Verslagje ringdoop SpecB op 30 april

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Verslagje ringdoop SpecB op 30 april

Bericht door Michel P » 01 mei 2007, 09:07

Gisteren omstreeks 10 uur macboy thuis opgepikt om richting de ring te rijden, had besloten de SpecB mee te nemen, om die eens een ringdoop te geven. Het mooie weer was al een voorbode van een heerlijke dag. iets voor halfeen draaiden we de parkeerplaats op, de baan was toen ivm met een ongeval gesloten. Even rustig rondgelopen op de parking, want de GT3tjes en ander speelgoed waren weer in de aanbieding ;-) waarna we besloten even te gaan tanken en daarna even wat te eten.

Na het eten maar even de baan op, en het blijft verbazen, dat het giga druk is op de parking, en je dan bijna niemand tegenkomt op de baan. Na meer dan een jaar niet op de ring te zijn geweest, redelijk rustig begonnen, om te kijken in hoevere in de baan nog kende, maar ook om te voelen hoe de SpecB zich op de ring verhield. Na een paar bochten, was een ding duidelijk, de SpecB is een heerlijke auto voor op de ring, onderstel, past er perfect, en de informatie in het stuur en naar je zitvlak meer dan prima. Ook de baankennis was nog behoorlijk, en met behoud van de nodige marges een heerlijke eerste ronde gereden.

Na wat ouwehoeren op de parking, gelijk maar weer een ronde gereden, waarbij het tempo iets omhoog werd geschroeft, de SpecB geeft geen krimp, en de S02's doen hun werk perfect. Enige kritiekpunt blijven de pizza rem schijven, maar dan wel zo slap als gerond pizza deeg. Na ronde twee weer even op de parking vertoeft, al waar we FastGTO tegen kwamen. Na even gebabbeld te hebben over de CBR07, zijn we een ronde meegeweest in zijn GTO, wat een koppel heeft dat kannon, en dat voor $ 35k in de amerika!! Wat een brute power, met ook een behoorlijk goede balans, in het gemodificeerde onderstel. FastGTO thanks for the ride!

Kort daarna zijn we weer met de SpecB de baan op gegaan en FastGTO nam ook plaats in de auto. Wederom een iets snellere rit, wat is de Eifel toch prachtig :-).

Ik had Ilia (macboy) gevraagd, of die zin had zelf eens een ronde te rijden met de SpecB, na enige aarzeling, heeft hij het aanbod aangenomen, waarbij ook FastGTO weer aan boord stapte, en de ronde grotendeels sneaky heeft getaped. Kom maar op met de beelden :-).

Toen we naar huis wilde gaan kwamen we Dick Hoekendijk toch nog tegen, die gast bleef ons maar ontlopen :wink: , maar zijn geweten brak hem op, want toe we stijl lang hem heen liepen, opweg naar de auto om naar huis te gaan, riep die plots, hallo :lol: Uiteraard vroegen we Dick, of we een ronde mee mochten, want naast dat het leerzaam is, is het ook nog eens dikke pret. Maar hij vertrouwende de Benz niet meer, dus dat vond hij geen strak plan, waarop ik zij, rij dan even met de SpecB, kun je die ook eens ervaren, in de mooie Eifel. Dick Bedankt voor die mooie ronde, erg leerzaam. Bedankt voor het vakkundig testen en afkeuren van de remmen :lol: :lol:

Heren bedankt voor de pracht dag.

Michel
P.s. foto's volgen vanavond.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 01 mei 2007, 10:44

Cool om te horen dat zo'n zware Subaru niet door de mand valt op een echt circuit, op de remmen na dan, maar dat geldt eigenlijk voor iedere fabrieksset.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 mei 2007, 10:50

Leuk verslag ! Begint altijd weer te kriebelen na zulke verhalen.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 01 mei 2007, 16:57

Mooi verslag. SpecB lijkt me heerlijk op de ring.

Voorzover ik me kan herinneren van de korte rit rot Deventer met dat ding -> 4wd voor grote marge / hufterproof zijn en toch een beetje overstuurt als je er mee gaat smijten. Perfect voor op de ring.

Setje Movit's eronder en klaar !

Mark.

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 01 mei 2007, 18:26

De Legacy is inderdaad buitengewoon neutraal en zeker. Wellicht net even te veel onderstuur maar dat zou in een tweede rondje geen probleem meer hoeven te zijn. Kwestie van instuurpunten aanpassen. Motor is werkelijk muis stil. Schakelen doet ie fijn. Al met al een hele leuke en zeer onder gewaardeerde auto. Over de remmen gaan we het nu niet hebben. Dat is een bekend probleem bij de Legacy.

Michel bedankt dat je me je auto toevertrouwde :D

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 01 mei 2007, 18:40

Tja wat kan ik hier aan toevoegen? Het was in elk geval een gezellige topdag.

Op de heenweg heeft Michel zich natuurlijk als een dame van de bingo-club gedragen (wat is dat toch met DF-ers op de snelweg???) door een gemiddelde van 160-180 te rijden (wat ik in NL altijd al wel haal).

Gelukkig heb ik dat op de terugweg ruimschoots goed kunnen maken. Laat ik maar met de terugrit beginnen: wat een porno bak die Legacy. Een grotere wolf in schaapskleren ken ik niet. Kijk, een S6+ van David is natuurlijk veel meer een monster, maar mensen die een béétje verstand van auto's hebben, die weten dat er een brute motor in kan zitten. Een wolf in duidelijk schaapskleren zeg maar, maar de Legacy? Nee, zelfs een kenner zou niet weten wat dit monster kan.

Natuurlijk, 245 pk houdt niet over, maar je kunt er bizar hard mee over de Autobahn. Niemand verwacht dat je snel bent en dus gaat niemand aan de kant.

Zelfs de motorrijder die met 200 op de linkerbaan bleef plakken wilde niet aan de kant. Na 10 km heb ik hem maar rechts ingehaald, wat een stakker.

Maar met de Legacy kun je ultiem Autobahn-bumper-naderen. Als er een auto niet naar rechts gaat, terwijl er wel gelegenheid is, dan geef je gas en plak je er naartoe. Zodoende kunnen ze zien wat een power er is. En dat werkt.

Vanaf 100-120 in zijn V houden (de VI is puur overdrive) en dan blááázen tot 220 en dan naar VI tot 250 !! Geweldig verslavend. Wat heb ik genoten op de terugweg, Michel bedankt.

En die blikken van al die mensen die denken dat ze sneller zijn hahaha.

Maar goed, terug naar het begin. Michel pakte de eerste ronde en zou rustig aan doen: nou, niets rustig :) Hij ging als een speer en het leek wel alsof ie er al 100 rondjes had gereden :) Mijn complimenten Michel.

Ja en dan de auto. Ongelooflijk. Wat een baggerremmen, maar das dan ook het enige. De handling, de rust, het gevoel, het schakelen, de preciezie van het schakelen, ideale schakelmomenten voor bepaalde stukken, de bruutheid van het 3 naar zijn 4 gaan, de powerreserve die er dan nog is en dan het onderstel: magistraal ! Wat een preciezie en wát een gevoel: let wel, je moet dit wel in het juiste kader plaatsen, we hebben het wel over

http://photobase.visionmedia.be/main.php?g2_itemId=6814

een station van 4000 kilo !!!!! Maar het directe sturen, het gevoel, de mogelijkheid om op de grens nog eenvoudig te corrigeren, met het stuur, met het gaspedaal: ja, de Subaru is echt een ondergewaardeerde auto.

Aan de andere kant: over het standaard navigatiesysteem zal ik maar niet beginnen, schande....

Was een topdag. FastGTO nog ontmoet en meegereden: wat een bruut monster, wat een koppelkanon, wat een geluid. Thanks man :)

En net wanneer je denkt dat je alles hebt gehad, gaat Dick een rondje in de auto rijden: geen woorden voor, maar alles staat op mijn mobiel :) Dick, hulde :)

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 01 mei 2007, 21:07

Klopt helemaal met mijn beeld van de Legacy: superneutraal, met een vleugje onderstuur, maar daar kom je vrij eenvoudig vanaf met inderdaad een beetje aangepast insturen. Je kunt er zelfs met de tweeliter absurd hoge bochtsnelheden mee bereiken. Laat remmen is er heerlijk mee, want het ding duwt en trekt je op een of andere manier altijd wel door de bocht.

Lekker geluidje ook...

En dat Pol netjes 160 rijdt, keurig hoor. Gewoon een betrouwbare kerel van wie je zo een woekerhypotheek koopt, ik had niks anders verwacht. *steekt duim omhoog* :lol: :wink:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 01 mei 2007, 21:50

Die macedoniër reed als of die net een klus als huurmoordenaar had gehad, alleen maar plankgas en achteruit kijken of die werd gevolgt :-)

Michel

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 01 mei 2007, 21:59

Macboy schreef:Tja wat kan ik hier aan toevoegen? Het was in elk geval een gezellige topdag.

Op de heenweg heeft Michel zich natuurlijk als een dame van de bingo-club gedragen (wat is dat toch met DF-ers op de snelweg???) door een gemiddelde van 160-180 te rijden (wat ik in NL altijd al wel haal).

Gelukkig heb ik dat op de terugweg ruimschoots goed kunnen maken. Laat ik maar met de terugrit beginnen: wat een porno bak die Legacy. Een grotere wolf in schaapskleren ken ik niet. Kijk, een S6+ van David is natuurlijk veel meer een monster, maar mensen die een béétje verstand van auto's hebben, die weten dat er een brute motor in kan zitten. Een wolf in duidelijk schaapskleren zeg maar, maar de Legacy? Nee, zelfs een kenner zou niet weten wat dit monster kan.

Natuurlijk, 245 pk houdt niet over, maar je kunt er bizar hard mee over de Autobahn. Niemand verwacht dat je snel bent en dus gaat niemand aan de kant.

Zelfs de motorrijder die met 200 op de linkerbaan bleef plakken wilde niet aan de kant. Na 10 km heb ik hem maar rechts ingehaald, wat een stakker.

Maar met de Legacy kun je ultiem Autobahn-bumper-naderen. Als er een auto niet naar rechts gaat, terwijl er wel gelegenheid is, dan geef je gas en plak je er naartoe. Zodoende kunnen ze zien wat een power er is. En dat werkt.

Vanaf 100-120 in zijn V houden (de VI is puur overdrive) en dan blááázen tot 220 en dan naar VI tot 250 !! Geweldig verslavend. Wat heb ik genoten op de terugweg, Michel bedankt.

En die blikken van al die mensen die denken dat ze sneller zijn hahaha.

Maar goed, terug naar het begin. Michel pakte de eerste ronde en zou rustig aan doen: nou, niets rustig :) Hij ging als een speer en het leek wel alsof ie er al 100 rondjes had gereden :) Mijn complimenten Michel.

Ja en dan de auto. Ongelooflijk. Wat een baggerremmen, maar das dan ook het enige. De handling, de rust, het gevoel, het schakelen, de preciezie van het schakelen, ideale schakelmomenten voor bepaalde stukken, de bruutheid van het 3 naar zijn 4 gaan, de powerreserve die er dan nog is en dan het onderstel: magistraal ! Wat een preciezie en wát een gevoel: let wel, je moet dit wel in het juiste kader plaatsen, we hebben het wel over

http://photobase.visionmedia.be/main.php?g2_itemId=6814

een station van 4000 kilo !!!!! Maar het directe sturen, het gevoel, de mogelijkheid om op de grens nog eenvoudig te corrigeren, met het stuur, met het gaspedaal: ja, de Subaru is echt een ondergewaardeerde auto.

Aan de andere kant: over het standaard navigatiesysteem zal ik maar niet beginnen, schande....

Was een topdag. FastGTO nog ontmoet en meegereden: wat een bruut monster, wat een koppelkanon, wat een geluid. Thanks man :)

En net wanneer je denkt dat je alles hebt gehad, gaat Dick een rondje in de auto rijden: geen woorden voor, maar alles staat op mijn mobiel :) Dick, hulde :)

Leuk verslag
Zo te lezen heb je je vermaakt
Hoeveel rondjes hebben jullie gereden ?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 01 mei 2007, 23:38

5 met Legacy en 1 met GTO

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: erwin20vt, Google [Bot], Wimo en 10 gasten