Toen ik met de Z4 was 13 juli was het ook al zo druk en nu weer mega druk... is dat elke (droge) zondag zo idioot? De dag begon goed, waren tegen 08:00 weggereden uit Gouda, lekker knorren in NL en op de 61 nog ff de 245 aangetikt, 11:00 daar. Normaal doe ik altijd even pauze, maar had mn 10 min stop bij ED (stukje van de ring af aan de 257) al gehad om af te tanken en koffie te drinken, dus meteen rijden (ofwel trappen voor je leven want voor je t weet is ie weer dicht). Heb 3 ronden achter elkaar kunnen doen maar vrij veel verkeer, hoop spiegelen, banden niet op de juiste spanning enz. Einde 3e ronde een motorijder onderuit, 911 met kokende motor en clio in de vangrail... hop eraf, bandjes netjes op 2,65 heet rondom gezet, broodje en koffie bij ED aan de overkant en rustig wachten.... dus een sluiting van anderhalf uur.
We stonden aan de slagboom te kijken... Nordschleife weer open, ik zeg tegen mn neef, kijk nu wordt t leuk, begint met mensen die wandelen, daarna gaan ze snelwandelen en zelfs rennen naar hun auto. Even blijven staan en als het langer dan 20 min rijdt (2x rond) dan ga ik ook... helaas, na 12 min weer gesloten. Weer lange sluiting. Na een uur ofzo weer open, ik in de rij vanaf ver van de rotonde... voor ik er was, weer dicht (<20min regel). Toen even wat in de omgeving gereden en langs de baan gaan kijken tot we weer wat zagen... maargoed, asfalt ziet er niet zo spannend uit en je kan dan gewoon niks.
WAT EEN KUT DAG!!!!!
tijdens al die sluitingen kan je niet:
- rijden
- kijken (niks te zien)
- zuipen (want je wil nog rijden)
Op de gok om 16:00 toch een sessie rotonde gedaan en na een keer omkeren konden we er toch nog op. Eerste rondje was niet zo top maar de laatste 2 ronden echt kamikaze gegaan en toch wel veel lol gehad (totaal 6 ronden gemaakt vandaag dus). Bizar als je 5 auto's voor je hebt die elkaar allemaal in willen halen, ik wil ze ook allemaal voorbij dus soms 3 breed naast elkaar en dan wil ik ook nog aan de kant om wat 300+ pk verkeer achter mij netjes te laten passeren
De laatste ronde was de topper, lekker met een swift sport op semi's opgereden, hij sneller in bochten en ik op vermogen, beetje om elkaar heen inhalen en knipperen (dat kan dus nog zonder irritatie gelukkig soms). Alleen richting wippermann zat ik op de bumper van een rode 993 (baankennis vs vermogen) en was echt op de bumper aan het staren, zag ik in mn ooghoek een vreemd kleurtje asfalt en dan heb je ongeveer 1 seconde... 911 aan het kwispelen, ik ook aan de onder+overstuur, totaal geen controle en je moet wippermann toch echt weer linksaf naar beneden. Netaan uit de vangrail kunnen houden, en daarna stonden rechts in het gras o.a. een E36 M3 met de voorkant in elkaar... denk dat die daar even de inhoud van de oliekoeler gedropt had..... bizar glad moet ik zeggen. Volgens mij zijn ze achter ons nog wel de vangrail in gegaan (zo niet een aantal....).
De laatste 2 ronden hebben de dag goedgemaakt maar op deze manier hoeft het van mij eigenlijk niet meer, de lol is er (helaas) echt een beetje af. Mega druk en iedereen is zo geirriteerd dat het baansluiting op baansluiting is momenteel.
Ga het voortaan alleen nog maar proberen op een doordeweekse middag, of als er 100% zeker (veel) regen voorspeld wordt.