Ik heb vanavond weer wielen gewisseld onder mijn BMW, en heb in 1- verstelbaar demper onderstel(AST set via Bas), en normaal draai ik de knoppen naar 1 kant zodra de wielen gemonteerd zijn, maar nu zit er dus geen weerstand meer op en draai ik alsmaar door zonder 'einde'. Ik hoor hem wel klikken, maar geen einde. Baart mij zorgen. Of kan het komen doordat de dempers in "uiterste"stand zijn geweest, en geen weerstand hadden omdat ze "van de grond" af zijn gekomen.
Is er nu iets kapot? Heeft iemand van jullie ervaring hiermee?
Probleem met weerstand demperstand onderstel e36 sedan
-
- Knot
Re: Probleem met weerstand demperstand onderstel e36 sedan
Je hebt 14 of 16 klikjes dacht ik (ligt eraan of je de nulstand meetelt), is ie ooit te hard tegen begin of einde gedraaid kan het stukgaan idd... zou je Bas even moeten bellen.
- GTRene
Re: Probleem met weerstand demperstand onderstel e36 sedan
ik ga denk over niet te lange tijd over naar niet verstelbare schokbrekers voor ala oem maar dan een sportkit, dan heb je ook weer meer ruimte bij de veerpoot/band combo, nu kan daar als je hem lager zet die schroef/veer tegen de banden aanlopen als je al wat bredere banden/velgen wil voor, althans bij een Z3 sowieso.
neem aan dat bij oem like veerpoten voor dat brede stuk van die veren boven de banden uitkomt (neem ik toch aan)
magoed das een ander verhaal
ging over de demper instellingen, gedoe als je het toch niet optimaal gaat of kan gebruiken, dan beter/liever een standaard instelling zonder geklooi of gedenk aan
neem aan dat bij oem like veerpoten voor dat brede stuk van die veren boven de banden uitkomt (neem ik toch aan)
magoed das een ander verhaal

ging over de demper instellingen, gedoe als je het toch niet optimaal gaat of kan gebruiken, dan beter/liever een standaard instelling zonder geklooi of gedenk aan