Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 27 sep 2013, 07:41

Ja, sta je te wildplassen na een avondje stappen.

200,- euro meneertje!

-Ik heb maar 2 tientjes, 3discomunten en 'n pakje halfaangevreten Sportlife.

-OK deal. Maar dan wel graag met je Air Jordans want die zijn toch zeker 'n jaar oud.

:coffee:

Of, nog mooier, je komt er vanaf met 'n warschauwing!

dvh

Bericht door dvh » 27 sep 2013, 08:26

Of je vraagt wat het beledigen van een ambtenaar in functie kost en je pist hem helemaal onder voor 400,-
(200 + 200)

:swinging:

Metchu

Bericht door Metchu » 27 sep 2013, 09:03

worth it! :mrgreen:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 27 sep 2013, 20:21

:roflol:

Luco

Bericht door Luco » 27 sep 2013, 20:44

dvh schreef:Of je vraagt wat het beledigen van een ambtenaar in functie kost en je pist hem helemaal onder voor 400,-
(200 + 200)

:swinging:
Als je geen vaste woon of verblijfplaats heb kom je er misschien met 5 tientjes vanaf

Bram

Bericht door Bram » 27 sep 2013, 21:04

Jij ook wel Luco, je ziet er uit als een Pool :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 27 sep 2013, 21:22

Bram schreef:Jij ook wel Luco, je ziet er uit als een Pool :mrgreen:

Noord of zuidpool?

Luco

Bericht door Luco » 27 sep 2013, 23:19

tegenpool :tooth:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 sep 2013, 21:53

Kan het nog gekker?...................je denkt van niet, je hoopt van niet...............maar fout gedacht, het kan blijkbaar nooit gek genoeg;

http://www.z24.nl/geld/eigenaar-zonnepa ... lom-383774" onclick="window.open(this.href);return false;

Peric

Bericht door Peric » 30 sep 2013, 22:06

Wéér iets wat eerst jubelend gepresenteerd is en nu dus weer in een nadeel gedraaid wordt.
En dat allemaal dankzij de geweldige EU..

:clap:

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2013, 22:21

"Voor niks gaat de zon op" is in de EEG al geen kloppende uitspraak meer.

Wat is er nog wél 'gratis'?

GTRene

Bericht door GTRene » 30 sep 2013, 22:24

scherp Robin :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 30 sep 2013, 22:56

Was al even bekend hoor, pure geldplukkerij.

zelfs als je een windmolen zou plaatsen moet je aan de staat betalen, ook al lever je niet terug.

PD power

Bericht door PD power » 01 okt 2013, 21:44

Zit toch weer met stijgende verbazing naar "dubbeltje op zijn kant te kijken", wat een lui volk hebben we toch, en het is allemaal schuld van de ander, pfff, uitkeringen zijn veel te hoog, verbaas me elke keer over wat mensen binnen harken.

Robin

Bericht door Robin » 02 okt 2013, 13:05

Wat vinden we hier van?
http://www.nu.nl/binnenland/3590727/vol ... erlof.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu weet ik ook wel dat 'volgens het wetboekje' en de 'geleerden' dit kan en eventueel mág(blijkbaar), maar er bestaat(wat Teeven en Wilders ook al zeggen) iets als maatschappelijke onrust. Die in mijn ogen veel meer meeweegt dan het 'recht' van een persoontje(en wat voor een) om weer terug te keren in de maatschappij....

Die oogklepperij en tunnelvisie van die 'geleerden' die volgens het boekje werken: Hoe kan dat bij dat soort intellect? Dat ze niet kunnen begrijpen dat VdG nogal een beladen begrip is in de maatschappij. En toch willen doen. En zich dan afvragen waarom 'het volk' dan gaat klagen, zeuren, aggressief gaat doen....?

Je hebt toch oorzaak en gevolg? Of wat.
We leven al in 'n samenleving met enorme frictie onderling.

En in 99 van de 100 gevallen gaat algemeen belang voor het individu, IN DIT LAND. En nu even niet. LOL

GTRene

Bericht door GTRene » 02 okt 2013, 13:26

dat proefverlof heb ik nooit 'begrepen' :ongeveer als:

ook niet dat als je bv 9 jaar celstraf zou krijgen je bv na 6 al naar buiten kan.

het zou zo moeten zijn dat als je bv 6 jaar krijgt je ook 6 jaar moet zitten en als je je goed hebt gedragen mag je er uit...gedroeg jij je fout e.d. dan wordt de straf verlengd met...jaar/jaren bv.

dus goed gedrag loont om na je straf jaren er uit te kunnen en slecht gedrag krijg je extra tijd om je aan te passen qua gedrag oid ;-)

Bram

Bericht door Bram » 02 okt 2013, 13:32

Sja, hij is veroordeeld, heeft zijn straf bijna uitgezeten en is blijkbaar geschikt bevonden om terug te keren naar de maatschappij. Dat dit voor onrust zorgt snap ik best, het is niet zomaar een moord die hij gepleegd heeft, maar moet je de rechtspraak dan maar oprekken vanwege sentimenten vanuit de samenleving? Dat lijkt me een gevaarlijke ontwikkeling. Dan hadden ze hem maar levenslang moeten geven, krijg je dit probleem niet.

Waar is die onrust op gebaseerd?
Laatst gewijzigd door Bram op 02 okt 2013, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram

Bericht door Bram » 02 okt 2013, 13:33

GTRene schreef:dat proefverlof heb ik nooit 'begrepen' :ongeveer als:

ook niet dat als je bv 9 jaar celstraf zou krijgen je bv na 6 al naar buiten kan.

het zou zo moeten zijn dat als je bv 6 jaar krijgt je ook 6 jaar moet zitten en als je je goed hebt gedragen mag je er uit...gedroeg jij je fout e.d. dan wordt de straf verlengd met...jaar/jaren bv.

dus goed gedrag loont om na je straf jaren er uit te kunnen en slecht gedrag krijg je extra tijd om je aan te passen qua gedrag oid ;-)
Het volledig uitzitten van de straf is sinds ik meen dit jaar ook een feit Rene, alleen VdG is veroordeeld voor die regeling ingevoerd werd.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 okt 2013, 13:55

klopt ook, technisch gezien schijnt er niks mis te zijn met wat de plannen zijn.

trouwens als ie vrijkomt in 2014 dacht ik?
zal die waarschijnlijk een beetje een opgejaagd gevoel gaan krijgen denk...

Robin

Bericht door Robin » 02 okt 2013, 14:27

Bram schreef:Sja, hij is veroordeeld, heeft zijn straf uitgezeten en is blijkbaar klaar om terug te keren naar de maatschappij. Dat dit voor onrust zorgt snap ik best, maar moet je de rechtspraak dan maar negeren vanwege de sentimenten vanuit de samenleving? Dat lijkt me een gevaarlijke ontwikkeling.

Waar is die onrust op gebaseerd?
Tja, dat heet nou samenleving...die 'controleer' je niet zomaar even met wat rechtspraak(..) van theoretici.
Een soort juridische 'marktwerking'?

Kijk het zal mij persoonlijk 'n zorg zijn, ik slaap er niet minder om, maar vraag me af wat de beweegredenen van 'de rechtspraak' zijn om individueel belang voor algemeen belang hoger in te schatten. Laat mij dat oogklepperij noemen:)

Die figuren van Greenpeace die nu in Rusland gearresteerd zijn, daar zaagt men(voor dit soort milde vergrijpen) van dik hout planken. En bijna geen haan die er naar kraait. En ik heb niks met Greenpeace. Nul eigenlijk.

Het ene recht is 't andere niet. In Rusland te 'streng' en in NL te 'soft'?Retorisch.

Wie bepaalt wat recht is? De mensheid. En die maakt nogal fouten.
Beter een waterpas gebruiken.

Maar ok. Het zij zo:)

Niels v D

Bericht door Niels v D » 02 okt 2013, 16:56

Over dat Greenpeace verhaal; Sinds wanneer valt piraterij onder de "milde vergrijpen"?

Is, uit naam van een zelfverklaarde goede bedoeling, iedere actie geoorloofd?

Robin

Bericht door Robin » 02 okt 2013, 17:07

Niels v D schreef:Over dat Greenpeace verhaal; Sinds wanneer valt piraterij onder de "milde vergrijpen"?

Is, uit naam van een zelfverklaarde goede bedoeling, iedere actie geoorloofd?
Mee eens hoor, relatief mild tov moord(op 'n nogal invloedrijk persoon)

Om mijn part worden ze in zee geworpen. :)

Robin

Bericht door Robin » 02 okt 2013, 17:14

Dat zijn nou die dromers, idealisten, intellectuele wereldverbeteraars waar ik op doel. Schijnheilig. Agressief
Wijzend op de splinter in 't oog van 'n ander en balk in eigen ook niet zien(willen). Klagen over vanalles en nogwat. De schuld ligt nooit bij hun:)

Nederland heeft 98 miljoen hoenders begreep ik.
Hoe moeten/kunnen we dat in banen leiden op de Grenpeace manier. Niet. Utopia.

Ga als Greenpeace activist gewoon lekker met je goudvis (uit de kom) praten en val de wereld er niet lastig mee. Onbegonnen werk. understatement. En je kweekt ook nog eens wrijving met als resultaat deze celdtraffen.

Soms moet je (als Greenpeace) je tegenhanger eens een keer NIET onderschatten en berusten in de dingen zoals ze zijn. Dat moeten 'wij' burgers ook:)

Je kunt wel 'revolutionair' overal tegenaan schoppen en dingen willen. De Franse Revolutie is één, wat daar (Nappie) op volgde is twee. Russische Revolutie idem. Wat had je en wat krijg je daarna? Kutarmoe en daarna Überkutarmoe en communisme... leuk...

Zwart wit voorbeelden. Van de regen in de drup/van de wal in de sloot. Maar daar denken ze niet aan.

Verbeter de wereld begin bij jezelf. Als men dat zo graag wil. Maar val mij/ons er niet mee lastig:)

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 02 okt 2013, 17:26

Greenpeace wil gewoon graag media aandacht nu ze vastzitten. Zichzelf vastzetten aan een hek of de trossen van een boot vinden ze prima. Maar in een cel vastzitten is ineens een probleem...

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 02 okt 2013, 18:44

Klopt. Zijn gewoon huilies die lui van Greenpeace.

Ik vraag me af of die actievoerders echt zo stom zijn of dat ze zich werkelijk bewust op glad ijs begeven. Of bewust dom gehouden worden door de Greenpeace staf.

Dat gedoe op het nieuws over internationale wateren daar zou ik niet zo zeker van zijn. Als jij ergens wilt boren dan moet je een lease hebben, uitgegeven door, jawel het land welke eigenaar is van het gebied waarin je boort. Doordat je dus een lease hebt gelden er ook een aantal andere bepalingen. Zo mag overig scheepvaartverkeer niet binnen 500 meter van een platform komen. Zowel een boorplatform als een productieplatform moeten operaties staken als overig verkeer binnen die 500m komt en geen tekenen van uitwijken of andere communicatie geven. Vooral in geval van een groot productieplatform kunnen de schadeclaims echt heel hoog oplopen in zo'n geval. De kustwacht van het desbetreffende land is ook belast met het instellen en handhaven van die 500m zone. Dwz, die zorgt ervoor dat de overige scheepvaart op de hoogte is door het uitgeven van een zogenaamde notice, iedereen krijgt die. En ze delen boetes uit als het toch tot een overtreding komt. Wil je willens en wetens niet weg uit de 500m zone dan mogen ze de overtreder dus ook gewoon aan de ketting leggen.

Ga je vervolgens ook nog eens een platform enteren dan drijf je de zaak helemaal op de spits. Een vaartuig of een platform onder Russische vlag geld in principe als Russisch grondgebied. Dat gaat niet altijd op, als jij bijvoorbeeld je russische platform in de Noordzee neerzet, dan heb je te maken met de wetten van het land waarin het verblijft. (vrij lastig met wetgeving) Maar zou je je in Internationale wateren bevinden dan is het Russisch grondgebied en geld aan boord ook de Russische wet. Zo gauw die lui van Greenpeace dus de eerste stap aan boord gezet hebben mag Rusland ze desnoods met een team Spetnaz van boord komen halen. Russisch platform in Russische wateren enteren? :)

Ik denk dat Rusland dus gewoon in zijn recht staat. Verder denk ik dat het inderdaad niet al te slim is om een Russisch staatsbedrijf op de korrel te nemen. Iets met vriendjespolitiek en als je genoeg schuift zijn er altijd oplossingen zeg maar. Ze waren van te voren gewaarschuwd, als je dan toch doordramt dan loop je het wel eens op.

Plaats reactie