Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Hielke

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Hielke » 09 okt 2013, 14:38

Wat voor de ME 262 gold, gold evenzeer voor de Panther en Tiger tanks, alsook voor de V1 en V2 raketten. Technisch superieur maar te duur, te complex, en wat nog veel belangrijker was, VEULS te laat.

Herr Hitler had na de verloren luchtslag om Engeland een akkoord moeten sluiten met Nederland en Frankrijk om koloniale gebieden in bezit te krijgen. Die Battle of Britain is het keerpunt in de oorlog geweest, de missie (World Dominance) was daarmee verloren. Alles wat daarna kwam was stupide.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 okt 2013, 14:44

Over Deutsche Bratwursten gesproken kom je uit op 't S(ch)lagerfestival, waarbij deze niet mag ontbreken. Der Hielken had gelijk :tooth: :

Robin

Bericht door Robin » 09 okt 2013, 14:47

Technisch supetrieur en ook dagelijks handig: de JERRYCAN. Made en uitgedacht in Germany(Jerry) , en gebruikt all over the world nog steeds.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jerrycan" onclick="window.open(this.href);return false;

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 okt 2013, 17:56

Hielke schreef:Wat voor de ME 262 gold, gold evenzeer voor de Panther en Tiger tanks, alsook voor de V1 en V2 raketten. Technisch superieur maar te duur, te complex, en wat nog veel belangrijker was, VEULS te laat.

Herr Hitler had na de verloren luchtslag om Engeland een akkoord moeten sluiten met Nederland en Frankrijk om koloniale gebieden in bezit te krijgen. Die Battle of Britain is het keerpunt in de oorlog geweest, de missie (World Dominance) was daarmee verloren. Alles wat daarna kwam was stupide.

Als keerpunt van de oorlog geldt algemeen de verloren Slag om Stalingrad.

Maar eigenlijk is het begin van "Operatie Barbarossa" 22-06-1941 het begin van het einde. Daarmede werd het een 2 fronten oorlog, die nooit vol te houden zou zijn, niet materieel, niet menselijk, niet logistiek.
Napoleon verkeek zich er op, Hitler idem.

De idd superieure techniek was nog in ontwikkelingsfase, en aan het einde van de oorlog niet of nauwelijks operationeel inzetbaar, kwalitatief niet uitgerijpt en vol met kinderziektes, kwantitatief onvoldoende.

Het bereik van de Amerikaanse B17, later B29, zodanig groot in combinatie met een superieure P51 Mustang waarmede het luchtruim overdag compleet geallieerd onder controle was, de Engelsen deden het zelfde in de nachten. De wapen industrie, maar ook de steden compleet weg gebombardeerd, daarmede was het lot wel zo`n beetje bezegeld.

TLRS

Bericht door TLRS » 09 okt 2013, 19:19

Robin schreef:Want dat is feitelijk nog erger dan fascisme: communisme.
Elk systeem is zo goed als de uitvoering ervan..

Robin

Bericht door Robin » 10 okt 2013, 09:48

TLRS schreef:
Robin schreef:Want dat is feitelijk nog erger dan fascisme: communisme.
Elk systeem is zo goed als de uitvoering ervan..
Hitler en Stalin hadden 't niet beter kunnen verwoorden:)

Een Godwinnetje vóór tienen. :P

:coffee:

TLRS

Bericht door TLRS » 10 okt 2013, 17:56

Robin schreef:Hitler en Stalin hadden 't niet beter kunnen verwoorden:)

Juist, ik snap niet waarom je daar mee aan komt zetten. Want ik ga ervan uit dat dat voor jou geen definities zijn van een goed systeem :?

Robin

Bericht door Robin » 10 okt 2013, 18:38

TLRS schreef:
Robin schreef:Hitler en Stalin hadden 't niet beter kunnen verwoorden:)

Juist, ik snap niet waarom je daar mee aan komt zetten. Want ik ga ervan uit dat dat voor jou geen definities zijn van een goed systeem :?
Omdat beide systemen in de praktijk niet werken TLRS. Hoef ik je toch niet uit te leggen?

TLRS

Bericht door TLRS » 10 okt 2013, 20:28

Nu begrijp ik de context beter. Maar ik denk dat die systemen wel kunnen werken. Alleen inderdaad niet zoals die hufters dat deden. Vandaar mijn stelling dat de uitvoering het succes van het systeem bepaald. Maar dan wel in de zin van dat het voor iedereen een succes is, niet voor een select clubje mensen :tooth:

Rupie

Bericht door Rupie » 10 okt 2013, 22:23

GTRene

Bericht door GTRene » 10 okt 2013, 23:01

interessant, kijk morgen ff verder, is best een lange video. :D

Robin

Bericht door Robin » 11 okt 2013, 08:05

Nu was ik totaal niet van de conspiracy theories , maar nu na 10 minuten Ruben's filmpje, begin ik die complotters wel wat te snappen ja...

Interessant.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 okt 2013, 10:04

Robin schreef:Nu was ik totaal niet van de conspiracy theories , maar nu na 10 minuten Ruben's filmpje, begin ik die complotters wel wat te snappen ja...

Interessant.

indeed, ik ben nu bv bij 21.15, tomtom en denk ook andere navigatie/gps systemen stuurden/sturen gegevens door ook naar politie waar ze dan speed traps konden opzetten waar bv vaak hard werd gereden e.d.

zo, nu weer verder met kijken.

Robin

Bericht door Robin » 11 okt 2013, 10:24

Ik ben nu bij 20 minuten pas:)

En 't gaat veel verder dan hardrijders/speedtraps/bedrijven die zo dingen aan de man willen brengen/op facbook zetten dat je baas 'n klojo is of dat je een threesome hebt gehad etc

Maar daar begint 't al mee natuurlijk.......

Het gaat om het 'grote controleren' van overheden naar ons als burger etc in 't algemeen. In (op den duur) alles.

Da's niet fijn. Understatement.
:evil:

Robin

Bericht door Robin » 11 okt 2013, 10:29

Maar alles wat we hier ook neertypen 'blijft' ook staan he. Dus.

Het is te veel omvattend.

Vroeger hadden we hier in mijn ogen bijna dictatoriale mods op dit forum, maar dat stelt geen ruk voor met het grote verhaal in dat filmpje natuurlijk:)

GTRene

Bericht door GTRene » 11 okt 2013, 10:44

ben nu bij 53min en als je zover bent dan merk je al hoe ver zoiets kan gaan , ja in amerika dan waar ze in elk mobieltje schijnbaar een extra 'accessoire' planten...gratis ;-)

gaat heel ver, een paar mensen die dat ondervonden komen aan het woordt :shock:

Robin

Bericht door Robin » 11 okt 2013, 11:06

Je ziet 't bijv ook aan hoe de (NL) overheid/banken PINNEN zien als 'n 100% beter alternatief tov cash geld etc.
---> Via koopgedrag de gang van zaken van de burger controleren.

Maar skimmen/hacken van accounts etc. en andere digitale geldroof (meegemaakt 800 euro van juniors bakrekening weg binnen 30 seconden, wel aangifte gedaan en door ABN Amro binnen 2 dagen terugbetaald, maar kost ons als rekeninghouder met elkaar vermogens natuurlijk) zeggen ze er niet bij.

Ook zeggen ze er niet bij dat >50% van de mensheid op dit moment niks aan 'pinnen' heeft. KIjk naar Afrika /grote delen Azie en Z Amerika. Daar is 't nog lang niet zover en mag 'n mens blij zijn dat ie 'n dag weer overleeft. MET CASH op zak ipv pinnen. Ze weten niet een wat 't is bij wijze van.

Luco

Bericht door Luco » 11 okt 2013, 11:38

GTRene schreef:ben nu bij 53min en als je zover bent dan merk je al hoe ver zoiets kan gaan , ja in amerika dan waar ze in elk mobieltje schijnbaar een extra 'accessoire' planten...gratis ;-)

gaat heel ver, een paar mensen die dat ondervonden komen aan het woordt :shock:
Technisch is het al jaren mogelijk om elke mobiele telefoon te gebruiken als een soort microfoon zodat ze zelfs je gesprekken af kunnen luisteren, en hij hoeft er niet eens voor aan te staan.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 okt 2013, 11:57

klopt, op je PC en Laptop of Tablet ook...incl je camera die op vele apparaten zitten, die kunnen ze zonder dat je het ziet (geen rood lampje oid dan) aanzetten, dus zonder dat je het kan opmerken kunnen ze dat aan zetten op jou apparatuur...en zo je weet vallen de meeste camera's niet eens op, denk aan je telefoon de voorkant camera of je tablet de voorkant, staat altijd open...ipv bv via een schuifje openen, nee die staat altijd open, so because they can watch by that no choice...when you think of all that :hmmm:
lekker vrij...ja heel vrij zo :peace:

Robin

Bericht door Robin » 11 okt 2013, 12:06

Het gaat bijna die kant op dat het enige 'vrij' wat we hebben toevallig vandaag is en vorige en volgende week op deze dag etc ook:)

GTRene

Bericht door GTRene » 11 okt 2013, 12:20

:D

Afbeelding

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 11 okt 2013, 17:38

Dat van die telefoons etc is al langer bekend.

Je kan door middel van een stukje software bijvoorbeeld gewoon op afstand iemands SMS lezen, telefoonsgesprekken afluisteren en call log bekijken, via GPS/wifi/celltower de locatie zien, internet historie opvragen, opvragen wat je intoetst, whatsapp berichten bekijken etc etc.

Zelfde inderdaad met computers of tablets. Het enige wat je nodig hebt is een paar minuten met het apparaat voor installatie en that's it.

Het is niet zozeer iets van de overheid maar dat word parteculier ook toegepast. Sterker nog je kan er als thuisgebruiker gewoon software voor krijgen. Denk daar maar eens over als je een telefoon van de zaak krijgt :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 okt 2013, 17:46

:mrgreen:

kan idd ver gaan...
bij bv grote bedrijven e.d. en of jaloerse echtgenoten enz...

je kan er tegenwoordig schijnbaar ook veel voor kopen, mooi gedoe.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 okt 2013, 19:37

:P Het is net de TV serie Person of interest :mrgreen:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 okt 2013, 22:13

Robin schreef:262s waren eerst uitgerust met BMW 003(?) straalmotoren(even opzoeken) die 't natuurlijk lieten afweten :tooth: , later met Junkers Jumo dacht ik. Eerste Düsenflieger of beter Düsenjäger der Welt...Hut ab für die Deutsche Technologie damals uzw:)
Eerste was hij niet, die eer komt de Heinkel 280 toe en 2e was de Meteor die een paar weken later voor het eerst de lucht in ging, de vliegers daarvan werden ten strengste verboden de Noordzee over te steken uit angst dat de Duitsers er eentje neer schoten en wrakdelen konden bestuderen:

http://www.strijdbewijs.nl/top/o/me262.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Er is een bedrijf in Amerika dat vliegklare replica's van de 262 gemaakt heeft, weet alleen even niet of er nog nieuwe op stapel staan. Heb pas een artikel in een Duits tijdschrift gelezen dat ze om de productie op te kunnen schroeven zelfs een constructie van hout aan het toepassen waren tegen het einde van de oorlog. Een andere factor die het nut van de 262 benadeelde was dat herr Hitler er op stond dat de hoofdtaak veranderd werd naar die van bommenwerper.

Plaats reactie