Nespresso en een probleempje aan 't apparaat.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Downforce Hans

Re: Nespresso en een probleempje aan 't apparaat.

Bericht door Downforce Hans » 06 nov 2012, 16:00

Van je vrienden van DF moet je het hebben..................... :thumbup:

HansD

Bericht door HansD » 06 nov 2012, 21:34

JP schreef:
Shakes schreef:Ik had laatst een koffievlek in m'n jurk en krijg hem er niet uit. Iemand tips?

Handel zo snel mogelijk. Ook bij vlekken op een glad oppervlak. Neem deze weg met een vochtige doek. Laat u de koffie opdrogen, dan wordt het verwijderen al gauw lastig, zeker omdat veel oppervlakten toch niet zo glad zijn als zij in eerste instantie lijken en vaak toch enigszins poreus zijn.

Vlekken van koffie met melk spoelt u in koud water uit. Daarna eventueel indeppen met huishoudzeep (zeep van Dove werkt erg goed) en vervolgens wassen volgens de wasvoorschriften.

Vlekken van koffie zonder melk behandelt u met een sopje van handwarm water.

Voor oudere koffievlekken gebruikt u een sopje van handwarm water waaraan u een snufje zout toevoegt. Daarna doet u wat eigeel en glycerine op de vlek en laat dit een half uur staan. Spoel dit tot slot eerst met koud en daarna met handwarm water uit.

Bij gekleurde, wasbare stoffen helpt een melkbadje. Zodra de melk zuur geworden is, spoelt u de vlek met lauw water uit.

Koffievlekken op tapijt wrijft u in met zuivere glycerine. Dit breekt de bruine kleurstoffen af. Direct daarna veegt u de vlek na met water en ammonia. Probeer zo weinig mogelijk water te gebruiken.
:roflol: :please:

dvh

Bericht door dvh » 22 sep 2013, 21:55

Hmmmm.. Rebel.. Mis hem wel een beetje..

Maar daar doe ik dit topic niet voor necrofielen.

Wat is nou een hip Nespresso apparaat voor thuis ? Een goeie. En waarom is het dan goed ?

Tips / Ervaringen ?

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 23 sep 2013, 09:43

Iemand ervaring met de nieuwe Illy machines?

allen

Bericht door allen » 23 sep 2013, 10:08

dvh schreef:Hmmmm.. Rebel.. Mis hem wel een beetje..

Wat is nou een hip Nespresso apparaat voor thuis ? Een goeie. En waarom is het dan goed ?

Tips / Ervaringen ?
Als je het gemak wilt van snel koffie zetten, pak dan gewoon een echt espresso apparaat, desnoods met een houder voor ESE pads erbij voor de luie dagen. Nespresso machines zijn in de basis goedkoper in de aanschaf, want het geld wordt grof terugverdiend met de cupjes. Iemand vertelde me eens hoe Nespresso aan die mooie dikke cremelaag kwam (waar ik overigens minder over te spreken was, liever een mooi dun laagje). :mrgreen:

Zelf verder geen ervaring met Illy machines. Heb een Quickmill met onder andere een houder voor de luie dagen waar ik dan een keertje Illy ESE pads in knal ipv vers gemalen bonen. Laatste blijft toch altijd het lekkerst!

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 23 sep 2013, 21:45

allen schreef:
dvh schreef:Hmmmm.. Rebel.. Mis hem wel een beetje..

Tips / Ervaringen ?
Als je het gemak wilt van snel koffie zetten, pak dan gewoon een echt espresso apparaat, desnoods met een houder voor ESE pads erbij voor de luie dagen. Nespresso machines zijn in de basis goedkoper in de aanschaf, want het geld wordt grof terugverdiend met de cupjes. Iemand vertelde me eens hoe Nespresso aan die mooie dikke cremelaag kwam (waar ik overigens minder over te spreken was, liever een mooi dun laagje). :mrgreen:

Zelf verder geen ervaring met Illy machines. Heb een Quickmill met onder andere een houder voor de luie dagen waar ik dan een keertje Illy ESE pads in knal ipv vers gemalen bonen. Laatste blijft toch altijd het lekkerst!
Moet je alleen wel genoeg bonen in huis hebben, he Allen? :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 23 sep 2013, 21:56

Uurtje rond rijden en ik was weer voorzien. :coffee: :tooth:

HansD

Bericht door HansD » 23 sep 2013, 22:43

Moet het perse hip zijn? Ze hebben allemaal dezelfde techniek en cups dus dat maakt het verschil niet. Design en specificaties (melkopschuimer/autostop/warmhoudplaatje) zijn praktisch de enige verschillen. Krups of Magimix maakt geen enkel verschil.

Prima voor een snel bakkie. Voor veeldrinkers zou ik een volautomaat/espressoapparaat aanraden, zowel qua smaak als kosten.
Eind dit jaar heeft Nespresso weer een cashback actie, als je dan een beetje zoekt kun je voor een paar tientjes een Pixie aanschaffen.

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 24 sep 2013, 08:34

Hans,

welke dan?

Ik vind Nespresso prima koffie; heb veel koffie uit Jura's gehad; ook goed maar Nespresso komt bij mij wat intenser/voller qua smaak over.

allen

Bericht door allen » 24 sep 2013, 08:45

Als je Nespresso wilt drinken pak je gewoon het instapapparaat al dan niet met automaat, zodat je niet zelf dat ding op tijd uit hoeft te zetten. Incl. cashback ben je dan waarschijnlijk iets van €65,00 tot € 100,00 kwijt. Duurder apparaat kan mooier ogen, maar verschil in smaak ga je niet proeven.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 sep 2013, 12:06

Idd. Ik was destijds iets meer kwijt (150,-/160,- geloof ik) omdat ik een combi genomen heb met zo'n opschuimer op een vaste plaats ernaast. Ben de enige hier die koffie drinkt, zo nu en dan, en vind dit prima koffie eigenlijk.

allen

Bericht door allen » 24 sep 2013, 12:12

Dat een Nespresso overigens intenser / voller van smaak is, is overigens hetzelfde als zeggen dat je een BMW sportiever vindt dan een Porsche. Dat klopt wel als je een 1M vergelijkt met een instap Cayenne, maar dat kan met een 911 Turbo vergeleken met een 320D weer andersom zijn. ;)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 24 sep 2013, 12:29

Ja, wel eens met Allen. Koffie uit een volautomaat is erg lekkerder. Het is dat hier geen volautomaat op het aanrecht meer past en daarom dus maar een klein Nespresso automaatje. Vind ik ook erg lekker moet ik zeggen. Maar, het verschil proef je wel.

allen

Bericht door allen » 24 sep 2013, 12:37

Bij mij komt het niet uit een volautomaat hoor Robin. ;)
Kies m'n bonen verder wel graag zelf uit en de malingsgraad zoek ik ook graag zelf uit.
Verder is het ook niet dat Nespresso niet te drinken is, maar ik werd af en toe echt simpel van die veel te dikke cremelaag. Komt bij dat de prijs per kopje relatief gezien aardig aan de prijs is.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 24 sep 2013, 12:47

allen schreef:Bij mij komt het niet uit een volautomaat hoor Robin. ;)
Kies m'n bonen verder wel graag zelf uit en de malingsgraad zoek ik ook graag zelf uit.
Verder is het ook niet dat Nespresso niet te drinken is, maar ik werd af en toe echt simpel van die veel te dikke cremelaag. Komt bij dat de prijs per kopje relatief gezien aardig aan de prijs is.
Maal je ze zelf of andere automaat?

allen

Bericht door allen » 24 sep 2013, 12:52

Gebruik er een molen van quickmill voor.
Meestal zit deze voor 1/3 vol met bonen. De rest bewaar ik in een goed afgesloten blik.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 24 sep 2013, 12:58

allen schreef:Gebruik er een molen van quickmill voor.
Meestal zit deze voor 1/3 vol met bonen. De rest bewaar ik in een goed afgesloten blik.
Aha, duidelijk. Klinkt goed! Misschien toch ook maar eens proberen. Waar koop je je bonen meestal? (En wat voor soort?)

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 24 sep 2013, 13:04

Arthur schreef:Idd. Ik was destijds iets meer kwijt (150,-/160,- geloof ik) omdat ik een combi genomen heb met zo'n opschuimer op een vaste plaats ernaast. Ben de enige hier die koffie drinkt, zo nu en dan, en vind dit prima koffie eigenlijk.
Dit dus.
Had eerst een oude met plastic melkcontainer geintegreerd, met container en pijpje lastig schoon te houden.
Die nieuwe cylinder opschuimers ernaast generatie is prima.
Makkelijk schuimen, en makkelijker schoon te maken. (en hoe ze met een soort magneetconstructie die garde draaiend krijgen is mooi om te zien.
Eerste keer dat ik erin keek dacht ik wtf. Hoe gaat dat werken?. Nou prima dus. Afbeelding
Laatst gewijzigd door smiley op 24 sep 2013, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 24 sep 2013, 13:07

Meestal haal ik Palermo of Corleone van Simon Levelt. Voor de afwisseling probeer ik ook steeds andere koffie's uit. Ze kunnen in de winkel doorgaans ook wel een keer wat koffiesoorten laten proeven als je daarom vraagt.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 sep 2013, 14:22

allen schreef:Gebruik er een molen van quickmill voor.

:thumbup:

das inderdaad wat meer werk maar wel echte koffie :D

overigens nespresso vind ik ook prima, komt aardig in de buurt van quickmill icm zelf malen maar het gemak is natuurlijk veel beter bij de nespresso!

heb zelf nu een WMF apparaat staan waar pads in kunnen of zelf gemalen koffie, maakt ook een goed bakkie :coffee:

HansD

Bericht door HansD » 24 sep 2013, 19:24

Sjoerd wat bedoel je met welke?

///Joost

Bericht door ///Joost » 24 sep 2013, 20:07

Volgens mij heb ik het al eens genoemd in dit of een ander :coffee: topic...

Wij zetten zelf espresso en cappu's met een Rancilio Silvia uit 1999. Topkwaliteit onderdelen, bronzen boiler en icm 'normale ' Illy maling dodelijk goede koffie. :D

dvh

Bericht door dvh » 27 sep 2013, 19:18

Heb vandaag een 'pixie' gekocht. Voor de hoofdprijs lees ik nu op internet want ze staan ook 30,- goedkoper te koop..

Afbeelding

Lekker klein. Voelt degelijk aan. Mooie ledjes enzo.. Maar vooral klein. en dat wilde ik ook.
Net 2 bakjes koffie op. Smaakt best lekker !

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 28 sep 2013, 11:21

:thumbup: veel plezier er mee, inderdaad lekkere en vooral makkelijke koffie die nespresso :D

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 28 sep 2013, 17:42

Hans,
HansD schreef:Voor veeldrinkers zou ik een volautomaat/espressoapparaat aanraden, zowel qua smaak als kosten.
Wat voor merk/type dus?

Plaats reactie