Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- dvh
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Die Duiters hebben een traditie om op de voorpagina van de geschiedenisboeken te komen de laatste eeuwen.
Ik ben benieuwd.
Ik ben benieuwd.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
En we hebben een Godwinnetje:)
'Laatste Eeuwen' dvh?
Buiten dat kun je je ook nog het 'hoe en waarom' afvragen van op de voorpagina's van geschiedenisboeken prijken van 'de Duitsers'. Hiermee zeg ik niet dat 'de Duitsers' onschuldig waren natuurlijk.
Maar dat 't makkelijk is om dit zomaar te roepen, zeer zeker...ik snap ook wel hoe jij 't bedoelt, daar niet van:)
'Laatste Eeuwen' dvh?
Buiten dat kun je je ook nog het 'hoe en waarom' afvragen van op de voorpagina's van geschiedenisboeken prijken van 'de Duitsers'. Hiermee zeg ik niet dat 'de Duitsers' onschuldig waren natuurlijk.
Maar dat 't makkelijk is om dit zomaar te roepen, zeer zeker...ik snap ook wel hoe jij 't bedoelt, daar niet van:)
- dvh
Nouja, dat zal blijken. De 21ste eeuw. Wie weet wat er nog komen gaat.Robin schreef: 'Laatste Eeuwen' dvh?
Maar bedoel het niet negatief! Wie weet is strike three wel raak en kunnen ze het tot 't eind wel positief houden.
- HansD
LOL heel veel geklaag en gezeur op verschillende sites (telegraaf, elsevier ed), PVV die virtueel de grootste partij is en dan komen er 1000-2000 opdagen als 'de verlosser' een protest organiseert. In Amsterdam iets meer mensen maar ook niet echt wild. Hier wordt het kabinet echt bang van.
Ik dacht dat 'de Nederlanders' het zat waren maar blijkbaar alleen als ze lui achter een beeldschermpje kunnen klagen. Stel je voor dat je iets moet ondernemen. Go Henk en Ingrid
Ik dacht dat 'de Nederlanders' het zat waren maar blijkbaar alleen als ze lui achter een beeldschermpje kunnen klagen. Stel je voor dat je iets moet ondernemen. Go Henk en Ingrid

- GTRene
henk en ingrid go digitaal
zo gaat dat en kan je waarschijnlijk ook meer mee bereiken in dezer tijden in NL dan.

zo gaat dat en kan je waarschijnlijk ook meer mee bereiken in dezer tijden in NL dan.
- PD power
Sommige mensen, werken gewoon overdag, demostreren is ook zo 1970....
Ik ben voor een kleinere overheid, maar roepen dat mensen weg moeten of dat het helemaal anders moet, is een beetje makkelijk, als iedereen zelf nou de kansen benut die er voor hem of haar zijn, en niet zo'n afwachtende houding aanneemt, zegmaar verantwoording nemen voor je eigen leven,
Ik ben voor een kleinere overheid, maar roepen dat mensen weg moeten of dat het helemaal anders moet, is een beetje makkelijk, als iedereen zelf nou de kansen benut die er voor hem of haar zijn, en niet zo'n afwachtende houding aanneemt, zegmaar verantwoording nemen voor je eigen leven,
- Luco
Nee joh, pd, is toch veel makkelijker om lekker af te geven op alles en iedereen via je toetsenbordje 

- dvh
Wie was erbij van hier dan ?
- Peric
Betoging was op zaterdag.. Juist omdát het voor de gewone mens was..PD power schreef:Sommige mensen werken gewoon overdag, demostreren is ook zo 1970....

- PD power
Veel mensen werken ook op zaterdagPeric schreef:Betoging was op zaterdag.. Juist omdát het voor de gewone mens was..PD power schreef:Sommige mensen werken gewoon overdag, demostreren is ook zo 1970....

@Luco idd

- HansD
Daar ben ik het mee eens maar is helaas niet de mentaliteit die ik bij de chronische klagers en zeurders zie.Ik ben voor een kleinere overheid, maar roepen dat mensen weg moeten of dat het helemaal anders moet, is een beetje makkelijk, als iedereen zelf nou de kansen benut die er voor hem of haar zijn, en niet zo'n afwachtende houding aanneemt, zegmaar verantwoording nemen voor je eigen leven,
- PD power
Chronische klagers hebben schijnbaar te veel "vrije tijd" , waardoor ze veel tijd hebben voor deze onzin,......
- dvh
Met andere woorden. Mensen hebben het nog te goed.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
https://decorrespondent.nl/10/waarom-we ... 0-fdb1e6fb
Interessant artikel. Ben heel benieuwd wat men er hier van vindt

- GTRene
als je een paar van die verhalen leest klinkt het wel heel 'mooi'
en wat een besparing
als het bij zeg 60% ofzo goed uit pakt heb je heel veel gewonnen en hebben veel mensen een 'beter' leven en zorgen schijnbaar voor minder andere neven zaken which sounds good.
en wat een besparing

als het bij zeg 60% ofzo goed uit pakt heb je heel veel gewonnen en hebben veel mensen een 'beter' leven en zorgen schijnbaar voor minder andere neven zaken which sounds good.
-
Dat werkt alleen de inflatie enorm in de hand, waardoor de inkomensverschillen net zo groot blijven. De armen blijven dan gewoon arm, bij een basisinkomen voor iedereen. Je moet eigenlijk gaan differentiëren waardoor er nog steeds een leger aan ambtenaren nodig is...Bram schreef:https://decorrespondent.nl/10/waarom-we ... 0-fdb1e6fb
- GTRene
"Het IMF stelt voor om een eenmalige belasting van 10% te heffen op het spaargeld in de 15 landen van de Eurozone. Dat meldt Le Figaro".
Soms heeft ook een bankier wel eens een vlaag van verstandsverbijstering en is hij eerlijk. Zo ook Mario Draghi, de president van de Europese Centrale Bank.
Wat hij eruit flapte was dat als de bevolking zou weten hoe de Europese banken ervoor staan, er paniek zou uitbreken.
De Europese banken zijn, net als de rest, hermetisch afgesloten zwarte dozen. Als iemand erin zou slagen om een hoek van zo’n doos open te peuteren dan zou de stank van rottend bezit die naarbuiten komt zo sterk zijn dat men hem weer onmiddellijk dicht zou maken.
In die gevallen waar die hoek niet snel genoeg weer werd dichtgemaakt en de stank teveel verspreidde, stortte de bank inelkaar om vervolgens weer met geld van de belastingbetaler te worden gered.
Het enige wat bekend is is dat de gaten in de balans van banken (boekhouding), veroorzaakt door “bezit” dat langzamerhand is gaan ontbinden, groot zijn. Maar, niemand weet hoe groot.
Niemand mág het ook weten. Niet totdat de Eurocraten hebben besloten wie voor de redding van deze banken gaat betalen. Hoe weten wij dit? Omdat dit is wat de president van de ECB, Mario Draghi, afgelopen vrijdag in Washington heeft gezegd. Eergisteren is de groep van 17 Ministers van Financiën in Luxemburg bijeen geweest om over dit probleem te brainstormen.
Het IMF stelde vast dat de Spaanse en Italiaanse banken de komende twee jaar nog een extra verlies moeten afschrijven van 230 miljard Dollar. Zoals we in het verleden keer op keer hebben kunnen zien, zullen de uiteindelijke verliezen van deze banken in de praktijk nog veel hoger uitpakken. Dat gebeurt echter pas als de bank inelkaar is gestort en men het totale verlies gaat optellen.
Het verlies is dubbel omdat deze banken al een berg aan oninbare schulden hebben afgeschreven, sommigen zelfs twee keer en al een bailout hebben geïncasseerd hebben.
Volgend jaar wordt het moment van de waarheid bij wijze van spreken, wanneer de ECB de regulator wordt van de 130 grootste banken in Europa. Dat is het moment waarop deze banken aan een realistisch onderzoek zullen worden onderworpen in plaats van de nietszeggende eerder uitgevoerde “stress test”.
Voordat de ECB aan deze onderzoeken kan en wil beginnen moet er eerst een plan worden gemaakt wie voor de schade gaat opdraaien. Want dat er een bak ellende boven water gaat komen door deze onderzoeken, is zeker. Met andere woorden, er moet eerst overeenstemming worden bereikt over wie de rekening gaat betalen, voordat het publiek mag weten hoe groot de stinkende beerput is.
Dat is nu precies datgene waar die groep Europese ministers mee is begonnen. Wat er ook uit naarvoren komt, het zal slecht nieuws zijn voor de belastingbetaler.
Wie de berichten in de gaten houdt, kan al zien welke kant het opgaat. Zo publiceerde enkele dagen geleden de Belgische Express:
"Het IMF stelt voor om een eenmalige belasting van 10% te heffen op het spaargeld in de 15 landen van de Eurozone. Dat meldt Le Figaro".
Dit gáát komen, het is slechts een kwestie van tijd. Het voorstel heeft effect voor alle bedragen die iemand op een bank heeft staan, niet alleen spaarrekeningen. Je wordt op de kwade dag wakker en tien procent van je geld is verdwenen. Je kunt er niets aan doen, je kunt er niet tegen protesteren, het is al weggehaald voordat je er erg in hebt.
Want, zo schrijft het IMF, “Het verleidelijke van zo'n belasting is dat ze kan worden geïmplementeerd vooraleer mensen zich eraan kunnen onttrekken”.
De overheden gaan de banken redden, de bevolking gaat de overheden redden en de bankiers zijn de lachende derde.
Tip van de dag: zorg dat je zo min mogelijk geld bij een bank hebt staan.
Bronnen:
Investment Watch Blog
http://investmentwatchblog.com/ecbs-dra ... f-a-panic/" onclick="window.open(this.href);return false;
Express
http://www.express.be/business/nl/econo ... 196918.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petrolhead Tom
Hahaha dat zal niet gebeuren. Dan is het wachten tot burgers willekeurig bankiers gaan afknallen.
-
OnlineBram
Inderdaad, daar geloof ik ook echt niet in. Dan krijg je een volkswoede die geen weerga kent, wat Tom zegt, dan ben je als bankier aangeschoten wild.
- Luco
Dus dan verminderd je schuld ook met 10%
Want dan moeten ze mij 10% betalen, nou dan vul ik mijn rekening mooi niet aan, laat maar lekker in die stinksok zitten

Want dan moeten ze mij 10% betalen, nou dan vul ik mijn rekening mooi niet aan, laat maar lekker in die stinksok zitten

- Martijn_bmw
dat lijkt mij dus ook... volgens mij als je dit doet krijg je pas echt een bankenrun dan haalt iedereen de overgebleven 90% er af om nog zo'n geintje te voorkomen...Petrolhead Tom schreef:Hahaha dat zal niet gebeuren. Dan is het wachten tot burgers willekeurig bankiers gaan afknallen.
en zoals Luco schrijft als ze dan ook mijn schuld (hypotheek) met 10% verlagen mogen ze van mij vandaag deze actie nog uithalen

- SteV6
Tenzij er eerst een wetje komt dat je je spaargeld niet meer mag opnemen of overschrijven ...
Iedereen snapt dat als je 10% heft op spaargeld alle spaarders het geld contant willen opnemen voordat de heffing wordt geheven, de bankrun.
En dan komt ook iedereen erachter dat we een ongedekt geldstelsel hebben. Je tegoeden zijn niets anders dan een getalletje in de grote computers van de bank. Geen papieren geld, geen goudstaaf in de kluis, maar slechts enkele binaire bitjes.
Anarchie, burgeroorlog, hongersnood, de zogenaamde beschaving stort binnen 36 uur in
Iedereen snapt dat als je 10% heft op spaargeld alle spaarders het geld contant willen opnemen voordat de heffing wordt geheven, de bankrun.
En dan komt ook iedereen erachter dat we een ongedekt geldstelsel hebben. Je tegoeden zijn niets anders dan een getalletje in de grote computers van de bank. Geen papieren geld, geen goudstaaf in de kluis, maar slechts enkele binaire bitjes.
Anarchie, burgeroorlog, hongersnood, de zogenaamde beschaving stort binnen 36 uur in

- dvh
Gezellig.
Eerst ff weekend vieren nu...

Eerst ff weekend vieren nu...

-
OnlineBram
- GTRene
wat een bedragen

http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=28" onclick="window.open(this.href);return false;De Amerikanen zijn erin geslaagd om in een tijdsbestek van enkele weken een biljoen Dollar aan de staatsschuld toe te voegen.
Als je vandaag zou beginnen met het uitgeven van 1 Dollar per seconde dan zou je 31.000 jaar bezig zijn om tot dit bedrag te komen.
Enkele weken geleden lag de Amerikaanse overheid “plat” en moest er in alle haast een besluit worden genomen over het verhogen van het schuldenplafond zodat het land weer kan lenen en daarmee de eeuwigdurende schuldspiraal in een nog iets hogere versnelling brengt.
Wat bijna niemand weet en wat eigenlijk nergens in het nieuws is geweest, is dat het schuldenmaximum helemaal niet verhoogd is, maar dat men de beslissing over dit plafond tijdelijk heeft opgeschort. Dat is iets totaal anders.
De volgende datum waarop dit opnieuw ter sprake komt is 7 februari 2014 en tot die tijd kan de Amerikaanse overheid zonder enige beperking bijlenen en de schuld tot nog dramatischere hoogte laten oplopen.
Op 30 september bedroeg de Amerikaanse staatsschuld iets meer dan 16 biljoen Dollar. Een bedrag dat zo groot is, dat het bijna niet voor te stellen is. We zijn nu enkele weken verder, het schuldenplafond is buiten werking gesteld en de Amerikaanse staatsschuld bedraagt op dit moment meer dan 17 biljoen Dollar. De dag nadat de beperking van het schuldenplafond werd opgeschort, kwam er in één dag 328 miljard Dollar schuld bij.
Of zoals iemand het uitdrukte, “Wij stelen ieder uur van iedere dag 100.000.000 Dollar van onze kinderen en kleinkinderen”.
Gedurende de laatste 5 jaar heeft de overheid de schuld historisch gezien tot ongekende hoogte laten oplopen. Helaas is de Amerikaanse bevolking hiervan nauwelijks op de hoogte omdat dit soort gigantische bedragen niet of nauwelijks in het nieuws worden genoemd.
In 2008 was de staatsschuld iets meer dan 10 biljoen Dollar. In 5 jaar tijd is dat gestegen tot ruim 17, waarvan alleen al 1 biljoen de afgelopen weken. De Amerikaanse staatsschuld is nu 37 keer groter dan hij 40 jaar geleden was en als het doorgaat in dit tempo dan zal de regering van Obama ervoor zorgdragen dat er in 8 jaar meer schuld wordt verzameld dan onder alle presidenten van Amerika uit de geschiedenis gecombineerd.
Het probleem is dat het maar cijfertjes zijn, niemand zich eigenlijk voor kan stellen hoeveel het nu wel precies is en dat men daarom maar de schouders ophaalt, zo van: Het zal wel. Een paar kleine voorbeelden om aan te geven hoe immens groot een biljoen Dollar is. Het bedrag dat Amerika binnen enkele weken aan haar staatsschuld weet toe te voegen.
Als je geboren was in de tijd dat Jezus op aarde rondliep (ca 2000 jr geleden) en je zou iedere dag vanaf toen tot nu een miljoen Dollar uitgeven, dan had je tot op dit moment minder dan 1 biljoen Dollar uitgegeven.
Als je vandaag zou beginnen met het uitgeven van 1 Dollar per seconde dan zou je 31.000 jaar bezig zijn om een biljoen Dollar uit te geven.
Amerika en ook de rest van de wereld bevindt zich in een duivelse draaikolk waar ze nooit meer uit zullen komen. Volgens Michael Pento van Pento Portolio Strategies, geeft Amerika ongeveer 30 procent van hun inkomen uit om alleen de rente op schulden te kunnen betalen en dit zal waarschijnlijk in 2016 rond de 40 procent liggen.
Tenminste, als Amerika op deze manier 2016 gaat halen, want dit systeem werkt nu alleen nog omdat de Amerikaanse Dollar de reservemunt van de wereld is. De tekenen dat dit misschien niet al te lang meer zal duren laten zich steeds duidelijker zien.
China is Amerika voorbij gestreefd als grootste olie-importeur ter wereld en ook als handelsland. Gedurende de eerstvolgende 5 jaar zal het verbruik van China van onedele metalen groter worden dan de rest van de wereld gecombineerd.
Deze feiten en de weerstand van China om nog langer op te treden als financier van de Amerikaanse staatsschulden, zullen ervoor zorgen dat binnen niet al te lange tijd de Dollar wordt vervangen door de Renminbi als primaire munteenheid voor de handel in commodity’s (goederen).
Amerika is een tikkende tijdbom en het is dan ook niet zo vreemd dat de overheid nu al maatregelen neemt voor wanneer deze explodeert.
Bronnen:
The Economic Collapse Blog
Daily Caller