Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door GTRene » 02 okt 2013, 19:31

Ik vond het wel mooi en eens goed dat ze gepakt zijn...

en ook nog zeggen dat ze wel wisten dat het op zoiets uit zou kunnen lopen, maar dat dan de NL staat in zo'n geval ze wel zou redden of iets van die strekking...
en dus eigenlijk ook nog NL in een 'moeilijk' daglicht zet als die bv Rusland onder een soort druk gaan zetten met wellicht gevolgen en of gezeur oid.

greenpeace gaan gewoon te ver met hun betaalde hobby.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 02 okt 2013, 21:09

Bert ///M3 schreef:Ik vraag me af of die actievoerders echt zo stom zijn of dat ze zich werkelijk bewust op glad ijs begeven. Of bewust dom gehouden worden door de Greenpeace staf.
Ik denk dat tweede.
In die whalewars serie komt duidelijk naar voren dat alles op need to know basis is, en alles onder de management laag doet gedesillusioneerd max een jaartje mee als duidelijk wordt hoe het echt werkt.
De naiviteit druipt eraf.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 okt 2013, 23:09

nu zijn mede actie voerders zich aan het vast ketenen bij Gasprom? tankstations en zo duperen zij ook nog eens die tankstation beheerders denk?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 okt 2013, 08:23

Interessant verhaal Bert.
smiley schreef:
Bert ///M3 schreef:Ik vraag me af of die actievoerders echt zo stom zijn of dat ze zich werkelijk bewust op glad ijs begeven. Of bewust dom gehouden worden door de Greenpeace staf.
Ik denk dat tweede.
In die whalewars serie komt duidelijk naar voren dat alles op need to know basis is, en alles onder de management laag doet gedesillusioneerd max een jaartje mee als duidelijk wordt hoe het echt werkt.
De naiviteit druipt eraf.
Dat is bijv. ook zo(gegaan) met Tanja Nijmeier die in Colombia bij de FARC zit :
'Vrijheidsstrijders' noemen ze zich. Zijn gewoon 'n bende supercriminele drugshandelaars die de boeren onderdrukken en 't volk bang maken. En daar is die ktu van 'n Nijmeier in meegegaan. Idealisme etc.

Anyway:
http://www.nu.nl/politiek/3591373/week- ... sland.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Moet je bedenken wat dát nu weer gaat kosten. Een stelletje idealistische criminelen die ook nog door De Staat zouden kunnen worden geholpen.

En dat terwijl wij/jij/ik erom vragen -bij wijze van- je NUL op 't rekest krijgt.

Dat is Nederland. Ik begin eraan te wennen. :coffee:

Edit:
http://www.nu.nl/buitenland/3591369/med ... isten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben verre van Pro Rusland, maar in dit verhaal maar eens wel:)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 okt 2013, 08:38

Ik lees "stappen tegen Rusland"..........wat denken jullie, zouden ze daar al zitten te bibberen....... :roflol:

Laat Greenpeach lekker zelf hun boontjes doppen.........ze hadden ff beter moeten nadenken.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 03 okt 2013, 08:51

Die Russen zijn geen lieverdjes maar ben ook bepaald geen Greenpeace fan. In dit geval heb ik meer begrip voor de Russen dan voor die beroepsactievoerders.

Ik liep afgelopen maandag in Berlijn langs de Russische ambassade. Staan er een paar van die GP hippies met spandoeken voor te demonstreren. Tja, denk dat die Russen daar alleen maar om lachen. Zag er een beetje wanhopig uit. Als je maar met de stok in het wespennest blijft prikken, dan wordt je vanzelf eens gestoken.

TLRS

Bericht door TLRS » 03 okt 2013, 08:58

Robin schreef:Wat vinden we hier van?
http://www.nu.nl/binnenland/3590727/vol ... erlof.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Van mij mag iemand na 1 jaar al vertrekken als de straf echt geholpen heeft. Maar als 12 jaar niet genoeg is is 18 jaar dat dan wel? Ze zeggen dat het crisis is dus dan is 6 jaar korter toch mooi meegenomen :tooth:

Mijn vraagtekens staan meer bij het hoe en wat van de moord. Ik geloof er niet in dat die kerel dat zomaar in z'n uppie heeft gedaan. En daarna een surrogaat pim in de politiek?
Robin schreef:en berusten in de dingen zoals ze zijn. Dat moeten 'wij' burgers ook:)
Komt akelig dicht in de buurt van "wir haben es nicht gewusst".
Robin schreef:Je kunt wel 'revolutionair' overal tegenaan schoppen en dingen willen...

Verbeter de wereld begin bij jezelf. Als men dat zo graag wil. Maar val mij/ons er niet mee lastig:)
Tja, als de lui die de wereld voor een ander verpesten dan ook bij zichzelf beginnen dan komt dat helemaal goed. Onder welke noemer valt Ricardo Semler bij jou?

Ondertussen gaat NL gewoon verder naar de haaien maar niemand heeft het gedaan.

Robin

Bericht door Robin » 03 okt 2013, 09:55

TLRS mee eens hoor, van religieus extremisten tot dit soort Greenpeace gekken naar de FARC en onze eigen overheid etc , allemaal gasten die 't voor ons verpesten en inderdaad 'wereldverbeteraars' (in hun ogen)

Ik ben ook redelijk anti overheid en bemoeizucht(understatement), maar 'berusten' en 'wir haben es nicht gewusst' maak jij ervan en zijn bij MIJ echt 2 totaal verschillende zaken. :hmmm:

Robin

Bericht door Robin » 03 okt 2013, 10:01

Over Semler/Semco:

1.Het zijn van een betrouwbaar en geloofwaardig bedrijf
2.Eerlijkheid en transparantie waarderen boven alle tijdelijke belangen
3.Een balans zoeken tussen korte- en langetermijnwinsten
4.Producten en services leveren die door de klant erkend worden als de beste op de markt voor een redelijke prijs
5.De klant bedienen met gedifferentieerde service en verantwoordelijkheid voorrang geven op winst
6.Creativiteit stimuleren en de durver ondersteunen
7.Iedereen aansporen te participeren en beslissingen die van bovenaf worden opgelegd in twijfel te trekken
8.Zorgen voor een informele en aangename omgeving met een professionele houding vrij van vooroordelen
9.Zorgen voor een veilige arbeidsomgeving en controle van de industriële processen om personeel en omgeving te beschermen
10.De moed hebben de eigen fouten te erkennen en te begrijpen dat alles altijd beter kan.

Lijkt me prima, , en/maar bij 7 heb ik 'n beetje een dubbel gevoel. Je kunt ook andersom de boel van beneden in twijfel trekken. Een medewerker die onderaan is begonnen en die na jaren bovenaan zit, dan maar in twijfel trekken wat ie zegt en doet(?)
Doet me denken aan mensen als Wim Kok en Wouter Bos.:)))))

Ergens moet een hierarchische basis zijn toch?

TLRS

Bericht door TLRS » 03 okt 2013, 10:46

Robin schreef:Ergens moet een hierarchische basis zijn toch?
Hier moet ik om lachen! Je had het niet beter kunnen zeggen!

Robin

Bericht door Robin » 03 okt 2013, 11:43

TLRS schreef:
Hier moet ik om lachen! Je had het niet beter kunnen zeggen!
Euh, als in dat je dat met me eens bent of dat je het sarcastisch bedoelt?:)

Robin

Bericht door Robin » 03 okt 2013, 12:03

Ik zat even te redeneren: VdG vermoordt Fortuijn, Alle complottherieen even niet nodig, maar door dat incident hebben we indirect een persoon als Wilders in de Tweede Kamer. Juist. Iemand die een redelijk(...) deel van NL liever ziet gaan dan komen. Toch?

Was dat wel de bedoeling? ...
Laatst gewijzigd door Robin op 03 okt 2013, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 03 okt 2013, 12:06

Robin schreef:Ik zat even te redeneren: VdG vermoordt Fortuijn, Alle complottherieen even niet nodig, maar door dat incident hebben we indirect een persoon als Wilders in de Tweede Kamer. Juist. Iemand die een redelijk(...) deel van NL liever ziet komen dan gaan. Toch?

Je bedoelt dat Geert W. een huurmoordenaar op Fortuijn heeft gezet? ;-)

Robin

Bericht door Robin » 03 okt 2013, 12:12

Snipe schreef:
Robin schreef:Ik zat even te redeneren: VdG vermoordt Fortuijn, Alle complottherieen even niet nodig, maar door dat incident hebben we indirect een persoon als Wilders in de Tweede Kamer. Juist. Iemand die een redelijk(...) deel van NL liever ziet gaan dan komen. Toch?

Je bedoelt dat Geert W. een huurmoordenaar op Fortuijn heeft gezet? ;-)
Te snel geschreven. Veranderd. :mrgreen:

350 Z

Bericht door 350 Z » 03 okt 2013, 14:19

1 ding is zeker het kwam links NL wel heel goed uit dat Pim werd vermoord.

Robin

Bericht door Robin » 03 okt 2013, 14:49

350 Z schreef:1 ding is zeker het kwam links NL wel heel goed uit dat Pim werd vermoord.
Tja, 'men' was begin deze eeuw een beetje geschroken van de rechttoerechtaan retoriek van Pim. Dat 'hoorde niet in Den Haag'.

En nu 1 decennium verder hebben we een oud milieu activist n 't kabinet en 'n zich van nog pittiger retoriek bedienende opvolger van Pim. Alsmede een GW basher aan D66 kant.

Als er vroeger werd gezegd : Doe even normaal man!

Kwam ik met DIT (u vraagt wij draaien!) op de proppen. Nu is 't een gevleugelde uitspraak in Den Haag.

Dan liever Pim inderdaad. Graag...maar ja.
Mao zei al: De macht komt uit de loop van een geweer. Volkert heeft dat goed begrepen. :dood:

Maar het recht zal zegevieren! Ofzoiets....

:coffee:

TLRS

Bericht door TLRS » 03 okt 2013, 19:16

Hier moet ik om lachen! Je had het niet beter kunnen zeggen![/quote]
Robin schreef:Euh, als in dat je dat met me eens bent of dat je het sarcastisch bedoelt?:)
7.Iedereen aansporen te participeren en beslissingen die van bovenaf worden opgelegd in twijfel te trekken

Geen sarcasme, vond het echt een mooie opmerking :D
Robin schreef:Ik zat even te redeneren: VdG vermoordt Fortuijn, Alle complottherieen even niet nodig, maar door dat incident hebben we indirect een persoon als Wilders in de Tweede Kamer. Juist. Iemand die een redelijk(...) deel van NL liever ziet gaan dan komen. Toch?

Voor mij is Wilders iemand die op een a constructieve manier tegen dingen schopt. Wat ik van Fortuyn heb gezien was dat die constructiever en realistischer was (leek te zijn). Hierdoor sprak hij een veel groter publiek aan en dat zag men blijkbaar niet helemaal zitten?

328Ti

Bericht door 328Ti » 05 okt 2013, 00:53

Robin schreef: Tja, 'men' was begin deze eeuw een beetje geschroken van de rechttoerechtaan retoriek van Pim. Dat 'hoorde niet in Den Haag'.
Zo de tering.... Laatst een interview van Pim op Youtube weer gezien.... Ook anno 2013 erg gewaagd!

328Ti

Bericht door 328Ti » 05 okt 2013, 00:58

Robin schreef:Over Semler/Semco:

Het weekend van 7 dagen? :hungry: erg fijn om te lezen in drukke tijden maar wel to much "Witdrukdenken" ( De Caluwe)

Afbeelding

TLRS

Bericht door TLRS » 05 okt 2013, 16:36

328Ti schreef:
Robin schreef:Over Semler/Semco:

Het weekend van 7 dagen? :hungry: erg fijn om te lezen in drukke tijden maar wel to much "Witdrukdenken" ( De Caluwe)
Heb je het boek gelezen? Zelf heb ik alleen de documentaire van Tegenlicht bekeken. En in dat opzicht vraag ik me af wat teveel is als het kan werken. Maar misschien heb je gelijk, is er teveel witdrukdenken. Maar dat hoeft niet zonder reden te zijn.
328Ti schreef:kleurenleer de caluwe plaatje
Dit had ik nog niet eerder gezien. Jammer dat er vaak gerept wordt over extremen. De waarheid ligt in het midden :ongeveer als: denk ik :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 okt 2013, 14:29

lees net dit op TV
Zes mannen slaan vrouw bont en blauw
:wtf:
HAARLEM Een vrouw uit IJmuiden is vrijdagavond tussen 20.45 uur en 21.00 uur door zes mannen mishandeld in Haarlem. Dat meldde de politie zondag. De vrouw, die werd achtervolgd na een busritje, was volgens een woordvoerster van de politie bont en blauw en had last van haar heup.
Twee mannen van rond de 25 maakten een opmerking tegen de 20-jarige vrouw in bus 75. Er volgde een discussie en toen de vrouw uitstapte bij de halte Minahassastraat aan de Rijksstraatweg, liepen de mannen achter haar aan. Vier andere mannen, die kennelijk bij het tweetal hoorden, blokkeerden bij de Planetenlaan haar de weg.

Met zijn zessen, mannen vermoedelijk van Noord-Afrikaanse afkomst, sloten ze vervolgens de vrouw in en schopten haar. Ook toen de vrouw op de grond lag, ging het geweld door. De vrouw wist uiteindelijk te ontsnappen. Er is nog niemand aangehouden.

De politie onderzoekt de zaak maar wil graag in contact komen met getuigen. Mogelijk zijn er buspassagiers die de vrouw en de twee mannen gezien hebben in de bus.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/120691/Zes+m ... +in+elkaar" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 07 okt 2013, 14:39

GTRene schreef:lees net dit op TV
HAARLEM Een vrouw uit IJmuiden is vrijdagavond tussen 20.45 uur en 21.00 uur door zes mannen mishandeld in Haarlem. Dat meldde de politie zondag. De vrouw, die werd achtervolgd na een busritje, was volgens een woordvoerster van de politie bont en blauw en had last van haar heup.
Twee mannen van rond de 25 maakten een opmerking tegen de 20-jarige vrouw in bus 75. Er volgde een discussie en toen de vrouw uitstapte bij de halte Minahassastraat aan de Rijksstraatweg, liepen de mannen achter haar aan. Vier andere mannen, die kennelijk bij het tweetal hoorden, blokkeerden bij de Planetenlaan haar de weg.

Met zijn zessen, mannen vermoedelijk van Noord-Afrikaanse afkomst, sloten ze vervolgens de vrouw in en schopten haar. Ook toen de vrouw op de grond lag, ging het geweld door. De vrouw wist uiteindelijk te ontsnappen. Er is nog niemand aangehouden.

De politie onderzoekt de zaak maar wil graag in contact komen met getuigen. Mogelijk zijn er buspassagiers die de vrouw en de twee mannen gezien hebben in de bus.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/120691/Zes+m ... +in+elkaar" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 17&t=26902" onclick="window.open(this.href);return false;

:coffee:

350 Z

Bericht door 350 Z » 07 okt 2013, 16:30

Tja een vrouw is inferieur in de islamitische cultuur plus geweld is geoorloofd tegen hen. Vanuit het perspectief vanuit deze 6 deden ze niks verkeerds en hebben ze haar even op 'haar plek' gezet.

Luco

Bericht door Luco » 07 okt 2013, 16:35

Ja, wij hebben een ketting, dus we zijn al wat verder geëvolueerd :tooth:
Slaan hoeft dus niet meer.
Wat doet zon vrouw dan ook zonder begeleiding op straat, schandalig, had ze maar achter het aanrecht moeten blijven staan, dan was dit niet gebeurd.

PD power

Bericht door PD power » 07 okt 2013, 20:22

GTRene schreef:lees net dit op TV

Kutvolk, 't zijn ook van die helden, alleen durven ze niks, zum kotsen :kotsen:

Plaats reactie