Eerste kennismaking met een lightweight was een Opel Speedster. Die is nu in handen van 'Smiley' op dit forum. Als deze wagen zou bevallen wilde ik hem na een jaar inruilen op een Elise.
Heb deze na een 13 maanden echter ingeruild op een Caterham. Reed de wagen bijna altijd open en het liefst zonder deuren. Ongekende rijbeleving in mijn ogen. Helaas bleek de wagen absoluut onbetrouwbaar.
Ben nu al een tijd bezig met de laatste loodjes om deze weer op de weg te krijgen met een 2 liter Duratec. Wil niet vlotten wegens tijdgebrek. Hoop dit jaaroverigens nog wel 1 circuitdag mee te pakken.
Mijn voorliefde voor auto's gaat overigens vooral uit naar de oudere modellen. De Lotus Elan of Europa van weleer bijvoorbeeld of een Morgan 4/4 sport van vandaag. Allemaal lichte auto's met een viercilinder. De Porsche 912 lijkt me gek genoeg ook een fantastische auto, al zullen velen het een net niet model vinden. Lastig uit te leggen waarom ik altijd een zwak voor een viercilinder heb...
HKT heeft imho ook prachtige lightweights net als Ginetta tegenwoordig.
Als je het ringweekend bedoeld, geloof niet dat ik dat zou redden, maar mocht het meezitten wil ik Bilsterberg proberen te rijden. Lijkt me verder fantastisch om je wagen een keer van dichtbij te kunnen bezichtigen.