BMW 1 Serie M Coupé
-
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Beetje aardig doen naar je mede-DFers aub
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Petrolhead Tom schreef:Net Romo nog gespot op de Noord Eschmarkerrondweg toen ik de hond uitliet. Blijft een dik ding.
Yep that was me indeed..............na een lange dag..........
aangaande de PS2 vs PSS discussie.........sarcasme meter stuk heren??
Hoeveel

- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
1M "the one and only" V8+2
- GTRene
beetje apart geluid maar dat ding schiet wel af 

- Hielke
Heb gisteravond in de druilerige regen even getracht wat driftjes met de 1M van Andre neer te leggen. Het geklungel deed m'n ego geen goed. De gemonteerde en afgesleten banden waren ooit voor een 'stage' ergens in het uiterste noorden van Finland geproduceerd, maar gisterenavond op het asfalt in en rondom het Friese Haagje hadden ze helemaal niks meer te vertellen. Heb ook nooit geweten dat er zoveel verschillende soorten asfalt waren. Van grip tot absoluut geen grip. Met een stel nette straatbanden zijn alle asfaltsoorten nagenoeg hetzelfde. Met de @$%&*( 18 inchers onder de 1M was er geen meter die op een andere meter leek. Not my cup of tea.
Gelukkig is er dan altijd nog het good old klaverblad. Dat is dan nog redelijk uniform. En wat zijn de electronische vangnetten van de 1M dan van enorme waarde. De eerste keer dat ik met een tractie-stumperhulp reed was in een 350Z zo'n 10 jaar terug. Registreerde de computer dat de aangedreven achterwielen wat sneller dan de voorwielen draaiden, dan werd de brandstoftoevoer naar de motor doodleuk voor een ruime seconde uitgeschakeld. Het systeem werkte en daar was alles mee gezegd. In de 1M zijn de ingrepen (op de middelste van de 3 instellingen: aan, semi-aan, uit) zo subtiel dat ze je helpen de grens van de auto op te zoeken. Gaat ie over de voorwielen glijden (wat heeft die besturing lekker veel feedback) en geef je toch meer lock, dan remt ie de wagen rustig naar een lagere snelheid terug. Verbreek je de grip achter dan laat het systeem je tot een sliphoek van een graad of 10-15 nog alle vrijheid om zelf in te grijpen. Overschrijd je die sliphoek dan grijpen remmen en motor zo subtiel in dat je nauwelijks doorhebt dat het de elektronica is die de wagen weer in het gareel krijgt. Wonderbaarlijk hoe een turbomotor zo nauwkeurig op een kunstmatige manier "aan het gas gehangen" kan worden. Of ik m'n kudo's nu aan BMW of aan de producent van de elektronica moet geven weet ik niet. Indrukwekkend was het opnieuw wel.
Gelukkig is er dan altijd nog het good old klaverblad. Dat is dan nog redelijk uniform. En wat zijn de electronische vangnetten van de 1M dan van enorme waarde. De eerste keer dat ik met een tractie-stumperhulp reed was in een 350Z zo'n 10 jaar terug. Registreerde de computer dat de aangedreven achterwielen wat sneller dan de voorwielen draaiden, dan werd de brandstoftoevoer naar de motor doodleuk voor een ruime seconde uitgeschakeld. Het systeem werkte en daar was alles mee gezegd. In de 1M zijn de ingrepen (op de middelste van de 3 instellingen: aan, semi-aan, uit) zo subtiel dat ze je helpen de grens van de auto op te zoeken. Gaat ie over de voorwielen glijden (wat heeft die besturing lekker veel feedback) en geef je toch meer lock, dan remt ie de wagen rustig naar een lagere snelheid terug. Verbreek je de grip achter dan laat het systeem je tot een sliphoek van een graad of 10-15 nog alle vrijheid om zelf in te grijpen. Overschrijd je die sliphoek dan grijpen remmen en motor zo subtiel in dat je nauwelijks doorhebt dat het de elektronica is die de wagen weer in het gareel krijgt. Wonderbaarlijk hoe een turbomotor zo nauwkeurig op een kunstmatige manier "aan het gas gehangen" kan worden. Of ik m'n kudo's nu aan BMW of aan de producent van de elektronica moet geven weet ik niet. Indrukwekkend was het opnieuw wel.
- Leen
Vandaag pas na 50000 km tot de ondekking gekomen dat de recaro's 4 cm konden zakken ................
Door een "denkfout" altijd gedacht dat als de bouten in het onderste gat zaten de stoel ook laag stond
Beste upgrade sofar
Door een "denkfout" altijd gedacht dat als de bouten in het onderste gat zaten de stoel ook laag stond

Beste upgrade sofar

- GTRene
weet niet hoe dat eruit ziet daar, maar wat was de clou van die stoelen lager zetten? 4cm scheelt nog al 

- Leen
Had de stoelen er vanaf 0 km door de dealer in laten zetten , en gezegd nadat ik er door leonard op gewezen was dat de stoelen zo laag mogelijk gemonteerd moesten worden , verder nooit meer naar gekeken en vandaag bij de allereerste stofzuigbeurt .............tot de ondekking gekomen dat het dus niet goed zat .gelijk veranderd en nu is het top , vraag me af hoeveel mensen nog zo rijden , want zo worden perfomance stoelen in de doos aangeleverd .
- GTRene
lekker dan, nou eigenlijk niet dus
maar zo te horen zit het nu een heel stuk beter?
best apart eigenlijk dat je al die tijd dan zonder die instelling hebt gezeten en dacht van hm

maar zo te horen zit het nu een heel stuk beter?
best apart eigenlijk dat je al die tijd dan zonder die instelling hebt gezeten en dacht van hm

-
Bizar zeg, dat ding schiet af en dat geluid erbij...EvdP schreef:1M "the one and only" V8+2
Lachen @ 2:40 om een Cayman

- frank de jonge
Die Cayman rijder zal vast gedacht hebben dat hij ineens in zn achteruit stond ofzo, teringjantje wat gaat dat af zeg 

-
Leen schreef:Had de stoelen er vanaf 0 km door de dealer in laten zetten , en gezegd nadat ik er door leonard op gewezen was dat de stoelen zo laag mogelijk gemonteerd moesten worden , verder nooit meer naar gekeken en vandaag bij de allereerste stofzuigbeurt .............tot de ondekking gekomen dat het dus niet goed zat .gelijk veranderd en nu is het top , vraag me af hoeveel mensen nog zo rijden , want zo worden perfomance stoelen in de doos aangeleverd .
haha Leen, je bent niet de enige die dat verkeerd heeft gezien. Zelfs de BMW dealermonteurs deden het verkeerd in mijn auto............ Ik vond ze ook te hoog en idd, de stoelen in de lage stand is top!
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Geweld(adi)g hoe die 1er V10 beschleugigt. Ik vraag me af hoe goed de stabiliteit van het ding bij 300kmh is ivm korte wielbasis etc:)
Maar zo'n KW Fahrwerk doet wonderen wordt gezegd?
Verder is het 'n 'normale' omgebouwde 1er Coupe blijkt:
http://www.tj-fahrzeug-design.com/1er-m ... 0-smg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Was de V10 er trouwens met handbak ook? Toch in de VS een tijdje???

Maar zo'n KW Fahrwerk doet wonderen wordt gezegd?
Verder is het 'n 'normale' omgebouwde 1er Coupe blijkt:
http://www.tj-fahrzeug-design.com/1er-m ... 0-smg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Was de V10 er trouwens met handbak ook? Toch in de VS een tijdje???

- Sperdy
Aan de ene kant grappig die V10 maar ook vooral, wat een wanstaltig ding
Origineel, veel mooier toch?

Origineel, veel mooier toch?
- GTRene
zou persoonlijk liever een 1M zien met mooie V8 en zeg 450<>500pk
de lichtste zal waarschijnlijk die M3 V8 zijn? dan bv met GTS 4.4 specs ofzo, of gewoon zo'n V8 uit de M6 MX5 oid en dan zonder die bi-turbo's maar wel wat getuned oid. maar weet zo niet wat zo'n motor weegt ivh tot de M3 motor.
de lichtste zal waarschijnlijk die M3 V8 zijn? dan bv met GTS 4.4 specs ofzo, of gewoon zo'n V8 uit de M6 MX5 oid en dan zonder die bi-turbo's maar wel wat getuned oid. maar weet zo niet wat zo'n motor weegt ivh tot de M3 motor.
- Robin
Het Nederlandse Top Gear blad koop ik misschien 2 keer per jaar hooguit. Echt hooguit. Ik blader 't wel eens door en krijg 't van leveranciers toegestuurd(horlogemerken)
Nu zag ik de 100ste NL editie liggen. Beetje bladeren , Donkervoort GTO, 458 Speciale. Leuk.
Maar ook de 100 coolste auto's volgens TopGear, dus daar valt over te twisten:)
Van 'n Bac Mono op 84 en 'n Citroen C6 op 74 naar een Fiat 500 op 57 en 'n Up/Mii/Citigo op 46...
Carrera GT op 36.
Golf GTI op 33 en de huidige V8 M3 op 32..
Enzovoort.
Gallardo, SLS AMG, Alfa 8C, Cayman R(24)
allemaal leuk spul passeert de revue...
Megane RS op 19 gevolgd door de F12...
Blijven bladeren denkende WN(wordt niks):)
Top 10...
En ja hoor op nr 6, het kutding:)

Nu zag ik de 100ste NL editie liggen. Beetje bladeren , Donkervoort GTO, 458 Speciale. Leuk.
Maar ook de 100 coolste auto's volgens TopGear, dus daar valt over te twisten:)
Van 'n Bac Mono op 84 en 'n Citroen C6 op 74 naar een Fiat 500 op 57 en 'n Up/Mii/Citigo op 46...
Carrera GT op 36.
Golf GTI op 33 en de huidige V8 M3 op 32..
Enzovoort.
Gallardo, SLS AMG, Alfa 8C, Cayman R(24)
allemaal leuk spul passeert de revue...
Megane RS op 19 gevolgd door de F12...
Blijven bladeren denkende WN(wordt niks):)
Top 10...
En ja hoor op nr 6, het kutding:)
Nogmaals het is TopGear, want de Veyron stond op 1....en hij was alleen verkrijgbaar in wit, zwart, of de kleur van iemand die onder de zonnebank in slaap was gevallen

- Knot
Idd, de veyron komt bij mij echt niet hoog voor... leuk dat vermogen maar totaalplaatje is het echt niet.
- Robin
Tja.
Top Gear's top 10:
10. Donkervoort GTO net als n kind, hartstikke duur, je offer er vanalles voor op , maar je kijgt er iets onbetaalbaars voor terug.
9. Porsche 991 GT3 . Fantastisch. ivm bak en besturing niet hoger zoals ik 't lees?
8. Nissan GTR kortweg mini Veyron(compliment)
7. Lexus LFA waanzinnig ding. volgens JC beste auto ever.
6. 1M, echt, puur zintuigelijk.
5. 458 Italia, meest adembenemend en dramatiek.
4. Aventador LP700-4 Roadster V12 atmo. punt.
3.McLaren MP4-12C overweldigend kunststuk van een auto.
2.Pagani Hyphyphoera gekte & genialiteit.
1. Veyron: Bouwkwaliteit. Summum, topsnelheid. Gemak van snel gaan. superioriteit. Zie GTR voor de voordelige versie aldus TG.
Top Gear's top 10:
10. Donkervoort GTO net als n kind, hartstikke duur, je offer er vanalles voor op , maar je kijgt er iets onbetaalbaars voor terug.
9. Porsche 991 GT3 . Fantastisch. ivm bak en besturing niet hoger zoals ik 't lees?
8. Nissan GTR kortweg mini Veyron(compliment)
7. Lexus LFA waanzinnig ding. volgens JC beste auto ever.
6. 1M, echt, puur zintuigelijk.
5. 458 Italia, meest adembenemend en dramatiek.
4. Aventador LP700-4 Roadster V12 atmo. punt.
3.McLaren MP4-12C overweldigend kunststuk van een auto.
2.Pagani Hyphyphoera gekte & genialiteit.
1. Veyron: Bouwkwaliteit. Summum, topsnelheid. Gemak van snel gaan. superioriteit. Zie GTR voor de voordelige versie aldus TG.
- Robin
Mijn theoretische top 5 zou zijn:)
SLS AMG
991 GT3
MP4 12 C
458
F12

SLS AMG
991 GT3
MP4 12 C
458
F12

- Snipe
Ik ben verbaasd dat de McLaren F1 niet in je topzoveel staat.
- Robin
Ik keek naar de Top Gear Top 100 van nu uit dat blad. Daar komt geen Macca F1 of F40 etc in voor.Snipe schreef:Ik ben verbaasd dat de McLaren F1 niet in je topzoveel staat.
Meer het huidige aanbod van auto's.
- Snipe
Nou ja, het huidige aanbod... De LFA en 1 M zijn ook niet meer leverbaar.
- Robin
Klopt. Carrera GT ook niet , maar stond wel er wel tussen.Snipe schreef:Nou ja, het huidige aanbod... De LFA en 1 M zijn ook niet meer leverbaar.
Tja. De F40, F1 , Delta S4 etc stonden er niet tussen in ieder geval.
Dus mijn keus is gebaseerd op die 100 stuks in TG oktober 2013...meer niet.
- Snipe
Dan kunnen we nu definitief vaststellen dat we een andere smaak hebben dan Top Gear. Tenminste, ik wel in elk geval