Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Bram » 27 sep 2013, 12:11

Dus?

Nogmaals, iedere radicaal, ongeacht ideologie is (levens)gevaarlijk. Ik sluit echt niet m'n ogen voor het gevaar wat die categorie en in dit geval dus vaak moslimextremisten opleveren, maar koppel dat wel los van het overgrote deel die dat terrorisme net zoals wij gewoon verwerpen. Ik heb ze in mijn klas als leerling en ik studeer samen met ze, ze lopen hier ook rond in de buurt. Ik kan me er niet druk over maken of daar gevaar in zien.

Maar goed, dit is een discussie met open einde, heeft geen zin :)

dvh

Bericht door dvh » 27 sep 2013, 12:13

Ieder mens is tot extreme dingen in staat. Geloof is enkel een excuus.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 sep 2013, 12:27

dvh schreef:Ieder mens is tot extreme dingen in staat. Geloof is enkel een excuus.
M'n vrouw heeft gebungeejumped 1,5 mnd terug. Tweede keer al. :thumbup:

Bram

Bericht door Bram » 27 sep 2013, 12:30

:mrgreen:

ik heb van de zomer 92.5 km p/u gescoord met de racefiets in de Dolomieten :blink:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 sep 2013, 12:34

dit dan :shocking:
Zwerm reuzenhorzels doodt 28 Chinezen
ach je bent toch niet bang voor zo'n klein beesie...

Afbeelding
n centraal-China zijn honderden mensen slachtoffer geworden door aanvallen van reuzenhorzels. 28 mensen vonden de dood, melden diverse media.

De bewoners van het dorp Sanping, in de provincie Shaanxi, zijn gewaarschuwd dat ze 'waakzaam' moeten zijn, vooral als ze het bos in gaan. De horzelplaag komt volgens de autoriteiten mogelijk door weersveranderingen in het gebied.

De afgelopen maanden werden ziekenhuizen overspoeld met slachtoffers. Vaak probeerden ze tevergeefs weg te rennen als ze een zwerm zagen vliegen. Sommige slachtoffers werden 200 keer gebeten.
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenla ... 8-chinezen" onclick="window.open(this.href);return false;

http://metro.co.uk/2013/09/26/dozens-ki ... a-4118809/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bram

Bericht door Bram » 27 sep 2013, 12:36

Pfff, er zijn betere manieren om te gaan zeg :duh:

Fernando

Bericht door Fernando » 27 sep 2013, 12:36

Rene haalt wel de angel uit de discussie... :tooth:

Peric

Bericht door Peric » 27 sep 2013, 12:38

Ah, dacht al dat je het jammer vond dat er te weinig Moslims zijn in Nederland.
Van mij mag alle geloof afgeschaft worden, zorgt voor veel te veel problemen.
Vind trouwens wél dat er geen enkele politieke partij zou moeten zijn die gebaseerd is op godsdienst.

Leuk dat iedereen een politieke partij kan beginnen, maar vind dat dat eigenlijk ook aan banden gelegd moet worden. Straks zit iedereen in de politiek, gewoon omdat het kan..
Een paar partijen, en als je denkt dat je de politiek inmoet sluit je je daarbij aan. Als je ideeën niet helemaal stroken met het gedachtegoed van die partij ga je daarover om de tafel.

Metchu

Bericht door Metchu » 27 sep 2013, 12:49

Peric schreef:Ah, dacht al dat je het jammer vond dat er te weinig Moslims zijn in Nederland.
Van mij mag alle geloof afgeschaft worden, zorgt voor veel te veel problemen.
Vind trouwens wél dat er geen enkele politieke partij zou moeten zijn die gebaseerd is op godsdienst.

Leuk dat iedereen een politieke partij kan beginnen, maar vind dat dat eigenlijk ook aan banden gelegd moet worden. Straks zit iedereen in de politiek, gewoon omdat het kan..
Een paar partijen, en als je denkt dat je de politiek inmoet sluit je je daarbij aan. Als je ideeën niet helemaal stroken met het gedachtegoed van die partij ga je daarover om de tafel.

dat is ook aan banden gelegd. Je komt pas in de gemeenteraad of tweede kamer met genoeg stemmen... En nog een paar eisen... Maar het kan ook gewoon, de vraag is word je gevolgd

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Kam ... ingen_2012" onclick="window.open(this.href);return false;

kijk maar er hebben 21 partijen meegedaan en er zitten 11 in de kamer. Dus dat betekent dat er voor 10 partijen geen draagvlak was. Probleem opgelost. Wat jij bedoelt is een andere vorm van democratie, zoals ze dat in Amerika hebben. Weet je wat jij moet doen? Een partij beginnen die dat als speerpunt heeft en proberen de meerderheid in de tweede kamer te krijgen ;) http://nl.wikipedia.org/wiki/Democratie ... democratie" onclick="window.open(this.href);return false;

Feiten, baseer je op feiten jongens... ;) Zoek het nieuws uit in plaats van te roeptoeteren :hungry:

als we toch de wereld willen verbeteren, laten we bij dit lijstje beginnen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie: ... senrechten" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 sep 2013, 13:35

Metin(met je achtergrond/land in gedachten), je begint belerend en vingerwijzend(althans zo vat ik 't op, dan moet je je maar anders uitdrukken!) op 'n Nederlands forum tegenover merendeel kaaskoppen over mensenrechten...... :hmmm:

:lollerdelol:

Luco

Bericht door Luco » 27 sep 2013, 13:48

http://www.amnesty.nl/mensenrechten/landen/turkije" onclick="window.open(this.href);return false;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_en_mensenrechten" onclick="window.open(this.href);return false;

Tja, met alle respect hoor Metchu, ik weet dat je het goed bedoelt, maar qua mensenrechten hebben Moslimlanden nou niet bepaald een goede reputatie.

Metchu

Bericht door Metchu » 27 sep 2013, 14:24

ten eerste, ik woon niet in Turkije, dus ik heb daar eigenlijk geen boodschap aan. Bovendien zeg ik WE moeten eerst iets aan dit lijstje doen. Neemt niet weg dat elke vorm van wreedheden en mens onterende situaties VERSCHRIKKELIJK zijn!

ten tweede, ik wil niet belerend overkomen, ik ben belerend bezig... maar dat komt omdat ik in mijn onderwijzermodus zit... ik probeer jullie op dingen te wijzen ;) haha

Hoe kan ik onderdeel van Nederland/Nederlandse bevolking worden als ik er constant op gewezen word dat ik eigenlijk anders ben... ik had het over WE en volgens jullie mag ik dat niet zeggen. OK

maar goed, dat was niet de discussie, maar die moslimpartij in 010, maar inhoudelijk heb ik mijn punt gemaakt daarover. Nog steeds eng en verschrikkelijk?

Afbeelding

Hielke

Bericht door Hielke » 27 sep 2013, 14:37

Gelukkig is Islam vrede.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 27 sep 2013, 14:42

Grafiekje die je post is een schatting van 2009 gebaseerd op cijfers uit 2006?

En verder: Turkse moslims, Marokkaanse moslims? Volgens mij zijn het gewoon Nederlanders.
Dat die mensen zichzelf Turk of Marokkaan noemen is ook niet helemaal zoals het hoort.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 sep 2013, 15:00

dubbele paspoorten helpt ook niet echt lijkt me...zo blijf je met 2 gedachten hinken en is het moeilijker 'los' laten :ongeveer als: en of kan dat 2de land zo'n persoon beinvloeden of die persoon en 'misbruik' van maken in bepaalde situaties.

Bram

Bericht door Bram » 27 sep 2013, 16:52

Riceaux schreef:Grafiekje die je post is een schatting van 2009 gebaseerd op cijfers uit 2006?

En verder: Turkse moslims, Marokkaanse moslims? Volgens mij zijn het gewoon Nederlanders.
Dat die mensen zichzelf Turk of Marokkaan noemen is ook niet helemaal zoals het hoort.
Dus als jij verhuist naar Canada ga je jezelf ineens Canadees voelen en noemen?

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 27 sep 2013, 17:21

Bram schreef:
Riceaux schreef:Grafiekje die je post is een schatting van 2009 gebaseerd op cijfers uit 2006?

Dus als jij verhuist naar Canada ga je jezelf ineens Canadees voelen en noemen?
Buiten het feit dat het vergelijk tussen Turken/Marokkanen/Canadezen/Nederlanders wat vreemd is (cultuur ofzo), heb ik die ervaring wel in Canada.

Luco

Bericht door Luco » 27 sep 2013, 17:30

Bij de eerste generatie kan ik me er wel wat bij voorstellen, maar als je hier geboren en getogen bent en jezelf nog steeds Marrokaan noemt ben je volgens mij niet geïntegreerd.

Metchu

Bericht door Metchu » 27 sep 2013, 17:40

Pffffff riceaux, ja dus? Het gaat toch om het idee. Essentie van het verhaal blijft hetzelfde. En je tweede punt, dat zeg ik toch helemaal nergens. Dat maak jij ervan. Maar veel keus wordt er niet gegeven. Want als ik een keer wij zeg, wij als Nederlandse burgers wordt er naar mijn culturele avhtergrond gewezen. Lekker boeiend. Nogmaals, ik heb mijn punt gemaakt. Gaan julli. Lekker verder onderbuiken met elkaar. Ik herinner me weer opeens waarom ik niet meedo. Met deze eindeloze tapes. Ik dacht ik probeer het weet een keer.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 27 sep 2013, 18:11

Metchu schreef:Pffffff riceaux, ja dus? Het gaat toch om het idee. Essentie van het verhaal blijft hetzelfde. En je tweede punt, dat zeg ik toch helemaal nergens. Dat maak jij ervan. Maar veel keus wordt er niet gegeven. Want als ik een keer wij zeg, wij als Nederlandse burgers wordt er naar mijn culturele avhtergrond gewezen. Lekker boeiend. Nogmaals, ik heb mijn punt gemaakt. Gaan julli. Lekker verder onderbuiken met elkaar. Ik herinner me weer opeens waarom ik niet meedo. Met deze eindeloze tapes. Ik dacht ik probeer het weet een keer.
Dat 2de was ook geen reactie op wat jij zei. Meer iets wat in het algemeen speelt. ;)

@Bram; Als ik in Canada geboren zou zijn en opgegroeid zou ik me inderdaad Canadees voelen. Leven naar Canadees gebruik en mezelf Canadees noemen ja.

Voor de rest met je eens hoor Metchu. Op het moment is het percentage moslims in Nederland nog te klein en te verdeeld om echt invloed uit te oefenen, landelijk gezien. Maar als je kijkt naar de verdeling van Moslims in Nederland en naar de gebieden waar het percentage Moslims relatief hoog is zie je daar dat de invloed van Moslims wel degelijk aanwezig is. Dat hoeft niet perse slecht te zijn. Dat probeer ik zeker niet te suggereren, maar kan je niet ontkennen dat ze in bepaalde gebieden van Nederland steeds meer en meer invloed krijgen.
1 ding heeft die bevolkingsgroep zeker beter voor elkaar dan de autochtonen. En dat is dat echt een groep zijn en zich verbonden voelen met elkaar.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 27 sep 2013, 18:33

Metchu schreef:Ik dacht ik probeer het weet een keer.
Het is geen wedstrijd met een beker he.
Een stukje wederhoor op maatschappelijke zaken wordt zeker op prijs gesteld.
Aan jou de nobele taak om de vaste schreeuwers te negeren, maar zoals op elk forum is 90% meelezer, en 10% poster.
En dat kan een vertekend beeld geven.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 okt 2013, 22:00

dit dan :shock:
wat een verhaal zeg...en brengen daar ook nog weer andere interessante zaken naar voren die je eens wat anders kan bekijken... :hmmm:

trouwens schijnbaar een nwe url bij Niburu of andere site, zie>

http://niburu.co/" onclick="window.open(this.href);return false; Interessante onderwerpen ook over de Joden die Turken zijn ;-) nouja wel een apart verhaal, genoeg nwe onderwerpen, ben al een paar uur aan het lezen en kijken.

Maar wat ik naar voren wilde brengen was deze>
De door Israël gehoopte en geplande aanval op Syrië is er (nog?) niet gekomen. En dus, wordt het nu tijd voor meer drastische actie.
Nog steeds is er geen verklaring voor de verscheepte/vermiste kernwapens uit Dyess Airforce Base in Texas.
In een CBS artikel waarschuwt hij voor een nucleaire aanval door terroristen op Charleston als er geen militaire actie in Syrië wordt ondernomen. Het bizarre toeval is dat volgens de door Infowars ontvangen informatie, Charleston de bestemming is voor de uit Texas verplaatste kernkoppen(!). Het bericht, van een zeer betrouwbare bron binnen het leger, kwam binnen bij Infowars voordat het artikel van Senator Lindsey verscheen".
Er komen een aantal deskundigen aan het woord, die het eigenlijk over één ding wel eens zijn. Alles wat er gebeurt in het Midden Oosten en rondom Syrië is gericht op maar één doelstelling en dat is een groter Israël.
De door Israël gehoopte en geplande aanval op Syrië is er niet gekomen. En dus, wordt het nu tijd voor meer drastische actie. Meer chaos en meer druk op de “strijd tegen moslimterrorisme”.

We hebben vorige week weer een voorproefje gehad met de in scene gezette gebeurtenissen in het Westgate winkelcentrum in Nairobi, maar daar blijft het niet bij.

Nog steeds is er geen verklaring voor de verplaatsing (verdwijning) van die kernkoppen. De waarschuwing van Senator Lindsay Graham is meer dan ooit actueel.
Alle False Flag operaties hebben tot nu toe gefaald of zijn ontmaskerd. Denk aan de chemische aanval in Syrië of de meer recente aanslag op het Westgate winkelcentrum in Nairobi. Daarom zal de volgende False Flag groter en indrukwekkender zijn dan alle voorgaande. Een door Moslims uitgevoerd nucleaire aanslag op een stad in Amerika zou precies dát veroorzaken waar men in Israël op uit is.

Met alle voorbereidingen die zijn getroffen in Amerika, de verscheepte/vermiste kernwapens en de volkomen mislukte plannen voor een oorlog (Derde Wereldoorlog) in het Midden Oosten zijn we nu op een punt aanbeland waarbij ieder scenario mogelijk is. Want, opgeven zullen ze niet.
meer>>

http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=33" onclick="window.open(this.href);return false;

als je dan meer artikelen leest komen bepaalde zaken ook terug en of zijn bepaalde zaken best 'vreemd' to say the least. maja in NL kunnen ze daar ook wel wat van al is dat waarschijnlijk op kleinere schaal.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 02 okt 2013, 08:23

Die artikelen op die Niburu site zijn echt door een stel fantasten geschreven Rene. Ik zou daar qua mening toch wat minder gewicht aan hangen.

Verder over de Moslim partij. Dat is hun goedrecht zoals Metin al zegt. Voor de mensen die zeggen dat Godsdienst los zou moeten staan van de staat, dat is onmogelijk binnen de grenzen van ons systeem. Als je namelijk een partij als Christen Unie etc toelaat dan kan je een moslimpartij niet verbieden. Verder zijn een groot deel van onze wetten, normen en waarden etc in West Europa nog steeds direct afkomstig uit de Bijbel. Over de eeuwen heen hebben we ze als normaal aangenomen, maar de grondslag ligt nog steeds bij de bijbel.

Het grootste deel van Nederland heeft alleen zijn affiniteit met godsdienst verloren. Daarom zal je niet snel een nieuwe grote christelijke partij zien. Maar het via de politiek proberen is niks nieuws. Alleen doen we het zelf liever via een omweg tegenwoordig, denk aan partijdonaties, smeergelden, lobby bureau's etc. Verder word PVV ook gewoon getolereerd.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 okt 2013, 10:00

some are, I know Bert, maar de meeste artikelen zijn niet door Niburu geschreven, alleen vertaald in NL ;-) de bron staat altijd onderaan de berichten.

natuurlijk neem je niet zomaar iets aan wat een ander schrijft, immers dat kan zijn of haar beleving zijn, maar open staan voor of rekening houden met of je ogen eens openen kan geen kwaad.

:ongeveer als:

alles als zoete koek aannemen wat de grote nieuwszenders of kranten e.d. vertellen of de NL staat of US of van wie ook is zekers wel juist :TV kijken:

dus meenemen en dan zelf je gedachten er over uit denken :D

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 02 okt 2013, 10:21

Iedere bron mag vandaag de dag gerust kritisch bekeken worden; links, rechts, publiek, commercieel en filantropisch.
Aan het eind van de rit moet je jezelf altijd afvragen wie het vreten van de schrijver betaald, en daarmee je gewicht aan het artikel bepalen.

Plaats reactie