Het is gewoon grof schandelig dat er parkeergarages zijn waar je met een auto groter dan een compacte middenklasser gewoon niet fatsoenlijk kunt manouvreren. De exploitanten zijn kennelijk geheel niet geïnteresseerd in het voorkomen van materiële schade aan de eigendommen van hun klanten, anders zou men niet consequent kaarsrechte stoepranden van minimaal 20 centimeter hoog gebruiken in in extreem smalle toeritten. Dit terwijl je overal op stoepranden en muren lakresten ziet van auto's die daar kennelijk schade hebben opgelopen.
Ik heb twee maanden geleden eerst mijn velgen beschadigd bij de ingang van een parkeerplaats (ook weer van die hoge opstaande randen, smalle ingang en slecht zicht op de stoepranden) en een week later een andere velg op een inrit van een parkeergarage in Utrecht. Vervolgens kwam ik daar ook nog eens bijna vast te staan. Toen was ik het goed zat.
Wellicht is het een idee om wat klaagmails te droppen bij clubs zoals
Vexpan. De parkeervoorzieningen in Nederland zijn totaal niet meer bij de tijd gekeken naar het formaat van de auto's en wielen dat tegenwoordig wordt gebruikt.