Kinderen. Wel of geen station.

Dit is ons algemene autoforum.

Wel of geen station bij kinderen (geen hond)

Station natuurlijk. Waar moet ik anders m'n zooi kwijt.
29
53%
Iets anders. Minder zooi betekend lightweight. Df ftw!
26
47%

Totaal aantal stemmen: 55

Martijn_bmw

Re: Kinderen. Wel of geen station.

Bericht door Martijn_bmw » 16 sep 2013, 15:00

allen schreef:Tijdens de wekelijkse marketingpraat bij Audi kwam waarschijnlijk naar voren dat ze de station versie beter Sportback konden noemen. Het werkt nog echt ook, want ineens het een hippe auto.
Wat ze overigens met sport-back bedoelen is me een raadsel. Vind het zelf een prachtig ontworpen auto maar de achterzijde is niet sportiever dan de 3 deurs A3. Misschien is de kofferruimte wat sportiever ingedeeld, wie zal het zeggen...
:mrgreen:

ik snap de naam ook niet maar het model is wel mooi inderdaad!

ErikS

Bericht door ErikS » 16 sep 2013, 15:06

Robin schreef:De enige station voor mij is naar m'n laatste rustplaats:)

Ik weet dat ik niet HOEF te reageren in dit soort draadjes, sorry , maar 't valt me op dat van echte 'DF draadjes' steeds minder sprake is? Of ben ik de enige?

LOL.

Want een station is per definitie geen fun? Kijk eens op driftking.nl

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 16 sep 2013, 15:08

Geen station, geef je vrouw een bakfiets en koop voor de rest van het geld een mooi klokkie

ErikS

Bericht door ErikS » 16 sep 2013, 15:10

Steven N. schreef:Hier 1 kleine van dik 4 maanden in een Punto Evo, gaat prima. Kofferbak heeft ruimte genoeg om zowel de kinderwagen met bak en tas mee te nemen, kleine in de maxicosi op de achterbank. Dan is de rest van de achterbank nog vrij.

Als opvolging toch aan het kijken naar iets groters, maar wil geen station rijden. In een Golf, A3 Sportback of V40 zit in mijn optiek meer dan genoeg ruimte.

Bang for bucks station in de lease > Megane Station schijnt écht goed te zijn en is 14% ..
Ga eens op vakantie, in een eigen tent...... Tafel, stoelen, skottel, tent etc etc.
Dat lukt je niet in eennpunto.

Overigens lukte het met z'n tweeen net in de cabrio. Met een kind word niks.

allen

Bericht door allen » 16 sep 2013, 15:15

Downforce Hans schreef:Geen station, geef je vrouw een bakfiets en koop voor de rest van het geld een mooi klokkie

:rolling:

Luco

Bericht door Luco » 16 sep 2013, 15:31

Ik weet dat ik niet HOEF te reageren in dit soort draadjes, sorry , maar 't valt me op dat van echte 'DF draadjes' steeds minder sprake is? Of ben ik de enige?
Tja als er zelfs al een fietstopic bij "racing" staat zegt toch voldoende.

dvh

Bericht door dvh » 16 sep 2013, 15:44

Ik als TS heb wel een een station die gebruikt wordt door de vrouw.
Maar wij hebben dan ook een hond. Zonder hond zou ik geen station (nodig) hebben denk ik..

///Joost

Bericht door ///Joost » 16 sep 2013, 15:46

Luco schreef:

Als fervent fietser, moet ik helaas ook je mening hierin delen. Ik was inderdaad een tijdje zoet met zoeken waar ie nou stond. :lol:
Overigens kan ik niet zeggen dat er minder DF-draadjes zijn dan voorheen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 sep 2013, 15:48

///Joost schreef:
Luco schreef:

Als fervent fietser, moet ik helaas ook je mening hierin delen. Ik was inderdaad een tijdje zoet met zoeken waar ie nou stond. :lol:
Overigens kan ik niet zeggen dat er minder DF-draadjes zijn dan voorheen.
OK, dan zijn er meer non DF draadjes bijgekomen:)

Ik heb wel 'n playstation en geen hond vanwege de vrouw, dvh , does that make sense?:)

HJ2

Bericht door HJ2 » 16 sep 2013, 15:52

///Joost schreef:Leuk draadje...dat ga ik even volgen.

Wat mij betreft ook geen station nodig, maar wel handig uiteraard, zeker als de kinderen klein zijn. Als het geen station zou worden, zou ik wel voor een grote sedan gaan a la 5-serie.
5 serie sedan zonder neerklapbare achterbank is dus geen optie. (althans, daarom heb ik die van mij verkocht). Het laden van de kinderwagen + zut is steeds weer gepiel en dat gaat je gewoon tegenstaan (wij zijn vaak op stap :-)

En is die 5 touring nu werkelijk zoveel minder DF dan de sedan? :?

Als de bank had geklapt, hadden we overigens WEL nog in de Sedan gereden, maar nu ik 'm dan echt heb vind ik de touring waaaay praktischer ;-)
Laatst gewijzigd door HJ2 op 16 sep 2013, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 sep 2013, 15:54

Geen RS4 , M5 touring of E63 AMG, maar de enige echte powerstation hier met dit muzikaal intermezzo.

Gvd dit is al bijna 30 jaar terug alsof 't gisteren was, rip Robert Palmer natuurlijk.

Tom

Bericht door Tom » 16 sep 2013, 15:55

Ik heb geen kinderen maar mensen met kinderen zeggen allemaal dat je niet zonder station kunt. Dus tja. :tooth:

dvh

Bericht door dvh » 16 sep 2013, 15:58

Ik dacht juist een spraakmakend draadtje te openen Robin.
Een waar wel in gereageerd wordt.
Want mijn vorige draadtje ' because racecar" waren wij zo'n beetje de enige die reageerde.

Dat wordt ook saai. Met z'n 2e. :-)

Blijkbaar zijn dit soort onderwerpen spraakmakender...

Can't help it :-o

dvh

Bericht door dvh » 16 sep 2013, 16:00

Downforce Hans schreef:Geen station, geef je vrouw een bakfiets en koop voor de rest van het geld een mooi klokkie
Liefst een Corvette Hans.. Maar daar passen de kinderen (en hond) zo lastig in.
Vandaar dat ik die maar geruimd heb... ;)

Mis hem wel..
Ondanks dat ik er maar een paar x per jaar in reed.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 16 sep 2013, 16:01

Hier kids en een station. Nodig? mwah, misschien wel niet. Handig? Yup. Zeker als je aan het verbouwen bent :tooth:

allen

Bericht door allen » 16 sep 2013, 16:05

Een Corvette inruilen op een bakfiets. Moet niet gekker worden op df...

dvh

Bericht door dvh » 16 sep 2013, 16:07

allen schreef:Een Corvette inruilen op een bakfiets. Moet niet gekker worden op df...
;)

Afbeelding

FDD

Bericht door FDD » 16 sep 2013, 16:10

GEEN station nodig.........

Sedan is voldoende en eventueel voor op vakantie koop je er een dakkoffer bij. Gaat helemaal prima......

Je moet alleen niet op vakantie gaan als half NL natuurlijk, tassen vol met vreten meenemen terwijl je dat ook op plek van bestemming kunt kopen. 2 weken aan kleding meenemen als je ook maar 2 weken gaat, helft daarvan is voldoen, gewoon even een wasje draaien en je bent klaar.......

Ik heb me op de camping dan ook kostelijk vermaakt als er weer NL-ers aankwam in een volgestouwde auto/SUV voor 10 dagen camperen. De topper was een familie met 2 tieners en voor 10 dagen camperen 14!!!!! tassen meehad :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Wij waren met 2 sporttassen klaar, op de terugweg zat er wederom een sporttas bij vol met nieuwe kleding, maar er konden nog makkelijk 3 sporttassen bij.......Dakkoffer kost ook geld maar dat verdien je terug met het verschil in wegenbelasting wat je per jaar meer betaald dan een sedan/coupe......

Groeten,
Eric

HJ2

Bericht door HJ2 » 16 sep 2013, 16:36

FDD schreef:Dakkoffer kost ook geld maar dat verdien je terug met het verschil in wegenbelasting wat je per jaar meer betaald dan een sedan/coupe......

Groeten,
Eric

Dat is dan wel weer een frisse kijk. Chapeau!

Tristan

Bericht door Tristan » 16 sep 2013, 16:39

En die koffer haal je er gewoon af tijdens je verblijf op vakantie. Je ziet ook een hoop mensen ermee doorrijden op bestemming #fail.

FDD

Bericht door FDD » 16 sep 2013, 16:57

Een hoop mensen is het niet gewoon allemaal??? :lol: :lol: :lol:

Maar even serieus ik ga echt geen station kopen voor een jaarlijkse gebeurtenis (vakantie) en mijn driving-fun vergallen voor de rest van het jaar. Dakkoffer erop voor de vakantie en eraf tijdens de vakantie en weer van leuke weggetjes genieten :df: :df: :df: :df:

D. Peters
Auto: Etron GT

Bericht door D. Peters » 16 sep 2013, 17:15

Ik ben alleen en heb een station. Ik vind het handig, wielrenfiets kan achterin en ik heb de laatste tijd veel spullen verhuisd. Bij de volgende auto zou ik zeker geen voorkeur hebben, maar ik ben blij met de station die ik nu heb :)

allen

Bericht door allen » 16 sep 2013, 17:16

@fdd, je hebt helemaal gelijk. Zo rijdt een 320D sedan compleet anders dan een 320D touring. Eerstgenoemde evenaart de wegligging van een 911 GT3, waar de touring kwa wegligging in de buurt komt van een Skoda uit 1983. Toch?
Grootste onzingedachte dat een station geen rijplezier kan bieden omdat de vorm anders is dan een sedan.
Zou zeggen, laat je vrouw, kinderen en honden gewoon thuis en vertrek zelf in een Radical of 2-Eleven. Los tentje en een slaapzak mee op de rechter stoel en dan heb je helemaal geen dakkoffer nodig. :coffee:

Fernando

Bericht door Fernando » 16 sep 2013, 17:19

idd, alsof een station qua wegligging van een totaal andere orde is als de sedan... :nah:

FDD

Bericht door FDD » 16 sep 2013, 17:56

@Allen

Je hebt het idee van mijn droomwagentjes wel te pakken....helaas met partner/gezin gaat dat niet......OF je moet er een tweede wagen te pakken hebben.....

Als je toch serieus gaat rijden wil je juist minder gewicht meesleuren dan meer lijkt mij. Het staal wat extra in een station verwerkt is werkt dan juist tegen je. Daarnaast wegen de meeste stations ook even wat meer dan een sedan/coupe........

Om even te reageren op je (wederom) overtrokken vergelijking een 320 ga ik sowieso nooit rijden.

Plaats reactie