Zal wel lekker schuren zijn met 40 - 60 - 80 km/u over het asfalt...JoostSchouten schreef:Paar flinke schuivers!
Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- dvh
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
- PD power
Zo daar hebben nog wel een paar straatschurft aan over gehouden.....
- MParallel
- Auto: BMW
Net twee rondjes met een E46 M3 coupe meegereden van een stel Fransen die ik gisteren heb "leren kennen".
Die deed gisteren zijn eerste rondje....nou ik weet niet of hij leert echt heel snel, of ik rijd echt als oma in d'r rollator. Hij knalde hem behoorlijk hard, dat doe ik na ongeveer 50 rondjes hem niet na.
Ook nu goed SMG1 vs SMG2 kunnen waarnemen. Dan knalt die SMG2 toch wel een stukje harder. Hij stomd overigens in S5 modus. Hij had nog wel ze DSC aanstaan.
Maat van hem reed rond in een Rent4Ring 125i stage 2. Nou die gaat ook behoorlijk zeg, niet verwacht.
En toen ging het van zon naar harde regen en was de baan in no-time nat. Toen slipte die 125i in elke bocht, dankzij de semi-slick bandjes.
Die deed gisteren zijn eerste rondje....nou ik weet niet of hij leert echt heel snel, of ik rijd echt als oma in d'r rollator. Hij knalde hem behoorlijk hard, dat doe ik na ongeveer 50 rondjes hem niet na.
Ook nu goed SMG1 vs SMG2 kunnen waarnemen. Dan knalt die SMG2 toch wel een stukje harder. Hij stomd overigens in S5 modus. Hij had nog wel ze DSC aanstaan.
Maat van hem reed rond in een Rent4Ring 125i stage 2. Nou die gaat ook behoorlijk zeg, niet verwacht.
En toen ging het van zon naar harde regen en was de baan in no-time nat. Toen slipte die 125i in elke bocht, dankzij de semi-slick bandjes.
-
ErikS
Ik kijk het filmpje geeneens, open huidjes.....PD power schreef:Zo daar hebben nog wel een paar straatschurft aan over gehouden.....
- KW
Da's al meteen reden om nooit met onbekenden mee te rijden, en zeker niet als ze hun eerste paar rondjes rijden.MParallel schreef:Net twee rondjes met een E46 M3 coupe meegereden van een stel Fransen die ik gisteren heb "leren kennen".
No worries, op de video niks van te zienErikS schreef:Ik kijk het filmpje geeneens, open huidjes.....
-
ErikS
Maakt niet uit, het idee dat iedereen erom loopt te lachen vind ik niet echt lekker.No worries, op de video niks van te zien
Als je zelf op je plaat zou gaan zou je het ook niet leuk vinden......... Dus waarom er bij andere zo om lachen, snap je?!
Net als die maand-compilatie-video's.... Kijk ik eigenlijk ook nooit... Ik voel/hoor de botjes kraken... brrr...
- Robin Hartog
Ik heb net even wat rond-geGoogled, maar wat zijn nou de leukere plekken om te fotograferen rond de NS?
Wellicht dat de mensen die vaker bij de NS komen dan ik dit mij kunnen vertellen.
Wellicht dat de mensen die vaker bij de NS komen dan ik dit mij kunnen vertellen.
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Even Pascal voor zijn.
http://www.ring-world.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Info-> kijkplaatsen.
Heb je daar wat aan?
http://www.ring-world.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Info-> kijkplaatsen.
Heb je daar wat aan?
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Karussell is mijn favo foto plek.. Eiskurve is ook mooi, moet wel de zon goed voor staan. Pflanzgarten 1 is ook leuk..en uhhmm..schwalbenschwanz (laatste bocht voor de kleine karussell) is ook echt de moeite waard, zeker later in de middag als je de zon in de rug hebt.Robin Hartog schreef:Ik heb net even wat rond-geGoogled, maar wat zijn nou de leukere plekken om te fotograferen rond de NS?
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Karussell is wel een leuke plek inderdaad. Wel hopen dat de baan niet net dicht gaat, anders heb je het hele stuk voor niets gelopen. 
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Adenauer Forst vind ik zelf ook erg leuk. Even een flinke klim van zo'n 20 minuten, maar het is het waard. Veel mensen die zich verkijken op deze bocht en rechtdoor knallen. Ook lekker om het acceleratiegeluid van de wagens te horen. 
- Miesjel
AF is leuk om te kijken inderdaad maar ruk om foto´s te maken. Je kunt wel aan de 'illegale' kant staan (vanaf rijrichting gezien aan rechterkant, dus binnenkant circuit) maar daar wordt je snel weg gestuurd. Dan krijg je dit soort foto's :

- Joël D.
De laatste 2x dat ik er was, was het hek open dus ben ik omhoog gereden. Scheelt weer. 
- Robin Hartog
Thanks! Ik wilde inderdaad al bij de Karussel gaan staan, alleen NUL idee hoe ik daar moet komen. Dat dus even opzoeken.
@Joel: Het is een stuk lopen zeg jij? Wat noem jij een stuk?
- Miesjel
Ik let er nooit op maar ik denk dat ik er zo'n 15-20 minuutjes over doe.
- EmielS60
Als je de auto bij Brünnchen neerzet tegen de rijrichting inlopen, ben je idd 15/20 minuten onderweg
- MParallel
Gisteren 2 heerlijke rondjes gedaan. Amper verkeer (geen snellere auto's voorbij hoeven laten gaan) en baan was perfect. Droog, graadje of 15...
Nog een mooie foto gevonden:

Daarna met me "franse vrienden" waarvan dit hun laatste dag was bij Pinoccio in Adenau een werkelijk fantastische pizza gegeten. En nog goedkoop ook. En die pizza was alles behalve klein. Een aanrader.
Nog een mooie foto gevonden:
Daarna met me "franse vrienden" waarvan dit hun laatste dag was bij Pinoccio in Adenau een werkelijk fantastische pizza gegeten. En nog goedkoop ook. En die pizza was alles behalve klein. Een aanrader.
-
Jussi
Pinocchio pizzas are the best!
- Joël D.
Nja, stuk is overdreven maar het is denk ik zo'n 20 minuten lopen. Toch zonde als vervolgens de baan gesloten is, toch.Robin Hartog schreef:Thanks! Ik wilde inderdaad al bij de Karussel gaan staan, alleen NUL idee hoe ik daar moet komen. Dat dus even opzoeken.
Maar je moet hem bij de Brünnchen parkeren, vervolgens naar het zuiden lopen (naar beneden, het bos in), daar heb je een tunneltje waar je de baan onderdoor kan. Vervolgens naar rechts. Dan kan je weer naar boven, dan volg je in principe de baan. Is alleen wel wat langer lopen, je kan ook doorsteken, dan moet je alleen er wel voor zorgen dat je goed loopt, anders verdwaal je (dat had ik dus de laatste keer dat ik er was op de terugweg
EDIT: Zo dus:
- JoostSchouten
Als je auto niet te laag ligt kun je tot aan de Karussel rijden, maar is zo'n slinger door het bos dat wandelen misschien handiger is. 
Laatst gewijzigd door JoostSchouten op 12 sep 2013, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Miesjel
Ja dat kan nog altijd maar het is idd nogal een survival route..zeker de komende maanden.
- KW
Een GPS-ding mee dat ongeacht wel of geen wegen/paden aangeeft waar je precies bent en het moet eigenlijk al goed komen.
- MParallel
Oh zo ja aan de binnenkant van de baan zeg maar. Ben wel eens aan de buitenkant gelopen, maar bij dat hek bij Hohe Acht kun je niet verder. Althans ik ben toen niet verder het bos ingegaan.
Net GP sessie gedaan, regende licht. Leuke sessie met een "oh shit" momentje bij die langzaamste rechterbocht voor Mercedes tribune. Zo voorzichtig gas erop, maar toch ineens ging die. Geen "je zit op de limiet" seintje ofzo. Gelukkig is de baan daar breed en stond ik ver van vangrail met de neus de andere kant op en weer vrolijk verder gegaan, maar blijft toch ff schrikken.
Net GP sessie gedaan, regende licht. Leuke sessie met een "oh shit" momentje bij die langzaamste rechterbocht voor Mercedes tribune. Zo voorzichtig gas erop, maar toch ineens ging die. Geen "je zit op de limiet" seintje ofzo. Gelukkig is de baan daar breed en stond ik ver van vangrail met de neus de andere kant op en weer vrolijk verder gegaan, maar blijft toch ff schrikken.
- JoostSchouten
Google Maps op de telefoon is wat dat betreft briljant, gebruik ik bij de rally erg vaak.KW schreef:Een GPS-ding mee dat ongeacht wel of geen wegen/paden aangeeft waar je precies bent en het moet eigenlijk al goed komen.
Even internetpakketje afsluiten en karren maar!
Laatst gewijzigd door JoostSchouten op 12 sep 2013, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- martll
Bedankt voor de tip/route. Ik wist niet dat je er zo kon komen.Joël D. schreef:Nja, stuk is overdreven maar het is denk ik zo'n 20 minuten lopen. Toch zonde als vervolgens de baan gesloten is, toch.Robin Hartog schreef:Thanks! Ik wilde inderdaad al bij de Karussel gaan staan, alleen NUL idee hoe ik daar moet komen. Dat dus even opzoeken.
Maar je moet hem bij de Brünnchen parkeren, vervolgens naar het zuiden lopen (naar beneden, het bos in), daar heb je een tunneltje waar je de baan onderdoor kan. Vervolgens naar rechts. Dan kan je weer naar boven, dan volg je in principe de baan. Is alleen wel wat langer lopen, je kan ook doorsteken, dan moet je alleen er wel voor zorgen dat je goed loopt, anders verdwaal je (dat had ik dus de laatste keer dat ik er was op de terugweg).
EDIT: Zo dus: