De E38 had een tijdje te koop gestaan en kreeg er niet echt serieuze reacties op die naar een nieuwe eigenaar leidden. De auto dus maar geschorst en een E53 X5 4.8is uit 2005 gekocht.
Toen dus maar eens wat gepeild bij ons op het forum (http://www.bmwunited.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) hoeveel animo er was voor de onderdelen. Dat viel achteraf dus best mee. De auto is nagenoeg geheel binnen het forum gebleven...bij verschillende eigenaren dan.
Hier nog een plaatje uit de goede oude tijd.
En hoe hij gestrand is uiteindelijk...
De X5 was een prachtige auto maar gewoon niet mijn ding. Misschien ook niet zo raar als je bijna 10 jaar met een 7-serie rijdt. Ook niet echt veel geluk mee gehad in het jaar dat ik 'm had.
Gelijk de eerste dag dat ik 'm had bijvoorbeeld, kreeg ik een storing in de bak wat leidde tot een bakrevisie. Ondanks de uitgebreide aankoopkeuring die ik had laten doen, was dit niet naar voren gekomen. Echt pech gehad dus.
Zo'n X5 is natuurlijk wel de ultieme trekauto...
Uiteindelijk de X5 maar ingeruild op weer een 7-serie, nu een E65 van 2006. Gelijk maar voor de dikste versie gegaan die ook nog eens redelijk vol zit, dan bespaart me dat tenminste een hoop geld... :d
Auto net gekocht.
Auto is voorzien van de meest belangrijke opties zoals:
Softclose
Nightvision
ACC
Individual alcantara hemel
Verwarming, koeling en massage in de stoelen
Logic 7
Dubbel glas
etc...
Eigenlijk zit alles erop, alleen achterin mist een en ander. Geen koelkast bv, geen beeldscherm achterin. Zijn zaken die ik niet meer belangrijk vind.
Mensen die mij kennen weten dat ik mijn auto's altijd individualiseer. Dus voor de E65 ook gelijk maar een Alpina pakket besteld bij onze huisleverancier http://www.SPBA.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
De wielen had ik natuurlijk nog van de E38 dus die als eerste erop gezet.
Vervolgens het Alpina pakket laten spuiten en monteren.
Gelijk maar besloten om de auto om te bouwen van chromeline naar shadowline. Vind dat toch mooier staan bij zilvergrijs.
En de auto moest natuurlijk nog iets zakken. Zo hoog op de poten vind ik niks. Eibach setje voor de voorkant besteld, achter kon via de pc lager gezet worden.
Uitlaat moest ook aangepast worden aan de Alpina look dus afspraak gemaakt bij EPS. In eerste instantie gekozen voor een systeem zonder einddemper maar dat maakte achteraf toch teveel lawaai. Dus weer terug naar EPS en een einddemper laten plaatsen.
Standaard zat er het 4-spaaks stuur in en ik wilde natuurlijk een sportstuur. Dan ook maar gelijk het Individual stuur... Aangezien deze 2e hands nagenoeg niet te vinden zijn toch maar besloten om er 1 te bestellen bij de dealer. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Auto staat er nu dus zo bij.