Mijn vader rijdt er inde tussen tijd de helft van het jaar in en in de winter wordt de auto geschorst en staat in de stalling. Zo blijft die beter behouden.
De 5 bak automaat wordt door Mercedes zelf geproduceerd en daar is weinig gezeur mee i.c.m. een 320 motor. Dezelfde automaat wordt ook voor de V12 6.0 gebruikt. Na de introductie van de 7 bak automaat is voor de sterkere motorisering nog de 5 bak automaat gekoppeld geweest. De 7 bak kan minder koppel aan.
Er is wat kleurverschil, omdat de auto wel eens bijgespoten is i.v.m. de roest wat ook een kwaal is bij de w220.
Bij aankoop is er een enorm pak rekening overhandigd waaruit je kan opmaken dat het niet goedkoop is een w220 te rijden.
Na aankoop buiten de gebruikelijk onderhoud en slijtagedelen is vervangen:
Intercooler
Condensor
Geregelde thermostaat
Krukasdemper (onderdeel kost rond de 400 euro...)
Op de aanhanger achter de Avalanche.
Een paar weken geleden reed ik ermee in Turkije en motor schommelde wat en onder het rijden sloeg te motor af.
Het uitlezen gaf als resultaat dat de injectoren niet goed waren. Van andere mercedessen weet ik dat bij de eerste generatie CDI motoren dit vaker voorkomt (4,5,6 cilinder). Deze zijn gedemonteerd en naar een Bosch center gebracht. Injector 3 en 4 waren niet goed. Besloten om ze alle zes compleet te laten reviseren en afstellen. Het was interessant om toe te kijken.
Zie foto's.
Het schommelen in toerental was voorbij, maar twee dagen later sloeg de motor weer af. Deze keer bij de Bosch center laten uitlezen en die gaven aan dat er een sensor op de common rail vervangen moest worden. Uiteraard vervangen door een Bosch exemplaar en het probleem is opgelost.