Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
dvh

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door dvh » 09 sep 2013, 18:44

JoostSchouten schreef:Paar flinke schuivers!
Zal wel lekker schuren zijn met 40 - 60 - 80 km/u over het asfalt... :-)

PD power

Bericht door PD power » 09 sep 2013, 19:46

Zo daar hebben nog wel een paar straatschurft aan over gehouden.....

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 09 sep 2013, 20:56

Net twee rondjes met een E46 M3 coupe meegereden van een stel Fransen die ik gisteren heb "leren kennen".

Die deed gisteren zijn eerste rondje....nou ik weet niet of hij leert echt heel snel, of ik rijd echt als oma in d'r rollator. Hij knalde hem behoorlijk hard, dat doe ik na ongeveer 50 rondjes hem niet na.

Ook nu goed SMG1 vs SMG2 kunnen waarnemen. Dan knalt die SMG2 toch wel een stukje harder. Hij stomd overigens in S5 modus. Hij had nog wel ze DSC aanstaan.

Maat van hem reed rond in een Rent4Ring 125i stage 2. Nou die gaat ook behoorlijk zeg, niet verwacht.

En toen ging het van zon naar harde regen en was de baan in no-time nat. Toen slipte die 125i in elke bocht, dankzij de semi-slick bandjes.

ErikS

Bericht door ErikS » 09 sep 2013, 21:12

PD power schreef:Zo daar hebben nog wel een paar straatschurft aan over gehouden.....
Ik kijk het filmpje geeneens, open huidjes..... :kotsen:

KW

Bericht door KW » 10 sep 2013, 03:32

MParallel schreef:Net twee rondjes met een E46 M3 coupe meegereden van een stel Fransen die ik gisteren heb "leren kennen".

Die deed gisteren zijn eerste rondje....nou ik weet niet of hij leert echt heel snel, of ik rijd echt als oma in d'r rollator. Hij knalde hem behoorlijk hard, dat doe ik na ongeveer 50 rondjes hem niet na.
Da's al meteen reden om nooit met onbekenden mee te rijden, en zeker niet als ze hun eerste paar rondjes rijden.

ErikS schreef:Ik kijk het filmpje geeneens, open huidjes..... :kotsen:
No worries, op de video niks van te zien :)

ErikS

Bericht door ErikS » 10 sep 2013, 08:02

No worries, op de video niks van te zien
Maakt niet uit, het idee dat iedereen erom loopt te lachen vind ik niet echt lekker.
Als je zelf op je plaat zou gaan zou je het ook niet leuk vinden......... Dus waarom er bij andere zo om lachen, snap je?!

Net als die maand-compilatie-video's.... Kijk ik eigenlijk ook nooit... Ik voel/hoor de botjes kraken... brrr... :mrgreen:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 10 sep 2013, 12:18

Ik heb net even wat rond-geGoogled, maar wat zijn nou de leukere plekken om te fotograferen rond de NS?

Wellicht dat de mensen die vaker bij de NS komen dan ik dit mij kunnen vertellen. :mrgreen:

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 10 sep 2013, 15:59

Even Pascal voor zijn.

http://www.ring-world.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Info-> kijkplaatsen.

Heb je daar wat aan?

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 10 sep 2013, 16:14

Robin Hartog schreef:Ik heb net even wat rond-geGoogled, maar wat zijn nou de leukere plekken om te fotograferen rond de NS?

Wellicht dat de mensen die vaker bij de NS komen dan ik dit mij kunnen vertellen. :mrgreen:
Karussell is mijn favo foto plek.. Eiskurve is ook mooi, moet wel de zon goed voor staan. Pflanzgarten 1 is ook leuk..en uhhmm..schwalbenschwanz (laatste bocht voor de kleine karussell) is ook echt de moeite waard, zeker later in de middag als je de zon in de rug hebt.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 10 sep 2013, 21:27

Karussell is wel een leuke plek inderdaad. Wel hopen dat de baan niet net dicht gaat, anders heb je het hele stuk voor niets gelopen. ;)

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 10 sep 2013, 22:24

Adenauer Forst vind ik zelf ook erg leuk. Even een flinke klim van zo'n 20 minuten, maar het is het waard. Veel mensen die zich verkijken op deze bocht en rechtdoor knallen. Ook lekker om het acceleratiegeluid van de wagens te horen. :thumbup:

Miesjel

Bericht door Miesjel » 10 sep 2013, 22:34

AF is leuk om te kijken inderdaad maar ruk om foto´s te maken. Je kunt wel aan de 'illegale' kant staan (vanaf rijrichting gezien aan rechterkant, dus binnenkant circuit) maar daar wordt je snel weg gestuurd. Dan krijg je dit soort foto's :

Afbeelding

Joël D.

Bericht door Joël D. » 11 sep 2013, 11:55

De laatste 2x dat ik er was, was het hek open dus ben ik omhoog gereden. Scheelt weer. ;)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 11 sep 2013, 12:25

Thanks! Ik wilde inderdaad al bij de Karussel gaan staan, alleen NUL idee hoe ik daar moet komen. Dat dus even opzoeken.

@Joel: Het is een stuk lopen zeg jij? Wat noem jij een stuk?

Miesjel

Bericht door Miesjel » 11 sep 2013, 12:34

Ik let er nooit op maar ik denk dat ik er zo'n 15-20 minuutjes over doe.

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 11 sep 2013, 12:47

Als je de auto bij Brünnchen neerzet tegen de rijrichting inlopen, ben je idd 15/20 minuten onderweg

MParallel

Bericht door MParallel » 11 sep 2013, 13:39

Gisteren 2 heerlijke rondjes gedaan. Amper verkeer (geen snellere auto's voorbij hoeven laten gaan) en baan was perfect. Droog, graadje of 15...

Nog een mooie foto gevonden:

Afbeelding

Daarna met me "franse vrienden" waarvan dit hun laatste dag was bij Pinoccio in Adenau een werkelijk fantastische pizza gegeten. En nog goedkoop ook. En die pizza was alles behalve klein. Een aanrader.

Jussi

Bericht door Jussi » 11 sep 2013, 13:41

Pinocchio pizzas are the best!

Joël D.

Bericht door Joël D. » 11 sep 2013, 16:57

Robin Hartog schreef:Thanks! Ik wilde inderdaad al bij de Karussel gaan staan, alleen NUL idee hoe ik daar moet komen. Dat dus even opzoeken.

Nja, stuk is overdreven maar het is denk ik zo'n 20 minuten lopen. Toch zonde als vervolgens de baan gesloten is, toch. ;)

Maar je moet hem bij de Brünnchen parkeren, vervolgens naar het zuiden lopen (naar beneden, het bos in), daar heb je een tunneltje waar je de baan onderdoor kan. Vervolgens naar rechts. Dan kan je weer naar boven, dan volg je in principe de baan. Is alleen wel wat langer lopen, je kan ook doorsteken, dan moet je alleen er wel voor zorgen dat je goed loopt, anders verdwaal je (dat had ik dus de laatste keer dat ik er was op de terugweg :lollerdelol: ).

EDIT: Zo dus:

Afbeelding

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 11 sep 2013, 17:46

Als je auto niet te laag ligt kun je tot aan de Karussel rijden, maar is zo'n slinger door het bos dat wandelen misschien handiger is. :D
Laatst gewijzigd door JoostSchouten op 12 sep 2013, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Miesjel

Bericht door Miesjel » 11 sep 2013, 17:51

Ja dat kan nog altijd maar het is idd nogal een survival route..zeker de komende maanden.

KW

Bericht door KW » 11 sep 2013, 19:45

Een GPS-ding mee dat ongeacht wel of geen wegen/paden aangeeft waar je precies bent en het moet eigenlijk al goed komen.

MParallel

Bericht door MParallel » 11 sep 2013, 20:47

Oh zo ja aan de binnenkant van de baan zeg maar. Ben wel eens aan de buitenkant gelopen, maar bij dat hek bij Hohe Acht kun je niet verder. Althans ik ben toen niet verder het bos ingegaan.

Net GP sessie gedaan, regende licht. Leuke sessie met een "oh shit" momentje bij die langzaamste rechterbocht voor Mercedes tribune. Zo voorzichtig gas erop, maar toch ineens ging die. Geen "je zit op de limiet" seintje ofzo. Gelukkig is de baan daar breed en stond ik ver van vangrail met de neus de andere kant op en weer vrolijk verder gegaan, maar blijft toch ff schrikken.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 11 sep 2013, 23:35

KW schreef:Een GPS-ding mee dat ongeacht wel of geen wegen/paden aangeeft waar je precies bent en het moet eigenlijk al goed komen.
Google Maps op de telefoon is wat dat betreft briljant, gebruik ik bij de rally erg vaak.
Even internetpakketje afsluiten en karren maar!
Laatst gewijzigd door JoostSchouten op 12 sep 2013, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.

martll

Bericht door martll » 12 sep 2013, 10:37

Joël D. schreef:
Robin Hartog schreef:Thanks! Ik wilde inderdaad al bij de Karussel gaan staan, alleen NUL idee hoe ik daar moet komen. Dat dus even opzoeken.

Nja, stuk is overdreven maar het is denk ik zo'n 20 minuten lopen. Toch zonde als vervolgens de baan gesloten is, toch. ;)

Maar je moet hem bij de Brünnchen parkeren, vervolgens naar het zuiden lopen (naar beneden, het bos in), daar heb je een tunneltje waar je de baan onderdoor kan. Vervolgens naar rechts. Dan kan je weer naar boven, dan volg je in principe de baan. Is alleen wel wat langer lopen, je kan ook doorsteken, dan moet je alleen er wel voor zorgen dat je goed loopt, anders verdwaal je (dat had ik dus de laatste keer dat ik er was op de terugweg :lollerdelol: ).

EDIT: Zo dus:

Afbeelding
Bedankt voor de tip/route. Ik wist niet dat je er zo kon komen. :)

Plaats reactie