E36 325i Onderhoudstopic + tips

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Riceaux

E36 325i Onderhoudstopic + tips

Bericht door Riceaux » 21 sep 2013, 18:49

Aangezien er op DF genoeg mensen zijn die een e36 325i hebben of hebben gehad leek het mij wel handig om hier een algemeen onderhoudstopic over aan te maken. Dus heb je vragen, problemen, tips of handleidingen zet ze in dit topic.

Zal direct zelf even aftrappen met een paar vragen.

- Welke remschijven en blokken kan je het beste hebben voor een 325i voor sportief straatgebruik? En heb je voor het vervangen nog bijzonder gereedschap nodig?

- Welke dingen kan je bij aanschaf het beste direct vervangen als de staat van onderhoud van de auto niet bekend is?

- Heeft iemand een montagehandleiding voor het cabriodak van een e36, zit een stuk stof los bij de C-stijl van mijn cabrio en kom er zelf niet uit met alle draadjes en oogjes.

- Waterlekkage bij de passagierskant, waar kan het vandaan komen? Hoe te testen en hoe op te lossen?

- Wat zijn goede adressen voor onderhoudsspullen voor een e36? Meest bekende adressen zijn volgens mij Offenga, Bas Roos en Paul Vlasblom?

- Heeft er iemand een werkplaatshandleiding voor een 325i of weet iemand waar ik deze kan kopen/downloaden?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen en heeft dit topic ook een algemeen nut bij het beantwoorden van vragen over de 325i e36. :df: :D

yorick

Re: E36 325i Onderhoudstopic + tips

Bericht door yorick » 04 okt 2013, 20:41

Wat betreft de remschijven gebruiken de meeste standaard schijven met iets betere blokken. Onder mijn 323 zitten ate schijven (powerdiscs)op de vooras en ds2500 blokken rondom. Dat bevalt goed en de slijtage valt me erg mee.

Bij aankoop van een auto gaat hij gelijk de brug op, natuurlijk het liefst voor de aankoop. Vervolgens met een lepel alle spelingen op kogels en bussen controleren.

Oorzaak van lekkage is meestal de folie die tegen het deurpaneel zit. De kit waarmee deze vast zit wordt oud en dicht plaatselijk niet meer af.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 04 okt 2013, 21:01

- Welke dingen kan je bij aanschaf het beste direct vervangen als de staat van onderhoud van de auto niet bekend is?

Waterpomp, thermostaat wellicht.
Visco controleren.. gaat ook vaak kaduuk.
Draagarmrubbers controleren, meestal zijn die ook wel aan vervanging toe.
Hardyschijf controleren

yorick

Bericht door yorick » 04 okt 2013, 21:46

Nog wat punten die me te binnen schieten: subframe controleren, de bevestigingspunten scheuren regelmatig. Reparatie is een dure klus. Remleidingen achter roesten. Voor het plaatsen van nieuwe moet de tank eruit. Uitgezette koelslangen meteen vernieuwen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 okt 2013, 11:44

Kortom; eigenlijk een probleemloze auto, Rico! :mrgreen: :wink:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 05 okt 2013, 12:18

Hardyschijf en onderstelrubbers zijn goed. Subframe binnenkort even controleren. Zal dan ook direct even het deurpaneel eraf halen om de lekkage op te sporen. Viscofan werkt ook nog probleemloos. Koelslangen zijn zo goed als nieuw. Dus dan hoef ik alleen de door mij zelf geconstateerde punten aan te pakken. Top. :D
Waterpomp en thermostaat vervang ik in de winter wel tijdens het geplande groot onderhoud.

ErikS

Bericht door ErikS » 05 okt 2013, 14:16

- Waterlekkage bij de passagierskant, waar kan het vandaan komen? Hoe te testen en hoe op te lossen?
Bij mij stond er een rubbertje iets naar buiten, net onder de stoffen kap vandaan.
Daar lekte hij. Cabrio Care heeft hem daar even vastgekit en het is over! :D

Bestel je remmenspul @ misterauto.nl

Riceaux

Bericht door Riceaux » 05 okt 2013, 14:39

ErikS schreef:
Bij mij stond er een rubbertje iets naar buiten, net onder de stoffen kap vandaan.
Daar lekte hij. Cabrio Care heeft hem daar even vastgekit en het is over! :D

Bestel je remmenspul @ misterauto.nl
Weet je toevallig wat een volledige set deur en raamrubbers kost bij de dealer?

En rem spul had ik inderdaad al voor een goeie prijs gezien bij mr auto. :)

ErikS

Bericht door ErikS » 05 okt 2013, 14:43

Geen idee!
Ik zou ff een belletje naar de dealer doen, weet je het gelijk.

(Kraakt de jouwe zó erg?! :mrgreen: )

Riceaux

Bericht door Riceaux » 05 okt 2013, 14:46

ErikS schreef:Geen idee!
Ik zou ff een belletje naar de dealer doen, weet je het gelijk.

(Kraakt de jouwe zó erg?! :mrgreen: )
Haha nee. Maar de voorruit rubbers zijn uitgedroogd en gescheurd. En deurrubbers zijn niet netjes meer.
Alleen beetje gekraak rechts achter bij de kap. Maja komt ook door het onderstel wat er onder zit. (Redelijk hard)

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 18 jan 2015, 16:51

Dit topic ben ik nog niet eerder tegen gekomen, lijstje wat Michel opschrijft kom ik vaker tegen...

Wat me te binnen schiet bij E36's (niet specifiek 325i):
- Achterveren die afbreken
- Roest in kofferbak, met name bij accu
- Roest bij wielkasten

Plaats reactie