Na 25 dagen de auto retour. Nu alles afgesloten.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Rnd

Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT

Bericht door Rnd » 07 sep 2013, 09:03

Ik heb ook wel een paar van dit soort geintjes gehad. Bijvoorbeeld een nieuwe auto die een trilling in de aandrijflijn had en er nooit is uit gegaan ondanks diverse reparaties. Ook het hele traject doorlopen en uiteindelijk ingeruild voor een ander. Kost je altijd geld. Op basis van ervaringen van mijzelf en anderen, koop ik nooit meer het nieuwste model. Nieuwe modellen vertonen nagenoeg altijd kinderziektes. Laat ze die er eerst mij uithalen, voordat ik mijn zuurverdiende centjes er insteek. Ook als je bijv. het tweede modeljaar koopt kan je nog problemen krijgen, maar de ergste problemen zijn meestal verholpen. Kopen van nieuw is altijd een risico. Dealer moet gewoon een nette auto leveren als vervanging en als klant moet je ze wat tijd gunnen om het te verhelpen. Al duurt het hier wel lang.

dvh

Bericht door dvh » 07 sep 2013, 09:17

Eventuele gevolgschade die dit geeft aan zowel Luca als de dealer zal je verder een zorg zijn.

Is ook niet mijn verantwoordelijkheid Allen :)
Maar ik snap je punt. En ben het er ook wel mee eens.

Luca, succes.
En zoals ik al eerder melde in dit topic. Een Seat is zo slecht nog niet ;)

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 07 sep 2013, 09:17

Ik kreeg een berichte van Luca vanuit zijn vakantieadres of ik even een update alvast wil plaatsen....

Maandag krijgt hij zijn auto terug, eea schijnt gerepareerd te zijn. Luca is benieuwd naar de compensatie.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 sep 2013, 09:18

:clap:

Ik zou vooral benieuwd zijn of die goed gerepareerd is :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 07 sep 2013, 09:21

Allen slaat de spijker op zijn kop imho

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 sep 2013, 09:25

allen schreef:
dvh schreef:Je gaat natuurlijk niet rellen wanneer het je eigen klanten betreft.
Maar ik ben geen klant. En heb ook niks te maken met het bedrijf. En ik zit hier ook gewoon als particulier.
Exact zoals ik het bedoel. Je hebt niets te maken met het bedrijf, hoort het verhaal aan van een, op dat moment, zeer gefrustreerde klant en zonder exact de details van beide kanten te kennen is het leuk rellen. Eventuele gevolgschade die dit geeft aan zowel Luca als de dealer zal je verder een zorg zijn.
In deze hele situatie zie ik zelf maar 1 probleem. Ze hadden Luca een andere auto mee moeten geven zodra ze erachter kwamen dat het probleem niet 1, 2, 3 was op te lossen. 2 Dagen in een Ibiza is geen ramp en als je die dan na een paar dagen omruilt voor een grotere auto, geef je de klant in ieder geval nog het gevoel dat je het vervelend vind.
Jammer verder dat de auto een paar weken stil staat. Ja, het schrijft nog steeds af. De kilometerafschrijving zit verder in de leenwagen en de onderhoudsbeurt op de eigen auto wordt uitgesteld.
Had de dealer het in een dag opgelost was dat wel gebeurd. Waarschijnlijk denkt heel Df dat ze de auto gewoon aan de kant hebben gezet om er volgend jaar eens naar te gaan kijken als ze tijd hebben. :coffee:
Dit dus. :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 07 sep 2013, 09:29

Bericht van Luca..

------
Hallo rico,

Ik zit momenteel in Duitsland (in de buurt vd ring, plaatsje altena)

Ik kreeg gisteren het volgende bericht:
--------------

Wij hebben hedenmiddag uw auto in goede orde en goed functionerend terug gekregen. Graag vernemen wij wanneer u in de gelegenheid bent de auto samen met ons te inspecteren.

--------------

ErikS

Bericht door ErikS » 07 sep 2013, 09:37

Kijk, mooi.

Wat ik al eerder zei, en wat hierboven ook word gemeld;
De leenauto had het verschil gemaakt in deze kwestie.

Luca zit erg snel op de kast wat betreft zijn auto, ook altijd érg netjes op zijn auto's........ Maar het kan een keer gebeuren dat een auto 3 weken in de garage staat. En daar heeft Zijn steken laten vallen.

Koopcontract ontbinden zou dan ook overdreven zijn wat mij betreft. Enige coulance wat betreft afschrijving vind ik wel op zijn plaats. Met een fatsoenlijk vervangende auto was dit allemaal niet online gekomen, vermoed ik.....

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2013, 10:07

een leenauto krijgen is sowieso al een luxe :D
maar idd als het vervelend lang lijkt te worden bv zo'n R8 GT meegeven, dan hoor je de klant niet snel kwaad spreken denk :mrgreen:
Als ze dan na een tiijdje mailen of bellen van, meneer uw auto is gereed wanneer kunt u hem komen ophalen zeg je, heb het zo druk :ongeveer als: kan niet eerder dan (bv) volgend jaar :mrgreen: :swinging:

Bennie

Bericht door Bennie » 07 sep 2013, 10:16

Ontbinding koopcontract komt geeneens im frage. Geen enkele rechter die het ook maar overweegt of de kwestie zal behandelen. Consument dient leverancier de ruimte te geven om het probleem op te lossen. Tuurlijk moet dat niet te lang duren maar na amper drie weken je auto terug willen brengen gaat natuurlijk helemaal nergens over. Zeker omdat het gelukkig een probleem is wat op te lossen is en geen structurele ontwerp of fabricagefout is.

‘’ Wij hebben hedenmiddag uw auto in goede orde en goed functionerend terug gekregen’’. Hier maak ik dus op uit dat de auto retour is geweest naar Pon en dat er daar serieus naar gekeken is, wellicht met hulp uit Wolfsburg, en dat allemaal binnen drie weken. Los van de schrale leenauto toch gewoon degelijk opgelost door de dealer.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 sep 2013, 10:35

Het onderbuik gevoel van Luca zal wel eens juist geweest kunnen zijn... Sneller terug dan verwacht. Maar goed, niet te negatief doen en hopen dat het niet weer terugkomt.

Uiteraard weten wij alles beter vanachter een toetsenbord, en dat geldt voor de voor- en tegenstanders. Toch is het wel zo dat TS zich eerst twee weken heeft lopen verbijten en weinig tot niks heeft bereikt bij die dealer. Dat je na twee weken je gaat oriënteren op je mogelijkheden vind ik niet raar. Wel kun je op een forum verwachten dat het aandacht krijgt. Dat is een keuze. Wie weet heeft dit zelfs (een beetje) meegeholpen aan het eindresultaat, nu. Misschien ook niet... Ik hoop, voor beide partijen, dat ze er nu ook gaan uitkomen voor de "toekomst" :)

@Bennie: na amper drie weken je auto terug willen gaat nergens over?? :bag: Kerel! :lol:

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2013, 10:46

Bennie schreef:Ontbinding koopcontract komt geeneens im frage. Geen enkele rechter die het ook maar overweegt of de kwestie zal behandelen. Consument dient leverancier de ruimte te geven om het probleem op te lossen. Tuurlijk moet dat niet te lang duren maar na amper drie weken je auto terug willen brengen gaat natuurlijk helemaal nergens over. Zeker omdat het gelukkig een probleem is wat op te lossen is en geen structurele ontwerp of fabricagefout is.

‘’ Wij hebben hedenmiddag uw auto in goede orde en goed functionerend terug gekregen’’. Hier maak ik dus op uit dat de auto retour is geweest naar Pon en dat er daar serieus naar gekeken is, wellicht met hulp uit Wolfsburg, en dat allemaal binnen drie weken. Los van de schrale leenauto toch gewoon degelijk opgelost door de dealer.

Nee joh, je tikt 40k af
auto gaat stuk
dealer laat je een aantal keren komen en dan is de auto niet klaar
schepen je af met een ibiza
ze weten niet hoelang het gaat duren
uiteindelijk na vier weken en een hoop gesprekken is die klaar

Jij vind dat allemaal prima?
Nou Zijm, hier is een nieuwe klant, zie je nou dat zon topic ook klanten op kan leveren :lol:

RVV

Bericht door RVV » 07 sep 2013, 11:08

Ja en waarschijnlijk wel met druk van dit topic!.

En de pro Zijms hiero in dit topic.. vergeet even niet hoeveel gezeik jullie al met de nodige BMW/VAG dealers hebben gehad.

Zijm is niet zielig, vooral onprofessioneel. Dit topic gaat niet over vervangend vervoer in de vorm van een A8 of Seat ibiza, of een set wintervelgen voor nop of 4 keer gratis tanken. of andere compensatie. Allemaal ruis op de lijn.

Dit topic gaat over een splinternieuwe auto, waarvan je als klant mag verwachten dat die aan de laatste stand der techniek voldoet. De dealer is verantwoordelijk, die levert het product waarvan de klant mag verwachten dat die volledig voldoet aan al zijn eisen en wensen die zeker niet overdreven zijn van Luca. Luca wil gewoon een goed functionerende auto. Lijkt me normaal.

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2013, 11:13

Dit gaat dus juist wél om het type vervangend vervoer. Daar is 't allemaal mee begonnen.

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2013, 11:22

@Robin, lees de startpost nog eens :wink:

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2013, 11:26

Luco schreef:@Robin, lees de startpost nog eens :wink:
LOL. Als Luca een GELIJKWAARDIGE vervangende auto had gehad was dit zwaarbeladen draadje er niet geweest. Ben ik van overtuigd. Hij lekker in 'n A4 rondkarren ofzo. Nieuwe auto's hebben VAAK kinderziektes tell me about it. Maar dit op internet escaleert in koopontbinding en knokploegen bijna:)

Ik sta ook helemaal niet achter Zijm ofzo, maar probeer 't wat te relativeren. 'We' die er niks wijzer van worden en er nul mee te maken hebben, wat is 'ons' doel?

Dit?

Dit was onderling ook 'opgelost'. Ik vind 't wrang(achtig) voor Luca, maar dit soort 'internetchantage' zou (op de manier hier in DEZE draad) de laatste strohalm zijn:)

RVV

Bericht door RVV » 07 sep 2013, 11:28

Nee Robin, dat is er door ons allemaal bijgehaald. Luca zijn startpost ging over de problemen en dat de dealer een kop in het zand steek beleid voert, verschuilen achter Pon etc. (nu schijnbaar niet meer dus).

Er rollen dagelijks tientallen van die dingen in Wolfsburg van de lopende band. Ondertussen wereldwijd misschien al een paar duizend uitgeleverd.. Die zijn wel allemaal goed en dan is dit probleem compleet acabadabra??? Dat klinkt toch gewoon lachwekkend? Die auto's worden allemaal volgens hetzelfde plug and play systeem in elkaar gezet. Die software is niet een of andere doos van Pandora ofzo. Kwestie van downloaden en inladen. Alsof die software met postduiven aangevlogen moet worden vanuit Wolfsburg via Kaapstad ofzo????

Waar het om gaat is, welke druk zet een dealer op de importeur/fabrikant. Om snel een probleem op te willen lossen. Blijkbaar moet een dealer eerst onder virtuele druk worden gezet door de buitenwacht om eens wat radartjes aan het werk te zetten. In zoverre is dit topic gewoon goed geslaagd. De dealer had het gewoon niet zover moeten laten komen.

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2013, 11:34

Nee hoor Rico. Dat is Luca zijn beleving. Met 'n gelijkwaardig voertuig was dit niet geescaleerd.

Heel DF zit in deze draad z'n ongenoegen(waarom?) te botvieren.

En dan staat DF voor Driving Fun.

Dan post ik dit gisteravond in 'n ander draadje. En amper 'n reply.:)

Maar toch, op de 'goede' afloop. Dan maar. :beer:

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2013, 11:37

Al had de dealer wat beter zijn best gedaan en wat empathie had getoond voor Luca zijn situatie dan had dit topic er nooit geweest.

RVV

Bericht door RVV » 07 sep 2013, 11:41

Waarom? Omdat dit een publiekelijke forum is waar je je mening kunt ventileren. Als topicstarter dit niet gewild had, dan had die dit topic niet moeten openen. Maar topicstarter was wel even radeloos op het moment. Terecht ook, die auto is gewoon 100% nieuw. Niet een jaar oud ofzo met 40000 op de teller. Als je een kapotte TV hebt van een paar weken oud, mag je ook gewoon een nieuwe verwachten. Als een klant van mij een kapot bed geleverd krijgt, is het een telefoontje en ik lever hem een nieuwe. Met auto's ligt dat allemaal iets anders. Maar dat is het systeem wat die dealers zelf hebben gecreëerd. Want het afschrijvingsspook is immers door hun bedacht. (de garage uitrijden en dan gelijk een paar duizend euro aan waarde zien verdampen als klant). Als dat systeem een keer tegen werkt moet je als dealer ook niet piepen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 sep 2013, 11:43

@Luco: Zal wss wel zo zijn. Maar dat is niet gebeurt en dan kun je zoiets als dit krijgen. Mss ook niet door Luca zo ingeschat maar ook niet door zo'n bedrijf. Die hebben er ook vast iets van geleerd, nu.

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2013, 11:45

Arthur schreef:@Luco: Zal wss wel zo zijn. Maar dat is niet gebeurt en dan kun je zoiets als dit krijgen. Mss ook niet door Luca zo ingeschat maar ook niet door zo'n bedrijf. Die hebben er ook vast iets van geleerd, nu.
Laten we hopen dat ze er van geleerd hebben, ze kunnen het nog steeds (ook voor hen) positief afsluiten.

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2013, 11:46

Rico, je moet een bedrijf een kans geven een probleem/reparartie aan iets nieuws op te lossen, in alle redelijkheid, dat is juridisch bepaald. Meteen 'n nieuwe auto, koopontbinding en nog erger zag ik hier al de revue passeren...dat kan niet. Punt.

Maar wat Luco hierboven zegt, ook, maar Luca heeft zich als 'n watje opgesteld(?) (en we weten het ook niet van 2 kanten) en dacht door dit hier kenbaar te maken wat 'kracht' te krijgen. Dat is 'm gelukt:)

Maar ik denk(voor hem) iets teveel van 't goede(?)

allen

Bericht door allen » 07 sep 2013, 11:53

RVV schreef:Ja en waarschijnlijk wel met druk van dit topic!.
Erg naiëf als je het mij vraagt. Luca wil een werkende auto, het zit helaas even tegen.
De dealer stopt z'n auto in een hoekje van de garage en de werknemers gaan met toezegging van de baas even een bakkie doen. Ze hebben gewoon even geen zin om de gevraagde software op te vragen die ze in drie tellen kunnen inladen. De hele auto is namelijk gewoon plug & play.
Na een aantal weken inclusief wat rellen van wat leden op dit forum nodigt de directeur z'n personeel uit voor een bbq in z'n tuin. Daar verzoekt hij de mannen toch maar even de software op te vragen en in te laden omdat het grapje nu wel lang genoeg heeft geduurd. Zo gezegd, zo gedaan.
Als Luca terug komt doen ze nog even een :bloemetje: erbij en bedanken hem voor de vermakelijke weken die hij hun heeft bezorgd.

Dichter bij de waarheid is waarschijnlijk een bug, die er ondanks het vele testen bij het ontwikkelen van de auto, over het hoofd is gezien. Dan ben je wel even op zoek gezien de auto's tegenwoordig rijdende computers op wielen zijn. Ooit weleens meegemaakt dat Microsoft of Apple een besturingssysteem uitbracht zonder fouten?
Maar goed, probeer eens rationeel na te denken en dan ben je op Df gelijk pro Zijm. Geen idee wie die beste man of vrouw is. 3 Weken zonder je eigen auto en dan al denken dat je bij windkracht 6, balancerend op het randje van de aarde staat. De aarde is rond!

RVV

Bericht door RVV » 07 sep 2013, 12:15

Allen, in grootte organisaties blijft veel stroop tussen de wielen hangen.. Onwil hoeft niet opzettelijk te zijn, meestal is het nonchalance.. klanten zijn nummers, hun problemen niet jouw persoonlijke schuld.. dienstverlening uhm? tja.. en wijzen met het vingertje.. wij kunnen er echt niks aan doen..

Maar internet heeft een keerzijde voor zo'n instelling van een bedrijf.. en dat is dat hun handelen of juist het uitblijven van juist handelen wel eens flink kan tegen werken. Zijm heeft gewoon in de hele after sales flinke steken laten vallen. Juist "frisse, nieuwe klanten zijn zo belangrijk voor de kwaliteitsbeleving van een dealer" Dat jij en Robin daar persoonlijk minder zwaar aan tillen is jullie recht natuurlijk. Maar het plaatst piepverhalen over gierende deurrubbertjes wel in een andere perspectief :wink:

Plaats reactie