Woensdag tegen half zes bij de Ring aangekomen. Onderweg net vanaf de A1 gecontroleerd door de Zoll-Polizei. Eerste vraag die Herr Agent stelde: "Irgendwelche Drogen?"

Volgende dag op de baan eerst twee rondjes konvooi direct achter Ron. Er ging gelijk een wereld voor me open. Stukken vloeier, gemakkelijker en ook stukken rapper. Vervolgens twee ronden bij Ron in de auto voor wat extra instructie, samen met 1 van de Engelsen. Wat we daar zagen, was ongelofelijk. Ron, met het stuur tussen twee vingers + een walkie-talkie in dezelfde hand volgas door Miss-Hit-Miss....... gaat de telefoon...... Neemt gewoon op en we gaan vervolgens double declutchend door Wehrseifen..... en Ron lult lekker door

Toen een tijd lekker doorgereden in konvooi met wisselende posities en het ging steeds lekkerder. Nog lang niet zo hard als de meesten, maar zeker geen tempo om je voor te schamen. Toen de Polen met de Porsches voorop gingen en ik achteraan, bleef het rijtje mooi intact en ze gingen er vol op....
's Middags kwam de VLN ertussen. Toen nog maar 2 auto's per konvooi. Dat was best eng..... Een behoorlijk aantal zag ik (ruim) van te voren aankomen, maar er was een Aston Martin DBR9 8) geen idee waar die vandaan kwam... Dat ding ging zo achterlijk hard.... Wel fantastische sound......

Daarna had ik toch besloten om niet alleen tussen de VLN jongens uit te gaan. Had al m'n handen vol aan de baan en het in m'n spiegels kijken, deed ik wel zoveel mogelijk, maar voelde me daar niet lekker bij.
Ron had wel m'n enthousiasme gezien...... Ik was even weggelopen op een gegeven moment. Toen ik terugkwam had hij afscheid genomen van de rest van de groep (i.v.m. afspraak) toen hij aan me vroeg of ik nog even mee wilde voor een heeeel snel rondje.. Mijn antwoord: Kan het nog harder dan? Nou, dat heb ik geweten

Holy Shit

Op Dottinger Hohe hem bedankt voor de superdag en het rondje, toen ik nog de tip kreeg om het toch na vieren alleen te proberen. De meeste VLN jongens zouden dan toch niet meer rijden.... Toen de kat uit de boom gekeken en om kwart over vier er nog even twee rondjes aan vastgeplakt. Ging super goed. Snelheid zat erin, raakte de stippen goed, liep lekker vloeiend en begon steeds meer van de baan (enigszins) te herkennen...........
Tussendoor nog met een van de Polen in een blauwe 997 Turbo S een rondje gedaan..... Die accelaratie

Al met al een fantastische dag achter de rug. Zo trots op mezelf, voel me een aap met zeven lullen. Voor m'n gevoel de Ring bedwongen op een goede manier. Goed gevoel overgehouden aan m'n eigen rijden. Schitterend weer de hele dag, auto voor mezelf, Ron als instructeur.... Ben gewoon echt met m'n neus in de boter gevallen....

Alfa 75 was goed bevallen. Hele fijne wegligging. Het geluid, de geuren, het echt moeten "werken" in de auto, maakte het rijden al een hele belevenis. Heel directe feedback, je wist het gelijk als je iets goed of fout deed. Limiet van de auto is heel ver weg (in mijn optiek)
Moet wel eerlijk bekennen, toen ik weer in m'n eigen auto stapte, dat het wel effe raar aanvoelde. Het ging ineens een stuk langzamer

Had hiervoor al wel eens (al weer een paar jaar geleden) in een 75 V6, 1.8 TS en een GTV6 & 2000 GTV gereden, dus helemaal nieuw was het niet. Ben op zich geen uitgesproken BMW-man.
Uiteindelijk zelf 12 rondjes gereden, waarvan 10 in konvooi en 6 passagiersronden. Al in rondje 1 gingen m'n ogen open. We kregen de lijnen echt erin geramd en dat is zo waardevol, niet alleen voor het zelf lekkerder rijden, maar ook als je voor iemand op zij moet. Omdat je meer herkent, begin je te anticiperen op wat er komt en wordt het uiteindelijk makkelijker en veiliger voor iedereen. Dit "niveau" had ik nooit in m'n eentje met het dubbele aantal aan Touristen-rondjes kunnen halen.
Zeker een aanrader voor iedereen. Geweldig om te doen