 avant er voor in de plaats nemen. Hoef je niet meer in te zitten over ruimte gebrek en je hebt 2 veilige auto's.
Je geeft al aan dat je sowieso een station wil hebben en dat je de Corsa in wil gaan ruilen. Wat ik hier nog niet gezien heb is het standpunt vanuit het kind bekeken: als de kleine groter wordt en interesse in zijn of haar omgeving gaat tonen krijg je gegarandeerd (en terecht) op je donder als de M3 verkocht zou zijn omdat hij of zij niet meer kan delen in de ervaring, helemaal als blijkt dat er een geërfde interesse voor auto's is. Er zijn voorbeelden te over van mensen die via de autohobby een unieke ouder/kind band met elkaar ontwikkelen en zo ontzettend waardevolle herinneringen samen maken die beide altijd bij blijven vergeet dat niet.
Heb je maar 1 auto dan hou je altijd vervelende situaties waarin het slecht uit komt ondanks dat het nut van een 2e auto laag is, doordat je meestal op de fiets naar het werk gaat is dit een uitstekende kans om zuinig te blijven op je M3 en hem toch in goede conditie te houden.
- ///Joost
Nu ga ik iets heel raars zeggen...wat nou als we de 3D Corsa inruilen voor dit?
http://www.handelsprijzen.nl/advertenti ... 75-kw.html
Vriendinlief wilde altijd al een A3...Happy wife happy life?
Het is geen station, dus minder ruimte. Maar wel lagere vaste lasten....Heeft iemand hier ervaringen met een A3 en kids?
Het is geen station, dus minder ruimte. Maar wel lagere vaste lasten....Heeft iemand hier ervaringen met een A3 en kids?
- frank de jonge
- Robin Hartog
Als je praktisch gezien kijkt; vijfdeurs lijkt me perfect om kids in en uit te laden. Achterbak zal ruim genoeg zijn denk ik voor een kinderwagen etc. (Als ik zie dat mijn zus alle spullen voor twee kids in een Kia Picanto flikkert..)///Joost schreef:Nu ga ik iets heel raars zeggen...wat nou als we de 3D Corsa inruilen voor dit?
Plus een stuk veiliger ook nog eens dan de Corsa.

- GTRene
best een mooi ding en 'leuk' geprijst.
- dvh
Ja. Niet duur. Ruimte zat. Toch premium.
-
OnlineMartijn_bmw
prima oplossing///Joost schreef:Nu ga ik iets heel raars zeggen...wat nou als we de 3D Corsa inruilen voor dit?

ik heb ook al regelmatig naar een A3 SB gekeken vind het echt een mooie auto en ze rijden prima.
- ///Joost
Jouw avatar...dvh schreef:Ja. Niet duur. Ruimte zat. Toch premium.

Vwb die A3: 6 eigenaars (autoweek.nl) en de huidige heeft 'm pas sinds juni...Dat klinkt niet echt hoopvol, zeker i.c.m. die prijs.

Edit: Volgens Zomoto.nl (12 eigenaars) heeft ie van 2005 tot 2009 in de lease gezeten. Daarna van bedrijf naar bedrijf gehopt en van 2010 tot begin 2013 weer in particuliere handen...Kan dus toch wel. Gewoon veel handel gezien lijkt het.
Het valt me wel op hoe weinig 5 deurs er te koop staan. Echt alleen maar 3 deurs wat de klok slaat. Misschien vandaar de de lagere prijs vanwege minder courant? Ik heb m in ieder geval een bericht gestuurd. Er staat geen telefoonnummer bij.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Sportback kwam wat later, dus de auto's die in jouw budget vallen zijn eerste bouwjaren en dus 3-deurs versies.
- Richard430
Sorry dat ik dit draadje hier voor gebruik, maarre.. Zomoto klopt in veel gevallen dus niet. Mijn Vito heb ik overgenomen van familie. Deze heeft de bus nieuw besteld, nooit overgeschreven oid. Zomoto? 5 eigenaren.
Mijn E430 heeft volgens Zomoto 7 eigenaren gehad, terwijl ik aantoonbaar de 3de eigenaar ben. Zonder tussentijdse overschrijvingen. Bij mijn E300 klopt hij dan wel weer.
Mijn E430 heeft volgens Zomoto 7 eigenaren gehad, terwijl ik aantoonbaar de 3de eigenaar ben. Zonder tussentijdse overschrijvingen. Bij mijn E300 klopt hij dan wel weer.
- frank de jonge
Bij mn MPS klopt hij ook.
Maareh, mooi sportback. Is ietsje groter dan de normale a3 toch? Mn broer heb er 1 gehad. Best wel ruim. Alleen instappen achterin is kloten maar voor kids perfect.
Maareh, mooi sportback. Is ietsje groter dan de normale a3 toch? Mn broer heb er 1 gehad. Best wel ruim. Alleen instappen achterin is kloten maar voor kids perfect.
- ///Joost
Nee, dat klopt. Bij mijn M3 klopt zomoto ook niet, dus ik weet het verder ook niett. Overigens zit ik nog steeds op een reactie te wachten van de eigenaar.Richard430 schreef:Sorry dat ik dit draadje hier voor gebruik, maarre.. Zomoto klopt in veel gevallen dus niet. Mijn Vito heb ik overgenomen van familie. Deze heeft de bus nieuw besteld, nooit overgeschreven oid. Zomoto? 5 eigenaren.
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Een vriend van me heeft een jaartje geleden zo'n A3 sportback gekocht toen z'n vrouw in verwachting was en voldoet voor hun echt super. Niet meteen zo'n standaard station en toch wat meer ruimte dan de gemiddelde hatch!///Joost schreef:Nu ga ik iets heel raars zeggen...wat nou als we de 3D Corsa inruilen voor dit?
- ///Joost
Nou, wellicht is de kogel door de kerk. Vandaag zijn we bij de A4 1.8T quattro gaan kijken die eerder in het topic ter sprake kwam. We zijn een prijs overeen gekomen (incl. nieuwe distributie en waterpomp) en 'onder voorbehoud' heb ik 'm dus gekocht. Hij gaat woensdag naar de Audi dealer voor een 180 punten A-selectie keuring, waar ook de eigen verkochte occasions doorheen gaan (dus min of meer een aankoopkeuring). Als daar geen lijken uit de kast komen, is de koop gesloten.
De auto heeft een volledig ingevuld boekje en het interieur is werkelijk schitterend. Ik durf bijna te zeggen als nieuw. Alleen wat lichte slijtage op de stuurknopjes (volume/scan) van het indrukken, maar verder gewoon 100%. Alles leer, alsof het zo uit de showroom komt. Navigatie erop, stoelverwarming, cruise, enz.
Ik ben echt superblij en nou hopen dat die keuring goed gaat, maar daar heb ik wel alle vertrouwen in gezien de staat van de auto. Ik heb nog geen foto's, want daar krijg ik nog wel tijd genoeg voor hopelijk.
De M3 blijft ook voorlopig (kan het niet over m'n hart verkrijgen om 'm te verkopen), dus mooi het beste van 2 werelden (en 476 pk) voor de deur.
De Mrs. is ook hartstikke blij met de aankoop.
Iemand een Corsa B met 95.000km kopen die technisch 1000% is?
De auto heeft een volledig ingevuld boekje en het interieur is werkelijk schitterend. Ik durf bijna te zeggen als nieuw. Alleen wat lichte slijtage op de stuurknopjes (volume/scan) van het indrukken, maar verder gewoon 100%. Alles leer, alsof het zo uit de showroom komt. Navigatie erop, stoelverwarming, cruise, enz.

Ik ben echt superblij en nou hopen dat die keuring goed gaat, maar daar heb ik wel alle vertrouwen in gezien de staat van de auto. Ik heb nog geen foto's, want daar krijg ik nog wel tijd genoeg voor hopelijk.
De M3 blijft ook voorlopig (kan het niet over m'n hart verkrijgen om 'm te verkopen), dus mooi het beste van 2 werelden (en 476 pk) voor de deur.

Iemand een Corsa B met 95.000km kopen die technisch 1000% is?
- Niels
- Auto: Prius+
Re: E36 M3 niet meer in de verkoop...Opgelost onder voorbeho
Gefeliciteerd. Blijft een mooie kar en is lange tijd mijn favo daily geweest.
-
Re: E36 M3 niet meer in de verkoop...Opgelost onder voorbeho
Top! Die in H'wijk dus?
Ik vond het interieur juist verschrikkelijk!
maar dat wist je al.
Gefeliciteerd, met 190 pk zie je niet veel helaas....
Ik vond het interieur juist verschrikkelijk!

Gefeliciteerd, met 190 pk zie je niet veel helaas....