Youngtimer taxatie
- ///Joost
Youngtimer taxatie
Wie o wie heeft er een goed adres voor een youngtimer taxatie? Ik ben van plan om binnenkort mijn M3 te laten taxeren. Dan kan ik namelijk nog net mee in de oldtimerverzekering bij mijn verzekeraar.
Bij voorkeur ergens in ZO Brabant.
Bij voorkeur ergens in ZO Brabant.
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Re: Youngtimer taxatie
Even voor de goede orde, wat versta jij onder "goed"? Een reeële taxatie of eentje die wat bandjes trapt en met een hoog bedrag komt?
- Tristan
Mijne bij http://www.steijntaxaties.nl" onclick="window.open(this.href);return false; laten taxeren voor de 2e keer. 1 vd medewerkers is ook BMW liefhebber. Eigenaar heeft een fraaie TVR.
- Snipe
Dennis Rietveld doet aardig wat youngtimers, in Sleeuwijk dus da's ook niet de andere kant van de wereld.
-
Dat zal Paul Lekx zijn dan. Aan deze kant ook weer wat auto's laten taxeren.
edit: die tristan bedoeld.
edit: die tristan bedoeld.
Laatst gewijzigd door allen op 08 okt 2013, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
Klopt.allen schreef:Dat zal Paul Lekx zijn dan. Aan deze kant ook weer wat auto's laten taxeren.
- Luco
die Rietveld is voor mij lekker dichtbij zeg.
De rapporten van de vorige taxatie (bij een ander laten doen) moet ik nu nog binnenkrijgen
De rapporten van de vorige taxatie (bij een ander laten doen) moet ik nu nog binnenkrijgen

- ///Joost
Ha, snelle reacties! Bedankt mannen!
Ik zoek dus gewoon een schatting op waarde voor mijn voertuig. Ik weet zelf wat ie ongeveer waard is, dus het enige wat ik zoek is een bevestiging van iemand die daarvoor beedigd is.
Uiteindelijk gaat het om de verzekeringswaarde en niet om te patsen bij potentiele kopers.
Ik zoek dus gewoon een schatting op waarde voor mijn voertuig. Ik weet zelf wat ie ongeveer waard is, dus het enige wat ik zoek is een bevestiging van iemand die daarvoor beedigd is.

- HJ2
Bureau Noorman v.d. Dussen kan dat prima
Doet ook mijn youngtimers en veel BMWs en Lotussen en ander leuk spul. Ik kan 'm alleen maar aanbevelen:
http://leiderdorp.cylex-bedrijvengids.n ... 19018.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Doet ook mijn youngtimers en veel BMWs en Lotussen en ander leuk spul. Ik kan 'm alleen maar aanbevelen:
http://leiderdorp.cylex-bedrijvengids.n ... 19018.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- D20VT
Vraag eerst even na bij je verzekeraar of ze elke taxatie accepteren.
Het is best een hot item in verzekeringsland torenhoge taxaties op oudere auto's , dus accepteren sommige verzekeraars alleen bepaalde expertiserapporten van register taxateurs of in ieder geval met een bepaalde officiële erkenning.
Iedereen mag zich namelijk expert noemen en kan een rapport opstellen, zou lullig zijn wanneer je centen uit hebt gegeven voor een rapport en je verzekeraar accepteerd het niet.
Het is best een hot item in verzekeringsland torenhoge taxaties op oudere auto's , dus accepteren sommige verzekeraars alleen bepaalde expertiserapporten van register taxateurs of in ieder geval met een bepaalde officiële erkenning.
Iedereen mag zich namelijk expert noemen en kan een rapport opstellen, zou lullig zijn wanneer je centen uit hebt gegeven voor een rapport en je verzekeraar accepteerd het niet.
- ///Joost
Goede opmerking, maar hier heb ik inderdaad vandaag eerder over gebeld. Ze waren erg makkelijk en het hoefde geen specifieke taxateur te zijn. Al zal ik puur voor m'n eigen gevoel wel een 'bekende' naam gebruiken.D20VT schreef:Vraag eerst even na bij je verzekeraar of ze elke taxatie accepteren.
- SteV6
Ik ben ook tevreden klant bij http://www.steijntaxaties.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Stephan
Stephan
-
http://www.europe-expertise.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb mn M3 al 2 x hier laten taxeren.
voor 127 eur aan de deur.
Heb mn M3 al 2 x hier laten taxeren.
voor 127 eur aan de deur.
- HJ2
D20VT schreef:Vraag eerst even na bij je verzekeraar of ze elke taxatie accepteren.
Eensch!
Noorman v/d Dussen is gewoon geaccrediteerd

- daNpy
Ik heb mijn Golf laten taxeren door Hardtveldt 

- ///Joost
Kijk eens aan, genoeg keus in ieder geval.
Andere vraag mbt de taxatie...Ik heb enkele tientallen foto's op m'n computer staan van alle werkzaamheden. Heeft dit nog invloed ivm het 'technisch' gedeelte? Of hoe bereiden jullie een taxatie voor?
Andere vraag mbt de taxatie...Ik heb enkele tientallen foto's op m'n computer staan van alle werkzaamheden. Heeft dit nog invloed ivm het 'technisch' gedeelte? Of hoe bereiden jullie een taxatie voor?
- Vlokmans
Ik heb destijds alles wat ik had en wist meegenomen naar de taxateur (Steijn in dit geval). Dus onderhoudsboekje, gebruiksaanwijzing (je hebt immers "alles" compleet), oude apk-rapporten, facturen etc. Niet alleen de huidige staat, maar ook de historie en daarmee het tot stand komen van die staat bepalen de waarde, qua open deuren
Hoe completer je verhaal, hoe beter de taxateur de waarde zal kunnen bepalen.Met een heel krat papier of foto's slepen kan, maar wat je digitaal hebt, kun je op een stickje ofzo zetten. Ik zou het in ieder geval bij me hebben.

Hoe completer je verhaal, hoe beter de taxateur de waarde zal kunnen bepalen.Met een heel krat papier of foto's slepen kan, maar wat je digitaal hebt, kun je op een stickje ofzo zetten. Ik zou het in ieder geval bij me hebben.
- daNpy
Ik heb idd ook alles wat ik bij aanschaf kreeg (teilegutachten etc) meegenomen, alsmede een hoop foto's van de opbouw (gewoon op mn laptop). Maar hij zag er wel aan dat het geen weekje werk was geweest en de spullen die ik opnoemde er ook echt op zaten.
- Adje ///M3
http://www.gratamaluxwoldataxaties.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laat ik al mn auto's doen
Laat ik al mn auto's doen
-
Hier taxeer ik ook al mijn auto's. Geen klachten.Snipe schreef:Dennis Rietveld doet aardig wat youngtimers, in Sleeuwijk dus da's ook niet de andere kant van de wereld.

- Jim V.
Is het gelukt met de oldtimerverzekering?
Ik heb zojuist mijn verzekeraar gebeld en die doet tamelijk moeilijk hierover maar vooral dat de auto geen 25 jaar is zeggen ze, terwijl ikzelf op inet lees dat bij elke auto van 20 jaar een oldtimerverzekering mogelijk is
Aangezien jij dezelfde auto hebt en van hetzelfde bouwjaar ben ik toch benieuwd, en als het gelukt is wat je nu kwijt bent per maand/jaar qua verzekering.
Alvast bedankt
Jim
Ik heb zojuist mijn verzekeraar gebeld en die doet tamelijk moeilijk hierover maar vooral dat de auto geen 25 jaar is zeggen ze, terwijl ikzelf op inet lees dat bij elke auto van 20 jaar een oldtimerverzekering mogelijk is
Aangezien jij dezelfde auto hebt en van hetzelfde bouwjaar ben ik toch benieuwd, en als het gelukt is wat je nu kwijt bent per maand/jaar qua verzekering.
Alvast bedankt
Jim
- Luco
andere verzekeraar nemen
- ///Joost
Even andere prioriteiten gehad de laatste tijd, maar ik ga het nog wel doen. Vooral nu ik 100% zeker de M3 ga houden.Jim V. schreef:Is het gelukt met de oldtimerverzekering?
Alvast bedankt
Jim
Ze hadden me wel een prijsopgave gegeven en het zou me 90 a 100 euro pj gaan schelen (WA beperkt casco). Dus naar gelang de houdbaarheid van de taxatie (3 jaar?) houd je er zo'n 200 euro per 3 jaar aan over, er van uitgaande dat een taxatie 100 euro kost.
- HJ2
Daar ga ik weer: Noorman v.d. Dussen werkt regelmatig samen met een verzekeraar die je ruim voldoende opties biedt om tegen een super scherp tarief je youngtimer te verzekeren.
Ik zou er een telefoontje aan wagen, waarschijnlijk scheelt het je nog wat knaken
Ik zou er een telefoontje aan wagen, waarschijnlijk scheelt het je nog wat knaken

- Luco
aab doet dat ook.