BMW E46 M3 Carbonschwarz (Nieuw sper, nieuwe velgen:)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Peric

Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz (Nieuw sper, nieuwe velgen:)

Bericht door Peric » 12 sep 2013, 10:41

markm schreef:Kan de wielen niet mooi vinden. sorry
De originele stonden 100 x beter
Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen.
Ik vind ze geweldig staan! :thumbup:

Jan-Jaap

Bericht door Jan-Jaap » 12 sep 2013, 16:14

@ Jurrian,

schitterende M3.

Ik heb voordat ik overstapte naar de E92 335D een E46 M3 gehad met SMG bak.
Ik vond het een topauto, maar wilde na een aantal jaren weer wat anders.

Mijn OS Giken zit sinds gisteren onder de auto.
Binnenkort een keer testen op Assen.
:)
Ik verwacht er veel van in ieder geval.

Groeten,
Jan-Jaap

Jurrian

Bericht door Jurrian » 15 sep 2013, 17:33

markk schreef:m sperren zijn platensperren en geen visco sperren. Standaard preload van een M sper is 25% maar loopt op naar 100% door middel van een olie/vloeistof/visco systeem naarmate de rotatie snelheid van de wielen verschillend blijft.

Kortom 25% sper heb je direct, full lock naar 100% duurt even.

En dan was er nog wat met sper werking bij de-acceleratie / gas los...

Mark.
Beste Mark,

Ik heb deze units hier zo in stapels liggen, maar ze hebben allemaal geen sper zolang je geen verschil in wielsnelheid hebt. Op zich is dit een prettige eigenschap, want zolang je geen gebruik maakt van je sper wil je dat de auto zo licht mogelijk door de bocht gaat. Het M-variabele diff heeft alle plaatjes aan 1 kant van het sper zitten, waardoor je initieel alleen sper op je linker achterwiel hebt, dat is expres gedaan omdat je diff die kant van de auto naar beneden trekt zodra je gas geef. De auto is daardoor wat sneller/ prettiger met sper in links-om bochten, moet je maar eens proberen.

Maar je rechterachterwiel is helemaal vrij om te draaien. Dat is makkelijk te testen, auto op de krik, en je kan je rechterachterwiel volledig vrij draaien met de auto in versnelling en je linkerachterwiel op de straat. In ieder geval, je kan er eindeloos over debateren, maar het verschil moet je voelen ;)

@Jan-Jaap, ben benieuwd, laat zeker even weten hoe het is gegaan! Kom eventueel wel even langs, want ik heb nog wat spullen voor je liggen hier.

@Peric en Markm, ieder zijn eigen smaak natuurlijk. Ik vind ze ook niet echt zozeer mooier, die bling bling M velgen hebben wat meer stijl (vreemd genoeg), maar de stance is nu beter en ik heb nu wat meer rubber voor met 245. Velgen staan wat verder naar buiten zo wat ik wel tof vind staan:
Afbeelding

Plus die M velgen begonnen een beetje te corroderen en de vorige eigenaar heeft er af en toe wel eens wat stoep mee gepakt :s

Plaats reactie