Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
MParallel
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door MParallel » 17 sep 2013, 04:13

Zondag toch de laatste 2 rondje van me 14 dagen verblijf kunnen doen, maar man oh man, wat wat het druk.

Laatste ronde was achteraf mazzel. Er was net een motorrijder bij Bruünchen onderuit gegaan en baan was aardig geblokkeerd. Gelukkig bleef de baan open.

Toen iets later laatste rondje gepakt en het was gele vlaggen walhalla. Bijzonder druk en chaotisch.
Bij terugkomst op de parkeerplaats hadden ze de baan inmiddels dicht gedaan om niet meer open te gaan. Was iets voor half 7. De baan was deze keer best laat open.
Zondagen die ik eerder heb meegemaakt was de baan altijd om 17:00 dicht.

Ene laatste ronde die "ouwe" van me een ronde meegenomen.

Afbeelding

Afbeelding

En de allerlaatste (10e in totaal met de M3).

Afbeelding

Eric-328

Bericht door Eric-328 » 17 sep 2013, 08:53

Heb jij automatisch uitklappende rolbeugels?

MParallel

Bericht door MParallel » 17 sep 2013, 18:25

Eric-328 schreef:Heb jij automatisch uitklappende rolbeugels?
Ja, op zowel de 328i als de M3, wat dan?

JP

Bericht door JP » 17 sep 2013, 19:00

Vermijd dan beter de Karussell..... :wink:

MParallel

Bericht door MParallel » 17 sep 2013, 19:18

JP schreef:Vermijd dan beter de Karussell..... :wink:
Haha, oh is dat het.

Ik ben met beide cabrio's nu 50+ keer de NS over geweest en nog nooit zijn de beugels uitgeklapt. Wat dat betreft is die sensor wel prima afgesteld.

martll

Bericht door martll » 19 sep 2013, 18:16

Jij boft maar. 2 weken lang vakantie @ nordschleife. :df:

Salto

Bericht door Salto » 20 sep 2013, 21:56

Die beemert kwam me al bekend voor..

Onze auto :D
Afbeelding

MParallel

Bericht door MParallel » 22 sep 2013, 17:39

^^
haha koele foto, die had ik nog niet gevonden.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 06 okt 2013, 18:55

En Knot hoe was het vandaag? Zo te zien was je niet de enige :)

Afbeelding

KW

Bericht door KW » 06 okt 2013, 18:58

Dat was vandaag?? :crazy:
Ziet er meer uit als een foto van een Karfreitag...

Hielke

Bericht door Hielke » 06 okt 2013, 19:02

:shock:

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 06 okt 2013, 19:09

Was weer een "goeie" Zondag aan de verschillende foto's te zien op teh interwebz..

GTRene

Bericht door GTRene » 06 okt 2013, 19:11

holy freaky moly :shock:

Fabian

Bericht door Fabian » 06 okt 2013, 19:15

Absurd weer.

Zijn zeker de commerciele Green Hell Driving Day dit weekend?

Miesjel

Bericht door Miesjel » 06 okt 2013, 19:55

Yesch, morgen laatste dag.

MParallel

Bericht door MParallel » 06 okt 2013, 20:37

Holy cow!! :duh:

Nou heb ik het wel eens zo druk gezien, maar in oktober!

KW

Bericht door KW » 06 okt 2013, 22:56

Ik heb zelf ooit maar een beetje file-vorming op het rechte stuk meegemaakt, maar dat is al vele jaren geleden, voor 2007 in ieder geval. Was ook de enige keer ooit dat ik op het rechte stuk rechtdoorging door een mobiele slagboom die ze daar wel es neerzetten. En de ronde er na met het eraf rijden.

Knot

Bericht door Knot » 06 okt 2013, 23:16

Toen ik met de Z4 was 13 juli was het ook al zo druk en nu weer mega druk... is dat elke (droge) zondag zo idioot? De dag begon goed, waren tegen 08:00 weggereden uit Gouda, lekker knorren in NL en op de 61 nog ff de 245 aangetikt, 11:00 daar. Normaal doe ik altijd even pauze, maar had mn 10 min stop bij ED (stukje van de ring af aan de 257) al gehad om af te tanken en koffie te drinken, dus meteen rijden (ofwel trappen voor je leven want voor je t weet is ie weer dicht). Heb 3 ronden achter elkaar kunnen doen maar vrij veel verkeer, hoop spiegelen, banden niet op de juiste spanning enz. Einde 3e ronde een motorijder onderuit, 911 met kokende motor en clio in de vangrail... hop eraf, bandjes netjes op 2,65 heet rondom gezet, broodje en koffie bij ED aan de overkant en rustig wachten.... dus een sluiting van anderhalf uur.

We stonden aan de slagboom te kijken... Nordschleife weer open, ik zeg tegen mn neef, kijk nu wordt t leuk, begint met mensen die wandelen, daarna gaan ze snelwandelen en zelfs rennen naar hun auto. Even blijven staan en als het langer dan 20 min rijdt (2x rond) dan ga ik ook... helaas, na 12 min weer gesloten. Weer lange sluiting. Na een uur ofzo weer open, ik in de rij vanaf ver van de rotonde... voor ik er was, weer dicht (<20min regel). Toen even wat in de omgeving gereden en langs de baan gaan kijken tot we weer wat zagen... maargoed, asfalt ziet er niet zo spannend uit en je kan dan gewoon niks.

WAT EEN KUT DAG!!!!!

tijdens al die sluitingen kan je niet:

- rijden
- kijken (niks te zien)
- zuipen (want je wil nog rijden)

Op de gok om 16:00 toch een sessie rotonde gedaan en na een keer omkeren konden we er toch nog op. Eerste rondje was niet zo top maar de laatste 2 ronden echt kamikaze gegaan en toch wel veel lol gehad (totaal 6 ronden gemaakt vandaag dus). Bizar als je 5 auto's voor je hebt die elkaar allemaal in willen halen, ik wil ze ook allemaal voorbij dus soms 3 breed naast elkaar en dan wil ik ook nog aan de kant om wat 300+ pk verkeer achter mij netjes te laten passeren :D

De laatste ronde was de topper, lekker met een swift sport op semi's opgereden, hij sneller in bochten en ik op vermogen, beetje om elkaar heen inhalen en knipperen (dat kan dus nog zonder irritatie gelukkig soms). Alleen richting wippermann zat ik op de bumper van een rode 993 (baankennis vs vermogen) en was echt op de bumper aan het staren, zag ik in mn ooghoek een vreemd kleurtje asfalt en dan heb je ongeveer 1 seconde... 911 aan het kwispelen, ik ook aan de onder+overstuur, totaal geen controle en je moet wippermann toch echt weer linksaf naar beneden. Netaan uit de vangrail kunnen houden, en daarna stonden rechts in het gras o.a. een E36 M3 met de voorkant in elkaar... denk dat die daar even de inhoud van de oliekoeler gedropt had..... bizar glad moet ik zeggen. Volgens mij zijn ze achter ons nog wel de vangrail in gegaan (zo niet een aantal....).

De laatste 2 ronden hebben de dag goedgemaakt maar op deze manier hoeft het van mij eigenlijk niet meer, de lol is er (helaas) echt een beetje af. Mega druk en iedereen is zo geirriteerd dat het baansluiting op baansluiting is momenteel.

Ga het voortaan alleen nog maar proberen op een doordeweekse middag, of als er 100% zeker (veel) regen voorspeld wordt.

Miesjel

Bericht door Miesjel » 06 okt 2013, 23:45

Ik begrijp je frustratie, maar dit is niks nieuws. En je komt er toch al wat jaartjes Knot.. dus je zou beter moeten weten. Je leest vaak genoeg verslagen van hetzelfde soort hier..

Maar 't is zeker kudt..zeker als je zo ver moet rijden !

Fabian

Bericht door Fabian » 07 okt 2013, 00:36

Hoe haal je het ook in je hoofd om tijdens een weekend te gaan at de ring 4 dagen open is?

Dan komen ze van de verste bestemmingen omdat er veel rijtijd in die 4 dagen zit. Schandalig druk dus, net als met Pasen enz........

Nie handig nie kerel! :)

Andre

Bericht door Andre » 07 okt 2013, 01:06

Ik kom er eerst ook niet weer. Ja alleen als het nat is. De fun van de ring is er wel af. Baansluitingen en files en te grote snelheids verschillen. Over 26 euro per ronde heb ik het dan nog niet eens.

Ik denk dat een mooie rit met een vrienden clubje door eifel leuker is. Zeker als er sneeuw ligt:)

MParallel

Bericht door MParallel » 07 okt 2013, 01:38

KW schreef:Ik heb zelf ooit maar een beetje file-vorming op het rechte stuk meegemaakt, maar dat is al vele jaren geleden, voor 2007 in ieder geval. Was ook de enige keer ooit dat ik op het rechte stuk rechtdoorging door een mobiele slagboom die ze daar wel es neerzetten. En de ronde er na met het eraf rijden.
Dat heb ik tijdens mijn verblijf vorig jaar nog gezien. Meen ook in 2011, maar dan moet ik me foto's nalopen.

Natuurlijk ook op zo'n mega mooie zomer zaterdag/zondag in september.

En bij een baansluiting stond het complete rechte stuk tot aan "Gentry" vol, vol met. 3 rijen geparkeerde auto's.

Zo af en toe begint er dan een motor of rem te koken...

Knot zijn verhaal klinkt maar al te bekend. Reden dat ik nooit alleen in een weekend zou ga (1x VLN uitgezonderd vorig jaar, maar had ik toen geweten hoe bizar druk dat is, was ik denk ik niet gegaan. Nog puur geluk dat ik daar een rondje heb kunnen doen. Een vriend uit Frankfurt die er ook voor was gekomen stond nog in de rij toen ik en een vriend onze ronde er al op hadden zitten en toen was de baan alweer gesloten. VLN rondje is echt héél gaaf, maar man oh man...zorg dat je op de parkeerplaats zelf staat of forget it) en er een hele vakantie van 2 weken om heen plan. Doordeweeks kun je dan lekker je rondjes pakken en in het weekend vooral kijken.

Laatste zondag dat ik er was, 15 september, was exact zoals Knot beschrijft.

Het is ook een lullige self fulfilling prophecy. Baan sluit vanwege ongeluk. Hele hoop ongeduldige lui. Baan gaat eindelijk weer open, dus iedereen meteen en zo snel mogelijk de baan op. Dus megadruk op baan, wachten tot er weer een de vangrail induikt. En baan weer dicht. Ende cirkel is weer rond.

Je zou bijna een doseerlicht wensen, maar met het grote snelheidsverschil tussen de voertuigen heft dat effect zich ook snel weer op.

Paskal

Bericht door Paskal » 07 okt 2013, 08:14

Fabian schreef:Hoe haal je het ook in je hoofd om tijdens een weekend te gaan at de ring 4 dagen open is?

Dan komen ze van de verste bestemmingen omdat er veel rijtijd in die 4 dagen zit. Schandalig druk dus, net als met Pasen enz........

Nie handig nie kerel! :)
+1, tijdens een mooie dag tijdens de Green Hell Driving Days (4 dg Ring open na elkaar met boel promotie er omheen en dus veel volk) moet je er niet zijn. Zaterdag was het baggerweer en met mooi weer voor gister op de voorspelling kon je de klok erop gelijk zetten dat het weer chaos zou worden. Gelukkig heb je toch nog wat lekkere rondes kunnen rijden :df:

Knot

Bericht door Knot » 07 okt 2013, 08:48

Heb maar weinig keuze met strakke planning thuis helaas. 3 nov beter plan dan?

Paskal

Bericht door Paskal » 07 okt 2013, 08:54

Is wat later in het seizoen dus waarschijnlijk wel rustiger, maar ook 3 november is de laatste dag van een weekend waarop de Ring drie dagen open is. Ik zou dan eerder voor vrijdag 1 november gaan als dat tot de mogelijkheden behoort. Zie hieronder wat fotootjes van vrijdag 5 november drie jaar geleden :)

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie