Ik ben zo'n 11 jaar geleden begonnen met een volledig standaard Toyota Supra mkIII. Helaas had ik binnen enkele maanden een lekke koppakking, waardoor ik min of meer gedwongen werd om te leren sleutelen. Hierna nooit meer gestopt en sindsdien al flink lopen verbouwen aan de mkIII, inclusief een swap naar een totaal ander motorblok (1JZ-GTE).
Ongeveer 6 jaar geleden is de mkIII naar mijn broer gegaan en heb ik een Supra mkIV gekocht.
Voor de mensen die niet bekend zijn met het model, een aantal highlights:
- 3.0L 6-cilinder (in-line) twin-turbo
- Achterwiel aangedreven
- Getrag 6-speed gearbox met TorSen diff
Hoewel de auto al niet meer helemaal standaard was bij aanschaf, heb ik in de loop der jaren nog veel veranderd en vernieuwd.
Zo heb ik twee jaar geleden het motorblok compleet opnieuw opgebouwd en getuned. Met o.a. een 67mm turbo en een volledig programeerbaar standalone motormanagement is het vermogen inmiddels behoorlijk toegenomen.
Zeer recent is ook de gehele ophanging vernieuwd; alle rubbers zijn vervangen door PU bussen en ook de stabilisator stangen zijn flink zwaarder en instelbaar. Ook zijn er andere velgen onder gekomen welke zowel breder als lichter zijn. Kortom, de handling van de auto is totaal veranderd!
De meest recente foto van hoe de auto erbij staat:
Zo dit is even een eerste introductie... Er is nog veel meer aangepast aan de auto dus als je wat wilt weten hoor ik het graag.
Groetjes,
Marcel