landelijk Officier van Justitie verkeersveiligheid

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rebel

landelijk Officier van Justitie verkeersveiligheid

Bericht door Rebel » 01 mei 2007, 01:02

Dhr K. Spee,

Ik snap alle commotie niet omtrent deze persoon.
Hij maakt geen wetten in zijn eentje. Hij maakt geen regels.
Hij zorgt er alleen voor dat ze worden nagestreeft.
Wat heeft het voor een zin om je agressie op deze persoon te uiten, of hem in iedere post de schuld te geven van een boete, of controle of rijbewijs-inname.

Als hij morgenvroeg opstapt, zit er morgenmiddag weer een andere Officier die precies dezelfde taak heeft. Namelijk de verkeersveiligheid nastreven dmv wetten en regels die opgesteld zijn 'indirect" door onszelf.

Wie denkt nu dat als er vanaf morgen geen scherpe controle meer zou zijn, dat er minder ongelukken zouden gebeuren en dat het verkeer veliger zou worden.
Het is niet voor niets, dat in Duitsland hoe langer hoe meer stukken komen met een snelheidsbeperking. En er zelfs regelmatig geruchten opduiken om een snelheidslimiet in te stellen.
De mederheid van Nederland vind blijkbaar toch dat ze recht hebben op een veilige verkeersdeelname, anders waren deze limieten en wetten er nooit gekomen.
En als de mederheid van Nederland het er niet mee eens zou zijn, zou een politieke partij, die als speerpunt " de Nieuwe verkeersveiligheid en verkeersvrijheid" kunnen steunen op een groot aantal stemmen, en hierdoor misschien dingen kunnen verandere op verkeersbeleid.

En zolang je dat niet wilt begrijpen, heeft het weinig of geen zin om continu op een "marionet" te hameren. Daarbij krijg ik de indruk dat vele elkaar gewoon napraten als het over Dhr K. Spee gaat.
Laat die man zijn werk doen, het kon voor hetzelfde geld je vader zijn 8)

Rob

p.s. Alvorens jullie me met pek en veren insmeren, ook ik bega fouten of lap wel eens regels aan mijn laars. Maar mocht het mis gaan, zal ik geen "traan" laten of op iemand schelden. It's all in the game.
Als je niet het risico wilt lopen, moet je er ook niet aan deelnemen.

Joop

Bericht door Joop » 01 mei 2007, 01:10

Hij roept het denk ik wel een beetje over zich af als hij zich laat lenen voor een programma als "Wegmisbruikers". Dit moet hij gewoon niet doen, het komt af en toe een beetje rottig uit zijn strot wat we wel en niet moeten doen. Als het goed is moet iedereen die een beetje verstand heeft wel weten wat wel en niet kan.

Aan de andere kant ben ik het geheel met Rob eens, de man doet gewoon zijn werk wat betreft verkeersregelgeving: dit wordt immers van hogere hand (De heren in Den Haag) ingegeven.

RVV

Bericht door RVV » 01 mei 2007, 01:22

Grappig dat je Duitsland erbij haalt, gezien de CBR van vorige week, de politie daaro kan en wil wel meewerken. In NL is het alleen maar tegenwerken.

Tot stille achtervolgingen van bijna 30 km aan toe, alleen maar om je te naaien. Vorige week nog overkomen.

Koos Spee, die man doet me aan een geloofswaanzinnige denken, hoe hij zijn punten te vuur en te zwaard verdedigd.

Het respect voor de politie die zich bezig houd met het verkeer in Nederland is momenteel tot het nulpunt gedaald bij mij.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 01 mei 2007, 01:24

Hij doet het mij iets te fanatiek, eng figuur :?

Rebel

Bericht door Rebel » 01 mei 2007, 01:33

Joop...

We moeten zoveel doen in ons leven , dingen die bij wet zijn geregeld, dingen die we zonder te mokken maar aannemen en uitvoeren.

Waarom mag ik mijn huis niet wit verfen? Het is mijn huis.
Waarom mag ik niet in mijn tuin een orgie houden met keiharde muziek midden in de nacht?
Waarom verloopt mijn rijbewijs of paspoort?
Waarom betalen we over onze inkomsten zoveel belasting, en waarom betalen we vervolgens weer belasting als we het sparen, en als we het uitgeven aan een auto pakken ze nogmaals een belachelijk groot gedeelte?
Waarom heb ik meebetaald aan dat belachelijk feestje van de koningin vandaag, en waarom kegelen we die mensen niet het land uit?

En ik kan nog wel 300 andere regels verzinnen die me storen.
Die paar flut regels van Dhr. Spee zijn het minst erg om mee te leven.

Hans

Re: landelijk Officier van Justitie verkeersveiligheid

Bericht door Hans » 01 mei 2007, 08:05

Rebel schreef:Hij maakt geen wetten in zijn eentje. Hij maakt geen regels.
Nee hij maakt geen wetten in zijn eentje, maar hij heeft wel een heel dikke vinger in de pap.

Michel P

Bericht door Michel P » 01 mei 2007, 08:32

Rob, al lid van de fanclub? Of is er geen fanclub? Dan maar snel oprichten en voorzitter worden. ;-)

100% eens met Rico en Bram. Nuance is er bij die man niet te vinden.

Michel

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 01 mei 2007, 08:51

Spee schaar ik qua fanatisme en bijna religieuze overtuiging gelijk met moslimextremisten. Alles en iedereen moet wijken voor hun mening, niet gestaafd door enige feiten.

Misleiding, verdraaiing van feiten, gebruik van SBOW onderzoeken als dat uitkomt, als de uitkomst echter eens niet strookt met het beleid, dan laten we dit gewoon achterwege en gebruiken we onderbuikgevoelens. Als de noemer 'verkeersveiligheid' eens echt niet gebruikt kan worden, dan hebben we altijd de noemer 'milieu' natuurlijk nog, als grote kapstok waar we alles aan op kunnen hangen. Dalingen van verkeersslachtoffers worden zonder twijfel altijd geschaard onder het geweldige flitsbeleid, daarbij volledig voorbijgaand aan het feit dat auto's van zichzelf steeds veiliger worden. De vele (!) ongevallen die worden veroorzaakt door zijn beleid (plots remmende auto's bij flitsers), daar wordt in beste Sovjet-stijl niet over gerept, dat wordt onder het tapijt geveegd.

Zelfs censuur wordt door deze meneer niet geschuwd. Blik op de Weg maken we gewoon het leven onmogelijk zodat de officiële partij-spreekbuis Wegmisbruikers (zoals de naam al zegt) misbruikt kan worden voor de heilige boodschap en het alleenrecht krijgt in medialand. Verder op kosten van moedertje Staat een stuk of 5 rechtzaken voeren tegen ene meneer Frank Jacobs terwijl hij deze meneer alleen satirisch 'struikrover' had genoemd geeft wel weer aan hoe verdraagzaam deze meneer is. Als het even had gekund had hij zijn bloedhonden eropaf gestuurd.

Dit is een heel enge meneer. Als hij alleen zijn werk zou doen, dan was het nog tot daar aan toe maar de extremistische fanatiekheid waarmee hij zijn persoonlijke wrok richting alles wat lekker doorrijdt erdoordrukt is te eng voor woorden. Zelfs omaatjes van 70 reden destijds met Quintezz verklikkers rond. Dan ben je doorgeslagen in je 'beleid'. Gecorrigeerd door het kabinet zal hij nooit worden, daarvoor graait hij veel te veel centjes binnen.

Brava

Re: landelijk Officier van Justitie verkeersveiligheid

Bericht door Brava » 01 mei 2007, 09:24

Rebel schreef:Dhr K. Spee,

Ik snap alle commotie niet omtrent deze persoon.
Hij maakt geen wetten in zijn eentje. Hij maakt geen regels.
Hij zorgt er alleen voor dat ze worden nagestreeft.
Wat heeft het voor een zin om je agressie op deze persoon te uiten, of hem in iedere post de schuld te geven van een boete, of controle of rijbewijs-inname.

Als hij morgenvroeg opstapt, zit er morgenmiddag weer een andere Officier die precies dezelfde taak heeft. Namelijk de verkeersveiligheid nastreven dmv wetten en regels die opgesteld zijn 'indirect" door onszelf.

Wie denkt nu dat als er vanaf morgen geen scherpe controle meer zou zijn, dat er minder ongelukken zouden gebeuren en dat het verkeer veliger zou worden.
Het is niet voor niets, dat in Duitsland hoe langer hoe meer stukken komen met een snelheidsbeperking. En er zelfs regelmatig geruchten opduiken om een snelheidslimiet in te stellen.
De mederheid van Nederland vind blijkbaar toch dat ze recht hebben op een veilige verkeersdeelname, anders waren deze limieten en wetten er nooit gekomen.
En als de mederheid van Nederland het er niet mee eens zou zijn, zou een politieke partij, die als speerpunt " de Nieuwe verkeersveiligheid en verkeersvrijheid" kunnen steunen op een groot aantal stemmen, en hierdoor misschien dingen kunnen verandere op verkeersbeleid.

En zolang je dat niet wilt begrijpen, heeft het weinig of geen zin om continu op een "marionet" te hameren. Daarbij krijg ik de indruk dat vele elkaar gewoon napraten als het over Dhr K. Spee gaat.
Laat die man zijn werk doen, het kon voor hetzelfde geld je vader zijn 8)

Rob

p.s. Alvorens jullie me met pek en veren insmeren, ook ik bega fouten of lap wel eens regels aan mijn laars. Maar mocht het mis gaan, zal ik geen "traan" laten of op iemand schelden. It's all in the game.
Als je niet het risico wilt lopen, moet je er ook niet aan deelnemen.
Bij de persoon Spee gaat het me niet zozeer om zijn boodschap alswel hoe hij deze brengt. Ik vind dat zijn houding en de manier waarop hij op televisie oordeelt eerder contraproductief. Ook de manier waarop hij bezig is controle uit te oefenen op tv programma's, je weet wel, BODW, van een ongezonde controle-freakerij getuigen.

Voor wat betreft Duitsland en een mogelijke invoering van een snelheidslimiet op de Autobahn, als dit zou gebeuren is dit alleen maar uit zogenaamde milieuoverwegingen. Het is bewezen dat de invoering van een snelheidslimiet een verwaarloosbaar effect zou hebben op de verkeersveiligheid. In één van de laatste nummers van AMS stond daar nog iets over vermeldt.

En je laatste opmerking kan ik het alleen maar mee eens zijn, don't do the crime if you can't do the time. Ik rij ook wel eens te hard maar als ik gepakt wordt zal ik betalen. Nou heb ik een hekel aan betalen dus zorg ik dat ze me maar zelden kunnen pakken. En m'n speed kick krijg ik eens in de zoveel tijd wel in Duitsland.

Remy

Bericht door Remy » 01 mei 2007, 09:36

Het is ongetwijfeld een sympathieke kerel die niets te vertellen heeft. Maar hij heeft wel de macht te bepalen wat er gebeurt. En daarin overdrijft de beste man. Te hard rijden wordt mede door hem als een criminele daad gezien. Ik mag graag hard rijden, maar een crimineel ben ik zeker niet. En vele mensen hier met mij.
Wat ik tegen Koosie persoonlijk heb, is het feit dat hij altijd erg vervelend is in intervieuws. Hij verkondigd dingen. Zaken die mij totaal niet aan staan, vaak zelfs weerlegd kunnen worden, vertelt Koos als waarheid. Jammer.
Samenvattend: Koos Spee heeft last van tunnelvisie.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 01 mei 2007, 10:56

Hier weer zo'n Spee-bangmaak-proefballon:
Justitie wil snel verbod autorally’s

DEN HAAG - Justitie onderzoekt de mogelijkheid van een verbod op prestigieuze autorally’s die over de openbare weg voeren. Dit zegt verkeersofficier van justitie Koos Spee, nadat de politie gisternacht deelnemers aan de internationale Gumball3000-rally betrapte op levensgevaarlijk rijgedrag op de Nederlandse wegen.
Een Porsche en een Ferrari werden in beslag genomen omdat ze 200 kilometer per uur reden, rechts inhaalden en bumperkleefden. Zeven andere coureurs raakten hun rijbewijs kwijt omdat ze meer dan 50 kilometer per uur te hard reden. ,,Er zijn geen ongelukken gebeurd,’’ zegt Spee. ,,Maar dat is een kwestie van geluk, want ze waren andere weggebruikers gewoon van de weg aan het blazen. We tolereren dit niet.’’

De Gumball3000 is een zevendaagse rally door Europa waaraan vooral miljonairs en vips meedoen. Ook de Duitse politie slingerde talloze coureurs op de bon. Volgens de organisatie is te snel rijden niet de bedoeling, maar is de politie jaloers op de rijders. ,,Ik geloof niet dat ze te hard reden. Ze willen ons gewoon pakken.’

De eerste Gumball Rally was in 1999. Het evenement is flink gegroeid. Er zijn nu 120 deelnemers die 28.000 pond startgeld betalen.
De beste (?) man kent zijn eigen wetten niet eens. Ik citeer artikel 10 uit de Wegenverkeerswet 1994:
1. Het is verboden op de weg een wedstrijd met voertuigen te houden of daaraan deel te nemen.
2. Onder wedstrijd wordt voor de toepassing van dit artikel verstaan elk rijden met voertuigen ter vaststelling of vergelijking van prestaties hetzij van de deelnemers, hetzij van de voertuigen, hetzij van onderdelen daarvan, hetzij van bedrijfsstoffen.
3. Als deelnemer wordt beschouwd de bestuurder van een voertuig waarmee aan een wedstrijd wordt deelgenomen, en de eigenaar of houder van een voertuig, die daarmee aan een wedstrijd doet of laat deelnemen.
Met andere woorden: er bestaat dus allang regelgeving voor. Dat weet dit heerschap ongetwijfeld ook maar het is weer zo'n typisch propaganda-offensief met als 1 doel: het zaaien van angst.

Deze man spreidt ziekelijk een fanatisme ten toon als je het mij vraagt waarbij alles geoorloofd is, tot keiharde leugens aan toe.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 01 mei 2007, 11:09

Ik kan me helemaal vinden in het verhaal van wouter81 :wink:

Grtz,Hanz06 :wink:

RVV

Bericht door RVV » 01 mei 2007, 11:30

Maar als hij een verbod voor autorally's wint op d openbare weg dan draait hij gelijktijdig de gehele Nederlandse rallysport de nek om lijkt me.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2007, 11:40

Rico v Velzen schreef:Maar als hij een verbod voor autorally's wint op d openbare weg dan draait hij gelijktijdig de gehele Nederlandse rallysport de nek om lijkt me.
Inderdaad dan mag je helemaal niet meer op openbare straten komen volgens de letters van die wet als die zou komen, maarja natuurlijk zullen ze wel weer uitsluitingen toevoegen...als je geen macht hebt delf je het onderspit :?

Michel P

Bericht door Michel P » 01 mei 2007, 11:46

Top post Wouter!

Michel

Tom

Bericht door Tom » 01 mei 2007, 12:00

Rico v Velzen schreef:Maar als hij een verbod voor autorally's wint op d openbare weg dan draait hij gelijktijdig de gehele Nederlandse rallysport de nek om lijkt me.
Ik ben niet zo into de rallysport maar een collega van mij is er meer bij betrokken, en volgens hem gaat het de laatste tijd erg slecht met de rallysport hier in Nederland. Ligt allemaal behoorlijk op z'n gat.

Jorrit

Bericht door Jorrit » 01 mei 2007, 14:15

Als mr Spee het aantal verkeers doden wil laten zakken moet hij zich eens inzetten tegen door de overheid geplaatste obstakels.
Neem hier in de buurt 1 van de mooiste wegen met een paar leuke bochten. Die was tot een paar weken geleden boom vrij. Nu staan er om de 10 meter nieuw geplante boombjes.
Ik vraag me af of de ambtenaren verandwoordelijk voor die boombjes zich beseffen dat ze daarmee ten minste 10 familie drama's veroorzaken

(En pak dan vervolgens ook nog even de niet motor vriendelijke vangrails en aan de buitenkant geplaatste lantaren palen van op en afritten van de snel weg mee)

Elmar

Bericht door Elmar » 01 mei 2007, 17:06

Asielzoeker die een leugentje voor eigen bestwil plegen, worden hier beloond met een verblijfsvergunning, dus logisch dat een OvJ die liegt een lintje krijgt...

An sich is een stringent beleid niks mis mee. Als ik (die altijd te hard rij) zie hoe weinig verkeersboetes ik per jaar op loop, valt het wel. Waar het mij dan steekt is, waarom wordt er op andere posten ook niet zo'n fanatieke man gezet. Zeg niet dat Spee juist geld in het laatje brengt, er zijn andere die het weer even hard uitgeven (bv criminele recidive jongeren op werkweek naar Marokko sturen...). Zorg dat dat niet gebeurt en pak die lui hard aan. Let op met de 4 mei herdenking, die orde verstoorders kunnen weer ongehinderd hun gang gaan. Ze weten dat het gebeurt, net zoals ze weten dat er een Gumball ralley wordt gehouden. Dus waarom kan er bij het ene wel ingespeeld worden en bij het andere niet. Hierdoor verlies ik (maar ook vele anderen) het respect in de politie. En dat is natuurlijk uiterst treurig.

Daniel

Bericht door Daniel » 01 mei 2007, 17:13

Wouter81 schreef: 2. Onder wedstrijd wordt voor de toepassing van dit artikel verstaan elk rijden met voertuigen ter vaststelling of vergelijking van prestaties hetzij van de deelnemers, hetzij van de voertuigen, hetzij van onderdelen daarvan, hetzij van bedrijfsstoffen.
Dit is wel een hilarisch artikel, basicly wordt het wedstrijdelement niet gekoppeld aan het vergelijken van prestaties. Het vaststellen ervan is ook al een wedstrijd. Dus als ik een 0-100 sprintje doe bij het oprijden van de snelweg en ik time dat, dan ben ik al in overtreding?

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 01 mei 2007, 17:42

als ze willen wel denk ik, dan hebben ze altijd nog artikel 5. daarin staat alles waar ze geen vaste regel voor hebben. Geluids overlast ofzo door onnodig toeteren. Maar ze moeten wel een erg grote hekel aan je hebben om je daarvoor te pakken, je hebt een hele dikke BMW dus pas maar op.

Rebel

Bericht door Rebel » 01 mei 2007, 18:20

Welke landen hebben het beter geregeld?
En zou je dan ook de negatieve punten in die landen op de koop toe nemen?

Zou je een milder beleid toejuichen, maar daartegenover wel andere maatregelen willen zien? Bijvoorbeeld minder controles die puur om het geld gaan, maar een rijbewijs met puntensysteem ?

Ik zou graag ook eens eigen visies taz van de toekomst willen horen die opbouwend zijn, in plaats van alles afkeuren.

Anyone? :wink:

Joop

Bericht door Joop » 01 mei 2007, 18:32

In Nederland is het helemaal niet zo slecht geregeld, maar ik kan me vooralsnog het beste vinden met het Duitse systeem:

- De boetes zijn in NL zeker niet te hoog (vergeleken met België), maar in Duitsland is het relatief een schijntje mits je het niet te gek maakt (net als hier boven de 30/40 km/h te hard).
- Puntensysteem mag voor mij ook wel doorgevoerd worden, werkt in Duitsland ook prima; over het algemeen rijden de Duitsers veel netter dan de Nederlanders (behalve als ze hier komen... :wink: )
- hard rijden heeft hier in NL al helemaal geen zin wat het winnen van tijd betreft; daarvoor is NL veel te druk en te klein. Duitsland is veel groter dus heeft het zin, ook werkt het rustgevender op je rijstijl: je weet immers dat verderop weer harder gereden mag worden...
- wellicht ook een minimale snelheid invoeren en hierop controleren, ben je tenminste ook van die linkshangers af.

Maar:
- het allerbelangrijkste is het veranderen van het gedrag van veel mensen: probeer gewoon wat meer respect voor een ander te tonen (opgestoken middelvingers of andere obscene gebaren worden in Duitsland ook bestraft)

Macboy

Bericht door Macboy » 01 mei 2007, 18:51

Koos Speen.

Dat dekt de lading voldoende toch?

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:4yq ... 252002.JPG

Onderbouwende kritiek is onzin. Verkeersveiligheid en Koos Spee beleid hebben niks met elkaar te maken. Achter een boompje schuilen om te flitsen is diep triest.

Maak jezelf kenbaar, op een verantwoorde plek waar doden zijn gevallen. Dan moet je flitsen. Niet op een lege weg waar je 300 kunt rijden (binnen of buiten bebouwde kom).

Koos Spee valt te verwijten dat hij het beleid niet bespreekbaar en rechtvaardig maakt. Waarom flitsen op een plek waar er niks aan de hand is ? Waarom investeren in verkeersveiligheid terwijl we maar rond de 800 doden hebben per jaar?

(mensen kiezen er over het algemeen zelf voor om iemand te laten te sterven door plaats te nemen achter het stuur zonder daarvoor geschikt te zijn)

(let wel: in het ziekenhuis sterven er 1800 mensen per jaar aan medische fouten)

Waarom pakt Koos Spee geen rijbewijzen af van mensen die drinken en dronken achter het stuur rijden? Levenslang? Waarom wordt alcohol praktisch getolereerd? Waarom ben ik in mijn leven wel 30x geflitst maar niet één keer gecontroleerd op alchohol? Waarom mogen er mensen op de weg rijden die niet kunnen rijden? Waarom wordt niet gezegd dat de Prius de meest milieuonvriendelijke productie auto is die er bestaat (om te maken) ? Waarom wordt niet erkend dat auto's 2000x schoner zijn dan 10 jaar geleden, maar mogen oude auto's zonder problemen de weg op ? Waarom hoef je in een auto uit 1960 geen gordel te dragen ? Waarom mogen mensen nog steeds onnodig links rijden, terwijl het ergernis nummer 1 is (tezamen met rechts inhalen, wat natuurlijk niet nodig is als er ook geen plek is om rechts in te halen).

Ik geloof dat ik wel uren door kan gaan, maar Koos Speen is de meest trieste figuur die ik publiekelijk heb ontmoet :)

etc etc etc

heb hier helemaal geen zin in.

Macboy

Bericht door Macboy » 01 mei 2007, 18:59

Rebel

Bericht door Rebel » 01 mei 2007, 19:16

Joop schreef:In Nederland is het helemaal niet zo slecht geregeld, maar ik kan me vooralsnog het beste vinden met het Duitse systeem:

- De boetes zijn in NL zeker niet te hoog (vergeleken met België), maar in Duitsland is het relatief een schijntje mits je het niet te gek maakt (net als hier boven de 30/40 km/h te hard).
- Puntensysteem mag voor mij ook wel doorgevoerd worden, werkt in Duitsland ook prima; over het algemeen rijden de Duitsers veel netter dan de Nederlanders (behalve als ze hier komen... :wink: )
- hard rijden heeft hier in NL al helemaal geen zin wat het winnen van tijd betreft; daarvoor is NL veel te druk en te klein. Duitsland is veel groter dus heeft het zin, ook werkt het rustgevender op je rijstijl: je weet immers dat verderop weer harder gereden mag worden...
- wellicht ook een minimale snelheid invoeren en hierop controleren, ben je tenminste ook van die linkshangers af.

Maar:
- het allerbelangrijkste is het veranderen van het gedrag van veel mensen: probeer gewoon wat meer respect voor een ander te tonen (opgestoken middelvingers of andere obscene gebaren worden in Duitsland ook bestraft)

Goeie argumenten Joop

Plaats reactie